Show de huisvesting van je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:13

Bedankt ! De kleinste zal 1.15 zijn en de grootse 1.30

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:25

Wat een prachtige stal Liezja, erg professioneel!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:26

Zo hé, dat ziet er mooi strak uit!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:43

:= heb eigenlijk helemaal niks met dat strakke

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:08

Hier een updeet.

De omheining staat inmiddels. Nu nog de puntjes op de i en klaar is Kees!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nichtje die er voor zorgt dat de boel wel waterpas staat !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:16

Mooie stevige palen hoor!

Had je zoveel van die hekwerken :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:14

Haha ja die waren over van het dierenpension. Dus waarom niet gebruiken :).
Opgeruimd staat netjes :D

Die palen zijn bielzen dus dat moet wel houden denk ik :j

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:23

joyce B schreef:
Wat een prachtige stal Liezja, erg professioneel!

Thanks :D Was ook erg blij toen ik het zag, kom namelijk van een oud versleten boerderijtje af :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:15

Tyrcanol schreef:
Haha ja die waren over van het dierenpension. Dus waarom niet gebruiken :).
Opgeruimd staat netjes :D

Die palen zijn bielzen dus dat moet wel houden denk ik :j

Staat wel geinig zo, om en om :j

Netjes hoor +:)+

Doe je er nog stroom voor of hou je het zo? Op zich is het best wel sterk allemaal zo, als je geen slopers en schuurders hebt die alles uit het lood proberen te drukken :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:28

Bedankt !

Komt wel een stroom draadje voor te zitten :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:53

Dan zit je helemaal veilig, dat zou wel een poosje netjes moeten blijven zo, fijn hoor +:)+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:11

Dat denk ik ook wel. Heb gelukkig ook geen slopers :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:40

Wat een leuk topic is dit zeg! Ik vind die verbouwingen met voor en na ook erg leuk om te zien. En toen bedacht ik mij dat het misschien wel leuk is om daar een serie over te schrijven (ik heb een blog). Net zoiets als de Verbouwing wat je op tv ziet, maar dan in 1 artikel het verhaal met voor en na foto's. Dus als er mensen zijn die hier aan mee willen werken, stuur me maar een pb! :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:35

Het is bij mij nog niet af, maar heb al wel mooie voor foto's.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:56

Mijn man is ook druk bezig geweest deze zomer dus mijn pony's hebben ook een heerlijke plek van de winter aan huis
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8780_n.jpg
Hier zijn de staldeurtjes dicht maar voor het goede zijn die altijd open de binnenkant is dan 1 geheel die ik wel in tweeen kan delen mochten ze echt op stal moeten staan. Verders een klein schuurtje/zadelkamer.
Ik ben er in ieder geval heeeeel blij mee. Op de foto lijkt het of hij midden in een plantenperk staat maar dat is niet zohet hekwerk {inmiddels geplaatst} begint meteen naast schuurdeurtje loopt om een padock heen en daar achter aan zit een weilandje.Zomers logeren ze op een hele grote groene weide met schuilstal.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:03

mooi zeg! Ik vind die stijl met die gepotdekselde planken heel mooi!

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:20

WAUW wat een mooie stal! :wow:

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:51

Liezja schreef:
De stal, met daarin de boxen en de binnenbak.
[ Afbeelding ]

Stukje binnenbak en de boxen.
[ Afbeelding ]

De uitloopstallen.
[ Afbeelding ]

Helaas geen foto's van de paddock, de weides en stapmolen kunnen vinden. :')
Wauw wat een mooie stal, waar is dat? :)

Phoenix13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:37

CK88 schreef:
Super mooie stallen zie ik voorbij komen!! Als ik het paard toch eens bij huis had staan, heerlijk lijkt me dat.

Maar aan de andere kant.. je moet ze voeren, mesten, binnen buiten zetten, weides en stal onderhouden... Nu fiets ik in 15 min naar stal, trek het paard uit de stal, ga rijden en hij gaat weer in de stal. Alles wordt gedaan, mesten, voeren binnen en buiten zetten. Is als je full time werkt wel beter, en ik denk dat je het om de kosten niet hoeft te doen. Ik betaal nu 210 euro in de maand met alle luxe, ik denk niet dat je het eruit hebt als je de paarden thuis hebt staan aangezien je van alles kleinere partijen haalt als bv een pensionstal, en het dus ook duurder is. Of heb ik dat mis?

Maar toch blijft het de droom van iedereen, paarden lekker bij de deur :D

Volgens mij gaat het er niet om wat beter is als je fulltime werkt of goedkoper is...het is een bepaalde levensstijl als je je dieren thuis kan houden en als je dat financieel kan doen dan kies je daar bewust voor, lijkt mij. Uiteraard is het duurder als je een huis met weiland moet kopen i.v.m. hypotheek en heb je er zelf veel werk van. Maar als dat je droom is en je hebt de mogelijkheden....

Phoenix13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:51

Bedankt voor de informatie. We willen zelf de stallen gaan bouwen, het is de bedoeling om dit zo paardvriendelijk mogelijk te doen. Ik wil eigenlijk dat ze zelf kunnen bepalen of ze naar buiten willen of naar binnen, maar wel de mogelijkheid om een box af te kunnen sluiten als het nodig is.

