Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:25

@ OKhannes, geef niet zo'n kritiek op de TS. Als je vind dat zij het niet goed doet of de DA erbij moet halen en dat niet doet. Koop je Amadeus toch lekker zelf! Mag je er zelf een DA bij halen en hoef je niet iemand de grond in te boren met je kritiek terwijl de TS écht wel probeert dat het paard beter in zijn vel komt te zitten door hem te koop aan te bieden. Ze had hem ook naar de slager kunnen brengen..

Tat_jana

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:27

melissa_b ik vindt je reactie opzich wel erg overdreven, maar je hebt wel gelijk :j

wij zoeken met MAN en MACHT naar een super huisje voor hem waar hij weer kan herstellen van een vreselijke periode vol stress,, helaas kunnen wij dit hem absoluut niet geven ook niet in de vorm van aandacht want we kunnen niet 24 uur per dag naast hem gaan zitten helaas.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:32

[quote="melissa_b"]@ OKhannes, geef niet zo'n kritiek op de TS. Als je vind dat zij het niet goed doet of de DA erbij moet halen en dat niet doet. Koop je Amadeus toch lekker zelf! Mag je er zelf een DA bij halen en hoef je niet iemand de grond in te boren met je kritiek terwijl de TS écht wel probeert dat het paard beter in zijn vel komt te zitten door hem te koop aan te bieden. Ze had hem ook naar de slager kunnen brengen..[/quote]

Wat een abnormale reactie. Tjongejonge. Oh, moeten we nu allemaal vertellen hoe goed ze het nu doet? Ik begin steeds meer aan dingen te twijfelen en dat uit ik. Dit is een openbaar forum. Dan kan je kritiek verwachten. Anders moet je hier niet iets plaatsen, zo simpel is het in mijn ogen. Ik heb zelf een zware wever die nu met pensioen is en heb de nodige ervaringen ermee. Wevende paarden kunnen vrfoeger of later last krijgen van de knieen en dan heb ik het over artrose of artritis (acute vorm). Stijfheid en gevoeligheid kan hier een EERSTE uiting van zijn. Hiervoor kan je niet je ogen sluiten....Maar als alles aan advies opzij wordt geveegd....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 02-09-09 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:34

Heb hem gister zien lopen op het harde liep hij inderdaad niet goed.. heel erg stijf denk ik..
Dit komt wel goed als hij gewoon elke dag een beetje loopt aan de hand en heb hem gister als een schaapsmak paard achter me vriendin aan zien lopen was wel verbaast dat hij haar niet mee trok hij was gewoon heel braaf en reageerde heel goed op haar en liep ontspannen met het hoofd laag.
Zo vond ik het wel een leuk paard eigenlijk :j

Hij heeft alleen zijn grootte niet mee..

In de groep is hij nog steeds continu bezig.. terwijl de rest zowat in slaap valt is hij bezig met dreigen / bijten etc en wat hij daar mee wil weet ik niet precies.. ik denk dat ik me dan meer in het (onbegrijpelijke) gedrag van paarden moet verdiepen..
Maar heb me wel laten weten dat dit gedrag oplosbaar is, alleen je moet er gewoon zeker 3 maanden voor uit trekken..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:37

OKhannes, misschien is het handiger om het dan gericht tegen ons te doen,, wij weten helaas de waarheid en zijn dagelijks in contakt met het paard..
je kunt een paard na 1 keer bezoeken niet goed genoeg beoordelen,, zoals elk paard heeft ook reus zijn slechte en goede dagen,, ik vindt het dan ook van belang dat ALS je toch een oordeel wilt neerzetten over hem,, kom dan even kijken hoe hij er bij staat en dan praten we zo verder :)

wat jij schrijft is een conclusie uit verhalen die je hier in het topic hebt gelezen en ik snap best dat dat voor argwanen zorgt,, maar veel van de genoemde dingen zijn gewoon niet aan de orde.

ik nodig je dan ook van harte uit te komen kijken hoe slecht wij wel niet zijn voor dit paard :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:39

wat doe ik dan niet goed in jou ogen hannes?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:40

