Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:32

Ik zou iemand die niet wil betalen simpelweg niet eens uitnodigen voor een kennismaking ;). Ik maak het van tevoren duidelijk kenbaar dus daar kan geen twijfel over bestaan.

Maar nogmaals als beide partijen het ermee eens zijn, LB wat een ander daar dan van vindt ;). Als ik de bedragen zo hoor zit ik iig ver onder de marktwaarde :D.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:35

Ik heb niet alleen baat bij de afspraak om te helpen met het paard, de eigenaresse word er ook beter van.
Ik sta altijd voor haar klaar, help met oefenen/trainen...
Dus ja, ik zou het onterecht vinden als ik haar een bijdrage zou moeten betalen.

dit is ook vanaf het begin zo afgesproken geweest.
Ik koop liever zelf een paard als ik 100, 200 euro per maand zou moeten betalen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:40

Mag ik vragen wat jou dan zo goed maakt dat ook het paard en de eigenaar er beter van worden.
Ik bedoel dit overigens niet lelijk. Ik vraag me alleen af wat jij voor ervaringen hebt dat je een eigenaar niet alleen aanvult maar eigenlijk zegt dat je beter met het paard weet om te gaan dan de eigenaar.

Overigens is het bij mij ook altijd vooraf duidelijk dat er een bijdrage wordt verwacht. En menden die niet willen betalen hoeven niet te komen.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:44

Melisding schreef:
Ik vraag 100 euro P.m. Voor 2 dagen. Bij ons op stal vraagt iedereen ongeveer die prijs. Paard onderhouden is al duur zat en zij mag al mijn spullen gebruiken, dus ik vind dat een vergoeding wel op z'n plaats is.

En als zij op vakantie is of ze kan niet rijden vanwege welke rede dan ook, dan zorg ik dat ze die dagen een andere keer in kan halen. En als ik niet kan, dan mag zij die dagen gaan zonder te betalen.

Dat vind ik ook erg hoog.. Ik vind 50 euro per maand zat voor 2 dagen. :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:46

Ook al vraag je een miljoen per maand en iemand gaat er mee akkoord, ok ;)

Verschil tussen bijrijder en verzorgster snap ik. Verzorgster blijft een soort dienst/wederdienst voor mijn idee, dus vind ik persoonlijk een bijdrage niet nodig. Als iemand alleen hoeft te rijden (en poetsen etc ;)) dan vind ik een bijdrage wel kunnen. Maar ik vind bijvoorbeeld 100 euro voor 2 dagen veel! (50euro is dan echt de max :S) Of je moet dan een geweldige knol onder je kont krijgen, maar ik zou het nooit betalen. (En dan niet de vergelijking maken met maneges zijn duurder, dan zijn commerciele instellingen... Is niet te vergelijken vind ik... Voor mij was een manege om de basis te leren, maar daarna ook gestopt).

Ik blijf erbij dat je beter iemand kunt hebben met wie het goed klikt (paard, eigenaar, verzorger), dan iemand die een bijdrage wil/kan betalen. Voor mijn gevoel zitten er als je betaald voor je bijrijdpaard ook er wel "verplichtingen" aanvast van de eigenaar. Je sluit iets af op basis van de "actuele" gegevens, maar wat als je niet tevreden bent over de stal, je gaat zelf verhuizen? Iemand die tijd en geld in je paard gestopt heeft, kun je dan niet zo maar aan de kant schuiven. (Gevoelsmatig, als eigenaar heb je altijd nog beslissingsrecht natuurlijk ;))

Ik hoef momenteel geen bijrijdpaard, zou het leuk vinden om iets in de buurt te hebben om een beetje te verzorgen, rijden absoluut geen must, wil het liefst in het bos rijden en die heb je hier toch niet in de buurt... En dan ook wat belangrijks, met de eigenaar op 1 lijn zitten. (Dus ik wil niet op een stal komen waar ze naar mijn zin te weinig mesten, "niet logisch voeren", waar ze niet op dezelfde manier omgaan met paarden of wat dan ook... (Iig nooit bij mensen die zelf altijd rukken/trekken... die altijd het paard de schuld geven, rijden met een niet passend zadel etc.) Maar voor mij zou 50 euro toch echt wel de max zijn... (en voor puur verzorgen/meehelpen tjah... dan vind ik een bijdrage van de zotte ;))

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:48

Mijn verzorgster hoeft niks te betalen, ik ben enorm blij met haar, sterker nog, als dan heb ik haar het koetsiersbewijs gegeven!!

