Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:00

@wendy: klopt qua verf. Maar als je niet de nieuwste kleuren wilt kan het flink schelen als je eens op MP zoekt.
Toen ik tegelverf zocht was het Bij Praxis/Gamma rond de 30 euro voor een liter. Op MP betaalde ik een tientje, zelfde merk, zelfde hoeveelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:06

Op internet zijn wij ook behoorlijke prijsverschillen tegengekomen. Ik werk zelf bij een bouwmarkt (administratie), maar mét korting kwam ik nog lang niet uit.

Kijk eens op verfdiscounter of deverfdiscounter.

Zeer goede Sikkens producten (volgens mij één van de beste verfleveranciers) voor minder dan de helft van de prijs, in de bouwmarkt (sorry baas....).

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:17

Wat heerlijk te lezen dat wij niet de enigen zijn die nu 3 weken vakantie hebben en moeten gaan klussen en ook eenkluslijst hebben die nooit lijkt af te komen en groeit :))

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:09

Leuk, al die klussende mensen. Wij zijn ook hard bezig met alles naar onze zin maken. Wij hebben 2-onder-1-kap gekocht en daar gaan we (weer) 1 huis van maken, een flinke klus!

@[***]: Bedankt! Ben ook inderdaad zeker van plan om te draineren, ken genoeg voorbeelden in de buurt waar niet (goed) is gedraineerd en waar het drama is.. Ik twijfel alleen nog over het gebruik van worteldoek. Er zijn bij het rondvragen drie mensen geweest die hebben afgeraden om dat te gebruiken, aangezien de zandkorrels in de gaatjes kunnen gaan zitten en je dan de waterdoorlaatbaarheid kwijtraakt.. Lastig hoor, ik wil het natuurlijk wel graag gelijk goed doen!

@Daan: Gaaf huis heb je! Ik heb jouw zand-verhaal even teruggelezen, want je zit best dicht bij mij in de buurt. Wat een ellende zeg! Hopelijk komt er gauw een goede oplossing!

Wat verf betreft: hier in het dorp heb je een verfwinkel waar je op de één of andere manier altijd goedkoper uit bent dan in de bouwmarkt. Zij hebben ook kwalitatief echt goed spul, terwijl ik dat bij de Gamma ofzo toch altijd tegen vind vallen. Maar hoe dan ook, het blijft een duur geintje..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 21:14

Mooi huis Daan!

Verf is inderdaad duur, je bent in no time een paar honderd euro verder..

Wij hebben ook weer wat geklust. We zijn een mesthoop aan het maken met dakplaten. Wilden er eerst eentje in beton maar dat werd weer een grote kost, dus nu even een goedkope versie voor een paar jaar en dan kunnen we nog een 'echte' laten plaatsen. Als ie af is post ik wel een fotootje :)

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:19

Oh daar ben ik wel benieuwd naar Mallootje! Dat is ook nog iets waar ik mee moet gaan stoeien, een mesthoop.
Hoe doen jullie dat allemaal met jullie mestafvoer?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:15

Hou op over verf...ons hele huis moet nog buiten om in de verf....kasjing

Gefeliciteerd simone.

Gave kraan daan!

McDean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:19

Hallo allemaal, ik kom even dit topic binnenvallen.
Aangezien ik op korte termijn ook pony's aan huis ga stallen.
En ik wel wat tips kan gebruiken mbt indeling van de weide etc!
Dus als jullie het niet erg vinden, ga ik meelezen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:11

Welkom mcdean. Leuk de pony's aan huis!

Ik baal!! Ik heb 150 pak hooi besteld hier int dorp. Heb ik nu ook wat van liggen. Mooi fris groen hooi.

Maar nu heeft ie in de 1e snede begin juni flink regen gehad, en raad eens, zijn 2e snede ligt nu los...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:48

Karev...maar je niet druk...vandaag regen,morgen weer droog.Enige waar je rekening mee moet houden is dat de voedingswaarde kan dalen.
Keertje extra schudden...het is niet anders.Had voor mezelf al geconcludeerd dat het (wat hooien betreft) een prutzomer was :P

Hier ligt de 2e sneede ook al gemaaid,je doet er niets aan.....

