Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:55

Hier moet je ook voor veel betalen.
Groen is gratis maar zit een beperking op.

Hier is nu de badkamer er volledig uit en de tegels en dekvloer in de bijkeuken. Ook het plafond in de bijkeuken is eraf.
Drie grote wespen nesten..

Dais, lekker intensief is dat als je het niet gewend bent.
Morgen lekker spierpijn.

Ik heb ook echt zware armen en een stijve rug van de grote elektrische breekhamer.

Veel plezier op de vereniging.

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:05

Hier mag je geloof ik 6x per jaar zonder betalen naar milieustraat, hebben een pasje.
Maar alleen groen is bv gratis dus hoef je geen "tik" voor in te leveren.

Hier vanmorgen onder schooltijd 2x een bosrit gemaakt. Eerst de merrie en toen de ruin.
Mijn man is deze week in Valencia voor zijn werk dus ik ben in mn up.
Voelt dan niet fijn om 's avonds in de bak bezig te zijn als de kinderen op bed liggen. Dat zijn altijd de momenten dat ze ineens gaan spoken terwijl ze dat nooit doen als je op de bank zit :Y)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:35

Wat een verschil tussen gemeentes dan he. Hier groen en recycle gratis, maar rest- en bouwafval (vervuild hout, tegels en ander zwaar spul) moet weer voor betaald worden. Dat laatste wordt hier ook wel eens in de berm gedumpt in de omgeving.

Karin: lekker, twee keer bosrit op een dag, luxe hoor. Wel pittig, alles in je eentje..
horsii, dais; wat een klus. Wij zijn hier net een jaartje klaar met verbouwen. Dan is het echt genieten hoor. Eyes on the target!! Maar ook hier moet nog wel wat gedaan worden, maar daar is de motivatie ( en geld) even niet meer naar. Alles op zijn tijd.. Succes!

Ik heb even paarden-vrij. Kleine operatie gehad maandag en mag nu even niets tillen en bepaalde bewegingen zijn uhmmm pijnlijk. Dus ML mag even aan de bak. Ik heb wel brokjes-dienst, maar mesten en hooinetten vullen sla ik even over... Eigenlijk moet er nog een pony gelongeerd worden, maar ik gebruik mijn ' situatie' voor mijzelf als excuus.. Eigenlijk alleen omdat het alweer donker is en ik zooooo niet buiten wil zijn als het donker is... nooit niet... Hoe motiveren jullie jezelf? Het lukt me echt niet he.. Ik doe het liefst een winterslaap om in maart weer wakker te worden ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:39

Herkenbaar groene draak. Ik heb ook echt altijd moeite met de overgang van zomer naar winter tijd.

Ik maak een schema voor mezelf met ook dagen vrij er in en probeer de avonden sowieso vrij te houden op de maandag en woensdag na.

Nu kwam er net ineens knallende koppijn op zetten dus ben in pyama bij de kachel gekropen ipv op het paard.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:40

Oh ik heb daar niet zo heel veel last van gelukkig. Bedenk me altijd dat ik me juist beter voel na wat vitamine P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:42

Ik ben ook niet te motiveren als het donker is. Op mijn vrije dagen moet ik direct sochtends iets met mijn paarden doen (2 a 3 dagen per week) en de rest vd week doe ik savonds alleen ff hun hoeven en wat kunstjes oefenen, maar wel binnen met goede verlichting, droog en zonder wind :D

Ik zou het liefst ook in winterslaap gaan :=

Beterschap Robijn! Balen zeg :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 20:45

MarjanB schreef:
Oh ik heb daar niet zo heel veel last van gelukkig. Bedenk me altijd dat ik me juist beter voel na wat vitamine P

In mijn hoofd betekent donker automatisch kou dus dan wil ik echt niks meer. Maar goed ik ben ook wel gevoelig voor de zogenoemde winterdip :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:00

horsii schreef:
Aaaiii... nog levende er in ??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:16

Robijntjah schreef:
MarjanB schreef:

In mijn hoofd betekent donker automatisch kou dus dan wil ik echt niks meer. Maar goed ik ben ook wel gevoelig voor de zogenoemde winterdip :+

Ja kou gaat bij mij ook niet goed.. heb al eens m’n bovenste huidlaag bevroren gehad en daardoor erg gevoelig als het koud is. Heb thermo kleding en een goede warme lange jas en dan is het te doen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:30

Herkenbaar. maar eenmaal buiten vind ik het meestal heerlijk. Behalve met regen.