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:55

Even voor de mensen die het wél vinden kunnen dat er betaald wordt...
Mijn paard staat op een boerderij, waar ze elke dag buiten staan (met 4 paarden in totaal).
Er is een buitenbak aanwezig en op mijn paard mag buiten gereden worden, ze is ook erg braaf. Niveau van het paard is L2.
In totaal kost mijn paard mij 210 euro (stalling, voer, hoefsmid ed.). Dat is gemiddeld 7,50 per dag. Is het reeël om aan een bijrijdster 50 euro te vragen voor 2 dagen rijden? Mesten en voeren hoeft niet, mag wel.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:56

BiHB schreef:
Mijn verzorgster hoeft niks te betalen, ik ben enorm blij met haar, sterker nog, als dank heb ik haar het koetsiersbewijs gegeven!!

Zo dat is wel heel aardig! Wat een bedragen worden hier genoemd. Hoger dan €50,- in de maand waarbij ik minimaal 2x in de week mag rijden zou ik echt niet gaan. Natuurlijk als ik les zou willen is dat voor eigen rekening evenals wedstrijden en andere uitjes. Maar als eigenaar moet je toch ook blij zijn dat iemand op de dagen dat jij niet kan(of geen zin hebt) toch je paard de aandacht geeft die nodig is. En als er onkosten gemaakt worden dan snap ik dat jullie er samen uit moeten komen maar ook dit is een risico van het hebben van een verzorger of verzorgpaard.
Laatst bijgewerkt door emr op 23-10-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:57

Margaretha89 schreef:
Mijn paard staat op een boerderij, waar ze elke dag buiten staan (met 4 paarden in totaal).
Er is een buitenbak aanwezig en op mijn paard mag buiten gereden worden, ze is ook erg braaf. Niveau van het paard is L2.
In totaal kost mijn paard mij 210 euro (stalling, voer, hoefsmid ed.). Dat is gemiddeld 7,50 per dag. Is het reeël om aan een bijrijdster 50 euro te vragen voor 2 dagen rijden? Mesten en voeren hoeft niet, mag wel.

2 dagen rijden per week of per maand?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:58

ponyparadijs schreef:
Mag ik vragen wat jou dan zo goed maakt dat ook het paard en de eigenaar er beter van worden.
Ik bedoel dit overigens niet lelijk. Ik vraag me alleen af wat jij voor ervaringen hebt dat je een eigenaar niet alleen aanvult maar eigenlijk zegt dat je beter met het paard weet om te gaan dan de eigenaar.

Overigens is het bij mij ook altijd vooraf duidelijk dat er een bijdrage wordt verwacht. En menden die niet willen betalen hoeven niet te komen.

Beetje cru gezegd: ja, ik kan beter met het paard omgaan dan de eigenaar. Met name haar gedrag/karakter kan ikbeter handelen. Misschien omdat ik wat rustiger ben, misschien omdat ikvanbuiten kwam en meer neutraal kon beginne met het paard. Omgangsregels zijn nu beter, verstandhouding met het paard goed.
Ik ben niet snel ergens trots op, maar ik kan toch wel met zekerheid zeggen dat dat door mij komt.

@serendip90: ik ben het helemaal.et je eens :-)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:00

emr schreef:
Hoger dan €50,- in de maand waarbij ik minimaal 2x in de week mag rijden zou ik echt niet gaan. Natuurlijk als ik les zou willen is dat voor eigen rekening evenals wedstrijden en andere uitjes. Maar als eigenaar moet je toch ook blij zijn dat iemand op de dagen dat jij niet kan(of geen zin hebt) toch je paard de aandacht geeft die nodig is. En als er onkosten gemaakt worden dan snap ik dat jullie er samen uit moeten komen maar ook dit is een risico van het hebben van een verzorger of verzorgpaard.