Dreigen en bijten kan dominantie zijn, maar kan ook een combinatie met pijn zijn.....vind t banketstaaf om te zeggen maar is wel wetenschappelijk bewezen. En nee, ik heb geen behoefte om te komen kijken. Dat de TS op zoek is naar een ander huisje waar hij tot rust kan komen is lovenswaardig, maar mij bekruipt het gevoel dat er meer met het paard aan de hand is, en dan medisch. Daar ga ik dus op in.

edit: Yommie, les mijn eerdere reacties over zijn knieen ....anders val ik weer in herhaling. Wil je alleen iets meegeven wat ik met mijn eigen paard (weliswaar door ouderdom maar wel een gevolg van) meemaak....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 02-09-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:43

OKHannes schreef:
Dreigen en bijten kan dominantie zijn, maar kan ook een combinatie met pijn zijn.....vind t banketstaaf om te zeggen maar is wel wetenschappelijk bewezen. En nee, ik heb geen behoefte om te komen kijken. Dat de TS op zoek is naar een ander huisje waar hij tot rust kan komen is lovenswaardigt, maar mij bekruipt het gevolel dat er meer met het paard ana d ehand is, en dan medisch. Daar ga ik dus op in.

er is een dierenarts bij geweest....en die heeft naar hem gekeken...en heeft niks kunnen vinden..

dus mijn vraag is wat doe ik of wie dan ook bij ons op stal fout in jou ogen?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:49

Wat ik uit jou verhalen begrijp staat hij nu alleen maar buiten zonder echt werk. Kan nu ook niet omdat hij niet lekker loopt. OK, maar als je elke dag consequent met dit paard grondwerk zou doen en m een beetje aan het denken zou zetten zou je al een heel ander paard kunnen krijgen. Is al eerder in dit topic aaangehaald. Door nu niets met hem doen omdat je je niet wil binden help je het paard niet.
Dit paard wil naar mijn gevoel iets vertellen. En dat gevoel herken je zelf ook ergens anders zou je niet naar een ander huis zoeken. Maar een VA kan artorse of artritis niet van buiten zien, en toen de VA kwam liep hij wel goed toch? Alleen foto's kunnen hierover uitsluitsel geven. Ik ken een paard van vier dat een zelfde knie heeft zoals jij omschrijft. Met die paard is het niet goed afgelopen, in een half jaar tijd.....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 02-09-09 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:49

Yommie schreef:
OKHannes schreef:
Dreigen en bijten kan dominantie zijn, maar kan ook een combinatie met pijn zijn.....vind t banketstaaf om te zeggen maar is wel wetenschappelijk bewezen. En nee, ik heb geen behoefte om te komen kijken. Dat de TS op zoek is naar een ander huisje waar hij tot rust kan komen is lovenswaardigt, maar mij bekruipt het gevolel dat er meer met het paard ana d ehand is, en dan medisch. Daar ga ik dus op in.

er is een dierenarts bij geweest....en die heeft naar hem gekeken...en heeft niks kunnen vinden..

dus mijn vraag is wat doe ik of wie dan ook bij ons op stal fout in jou ogen?

Oh dus dan is het gewoon stijvigheid.. wat kun je er nu aan doen ?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:36

Joh, ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. TS biedt het paard te koop aan, omdat zij relativerend is naar zichzelf, dat zij het paard niet kan bieden wat het nodig heeft. Wat moet ze dan??

Ze kan hem ook gelijk in de trailer laden en naar de slager brengen. Misschien is dat nog wel de snelste slag. Want iedereen roept hier, maar ze is vanaf het begin af aan open geweest. Ook in het verkooptopic. Het is gewoon een giga miskoop geweest en zij kan het paard niet bieden wat hij nodig heeft. En voor € 1500,- mag je niet klagen als je paard op zijn 20e afgeschreven wordt door artrose, er zijn vele paarden van hogere bedragen waarmee precies hetzelfde gebeurd..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:43

Caesar schreef:
Joh, ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. TS biedt het paard te koop aan, omdat zij relativerend is naar zichzelf, dat zij het paard niet kan bieden wat het nodig heeft. Wat moet ze dan??

Ze kan hem ook gelijk in de trailer laden en naar de slager brengen. Misschien is dat nog wel de snelste slag. Want iedereen roept hier, maar ze is vanaf het begin af aan open geweest. Ook in het verkooptopic. Het is gewoon een giga miskoop geweest en zij kan het paard niet bieden wat hij nodig heeft. En voor € 1500,- mag je niet klagen als je paard op zijn 20e afgeschreven wordt door artrose, er zijn vele paarden van hogere bedragen waarmee precies hetzelfde gebeurd..

