Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:24

Ja, doen! Verkrijgbaar bij Den Hoek :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:28

[***] schreef:
Hyaloco? Klinkt goed. Zou het iets voor mijn schouder zijn? Heb ook een chronische peesblessure en al jaren op zoek naar dé oplossing.

Je kan het altijd proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:35

[***] schreef:
Hyaloco? Klinkt goed. Zou het iets voor mijn schouder zijn? Heb ook een chronische peesblessure en al jaren op zoek naar dé oplossing.... Al zo'n 10 cortico injecties, een operatie en 2x mijn schouder laten doorbewegen onder narcose heb ik er nog steeds last van :(

quote mezelf even, heb mijn post nog gewijzigd nadat jullie gereageerd hebben, waarvoor mijn dank! Ik ga eens kijken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:49

Je hebt daar ook andere therapieën voor. Inspuiten met je eigen bloed en suikerwater. Heb ik ook bij Beau laten doen en schijnt in de sportwereld (humaan) ook veel gebruikt te worden. Bij Beau werkte het als een tierelier! Terwijl die cortisol niet veel deed (alleen tijdelijk). Het wordt weinig aangeboden, want op suikerwater kun je geen patent aanvragen en brengt dus weinig geld op. Maar ik zou zeker even googlen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:58

Bloed en suikerwater??? Ik ga eens googlen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:03

Ik heb ook nog weleens last van 1 knie, mijn tip, laat geen paard op je knie staan :P
Vaak gaat het hier gelukkig wel vanzelf over. Gewoon wat rustiger aan doen.

Het gesprek gister was wel aardig. Hij moest nog wat dingen uitzoeken met z'n advocaat geloof ik.
Hij wil eigenlijk een soort coöperatie starten met ons en nog iemand. Wij zouden dan het grootste deel van het land in gebruik nemen. Zou dan om ongeveer 20ha gaan geloof ik dus dat is wel een mooi stukje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:10

Dat is inderdaad een "lekker weidje" :D . Waar zou je het voor gaan gebruiken? Hooi? Of wil je er nog iets anders op gaan doen, indien de grond dit toelaat natuurlijk? Ik denk dan aan akkerbouw oid.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:22

Wauw! 20 hectare?! :wow: Dat is inderdaad een 'lekker stukje'!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:30

Dankjewel fabster!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:57

Haha ja het zijn een paar stukjes.
Er zal idd een stuk voor hooi zijn, deze wei is een stuk makkelijker op te komen met de trekker dus dan krijgt de wei die we eigenlijk voor hooi wilden gebruiken een andere bestemming.

We willen ook nog wat met schapen gaan doen. Dit kunnen er dan ook weer meer worden. Misschien is het dan ook weer aantrekkelijker om ze dan te melken en om dan kaas of yoghurt te gaan maken.

En misschien idd ook nog een stukje haver om de beesten mee te kunnen voeren ;)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:04

abby: sterkte meid. hoop dat het toch nog allemaal goed komt

kvulden: beterschap gewenst!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:09

Oh en ben de paarden nog vergeten te noemen zie ik ;)

Hoeveel dat er gaan worden hangt een beetje van de rest af. Wil eigenlijk trekpaarden gaan fokken ook. Die we nu hebben laat ik komend voorjaar iig dekken. Het zou mooi zijn als we een gemengde kudde kunnen maken waar een hengst bij kan blijven lopen om de merries te dekken. Uiteindelijk zullen er dan een stuk of 3 bij lopen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:24

Goede tip Palousa om geen paard op je knie te laten staan. 20 hectare, leuk "stukje"
[***] ook al versleten? Hoop dat je iets aan de tips hebt!

Gisteren voor de eerste keer les gehad van een ander, kwam toevallig zo uit en wilde eens ervaren hoe het is en of er andere manieren zijn.

Nu ben ik alleen in de war.... vind beide manieren en uitleg wel plausibel en twijfel nu wat ik moet doen qua lessen.
Mijn pre is nu 8 mnd bij mij en was nog niet lang ohz en kropt snel op ( ook bouw waardoor dat komt, korte dikke nek) Daarbij kan hij tijdens het rijden nogal nukkies reageren maar zoekt wel echt steun bij de ruiter. Zoekt nog balans, gaat al veel beter dan in het begin maar hoofd/ halshouding nog onrustig. Tempo van zich zelf niet heel snel, niet lui maar gewoon rustig tempo.
mijn vaste instructrice ken ik al 20 jaar, is een echte dressuuramazone, vrij prijzig, die vooral op tempo werk, eerst voorwaarts zijn ( voor mijn idee soms iets te) en dan neerwaarts rijden.

de andere is springruiter/ corrigeert en traint paarden maar rijdt ook weer klassiek dressuur en was eerst heel erg van balans zoeken in lager tempo, heel veel stelling rijden. tempo komt later wel eerst balans zoeken.
Als ik op dat tempo rij bij instructrice nr 1 rij ik veel en veel te traag en moet meteen been erbij.

Qua lesgeld scheelt het 7.50 voor een half uur les ( 400- euro per jaar met 1 x per week les)
Ik vind beide fijn lesgeven, ken beide ook al erg lang alleen van nr 2 nooit eerder les gehad of zien lesgeven.
Het is alleen totaal anders rijden en weet nu niet waar ik of het paard beter van lopen.

voordeel bij 2 is dat zij er op op gaat om zelf te voelen, nr 1 doet dat niet
Scheelt toch wel flink in de kosten
Voordeel nr 1 is dat zij mij ook pusht en weet wat ik wel en niet kan, zij geeft mij al 20 jaar les
en ik wil nr 1 ook niet voor het hoofd stoten aangezien ik zeker niet ontevreden ben.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:50

@Karev, wat voor soort stro voer jij hun ? Ik ben hier nu al een eind op zoek naar gerste stro om te voeren wel te vinden maar telkens te ver om te brengen. Zeker als het dan mensen zijn die grote balen verkopen hoef ik er echt maar 1. :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:52

Ik denk dat je vooral moet kijken wat er bij je paard past, en minder naar wat er bij jou past.

