Stal 1 waar ik nu sta: - 320 volpension - Geen wei enkel 4 loslaatpaddocks - manege, soms best druk - 1 keer per week stal volledig leeg - normaal elke dag opstrooi maar gebeurd niet elke dag (momenteel is stro op) - vrij weinig hooi. - maandag sluitingsdag.
Stal 2 - 250€ volpension - elke dag weidegang als het weer het toelaat - prive stalling - stal 2 keer per week volledig leeg - elke dag ruime opstrooi - mega portie's hooi - elke dag toegankelijk
stal 2, veel beter voor je paard, lekker daar de tijd aan besteden, dan maar alleen. Ik vind het altijd heerlijk alleen.
Nikass
Geplaatst: 27-07-15 09:53
Zou geen moment twijfelen. Stal 1 vind ik absoluut niet voldoen en dan voor zoveel geld! Ga lekker naar stal 2, neem af en toe iemand mee zodat je niet altijd alleen bent. Maar misschien leer je de rust waarderen, je paard zal rust en gras in elk geval op prijs stellen. Hoeveel paarden staan er? Alleen van de eigenaar of ook andere pensionklanten?
Ik snap niet zo goed waarom je niet tegen alleen zijn kan, daar kan ik je niet mee helpen maar als het 100 x beter is voor je paard en je paard woont er 24/7 en jij bent er maar 2 uur per dag, heb je dat er toch voor over? Op stal 2 leer je vast mensen kennen die er ongeveer op dezelfde tijd zijn en dan kan je toch met hun kletsen?
Stal 1 biedt geen paardwaardig leven. Dan moet je zelf al zoveel uren je paard los kunnen laten... Ook in de zomermaanden, dat is niet te doen.
stal twee dus. Hebben ze meer stallen vrij? Dus kans dat er meer mensen bij komen? Hebben ze verzorgsters of bijrijders voor eigen paarden? En klikt het met de staleigenaar? Dat is dan wel fijn zodat het regelmatig gezellig is. Je kunt ook mensenin de buurt zoeken om mee samen te rijden. Lid worden van plaatselijke rijvereniging of oproepje plaatsen kan helpen. En af en toe vriendin mee nemen.
Maar goed. Je paard komt lekker buiten dus je hoeft je er geen uren te vermaken. Gewoon lekker je paard poetsen, zadelen en naverzorgen en dan in schone stal of terug naar buiten en je ku t blij en tevreden weer naar huis.
als je het eng vind omdat je paard druk en heftig kan zijn bedenk dan dat meer uren buiten en minder krachtvoer geven je paard heel erg positief kunnen veranderen.Laat in datvgeval je paard eerst een paar weken wennen voor je er echt iets mee gaat doen totdat je merkt dat hij gewend is aan de wei en stal en andere paarden en niet meer druk of zenuwachtig is op het terrein en in de stal/paddock/wei.
Ga er eerst heen op momenten dat de mensen hun eigen paarden rijden en trainen als dat kan zodat er iemand in de buurt is.
Voor je paard is stal 2 beter. Komt meer buiten met ruwvoer. Voor jezelf is stal 1 misschien fijner. Ik weet niet of je al in de omgeving hebt gekeken voor iets anders wat aan je eisen zal voldoen? Anders zou ik dat eerst maar eens gaan doen. Het is alleen wel een risico..want de box op stal 2 kan in die tussentijd wel verhuurd worden.
Nikass
Geplaatst: 16-08-15 15:41
Ik zou ook echt nooit op een stal gaan staan die een sluitingsdag heeft. Vind het echt belachelijk als ik een dag per week niet naar mijn paard mag
Givisa
Geplaatst: 16-08-15 23:28
Nikass schreef:
Ik zou ook echt nooit op een stal gaan staan die een sluitingsdag heeft. Vind het echt belachelijk als ik een dag per week niet naar mijn paard mag
Stal 1: 175 euro excl krachtvoer (kost zo'n 20-30euro) Uitloopstal, staan samen. Samen de stal onderhouden (mesten/opstrooien) 1x per 2 weken een binnen/buitenzet/voerbeurt voor de paarden op stal 30 min fietsen over enge dijk (wel sparen voor scooter) Zadelkast Buitenrijmogelijkheden zijn uitgebreide polder en met grote rondjes was bosjes etc.
