Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:49

Eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Om een beeld te krijgen wat er fout gaat even onderstaande uitleg zoals ik het nu begrijp.

Je tussenpersoon (hypotheker) regels jouw zaken met de hypotheekverstrekker (hypotrust van quion). De hypotheekverstrekker krijgt het geld weer van de geldverstrekker (esson of zoiets?).
Onze offertje gaat dus van de hypotheker naar hypotrust, daar wordt een 1e fiat gegeven. Daarna gaat het van hypotrust naar esson voor een tweede fiat. Dan komt het weer terug naar hypotrust voor een laatste keuring, en daar liep het afgelopen donderdag dus mis. Bij de laatste keuring werd 'ineens' gezien dat een deel van het perceel agrarisch was en dat was een probleem. Dus hun nemen contact op met de hypotheker, en die had het zelf moeten regelen!!! Lapsjwans! In plaats van mij daarmee lastig te vallen want die gegevens had hij al vanaf november vorig jaar. Maar afin. Ging dus weer een weekend overheen.
Maandag was alles weer geregeld, offerte ging weer van de hypotheker naar hypotrust en moet daar dus schijnbaar weer door die eerste keuring heen?!?!? Die is maandag geweest, nu zijn de stukken naar esson gestuurd voor de controlem en die heeft hem afgekeurd. Omdat ze een fout hebben gemaakt in het contract: er staat wetgeving van 2016 in terwijl we in 2015 hebben getekend. Dus het contract moest terug naar hypotrust om aan te passen en dat is vandaag weer terug gestuurd naar Esson voor goedkeuring.

Als alles meezit, en alles wordt goedgekeurd, gaat het hele zaakje morgen weer terug naar hypotrust, die moet daar dan weer de laatste controle over doen. Dat duurt schijnbaar 2 dagen....
Daarna gaat het weer naar de hypotheker, en die stuurt het weer door naar de notaris.
Nou, zou je zeggen, alles bij elkaar geteld zit je dan op 3 a 4 dagen. Dus overdracht op dinsdag wordt krap, maar woensdag zou moeten kunnen lukken zou je denken. Ja jammer dan. Want als de notaris verder alles geregeld heeft moet het wweer terug naar esson om ook daadwerkelijk het geld bij de notaris op de bank te laten overschrijven. En dat duurt ook weer 3 dagen. Dus alles bij elkaar, als alles goed gaat, en niemand verzint dat ie een middag vrij moet nemen, kunnen we over 7 a 8 werk dagen passeren.

Dat is 9 maart.

8 maart moeten we ons oude huis uit.

Ik ga dood jongens.
Echt.
Ik ga dood.
En ik kan helemaal niks.
Ik ben volledig afhankelijk van dat stelletje stoeptegels.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:53

Ik heb daar maar één smiley voor: _-:(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:56

Tjonge jonge, wat een stel prutsers! Ik heb echt met je te doen! Maar ik ben een positief ingesteld mens. Dus voor elk probleem is ern oplossing.

Is er een mogelijkheid dat je huis een week later wordt opgeleverd? En anders wordt het een week je spul opslaan en bij je ouders logeren. Of in een hotel. Op kosten van de hypotheker uiteraard... }:) ~~}>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:58

@abby: wat een stel prutsers zeg. Nog even volhouden dan ben je er hopelijk over 14 dagen echt vanaf.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:09

Laat jij ook een koophuis achter, Abby ? Dan zou je de kopers kunnen bellen en het verzoek voorleggen om de overdracht van jouw huis met een dag of 5 uit te stellen.
Ik kan me niet voorstellen, dat wanneer je dit verhaal vertelt.... Ze dit weigeren.

Misschien als je zelfs een huurwoning achterlaat, de woningcoöperatie hier in mee wil gaan... Die ene dag?

Je moet maar zo denken, over een half jaar kun je hier (misschien) om lachen... Als je achter op je land kijkt naar je paardjes.

Dan is het wel raadzaam om morgen direct actie te ondernemen, nee heb je, ja kun je krijgen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:33

Nee. We hebben juist een hele korte overhuistijd Omdat de koper van ons oude huis er vanwege scheiding heel snel in wil/moet. Die gaat daar echt niet mee akkoord.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:35

Jeetje wat een ellende, wij gaan meteen even een afspraak maken bij een andere adviseur dan de hypotheker :P

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:35

Zou Ik zeker doen Azmay.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:38

Abby, mijn suikertante heeft een soortgelijke situatie gehad. Ze hebben hun inboedel dus verhuisd naar de opslag, en een week later de spullen daaruit gehaald om het nieuwe huis te zetten.

