Wat vreemd dat de foto's voor sommigen niet zichtbaar zijn. Hierbij de foto's nogmaals geüpload:
Dit was zaterdagmiddag:

Vandaag hadden we een redelijk droge dag dus de ergste plassen zijn nu wel weg
Mijn dames staan nu echt op een postzegel landje. Het is klei en ze lopen het helemaal kapot, maar het wordt, als het goed is dit jaar nog, opnieuw ingezaaid dus ze mogen het kapot lopen. Ik kan ze ook nergens anders kwijt en ik wil ze wel gewoon minimaal 12 uur per dag buiten hebben. Het is heel kort afgegraasd en ik voer ruim hooi bij. Ze staan op stal gewoon uit te buiken als ze naar binnen komen
.
Dubbeldun, moet hij echt een halster/riem aan? Krijg je hem zonder niet meer te pakken denk je? Hopelijk vind je somehow een goed passende oplossing! Ik kreeg mijn nieuwe Spaanse ook niet meer te pakken zonder halster, maar ze volgt m'n andere merrie als een schaduw dus ik zag er niet de noodzaak van om haar per se een halster aan te laten en of mee te oefenen. Na 2 maanden laat ze gelukkig ineens makkelijk een halster aandoen dus het heeft zich vanzelf opgelost
.
Hoe komt je merrie steeds zo sloom trouwens? Te warm misschien?
MarloesHJ schreef:Hier staan ze gewoon het jaarrond op de wei. Ik heb geen paddock helaas. De wei maak ik ook niet kleiner ivm het kapot lopen doordat ze op keileem/klei staan. Gaat eigenlijk verbazingwekkend goed met hoe de wei zich houd.
Heerlijk lijkt me dat! Hier is dat helaas geen optie, te weinig grond en teveel klei. Hoeveel grond/paarden heb jij?
_Lorette_ schreef:Ik kan nu geen foto maken van zijn voeten. Het kost hem erg veel moeite om een voet op te tillen, dus uitkrabben is al een ware uitdaging als hij zo in de kramp schiet en er doorheen valt. Laat staan dat ik er een scherpe foto van kan maken. De smeden konden/wilden hem niet eens bekappen de laatste keer (nog te slecht van de zweer en ze wilden hem niet teveel pesten/pijn doen). Het zou dan toch alleen om rondmaken gaan, want er kan nooit iets af. Zijn voeten zijn kaal. Hij loopt op de zool. Daarnaast is zijn zweervoet diverse keren op verschillende plekken uitgesneden, omdat een visiteertang bij hem niet werkt en je op goed geluk moet gaan snijden. Liever niet natuurlijk en al helemaal niet bij zo'n kale voet, maar hij ging stuk van de pijn. Dwars door de lokale verdoving en morfine heen. We hebben twee weken lang de dierenarts en hoefsmeden over de vloer gehad. Het duurde meer dan een maand voordat hij voor het eerst niet meer kreupel liep op de zweervoet, lang nadat het er via de kroonrand uit kwam.
Jeetje, wat moet hij een pijn hebben gehad met die zweren! Wat een rotsituatie
Op wat voor ondergronden moet hij lopen? Je zou overwegen hem alleen nog maar in zacht zand te zetten, maar dat slijt misschien ook wel weer te hard voor zijn dunne zolen
.
xXutopiaXx schreef:Hier weer een nestje konijntjes trouwens

[ [url=m/ozrj13.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een prachtige konijntjes weer
. Kleine konijntjes zijn zó schattig
Maak je filmpjes zodra ze hun eerste hupjes gaan doen? Please?