Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tyrcanol schreef:Haha ja die waren over van het dierenpension. Dus waarom niet gebruiken.
Opgeruimd staat netjes
Die palen zijn bielzen dus dat moet wel houden denk ik
Liezja schreef:Wauw wat een mooie stal, waar is dat?De stal, met daarin de boxen en de binnenbak.
[ Afbeelding ]
Stukje binnenbak en de boxen.
[ Afbeelding ]
De uitloopstallen.
[ Afbeelding ]
Helaas geen foto's van de paddock, de weides en stapmolen kunnen vinden.
CK88 schreef:Super mooie stallen zie ik voorbij komen!! Als ik het paard toch eens bij huis had staan, heerlijk lijkt me dat.
Maar aan de andere kant.. je moet ze voeren, mesten, binnen buiten zetten, weides en stal onderhouden... Nu fiets ik in 15 min naar stal, trek het paard uit de stal, ga rijden en hij gaat weer in de stal. Alles wordt gedaan, mesten, voeren binnen en buiten zetten. Is als je full time werkt wel beter, en ik denk dat je het om de kosten niet hoeft te doen. Ik betaal nu 210 euro in de maand met alle luxe, ik denk niet dat je het eruit hebt als je de paarden thuis hebt staan aangezien je van alles kleinere partijen haalt als bv een pensionstal, en het dus ook duurder is. Of heb ik dat mis?
Maar toch blijft het de droom van iedereen, paarden lekker bij de deur
joyce B schreef:Het goedkoopst zijn die naast elkaar liggende buitenboxen, al dan niet met luivel of overdekt gangpad. Dan heb je ook geen aparte kosten voor de inrichting van de stal met wanden, deuren en ramen. Dat zit vaak al bij de prijs in. Onze stal werd 1/3 duurder door de extra kosten aan wanden, deuren, ramen en tussenwanden. Voor de helft van de prijs hadden we met een andere oplossing ook klaar geweest, maar ik had een grote hooizolder nodig voor opslag en alle vloeroppervlak voor stalruimte, zadelkamer en was/poetsplaats, en die standaard buitenstallen zijn te laag daarvoor. Die gekoppelde stallen heb je prijzen van ongeveer €2500,-/€4000,- per stalplaats. Soms is je eerste stal het duurst en de volgende aangekoppelde stallen goedkoper omdat er een wand minder nodig is.
30m2 is heel weinig, te weinig voor 3 stallen met een bruikbaar gangpad. Met 2 stallen van 3 bij 3,5 en een gangpad van 1,5 meter diep, zit je al op 30m2, dan nog met een meter overstek aan de voorkant van je stal tegen inregenen die niet meetelt en je hebt echt je maximale oppervlakte gebruikt...
Als je 3 stallen wilt, kun je net 3 boxen van 3 bij 3,5 naast elkaar geplaatst plaatsen. Dan heb je geen gangpad en geen opslagruimte. Alleen je dakoverstek. Opslag moet je dan elders hebben.
De regels voor vergunningsvrij bouwen zijn verruimd, in bepaalde gevallen mag je tot 60m2 vergunningsvrij bouwen. Hoeveel m2 je mag bouwen hangt af van hoeveel m2 aan bijgebouwen je al hebt en het bestemmingsplan van je perceel. Er zitten vaak bepaalde bepalingen en uitzonderingsmogelijkheden in een bestemmingsplan, dus het is de moeite waard je persoonlijk te laten informeren naar de mogelijkheden.
binky schreef:Mijn man is ook druk bezig geweest deze zomer dus mijn pony's hebben ook een heerlijke plek van de winter aan huis
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8780_n.jpg
Hier zijn de staldeurtjes dicht maar voor het goede zijn die altijd open de binnenkant is dan 1 geheel die ik wel in tweeen kan delen mochten ze echt op stal moeten staan. Verders een klein schuurtje/zadelkamer.
Ik ben er in ieder geval heeeeel blij mee. Op de foto lijkt het of hij midden in een plantenperk staat maar dat is niet zohet hekwerk {inmiddels geplaatst} begint meteen naast schuurdeurtje loopt om een padock heen en daar achter aan zit een weilandje.Zomers logeren ze op een hele grote groene weide met schuilstal.