Maar wat nou als dat niet de reden is dat jij het paard mag rijden?

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:02

emr schreef:
Margaretha89 schreef:

2 dagen rijden per week of per maand?

Neeee per week natuurlijk, haha

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:02

@ponyparadijs, wat bedoel je daar precies mee?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:03

ponyparadijs schreef:
emr schreef:
Hoger dan €50,- in de maand waarbij ik minimaal 2x in de week mag rijden zou ik echt niet gaan. Natuurlijk als ik les zou willen is dat voor eigen rekening evenals wedstrijden en andere uitjes. Maar als eigenaar moet je toch ook blij zijn dat iemand op de dagen dat jij niet kan(of geen zin hebt) toch je paard de aandacht geeft die nodig is. En als er onkosten gemaakt worden dan snap ik dat jullie er samen uit moeten komen maar ook dit is een risico van het hebben van een verzorger of verzorgpaard.

Maar wat nou als dat niet de reden is dat jij het paard mag rijden?

Je bedoelt als de reden is dat de eigenaar het financieel niet kan redden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:04

sallandval schreef:
En dat je roept dat je alleen bij stallen zou gaan rijden waar je uit mag mesten vind ik dan weer interessant. Dan zou je dus tegen de stallen waar ik heb gereden hebben gezegd dat ze niet goed genoeg zijn voor jou omdat je er niet zo mogen mesten... en dan noem je mij een madam? Prima hoor; dan ben ik een madam (nooit geweten :') ).

Kijk en daar verdraai je mijn woorden. Ik zeg niet dat ik me te goed voel voor stallen waar ik alleen zou hoeven rijden. Ik zeg dat ik er niet voor zou kiezen, aangezien ik de dingen rondom het paard even leuk (en dat is niet alleen het uitmesten), als niet leuker vind dan het rijden zelf. Ik vind het wezen paard leuk en alles wat er mee te maken heeft. Ik persoonlijk vind het leuk om iets met een paard op te bouwen, het paard te leren kennen en niet alleen tijdens opzadelen en rijden.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:07

Dat is lastig.
Ik ben gek op dit paard, maar als de eigenaresse financieel krap zit is dat haar probleem.
Heel banketstaaf, maar het is haar paard, haar verantwoordelijkheid.
Die paar tientjes in de week gaan geen substantieel verschil maken daarin.

(reactie op emr)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:08

Margaretha89 schreef:
Neeee per week natuurlijk, haha

De bijrijder komt dus puur om te rijden? Dan vind ik een kleine vergoeding wel op zijn plaats. Is het de bedoeling dat hij/zij nog verplicht 1x in de zoveel tijd lest?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:09

In het "slechte" geval voor de bijrijder zitten er 4 weken in een maand ;) 4*2*7,5 = 60 euro... Maar je hebt wel alleen een buitenbak, is die goed berijdbaar ook in de winter? Want mensen die niet kunnen rijden, willen vaak ook niet betalen :s

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:12

als je ook moet uitmesten doe jij dus alle verzorging die dagen dus dan lijkt me een vergoeding niet op zn plek, heb voor bijrijdpaarden nooit geld betaald, mensen waren al blij als ik hun paard wilde rijden. Op een all inclusive stal zou ik 50 euro nog pikken maar meer echt niet hoor.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:14

swartbeessie schreef:
Dat is lastig.
Ik ben gek op dit paard, maar als de eigenaresse financieel krap zit is dat haar probleem.
Heel banketstaaf, maar het is haar paard, haar verantwoordelijkheid.

Die paar tientjes in de week gaan geen substantieel verschil maken daarin.

(reactie op emr)

Helemaal mee eens, wat als ze nou geen geschikte bijrijder kan vinden. Dan zou ze het ook uit haar eigen spaarpotje moeten doen. Als de eigenaar financieel (heel) krap zit en ze krijgt onverwachts of misschien wel verwacht DA kosten dan zou ze die ongeacht of de verzorger mee betaald niet kunnen financieren. Nu ben ik eingelijk wel benieuwd naar de mensen mét verzorger die een x bedrag in de maand betalen. Waar gaat dit geld aan op? In een spaarpot voor het paard of voor eigen gebruik.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:22

Dahlia schreef:
Melisding schreef:
Ik vraag 100 euro P.m. Voor 2 dagen. Bij ons op stal vraagt iedereen ongeveer die prijs. Paard onderhouden is al duur zat en zij mag al mijn spullen gebruiken, dus ik vind dat een vergoeding wel op z'n plaats is.