Ach ik had al gezegt dat hij voor 1000 euro naar een goed nieuw huis toe mag...
en naar de slager gaat hij never nooit niet,omdat ik een miskoop heb gedaan "wat nog gedeeltelijk me eige stomme schuld is" hoeft hij daar niet de dupe van te worden ...

en nadat ik vanmorgen de eigenarsessen heb gesproken die hem 10 jaar heb gehad,die met der oren liep te klapperen over hoe die nu is ,denk ik wel dat hij wel weer de ouwe kan worden:)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:49

toch denk ik dat je met je prijsindicatie te hoog zit, mijn paard wat gedragsmatig een ideaal dier was
een slagje kleiner, En gewoon een heerlijk dier om te rijden is weggegaan voor nog geen 1000 euro.
Omdat hij linksachter een kleinere stap maakte dan rechts, altijd al geweest. Echter stond daar wel
een heerlijk tehuis voor tegenover..Ik denk dat je beter geen bedrag kan noemen in je topic, daar
kom je toch wel uit als mensen een leuk huisje voor hem hebben :)

Zafinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:51

Yep, mijn paard weeft ook. Het is nu wel al veel minder als in het begin, maar nog erger.
En dan vooral als de buurman/vrouw wordt weggehaald naast haar.
Kijk mijn onderschrift, ik heb een bal te koop voor in de stal. Zou ook kunnen helpen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:55

randie schreef:
toch denk ik dat je met je prijsindicatie te hoog zit, mijn paard wat gedragsmatig een ideaal dier was
een slagje kleiner, En gewoon een heerlijk dier om te rijden is weggegaan voor nog geen 1000 euro.
Omdat hij linksachter een kleinere stap maakte dan rechts, altijd al geweest. Echter stond daar wel
een heerlijk tehuis voor tegenover..Ik denk dat je beter geen bedrag kan noemen in je topic, daar
kom je toch wel uit als mensen een leuk huisje voor hem hebben :)

Als ik geen prijs neerzet krijg ik allemaar pm over wat ik vraag ,dus dat schiet ook niet op...
ik vind 1000 euro niks voor zo een paard ,waar je gewoon tijd in moet stoppen ,en daarna een heel leuk paard kunt hebben...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:03

tenzij er bij zijn knieen echt iets niet goed zit :). maar wel balen voor je dat het zon lange nasleep heeft. het nadeel van wel een prijs erbij zetten is dat je koopjes jagers krijgt, die dus voor een dubbeltje een salinero willen hebben. Denk daar wel goed aan! Wanneer je er geen prijs bij zet zijn het mensen die oprecht interesse hebben in je reus

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 16:25

randie schreef:
tenzij er bij zijn knieen echt iets niet goed zit :). maar wel balen voor je dat het zon lange nasleep heeft. het nadeel van wel een prijs erbij zetten is dat je koopjes jagers krijgt, die dus voor een dubbeltje een salinero willen hebben. Denk daar wel goed aan! Wanneer je er geen prijs bij zet zijn het mensen die oprecht interesse hebben in je reus

ik denk dat als ik het tegen niemand had gezegt ,het niet eens was opgevallen dat vocht in zijn knieen,want het was mij ook niet opgevallen..
oh en voor de mensen die denken dat hij graad mager is,hier een foto van amadeus een maand geleden..
ik zal vanavond er nog wel een paar maken:)

http://www.mijnalbum.nl/Album=WW64WUC3

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:34

Misschien heel onaardig om te zeggen maar als ik jouw advertentie lees komt het bij mij over alsof je toch niet helemaal eerlijk daarin bent. Je geeft het weer alsof hij ontzettend makkelijk in de omgang is terwijl ik je daar eerder ook wel heel anders over heb zien praten.