Is ook maar 1 bui vandaag...jammer alleen dat hij bijna de hele dag duurt :P

Welkom McDean :wave:

Iedereen druk aan de klus zo te lezen (mooie kraan trouwens!!).
Hier moet ook geschilderd worden maar vrees dat het hem dit jaar niet gaat worden...vriendlief zondag de slechte plekken even afgekrabd en geschuurd,gister heb ik daar weer wat verf opgedaan.Kan het iig de winter door mochten we echt niet kunnen schilderen dit jaar.

Zondag heeft hij ook het land gefreesd en gesleept dus ziet er weer strak uit,met die hevige regen was de toplaag op sommige stukken toch wat dichtgeslagen en er begon al veel groen te groeien.
Omdat de jongens dan af ne toe in de weg staan,had ik de lekker in de schaduw bij de buurman gezet.

Hoor ik laat in de middag een vreemd geluid wat maar aan bleef houden,had wat weg van een turbine maar kon het niet thuisbrengen.
Zie ik opeens een grote combine hier de weg oprijden...dus snel naar de jongens gerend,die staan net om de hoek maar was al te laat.Waren door draad heen gerend :oo

Gelukkig was het schapenland daar schuin tegenover open,ze hadden van de week mest gereden en de poorten niet dichtgedaan.Jongen rende daarheen en stonden gelukkig meteen veilig...
Enige kleine detail is dat dit land ruim 3 hectare lang is in dat de op het uiterste puntje stonden :+

Jongens met de buurman weer bij elkaar geharkt omdat vriendlief nog steeds het land aan het slepen was en niets had gezien vanwege de maïs.

Meuk maar teruggebracht en weer thuis op het gras gezet omdat toch alles alweer klaar was.

Schade viel mee,een isolator is van een paaltje geknapt
Hmjaaa...ik verwacht op zondag geen groot verkeer langs de weg en die combine rijd hier nooit langs,denk ook niet dat hij nog een keer doet..hij kwam moeilijk vooruit omdat hij eigenlijk te groot was voor deze weg := Moest stoppen voor hollende pony's...fietsers en wandelaars.Maar goed dat hij geen ruiters is tegen gekomen,die haden met paard en al de boom ingeklommen :P

Och we zijn later nog even met de boer gaan babbelen en kijken hoe dat ding aan de gang was,vriendlief had niets meegekregen van dat ding dus wilde ook wel eens bekijken.

Enerverende dag :roll:

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:54

Hihi oeps...gelukkig stond die wei open dan!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:58

Hulde en lof voor alle klussers hier. En jullie maken ook nog alles af. Ik begin ergens aan, vervolgens pak ik wat anders op en heb ik na een dag voor mijn gevoel nog niets gedaan.
Ben blij dat ik in de bak het onkruid onder controle heb, staat de moestuin vol, schapenlandje lijkt wel een distelkwekerij, palen laten zetten door een kraan , zijn de tegels voor de stal aan gort gereden, moeten er weer uit en opnieuw gelegd worden. Heb dan het idee dat ik achter de feiten aan loop te hollen.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:06

@spatter, Sterkte. ... Zo snel al weer een pony in moeten laten slapen. Wat zal het al zijn. ...

@daan, wat een mooi huis! Succes

Inmeten kan toch altijd nog via het kadaster?

Hier vandaag ook 1 grote bui. .. Maar zag dat het meeste net langs ons heen trekt. Nu moed verzamelen om de regen in te gaan na het mooie weer van gister. De eerste helft van het stro weer in de schuur (manlief perst zelf) en ook weer hou in het pak. Mooi voor de regen aan:-)

1800m2 paddock! Hier 15x15 en wil prima met alle paarden samen
.

Wij mogen aankomende winter bijna een hectare gras gebruiken, daar willen we 2 jonge veulens neer zetten. Nu zijn we aan het kijken naar een goedkope schuilstal, aangezien het voor 1 winter is. Heeft iemand ervaring met mobiele stallen (frame van staal met zeil erover)?