Onze gemeente is nogal wisselend in het verstrekken van informatie. Ik heb al een vrijstaand gebouw staan van 60 m2 op het perceel van de woonbestemming. De nieuwe stal moet op het achtergelegen weiland gebouwd worden en dat is agrarische grond buitengebied in principe mag ik daar niet bouwen...Dus het bestemmingsplan aanpassen/vergunning aanvragen...de kaders waaraan het moet voldoen...kunnen ze me niet vertellen. Dus ik moet maar wat indienen. Het is dus de vraag of ze het bestemmingsplan aan willen passen en hoe ze die 60 m2 bestaande bebouwing berekenen, want een gedeelte van de huidige schuur ligt in het bouwvlak.

Bij het berekenen van de kosten is me opgevallen dat vooral de constructie vrij duur is en niet zozeer het hout aan de buitenkant van de schuur.

joyce B schreef:
Het goedkoopst zijn die naast elkaar liggende buitenboxen, al dan niet met luivel of overdekt gangpad. Dan heb je ook geen aparte kosten voor de inrichting van de stal met wanden, deuren en ramen. Dat zit vaak al bij de prijs in. Onze stal werd 1/3 duurder door de extra kosten aan wanden, deuren, ramen en tussenwanden. Voor de helft van de prijs hadden we met een andere oplossing ook klaar geweest, maar ik had een grote hooizolder nodig voor opslag en alle vloeroppervlak voor stalruimte, zadelkamer en was/poetsplaats, en die standaard buitenstallen zijn te laag daarvoor. Die gekoppelde stallen heb je prijzen van ongeveer €2500,-/€4000,- per stalplaats. Soms is je eerste stal het duurst en de volgende aangekoppelde stallen goedkoper omdat er een wand minder nodig is.

30m2 is heel weinig, te weinig voor 3 stallen met een bruikbaar gangpad. Met 2 stallen van 3 bij 3,5 en een gangpad van 1,5 meter diep, zit je al op 30m2, dan nog met een meter overstek aan de voorkant van je stal tegen inregenen die niet meetelt en je hebt echt je maximale oppervlakte gebruikt...

Als je 3 stallen wilt, kun je net 3 boxen van 3 bij 3,5 naast elkaar geplaatst plaatsen. Dan heb je geen gangpad en geen opslagruimte. Alleen je dakoverstek. Opslag moet je dan elders hebben.

De regels voor vergunningsvrij bouwen zijn verruimd, in bepaalde gevallen mag je tot 60m2 vergunningsvrij bouwen. Hoeveel m2 je mag bouwen hangt af van hoeveel m2 aan bijgebouwen je al hebt en het bestemmingsplan van je perceel. Er zitten vaak bepaalde bepalingen en uitzonderingsmogelijkheden in een bestemmingsplan, dus het is de moeite waard je persoonlijk te laten informeren naar de mogelijkheden.

Bedankt voor d

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:01

binky schreef:
Mijn man is ook druk bezig geweest deze zomer dus mijn pony's hebben ook een heerlijke plek van de winter aan huis
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8780_n.jpg
Hier zijn de staldeurtjes dicht maar voor het goede zijn die altijd open de binnenkant is dan 1 geheel die ik wel in tweeen kan delen mochten ze echt op stal moeten staan. Verders een klein schuurtje/zadelkamer.
Ik ben er in ieder geval heeeeel blij mee. Op de foto lijkt het of hij midden in een plantenperk staat maar dat is niet zohet hekwerk {inmiddels geplaatst} begint meteen naast schuurdeurtje loopt om een padock heen en daar achter aan zit een weilandje.Zomers logeren ze op een hele grote groene weide met schuilstal.

En dan nu een foto met de staldeuren open. Zo zal het het het merendeel van de winter zijn, 1geheel als inloopstal voor mijn tinker en a-welshje.Over een week of 2 a 3 haal ik ze naar huis en mogen ze hem inwijden *\o/*
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1203_n.jpg

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:39

Ziet er goed uit binky!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:33

mijn plekje
stallen 'gebouw' 1:
dit is het stuk van stallen dat er al het langste staat, eerst was het spullenkot & schuilstal, dan spullenkot & 2 stallen, dan spullen & hooikot, dan spullen, hooi en een stal en nu spullen, hooi en niks :p
Afbeeldinglinks spullen, midden hooi+eten, rechts niks
het tweede stuk bestaat uit 3 stallen, aan elkaar grensend en gescheiden met een wand van ong. anderhalve meter hoog, dus de paarden hebben contact met elkaar:
Afbeelding
een piste dat er nooit echt fantastisch bij ligt, bij het minste beetje regen vol met plassen, te droog is ook niet super (veel stof & zware piste dan), op de piste staat rahere nu snachts
Afbeelding
de weide is groot genoeg voor de 3 paarden, ze staan er nu overdag op, in de zomer rahere en blesco ook snachts
Afbeeldingkant 1 (achteraan piste)
Afbeeldingkant 2 (vanuit piste)

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:49

chalinka hoe groot zijn jou boxen

binky echt mooie boxen *D

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:52

Bedankt voor de complimenten,mijn man heeft er vast al zijn liefde voor mij in verwerkt :D
Maar eerlijk is eerlijk ze zijn echt top en ik kan haast niet wachten met de pony's naar huis halen {maar het is nog veel te mooi weer :j }