Waarom weet je zo zeker dat het wel goed gaat wanneer hij in een kleinere groep met meer aandacht staat? Eerlijk gezegd vind ik dit nergens op slaan, als ik kijk naar onze wever dan wordt dit enkel minder door veel met haar te doen. Of ze nou met zijn 2-en of 10-en staat dat haalt niets uit! Ik snap heus wel dat je er nu niets mee kunt doen aangezien hij kreupel is maar eerder deed je er ook vrijwel niets mee. Hij moet gewoon wennen aan zijn omgeving en dan wil je hem z.s.m. weer verkopen (wat ik overigens begrijp) met het idee dat dan alle problemen zijn opgelost? Zelf kijk je er vrijwel niet naar om onder het mom dat je je er niet aan wilt hechten maar verwacht wel dat het bij een ander allemaal opgelost is?

Hoe zit het overigens met die Chantal? Heb je het helemaal opgegeven?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:39

denise_84

dat is natuurlijk per paard verschillend zo stoppen de meeste paarden met weven zodra ze het land op gaan
de ander die stopt allen maar als je met hem bezig bent of het is rustig op stal.. de ander stopt alleen als je er verder niet naar omkijkt
en de ander moet je bij in stal gaan zitten om hem maar bezig te houden.

het is per paard verschillend en wij weten dat hij het in een kleine vaste groep of liever gewoon op stal met maatjes omzich heen na omstandigheden goed gaat :) zn gedrag veradner je er niet mee maar het weven deste meer.
zn gedrag wordt wel beter als je er VEEL tijd in kan stoppen dan heb je gewoon een prachtpaard :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 16:45

Denise_84 schreef:
Misschien heel onaardig om te zeggen maar als ik jouw advertentie lees komt het bij mij over alsof je toch niet helemaal eerlijk daarin bent. Je geeft het weer alsof hij ontzettend makkelijk in de omgang is terwijl ik je daar eerder ook wel heel anders over heb zien praten.

Waarom weet je zo zeker dat het wel goed gaat wanneer hij in een kleinere groep met meer aandacht staat? Eerlijk gezegd vind ik dit nergens op slaan, als ik kijk naar onze wever dan wordt dit enkel minder door veel met haar te doen. Of ze nou met zijn 2-en of 10-en staat dat haalt niets uit! Ik snap heus wel dat je er nu niets mee kunt doen aangezien hij kreupel is maar eerder deed je er ook vrijwel niets mee. Hij moet gewoon wennen aan zijn omgeving en dan wil je hem z.s.m. weer verkopen (wat ik overigens begrijp) met het idee dat dan alle problemen zijn opgelost? Zelf kijk je er vrijwel niet naar om onder het mom dat je je er niet aan wilt hechten maar verwacht wel dat het bij een ander allemaal opgelost is?

Hoe zit het overigens met die Chantal? Heb je het helemaal opgegeven?

ik heb nooit ergens gezegt dat ze gedrag nu op stel en sprong is verdwenen ,ik heb alleen iemand gesproken vanmorgen die hem 10 jaar heb gehad,en daar deed hij het niet....wie ik moet geloven weet ik ook niet..
Maar ik hoop dat hij inderdaad bij ze nieuwe huis dan weer de ouwe word...
en dat ik helemaal niet naar hem omkijk is ook niet zo,ik verzorg hem verder gewoon...dus poetsen etc...

en ik doe er iederdaad niks mee kwa rijden ,dus vandaar dat ik hoop dat er dan iemand is die hem een goed nieuw huis kan bieden..
en dat met chantal word ik als het goed is zo over terug gebeld...

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:47

Het gaat mij er alleen om dat jullie doen voorkomen dat het "enige" probleem het weven is. Verder vind ik het knap dat jullie dat zo zeker kunnen weten maar goed, daar ga ik maar even vanuit. Sorry maar ik krijg er gewoon een naar gevoel bij. De eerste 30 pagina's is er weinig goeds te lezen over Amadeus en nu wordt hij onder dezelfde voorwendselen aangeboden als waaronder Yommie hem ooit heeft gekocht.

Yommie weet zelf hoeveel verdriet ze daarvan heeft gehad maar probeert het zelfde wel bij een ander. Natuurlijk zijn jullie wel eerlijk(er) in het weven e.d. maar jullie nuanceren het nu ineens heel erg terwijl het voorheen een ernstig probleem was. Ik kan me zelfs nog een post van een mede stalgenootje van jullie herinneren (sorry heb geen zin om 30 pagina's door te spitten naar die ene quote) waarin ze stelde het een heel irritant paard te vinden omdat ze zelfs haar eigen paard niet meer uit het land krijgt.