Er is immers niet 1 manier van rijden dat bij alle paarden past. Wat bij de ene wel werkt kan bij de ander hele andere dingen uitlokken.

Als jij dus denkt dat bij nr2 je paard beter gaat lopen en op z'n eigen tempo kan leren etc dan denk (of hoop) ik dat nr 1 dat ook wel begrijpt als je naar hem toe gaat. Je moet er wel de juiste uitleg bij geven uiteraard.
Als jullie "relatie" goed is dan zal dat geen problemen geven.
Misschien wil 1 dan nog wel een andere aanpak proberen.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:04

@ [***], is het een ontsteking aan de pees? Ik heb veel baat gehad door suikers te schrappen en snelle koolhydraten. MSM is ook een geweldig product om in te nemen. Dat heeft ook bij langer gebruik een natuurlijk pijnstillende werking.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:24

lynn ik zou kiezen voor nr 2 :j

Ik heb wat rond gejakkerd in de dressuur omdat er altijd eerst tempo moest komen en dan verzamelen.
Wat een verademing toen ik western ging rijden.
Balans zoeken was het motto en verzamelen en kracht opbouwen kan ook door overgangen bv , dat vooruit jagen helpt helemaal niks want dat versterkt de achterhand nauwlijks.
Voor mezelf en mijn type paarden was dit een veel betere optie en het rijden ging met sprongen vooruit.

Iedereen sterkte met de blessures :(:)

Ik ben gisteren voor het eerst naar de sportschool gegaan en ben van plan om dat 2 x per week te gaan doen.
Conditie moet beter, gewicht moet omlaag en iets fraaie lichaamsbouw mag ook wel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:28

Jadybabe schreef:
@ [***], is het een ontsteking aan de pees? Ik heb veel baat gehad door suikers te schrappen en snelle koolhydraten. MSM is ook een geweldig product om in te nemen. Dat heeft ook bij langer gebruik een natuurlijk pijnstillende werking.

Dit doe ik ook. Kreeg ineens soort reuma klachten. Maar wisselde wel van gewricht (vingers, pols, schouder). Suikers uit het dieet een scheelt echt heel veel.

Ik ben erg van eerst in balans en dan het tempo. Zie dat nu aan Sjaak ook. Uit balans in hoog tempo is volgens mij niet echt lekker voor het gestel van een paard.

Vandaag mijn dochter voorhet eerst naar d middelbare school gebracht. Bloednerveus natuurlijk. Kreeg er zelf ook pijnin mijn maag van... :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:33

Lynn, kan je niet gewoon bij beide blijven lessen?
Of test nummer 2 eens een aantal weken uit..je kan toch altijd terug..
Verandering is goed! Je neemt de dingen mee die jij goed en belangrijk vindt en dan weer door.

Spatter, ik ben vanavond ook van plan om terug te starten met joggen. Gezond eten gaat nu al een tijdje goed, nu nog wat extra beweging.
Geen spierpijn vandaag?

Palousa, 20hectare dat is niet niks. Zou wel goed binnen jullie plannen passen volgens mij.

Nogmaals bedankt voor alle wensen!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:10

Dat is nog eens een lekker stukje grond om erbij te krijgen!
Ook wel weer een hoop werk...

Hoe is het met de geblesseerden vandaag?
Ik heb maar één wondermiddel, spuit ik overal op: Reflexspray!
Werkt als een tierelier.
Bij toeval ontdekt en sindsdien altijd voorradig *\o/*

Spatter, die voornemens had ik ook, zelfs een bikestepper aangeschaft...zit nu weer met een tweedegraads verbrande voet -O-
En nee...daarop gaat de spray niet :D

Van rijlessen heb ik totaal geen verstand, maar zou gewoon bij beiden wat proeflessen nemen en kijken wat het best bij welke combinatie past.
Je zit niet gelijk vast aan zo iemand, toch?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:12

Bij beide lessen zal lastig zijn omdat beide echt totaal anders lesgeven. Waar ik bij de 1 vooral op tempo moet letten moet ik bij 2 daar helemaal niet mee bezig zijn.
proefles bij 1 hoeft niet daar les ik al 20 jaar bij, vroeger op de manege al mee samengewerkt en les van gekregen en erna met mijn eigen paarden ook.
Aantal keer proberen bij nr 2 ga ik denk ik doen en als het toch niet bevalt kan ik weer terug.
Wat het beste bij het paard past ( en bij mij, als het niet klikt met instructeur werkt het ook niet) weet ik nog niet, heb pas 1 les gehad en was voor ons beiden erg wennen. war mij wel bevalt is dat zij ook zadelmaakster en osteopaat is en daardoor op veel andere dingen let

Spatter en Kirr gaan sporten, porten, ( ow ja, heb ik ook geprobeerd pas geleden, maar wegens tijdgebrek weer snel mee gestopt) Hoop dat jullie dat beter doen dan ik deed haha.
verbrande voet? Hoe krijg je dat voor elkaar Shirley?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:18

Loeihete koffie erover.
Ook geen aanrader :n

Krijg dan nog liever een paard op m'n voet :))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:19

Auw, nee Ik pas voor beide

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:22

Ging ook niet vrijwillig ;)