Geen levende meer.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:12

Ik vind de tip van Robijn eigenlijk wel een goede: een schema maken voor mezelf. Ik kan dan rekening houden met werk, weersvoorspelling en andere verplichtingen.

Mijn weekend is drie dagen, dus eigenlijk is het belachelijk dat ik in de vier dagen die over blijven mezelf niet kan zetten om 2 pony's een keertje beweging te geven. Maar ik heb werkdagen van 9 uur en sport zelf ook elke ochtend (kan niet zonder) dus de avonden zijn dan best kort.
Voor volgende week ga ik eens proberen te werken met een schema.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:54

Moet te doen zijn.

Hier wisselend wat ik met ze doe ivm verbouwen.
Probeer drie x per week te rijden/longeren/lange lijnen en op de overige dagen rondje wandelen.

Slobber gehaald en nu at ze gelukkig de psyllium.
Met de fibre beet niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 00:00

Hier een hele fijne les gereden.

Ik plan ook heel bewust, anders doe ik weinig met ze. Ik vind kijken of rond ze bezig zijn net zo leuk :o Mijn clubles is een goede stok achter de deur.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 00:00

Ik kan jullie echt niet bijhouden.

Ik heb geen verlichting, dus beweging geven is doordeweeks heel lastig helaas.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 00:17

Greendragon beterschap, hopelijk een snel herstel!

Horsii fijn dat ze de psyllium nu wel eet!

Belker altijd fijn als de les goed gaat *\o/*

Hier staan de paarden nu even op een laag pitje. Haflinger loopt normaal zo'n 3x per week en ik heb het streven 1 tot 2x per week iets met m'n jonkie (3 jaar) te doen. Volgende week komt m'n andere dame eindelijk. Daar wil ik 2 tot 3x per week wat mee doen. Lekker laagdrempelig beginnen. Ze is een oude bekende, heb haar 4 jaar terug mogen rijden. Toen in 5 maanden van B naar M1 met winst gereden. Maar dat is nu geen doel met haar, lekker recreatief genieten is wat ik nu vooral wil. Jaren gemist door m'n rug en met haar kan ik redelijk pijnvrij rijden. Wedstrijden komt wel weer als m'n jonkie oud genoeg is
Vandaag had ik school maar m'n schoonvader, broertje en Maartje hebben gewoon even alle palen die klaar lagen erin geramd. Dat betekend dat we morgen nog een (gok ik) 50 a 60 palen moeten en dan staan alle palen. Dan kunnen we vrijdag beginnen met het schapengaas aan de buitenkant. Dit weekend ook weer extra helpende handjes, dat is altijd fijn. Hoop dat we na het weekend een heel eind zijn. Dan kunnen de paarden nog even wennen voordat zaterdag mijn nieuwe merrie erbij komt. Maar daar verwacht ik weinig problemen mee, is een makkelijk paard en we hebben echt een hele fijne en rustige kudde <3
De track aan de andere lange zijde
Afbeelding
De uitloop/speeltuin/voerplaats achter. Deze is circa 30x100
Afbeelding
En het uitzicht vanaf achter
Afbeelding

Midden is nu allemaal weide. Volgend jaar komt er nog een track door het midden van voor naar achter en dan een paar tracks van de buitenste track naar de middelste. Hebben we meteen de weides opgedeeld :) Maar we moeten ergens beginnen, en dit is al een flinke investering en veel werk :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 07:26

Ik ga ook maar weer eens reageren. Al 3 dagen volle bak palen slaan, ik ben KO :+ maar het begint steeds meer resultaat te krijgen.

Dais_ schreef:
Kost de milieustraat bij jullie geld? Hier dus niet, dus ik vind het gewoon idioot dat mensen het hier dumpen terwijl je het gratis weg kunt brengen.

Beetje opgeschoten vandaag Horsii??