Geloof me, ik vind het echt super rot voor Amadeus maar wilde dit gewoon even kwijt. Jullie zeggen dat het in een kleine groep beter gaat maar intussen heeft Yommie ook al weken niet kunnen rijden omdat Amadeus niet alleen kan staan?

Overigens vind ik het wel vreemd dat jij (Tatjana) voortdurend voor Yommie reageert. Maar goed, dat moeten jullie zelf weten.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:50

ik zal al stoppen hoor :roll:
ik houdt alleen niet van als er misverstanden komen en ben daar graag snel bij :j

maar bij deze trek ik me voor zover ik kan terug uit het topic :o?

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:54

Nou nou dat hoeft nou ook weer niet. Beetje kinderachtige reactie. Het viel me alleen op aangezien je in het andere topic ook voor Yommie reageert.

Ik wens jullie veel succes, ik probeer mijn 'commentaar' netjes te verwoorden maar ik banketstaaf schijnbaar toch alleen maar uit mijn nek. Heb dit topic vanaf blz. 1 gevolgd, heb meerdere malen gepost en vind het echt HEEL erg sneu voor dit paard!

Je kunt toch normaal discussiëren? Ik val niemand aan, stel alleen een paar kritische vragen en kanttekeningen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 16:54

Denise_84 schreef:
Het gaat mij er alleen om dat jullie doen voorkomen dat het "enige" probleem het weven is. Verder vind ik het knap dat jullie dat zo zeker kunnen weten maar goed, daar ga ik maar even vanuit. Sorry maar ik krijg er gewoon een naar gevoel bij. De eerste 30 pagina's is er weinig goeds te lezen over Amadeus en nu wordt hij onder dezelfde voorwendselen aangeboden als waaronder Yommie hem ooit heeft gekocht.

Yommie weet zelf hoeveel verdriet ze daarvan heeft gehad maar probeert het zelfde wel bij een ander. Natuurlijk zijn jullie wel eerlijk(er) in het weven e.d. maar jullie nuanceren het nu ineens heel erg terwijl het voorheen een ernstig probleem was. Ik kan me zelfs nog een post van een mede stalgenootje van jullie herinneren (sorry heb geen zin om 30 pagina's door te spitten naar die ene quote) waarin ze stelde het een heel irritant paard te vinden omdat ze zelfs haar eigen paard niet meer uit het land krijgt.

Geloof me, ik vind het echt super rot voor Amadeus maar wilde dit gewoon even kwijt. Jullie zeggen dat het in een kleine groep beter gaat maar intussen heeft Yommie ook al weken niet kunnen rijden omdat Amadeus niet alleen kan staan?

Overigens vind ik het wel vreemd dat jij (Tatjana) voortdurend voor Yommie reageert. Maar goed, dat moeten jullie zelf weten.

Dat zijn gedrag nu wat veranderd komt doordat hij der nu langer staat,en zwaantje die dat zei schoot al in de stress toen Amadeus er al niet eens was want toen reageerde ze al van "WAT HIJ IS 180 :+ " en ze is zelf 160 8-)

En waarom denk je dat het me geen biet kan schelen wat er allemaal over hem word gezegt? omdat het de mening is van vele mensen ,en anders had ik hem hier niet te koop aangeboden ,maar lekker anoniem op mp..maar ik weet ook dat hier op bokt heel veel mensen zijn die gek zijn met paarden ,en niet echt veel handelaren zitten:)

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:59

Als je leest zou je zien dat ik helemaal niet zeg dat het je niets kan schelen. Dat is niet eens het punt van discussie, dat maak jij er van.

Het enige dat ik vreemd vind is dat je het nu erg probeert te nuanceren. Je zegt dat hij nu met 21 paarden staat waar voortdurend paarden uit worden gehaald om te rijden e.d.. Daar schiet hij van in de stress en dus moet hij in een kleinere groep? In een kleinere groep worden toch ook wel eens paarden uitgehaald?

Of wil je hem alleen verkopen aan iemand die een koppeltje paarden heeft staan en ze nooit uit elkaar haalt? Dan moet je dat zeggen toch?