Stal 2: 250 eu 3x3 box, overdag in grote paddock/bak Vol pension Gezamelijke verwarmde zadelkamer Buitenrijmogelijkheden zijn polder 10-15 min fietsen (niet sparen voor scooter)
Ik heb bij stal 1 een beter gevoel.. Maar ik zie mezelf niet elke dag 30 min fietsen Als er toekomst is op een scooter zou dit wel ideaal zijn want de stal ligt echt op de route naar school.
Ik heb ook nog een maand opzegtermijn he, en die andere stal heeft maar 4 plekken totaal waarvan nu 1 toevallig vrij.. Dus dat is niet 123 wisselen :p
Nikass
Geplaatst: 18-08-15 08:49
Stal 1 (of liever nog een derde stal met betere uitrijmogelijkheden en dichterbij als die bestaat ). Hoewel mijn paard ook niet op mijn droom locatie staat (die is hier helaas niet voorhanden) komt ze iig geen drie bij drie hok meer in En daar dan ook nog eens meer voor betalen... Een half uur fietsen is voor mij ook de max, maar nog net te doen. Je paard heeft meer bewegingsruimte dus je hoeft er niet persé vaker dan 1 x pd heen.
20 tot 30 euro aan krachtvoer pm... wat geef jij dan?? Ik koop een goed merk muesli van 13, 50 per zak en doe daar in principe een maand mee (misschien net niet helemaal). Dus 20 euro maximaal lijkt me?
Ik zou ook niet uitgaan van snel weer verhuizen, dit is niet wenselijk voor je paard. Hoe is de weidegang in de zomer geregeld?
Ik heb ook nog 5 dagen per week school en een huishouden. Ik koop 1 zak muesli en 2 zakken biks/haver die erdoorheengaan. Ik moet daar ook dus samen mesten of ed. Dus ben zowiezo verplicht te gaan natuurlijk. Halfuur fietsen vind ik eigk teveel maar helaas is hier echt Amper wat..
Om het geld gaat het niet zo zeer. Betaalde voorheen €310 per maand, dus vind €200 goedkoop.
meliszakyraa
Geplaatst: 20-08-15 17:45
'Ik ben opzoek naar een opfok/stal voor mijn 2 jarige kwpn merrie (met spoed) laat alsjeblieft iets weten!
Hoi! Kunnen jullie me helpen. Kan niet kiezen tussen 2 stallen:
Stal 1: - 20 min met de auto; - elke dag weidegang door pensionhouder verzorgd; - slechts 6/7 paarden en maar 2 pensiongasten, dus echt bij mensen thuis; - grote verlichte buitenpiste met springmateriaal en eigenaar is zelf springruiter; - stallen op stro maar niet mega dik opgestrooid; - zelf geknutselde wasplaats en solarium; - mogelijkheid trailer daar te laten; - wandelmogelijkheden; - mogelijkheid s avonds laat nog te komen rijden.
Stal 2: - 15 min rijden; - 25 eur duurder per maand; - kleinere buitenpiste wel ook goede bodem en verlicht; - kleine maar handige binnenpiste; - professionele wasplaats en zadelkamer; - ook weidegang maar in de winter vermoed ik minder dan stal 1 + je moet ze zelf binnen zetten; - enkel dressuurruiters (er is wel springmateriaal); - geen wandelmogelijkheden; - trailer kan niet blijven staan; - zeer dik opgestrooide stallen; - pensionstal met 15tal paarden.
We zijn zelf voornamelijk springruiters en de kans bestaat dat we in de winter pas rond 21u kunnen komen rijden wat stal 2 denk ik minder goed zag zitten terwijl 1 er geen probleem uit maakte.
Wat zouden jullie kiezen?
Nikass
Geplaatst: 21-08-15 08:29
Stal 1 lijkt me veel beter bij jullie passen en fijn als de paarden in de winter ook buiten komen