Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
OKHannes schreef:Dreigen en bijten kan dominantie zijn, maar kan ook een combinatie met pijn zijn.....vind t banketstaaf om te zeggen maar is wel wetenschappelijk bewezen. En nee, ik heb geen behoefte om te komen kijken. Dat de TS op zoek is naar een ander huisje waar hij tot rust kan komen is lovenswaardigt, maar mij bekruipt het gevolel dat er meer met het paard ana d ehand is, en dan medisch. Daar ga ik dus op in.
Yommie schreef:OKHannes schreef:Dreigen en bijten kan dominantie zijn, maar kan ook een combinatie met pijn zijn.....vind t banketstaaf om te zeggen maar is wel wetenschappelijk bewezen. En nee, ik heb geen behoefte om te komen kijken. Dat de TS op zoek is naar een ander huisje waar hij tot rust kan komen is lovenswaardigt, maar mij bekruipt het gevolel dat er meer met het paard ana d ehand is, en dan medisch. Daar ga ik dus op in.
er is een dierenarts bij geweest....en die heeft naar hem gekeken...en heeft niks kunnen vinden..
dus mijn vraag is wat doe ik of wie dan ook bij ons op stal fout in jou ogen?
Caesar schreef:Joh, ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. TS biedt het paard te koop aan, omdat zij relativerend is naar zichzelf, dat zij het paard niet kan bieden wat het nodig heeft. Wat moet ze dan??
Ze kan hem ook gelijk in de trailer laden en naar de slager brengen. Misschien is dat nog wel de snelste slag. Want iedereen roept hier, maar ze is vanaf het begin af aan open geweest. Ook in het verkooptopic. Het is gewoon een giga miskoop geweest en zij kan het paard niet bieden wat hij nodig heeft. En voor € 1500,- mag je niet klagen als je paard op zijn 20e afgeschreven wordt door artrose, er zijn vele paarden van hogere bedragen waarmee precies hetzelfde gebeurd..
randie schreef:toch denk ik dat je met je prijsindicatie te hoog zit, mijn paard wat gedragsmatig een ideaal dier was
een slagje kleiner, En gewoon een heerlijk dier om te rijden is weggegaan voor nog geen 1000 euro.
Omdat hij linksachter een kleinere stap maakte dan rechts, altijd al geweest. Echter stond daar wel
een heerlijk tehuis voor tegenover..Ik denk dat je beter geen bedrag kan noemen in je topic, daar
kom je toch wel uit als mensen een leuk huisje voor hem hebben
randie schreef:tenzij er bij zijn knieen echt iets niet goed zit. maar wel balen voor je dat het zon lange nasleep heeft. het nadeel van wel een prijs erbij zetten is dat je koopjes jagers krijgt, die dus voor een dubbeltje een salinero willen hebben. Denk daar wel goed aan! Wanneer je er geen prijs bij zet zijn het mensen die oprecht interesse hebben in je reus
Denise_84 schreef:Misschien heel onaardig om te zeggen maar als ik jouw advertentie lees komt het bij mij over alsof je toch niet helemaal eerlijk daarin bent. Je geeft het weer alsof hij ontzettend makkelijk in de omgang is terwijl ik je daar eerder ook wel heel anders over heb zien praten.
Waarom weet je zo zeker dat het wel goed gaat wanneer hij in een kleinere groep met meer aandacht staat? Eerlijk gezegd vind ik dit nergens op slaan, als ik kijk naar onze wever dan wordt dit enkel minder door veel met haar te doen. Of ze nou met zijn 2-en of 10-en staat dat haalt niets uit! Ik snap heus wel dat je er nu niets mee kunt doen aangezien hij kreupel is maar eerder deed je er ook vrijwel niets mee. Hij moet gewoon wennen aan zijn omgeving en dan wil je hem z.s.m. weer verkopen (wat ik overigens begrijp) met het idee dat dan alle problemen zijn opgelost? Zelf kijk je er vrijwel niet naar om onder het mom dat je je er niet aan wilt hechten maar verwacht wel dat het bij een ander allemaal opgelost is?
Hoe zit het overigens met die Chantal? Heb je het helemaal opgegeven?
Denise_84 schreef:Het gaat mij er alleen om dat jullie doen voorkomen dat het "enige" probleem het weven is. Verder vind ik het knap dat jullie dat zo zeker kunnen weten maar goed, daar ga ik maar even vanuit. Sorry maar ik krijg er gewoon een naar gevoel bij. De eerste 30 pagina's is er weinig goeds te lezen over Amadeus en nu wordt hij onder dezelfde voorwendselen aangeboden als waaronder Yommie hem ooit heeft gekocht.
Yommie weet zelf hoeveel verdriet ze daarvan heeft gehad maar probeert het zelfde wel bij een ander. Natuurlijk zijn jullie wel eerlijk(er) in het weven e.d. maar jullie nuanceren het nu ineens heel erg terwijl het voorheen een ernstig probleem was. Ik kan me zelfs nog een post van een mede stalgenootje van jullie herinneren (sorry heb geen zin om 30 pagina's door te spitten naar die ene quote) waarin ze stelde het een heel irritant paard te vinden omdat ze zelfs haar eigen paard niet meer uit het land krijgt.
Geloof me, ik vind het echt super rot voor Amadeus maar wilde dit gewoon even kwijt. Jullie zeggen dat het in een kleine groep beter gaat maar intussen heeft Yommie ook al weken niet kunnen rijden omdat Amadeus niet alleen kan staan?
Overigens vind ik het wel vreemd dat jij (Tatjana) voortdurend voor Yommie reageert. Maar goed, dat moeten jullie zelf weten.