Ik heb vanmiddag een muurtje gestuct en ik kan mijn arm niet meer optillen nu :')

Niet dat het dan oke is he maar misschien van een andere gemeente? Bij ons is op ijzer en gft na geloof ik alles elke keer tegen betaling. Maar wij brengen het netjes weg uiteraard.

Maar als ze het in elke gemeente deels gratis zouden maken zou dat wellicht minder dumpingen veroorzaken?

horsii schreef:
Hier moet je ook voor veel betalen.
Groen is gratis maar zit een beperking op.

Hier is nu de badkamer er volledig uit en de tegels en dekvloer in de bijkeuken. Ook het plafond in de bijkeuken is eraf.

Dais, lekker intensief is dat als je het niet gewend bent.
Morgen lekker spierpijn.

Ik heb ook echt zware armen en een stijve rug van de grote elektrische breekhamer.

Veel plezier op de vereniging.

Ik denk dat wij ons een beetje hetzelfde voelen wil je ruilen voor een palenrammer? :D

Je hebt geen volgtopic van je badkamer toevallig?

Succes iig nog met alles!

Karin_deB schreef:
Hier mag je geloof ik 6x per jaar zonder betalen naar milieustraat, hebben een pasje.
Maar alleen groen is bv gratis dus hoef je geen "tik" voor in te leveren.

Hier vanmorgen onder schooltijd 2x een bosrit gemaakt. Eerst de merrie en toen de ruin.
Mijn man is deze week in Valencia voor zijn werk dus ik ben in mn up.
Voelt dan niet fijn om 's avonds in de bak bezig te zijn als de kinderen op bed liggen. Dat zijn altijd de momenten dat ze ineens gaan spoken terwijl ze dat nooit doen als je op de bank zit :Y)

Ik durf ook niet te gaan rijden in de bak als de kleine slaapt, longeren zou ik dan nog wel aandurven want dan ben ik ook zo terug binnen. Maar zo onder schooltijd rijden is ideaal dat duurt hier nog even.

greendragon schreef:
Wat een verschil tussen gemeentes dan he. Hier groen en recycle gratis, maar rest- en bouwafval (vervuild hout, tegels en ander zwaar spul) moet weer voor betaald worden. Dat laatste wordt hier ook wel eens in de berm gedumpt in de omgeving.

Karin: lekker, twee keer bosrit op een dag, luxe hoor. Wel pittig, alles in je eentje..
horsii, dais; wat een klus. Wij zijn hier net een jaartje klaar met verbouwen. Dan is het echt genieten hoor. Eyes on the target!! Maar ook hier moet nog wel wat gedaan worden, maar daar is de motivatie ( en geld) even niet meer naar. Alles op zijn tijd.. Succes!

Ik heb even paarden-vrij. Kleine operatie gehad maandag en mag nu even niets tillen en bepaalde bewegingen zijn uhmmm pijnlijk. Dus ML mag even aan de bak. Ik heb wel brokjes-dienst, maar mesten en hooinetten vullen sla ik even over... Eigenlijk moet er nog een pony gelongeerd worden, maar ik gebruik mijn ' situatie' voor mijzelf als excuus.. Eigenlijk alleen omdat het alweer donker is en ik zooooo niet buiten wil zijn als het donker is... nooit niet... Hoe motiveren jullie jezelf? Het lukt me echt niet he.. Ik doe het liefst een winterslaap om in maart weer wakker te worden ofzo..

Mag ik vragen waar je aan geopereerd bent? Lijkt me iig niet meer dan logisch als je dan even rustig aan doet.

Hier pas sinds kort een verlichtte buiten bak dus kon nooit s avonds wat bij de paarden doen. Mijn merrie heeft nog een beetje een herstellende wond in de kootholte dus die wil ik nu nog niet in de bak laten lopen bang dat het zand het weer open schuurt dus ik weet niet hoe ik dat straks zal gaan vinden.

Maar alle klusjes (mesten/hooi/voeren) wil ik wel in licht gedaan hebben. Dan is het hoogstens iets in de bak doen.

En nu vind ik mijn blp lang genoeg :')

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:11

Dankjewel Jinte!