En als zij op vakantie is of ze kan niet rijden vanwege welke rede dan ook, dan zorg ik dat ze die dagen een andere keer in kan halen. En als ik niet kan, dan mag zij die dagen gaan zonder te betalen.

Dat vind ik ook erg hoog.. Ik vind 50 euro per maand zat voor 2 dagen. :)

Ik vind het niet hoog aangezien ze ook lessen van mij krijgt. Ik help d'r altijd met wedstrijden en ze hoeft alleen te mesten. Voeren en de rest wordt gedaan. Mijn stalling is trouwens rond de 350 P. Maand. (Ja ik weet het dat is duur) ook zijn er in deze omgeving veel die 60 euro vragen voor 1 dag in de week en dan moeten ze zelf een zadel ook kopen.
Maarja het zal ook wel heel erg verschillen in welke omgeving je rijdt.

(Ik heb mijn tarief ook vergeleken met wat ze bij ons voor rijden op een manegepaard vragen. En geloof me dan ben ik goedkoop...)
Laatst bijgewerkt door Melisding op 23-10-12 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:24

Niemand gaat beter met mijn paarden om dan ik :D. Rijtechnisch zijn er ongetwijfeld genoeg die beter zijn dan ik maar niets wat ik zelf met les niet kan bereiken dus dáár hoef ik geen bijrijders voor.

Mocht het ooit zo zijn dat ik een onoverkomelijk probleem zou hebben met een van mijn paarden, dan haal ik er een professional bij, dus iemand die er daadwerkelijk zijn beroep van heeft gemaakt ;).

Ik heb het beste van beide; én goede bijrijders die zowel betrouwbaar als rijtechnisch een aanvulling zijn én een vergoeding niet meer dan logisch vinden. Ze zijn er dus absoluut wel!! En aangezien ik weet dat dit bestaat zou ik nooit voor een onbetaalde bijrijder gaan ;).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:25

Ik vraag geen vergoeding aan mijn bijrijdsters, maar als ze activiteiten willen ondernemen met mijn oudje en er daarvoor investeringen gedaan moeten worden, dan komt dat wel voor hun rekening (bv rondom op ijzers/gaten).

Als ik iemand zou zoeken voor mijn merrie en ze is nog goed gezond dan zal ik voor haar wel een bijdrage vragen. Zij is een goed leerpaard dat altijd zal springen en je ook goed door de cross helpt. Voor haar zou ik ook alleen iemand zoeken die op zoek is naar een goed leerpaard.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:26

@ melisding:
Ik sta ook in de randstad :)
Maar wat anderen vragen is toch niet belangrijk?
Ook al zou iedereen bij mij op stal 100 euro per maand vragen, ik ben gewoon vrij in mijn keus.. En zou dat dus nooit vragen..

Maar ben je ook officieel instructrice dan? Dan vind ik een ander verhaal als ze les krijgt, dan zitten lessen er dus bij inbegrepen. Dat stond er niet bij ;)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:26

Sees schreef:
Niemand gaat beter met mijn paarden om dan ik :D. Rijtechnisch zijn er ongetwijfeld genoeg die beter zijn dan ik maar niets wat ik zelf met les niet kan bereiken dus dáár hoef ik geen bijrijders voor.

Mocht het ooit zo zijn dat ik een onoverkomelijk probleem zou hebben met een van mijn paarden, dan haal ik er een professional bij, dus iemand die er daadwerkelijk zijn beroep van heeft gemaakt ;).

Ik heb het beste van beide; én goede bijrijders die zowel betrouwbaar als rijtechnisch een aanvulling zijn én een vergoeding niet meer dan logisch vinden. Ze zijn er dus absoluut wel!! En aangezien ik weet dat dit bestaat zou ik nooit voor een onbetaalde bijrijder gaan ;).

Daar geloof ik ook in, dat die bestaan ;)