Maar nogmaals als beide partijen het ermee eens zijn, LB wat een ander daar dan van vindt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melisding schreef:Ik vraag 100 euro P.m. Voor 2 dagen. Bij ons op stal vraagt iedereen ongeveer die prijs. Paard onderhouden is al duur zat en zij mag al mijn spullen gebruiken, dus ik vind dat een vergoeding wel op z'n plaats is.
En als zij op vakantie is of ze kan niet rijden vanwege welke rede dan ook, dan zorg ik dat ze die dagen een andere keer in kan halen. En als ik niet kan, dan mag zij die dagen gaan zonder te betalen.
BiHB schreef:Mijn verzorgster hoeft niks te betalen, ik ben enorm blij met haar, sterker nog, als dank heb ik haar het koetsiersbewijs gegeven!!
Margaretha89 schreef:Even voor de mensen die het wél vinden kunnen dat er betaald wordt...
Mijn paard staat op een boerderij, waar ze elke dag buiten staan (met 4 paarden in totaal).
Er is een buitenbak aanwezig en op mijn paard mag buiten gereden worden, ze is ook erg braaf. Niveau van het paard is L2.
In totaal kost mijn paard mij 210 euro (stalling, voer, hoefsmid ed.). Dat is gemiddeld 7,50 per dag. Is het reeël om aan een bijrijdster 50 euro te vragen voor 2 dagen rijden? Mesten en voeren hoeft niet, mag wel.
ponyparadijs schreef:Mag ik vragen wat jou dan zo goed maakt dat ook het paard en de eigenaar er beter van worden.
Ik bedoel dit overigens niet lelijk. Ik vraag me alleen af wat jij voor ervaringen hebt dat je een eigenaar niet alleen aanvult maar eigenlijk zegt dat je beter met het paard weet om te gaan dan de eigenaar.
Overigens is het bij mij ook altijd vooraf duidelijk dat er een bijdrage wordt verwacht. En menden die niet willen betalen hoeven niet te komen.
emr schreef:Hoger dan €50,- in de maand waarbij ik minimaal 2x in de week mag rijden zou ik echt niet gaan. Natuurlijk als ik les zou willen is dat voor eigen rekening evenals wedstrijden en andere uitjes. Maar als eigenaar moet je toch ook blij zijn dat iemand op de dagen dat jij niet kan(of geen zin hebt) toch je paard de aandacht geeft die nodig is. En als er onkosten gemaakt worden dan snap ik dat jullie er samen uit moeten komen maar ook dit is een risico van het hebben van een verzorger of verzorgpaard.
emr schreef:Margaretha89 schreef:Even voor de mensen die het wél vinden kunnen dat er betaald wordt...
Mijn paard staat op een boerderij, waar ze elke dag buiten staan (met 4 paarden in totaal).
Er is een buitenbak aanwezig en op mijn paard mag buiten gereden worden, ze is ook erg braaf. Niveau van het paard is L2.
In totaal kost mijn paard mij 210 euro (stalling, voer, hoefsmid ed.). Dat is gemiddeld 7,50 per dag. Is het reeël om aan een bijrijdster 50 euro te vragen voor 2 dagen rijden? Mesten en voeren hoeft niet, mag wel.
2 dagen rijden per week of per maand?
ponyparadijs schreef:emr schreef:Hoger dan €50,- in de maand waarbij ik minimaal 2x in de week mag rijden zou ik echt niet gaan. Natuurlijk als ik les zou willen is dat voor eigen rekening evenals wedstrijden en andere uitjes. Maar als eigenaar moet je toch ook blij zijn dat iemand op de dagen dat jij niet kan(of geen zin hebt) toch je paard de aandacht geeft die nodig is. En als er onkosten gemaakt worden dan snap ik dat jullie er samen uit moeten komen maar ook dit is een risico van het hebben van een verzorger of verzorgpaard.
Maar wat nou als dat niet de reden is dat jij het paard mag rijden?
sallandval schreef:En dat je roept dat je alleen bij stallen zou gaan rijden waar je uit mag mesten vind ik dan weer interessant. Dan zou je dus tegen de stallen waar ik heb gereden hebben gezegd dat ze niet goed genoeg zijn voor jou omdat je er niet zo mogen mesten... en dan noem je mij een madam? Prima hoor; dan ben ik een madam (nooit geweten).
swartbeessie schreef:Dat is lastig.
Ik ben gek op dit paard, maar als de eigenaresse financieel krap zit is dat haar probleem.
Heel banketstaaf, maar het is haar paard, haar verantwoordelijkheid.
Die paar tientjes in de week gaan geen substantieel verschil maken daarin.
(reactie op emr)
Dahlia schreef:Melisding schreef:Ik vraag 100 euro P.m. Voor 2 dagen. Bij ons op stal vraagt iedereen ongeveer die prijs. Paard onderhouden is al duur zat en zij mag al mijn spullen gebruiken, dus ik vind dat een vergoeding wel op z'n plaats is.
En als zij op vakantie is of ze kan niet rijden vanwege welke rede dan ook, dan zorg ik dat ze die dagen een andere keer in kan halen. En als ik niet kan, dan mag zij die dagen gaan zonder te betalen.
Dat vind ik ook erg hoog.. Ik vind 50 euro per maand zat voor 2 dagen.
Sees schreef:Niemand gaat beter met mijn paarden om dan ik. Rijtechnisch zijn er ongetwijfeld genoeg die beter zijn dan ik maar niets wat ik zelf met les niet kan bereiken dus dáár hoef ik geen bijrijders voor.
Mocht het ooit zo zijn dat ik een onoverkomelijk probleem zou hebben met een van mijn paarden, dan haal ik er een professional bij, dus iemand die er daadwerkelijk zijn beroep van heeft gemaakt.
Ik heb het beste van beide; én goede bijrijders die zowel betrouwbaar als rijtechnisch een aanvulling zijn én een vergoeding niet meer dan logisch vinden. Ze zijn er dus absoluut wel!! En aangezien ik weet dat dit bestaat zou ik nooit voor een onbetaalde bijrijder gaan.