Toen ik mijn huis verkocht, stond t kleine huis ook veel te vol. We hebben de helft eruit gehaald en in de opslag opgeslagen. Reuze handig!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:43

Oh dat is te dom om te poepen abby....dat verzin je toch ook niet.

Longeren met Toet ging goed! Wat een vuurvretertje.

Even beide kante op gelongeerd. Daarna er achter lopen. Dat was wat onwennig eerst. Op stem liep ze mooi Door. Linksom sturen ging goed Door druk op de billen met de rechter teugel (lange lijn) soort van wijken van druk/die kant op duwen. Na een paar x snapte ze het goed en toen gestopt! De hemel in geprezen. Stond ze heerlijk eigenwijs te staan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:22

AB: tijdelijk even een vakantiewoning huren op een camping. Die zijn vaak makkelijk en op korte termijn per week te huur.
Zou wel vragen of je in de nieuwe woning/schuur alvast spullen mag meerzetten/opslaan.

Toen ik mijn huis kocht, moest ik er 11 maanden op wachten. Zij waren een nieuw huis aan het bouwen. Mocht wel al spullen opslaan in een kamer.

Heerlijk mooi weer vandaag.
Eindelijk de Minions klaar
Afbeelding

Kleintjes/shetten train ik hetzelfde als de grote muv erop gaan zitten uiteraard.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:37

Wahahaha!! Banana!!!!

Hier nog lang geen eigen huis. De paarden he Weg spaargeld

Wel balen als het niet lekker loopt.

Hier gelukkig wat fitter vandaag! Zelfs wezen fitnessen nou dat zegt heel wat!

Morgen menles met Hjala!!!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:50

Bah abbey wat een ellende! Je mag hier wel een nachtje komen logeren als je dakloos bent :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:28

Inderdaad, op kosten van de hypotheker in een luxe hotel overnachten .

Ik duim duim duim, dat het toch ietsje sneller gaat.
Gewoon blijven bellen waar die papieren nu liggen zodat ze niet onder op de stapel terecht komen!

abby :(:) :(:) :(:)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:32

Abbey wat een gedoe met die hypotheken, knettergek word je van zulke instanties! Je mag nog blij zijn als je een slimmerik aan de telefoon krijgt die kan uitleggen wat er nou precies mis gaat.......
Succes in ieder geval.

(als ik zin heb in een rotbui ga ik altijd bellen met de belastingdienst ook zo'n fijne instantie...nee mevrouw u heeft toch echt maar één kind, NEE IK HEB ER TWEE, volgens onze informatie dus echt niet blablabla zucht steun)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:45

O wat een gedoe Abby! Het komt op den duur vast goed, maar ik kan me zó voorstellen dat je er flink de pee in hebt! Dikke knuffel! :(:)

O de belastingdienst is er inderdaad ook zo een... Die denken beter te weten dan jijzelf hoeveel kinderen je hebt... >;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:49

Haha...zijn idd wel een paar instanties waar je energie kwijt kunt van frustratie!

De gemeente kan er ook wat van hoor.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:32

O daar weet ik ook alles van. Daar werk ik. :x

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:21

Hihi...

Leuk menles. Die geef ik het liefst, daarna CR en dan dresuur.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:30

Ow menles wil ik ook heel graag.. jij woont zeker net te ver weg om hier les te geven?
CR heb ik ook lessen van maar hier heb ik al een goede instrice voor :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 01:33

Dat is idd iets van 70 km.
Ben wel geregeld in Arcen (ca 1 keer per maand)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 06:40

Yacintha: Gefeliciteerd!

Mooie heldere nacht. Wel koud...brrrr :brr:

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 07:26

Afbeelding
Hier sneeuw!
Gekkenhuis!!!!
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 25-02-16 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 07:47

Anke...je minions zijn leuk :D

AB...laat de hypotheker vast weten dat je ze aansprakelijk gaat stelen voor alle extra kosten die gemaakt moeten worden voor oa onderdak en opslag van je inboedel als ze de boel niet op tijd in orde krijgen.
Heb je rechtsbijstand?Neem met hun ook even contact op hierover om te informeren welke stappen je moet gaan ondernemen zodat je goed geïnformeerd bent en dit ook om de oren van de nalatige partij kunt slingeren.

Het moet ze heel duidelijk worden dat het ze geld gaat kosten als ze er niet voor zorgen dat het op tijd in orde komt.Vinden ze vaak niet grappig en geeft motivatie ;) Sterkte :(:)

Hier (nog) geen sneeuw maar er komen wel buien aan,ik hoop maar dat het sneeuw is want het vriest momenteel :+

Edit: het sneeuwt :+ :brr: :brr: -O-

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:24

Betere foto
Afbeelding