Maartje1990 schreef:
Ik ga ook maar weer eens reageren. Al 3 dagen volle bak palen slaan, ik ben KO :+ maar het begint steeds meer resultaat te krijgen.

En dan ben je toch al zo vroeg op vandaag?

Maartje1990 schreef:
Mag ik vragen waar je aan geopereerd bent? Lijkt me iig niet meer dan logisch als je dan even rustig aan doet.

Hier pas sinds kort een verlichtte buiten bak dus kon nooit s avonds wat bij de paarden doen. Mijn merrie heeft nog een beetje een herstellende wond in de kootholte dus die wil ik nu nog niet in de bak laten lopen bang dat het zand het weer open schuurt dus ik weet niet hoe ik dat straks zal gaan vinden.

Maar alle klusjes (mesten/hooi/voeren) wil ik wel in licht gedaan hebben. Dan is het hoogstens iets in de bak doen.

Ik heb eindelijk die irritante lipoom laten verwijderen onderaan bij mijn schouderblad. Hij was 'behoorlijk groot' volgens de chirurg, maar goed. Nu een mooie operatiewond die even moet helen en die schouder gebruik je best veel, ben ik achter gekomen. :-) Mag even geen druk op komen ivm kans op openspringen, dus niet zwaar tillen, rust geven, ook paar weken niet sporten :-( ...

Wel heel fijn verlichting!
Ik heb een paddock van 23x15m ongeveer; een minibakje dus. Ook met verlichting; er hangen twee led-verstralers in de nok van de hoge schuur, die een deel van de paddock begrensd. Op een paar hoeken na, is er dus ook wel prima licht. Als ik in het donker iets ga doen, doe ik ook echt overal alle lichten aan; in de paddock, op het pleintje tussen de stallen en de paddock, in de stallen zelf...

Jammer van die wond in de kootholte, kun je die niet iets invetten met vaseline, zodat je wat bescherming hebt tegen zand en schuren? Kun je daarna weer makkelijk afvegen, en vaseline helpt ook vaak wel met het soepel houden van de huid.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:27

ow green dragon ik heb dat helemaal gemist, sorry. beterschap en een spoedig herstel.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:43

Lynn_Nikita schreef:
ow green dragon ik heb dat helemaal gemist, sorry. beterschap en een spoedig herstel.

geeft niets hoor, maar dankjewel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:46

Beterschap!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:49

Beterschap greendragon! Lastige plek idd, die gebruik je veel.

Hier een wakkere nacht. Zoon is ziek geworden en heeft zijn kamer en onze kamer ondergespuugd.
Vervolgens liet ik een glazen plantenpot vallen op mn dochter haar kamer en nu is de cirkel qua schoonmaken weer rond :Y)
Helaas geen alternatieve oppas en man in het buitenland dus ik kan niet naar mn werk vandaag.
Voel mij heel schuldig naar werk toe maar zit echt even klem :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:59

Karin ik herken dat gevoel. Maar je bent moeder en gezin gaat voor, je werkt om te leven en niet andersom. Kindjes hebben hun mama nodig, later wordt dat herinnerd door hun en die werkgever weet echt niet meer dat jij een dag niet kon komen.
Al heb ik precies hetzelfde! Verantwoordelijkheid gevoel is te groot

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:07

Beterschap green dragon

Oeff Karin, je ochtend wel. Hopelijk knapt je zoon vlug op.

Jinthe en Maartje, hier idd ook alleen grondwerk of longen als kleine slaapt.
Wat een werk hebben jullie verricht, maar wat een ruimte.

Ik heb geen apart badkamer topic nee.
De oude badkamer wordt keuken/woonkamer.
Heb het gewoon in mijn verbouw topic.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:11

Ik kan jullie ook niet bij houden, maar dat ligt aan mij... te drukke dagen... Lees wel mee, maar reageren valt niet mee...

Ik heb ook moeite met het donker, ben net een kip, als het donker is moet ik slapen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:33

Net een kip, haha die is leuk.

Zandkuur dag drie zit erin. Mest is weer vast.
Gelukkig eet ze het met havens slobber wel.
Kan ondertussen een voer handel beginnen.