Stukje bij beetje wordt het onkruid elk jaar makkelijker. En helemaal onder controle krijg je het nooit ;-) Hier begonnen we met 1 meter onkruid op het hele erf en nu kan ik het met af en toe en stuk doen en verder het hoogste onkruid goed af gelukkig. Maar ja, soms gaat onkruid (of verven / klussen) voor het paardrijden helaas

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:35

Mensen ik ben op zoek naar eerlijk paardenhooi, 2e snede onbemest, zuid Gelderland, Noord brabant....

Uiteraard met laag suikergehalte..ik heb een paard die nu gezondheidsproblemen laat zien door de te rijke koeien weides....overigens in NB groeit hrt JKK welig...dus wel absoluut JKK vrij...hij heeft nl al het begin stadium jKK vergiftiging..

Wie helpt mij met eerlijke prijs en fatsoenlijk hooi, mag ook van vorig jaar, liever zelf ....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:53

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:57

Jadybabe schreef:
Hulde en lof voor alle klussers hier. En jullie maken ook nog alles af. Ik begin ergens aan, vervolgens pak ik wat anders op en heb ik na een dag voor mijn gevoel nog niets gedaan.
Ben blij dat ik in de bak het onkruid onder controle heb, staat de moestuin vol, schapenlandje lijkt wel een distelkwekerij, palen laten zetten door een kraan , zijn de tegels voor de stal aan gort gereden, moeten er weer uit en opnieuw gelegd worden. Heb dan het idee dat ik achter de feiten aan loop te hollen.

Zo vergaat het ons hier ook af en toe hoor. En dan klus je weer wat zodat het makkelijker wordt en ben je weer blij met een kleine verbetering. Maar lijstjes zijn wel handig. Maak je een klus toch net even wat sneller helemaal af zodat je hem ook echt kunt 'afstrepen'.
Maar naast een baan zijn we zelden voor half 10 binnen. Om dan de volgende dag o 5:45 de wekker weer te horen gaan.....

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:09

We kunnen het topic ook wel veranderen in een klus topic :+

Verf is duur ja, en inderdaad goedkoop duurkoop. Wij gebruiken voornamelijk Sikkens, alleen voor de witte muren histor monodek omdat we die heel scherp konden inkopen via de schilder.

Tinky dat is inderdaad schrikken, gelukkig geen ongelukken gebeurd!

Jadybabe was wel heftig gisteren in Alphen zeg! Ik blijf met verbazing naar de beelden kijken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:15

@Daan: en nog gefeliciteerd vandaag :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:48

Binnen gebruik ik op niet al te kwetsbare plekken overigens rustig de goedkope verf van de action. Nog geen vervelende ervaring mee.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:59

Gefeliciteerd daan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:03

Ja heel apart gezicht daar in Alphen.

Van harte Daan!

Jeetje Tinky, daar gingen je paarden...

Bij ons heeft 1 van de buren een grote trampoline in het aangrenzende weiland gezet en daar staat onze buurman heel "happy" op te springen, dát vinden mijn paarden ook even spannend. Gelukkig is er ruimte zat en kunnen ze er een mooi stuk bij vandaan lopen, maar ze waren wel even van slag.

Helemaal toen buurman ook nog heel blij "joeppieieieieie!" ging roepen. :D .

McDean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:05

Gezellige buurman, en je paardjes zijn mooi trampolineproof straks.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:08

Gefeliciteerd Daan !

Ja wat een toestand zeg. Ben je een beetje bekend in Alphen? In de Hooftstraat zit/zat van Zwieten een winkel met schilder en knutselspul. Pand is gewoon weg....Onvoorstelbaar dat er geen slachtoffers zijn gevallen. Een hond, die hebben ze in moeten laten slapen vanwege zijn verwondingen.
Ik heb een cafeetje gehad daar in de straat, 50 meter verderop, dus ik ken wel een hoop mensen. Heel bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:09

McDean schreef:
Gezellige buurman, en je paardjes zijn mooi trampolineproof straks.

Ja, ha, ha, het is wel een heel grappig gezicht. De beste man is een jaar 60 en staat in zijn nette broek, overhemd + stropdas lekker te springen :j .

Even "bouncen" voordat hij naar zijn werk gaat, roept ie er dan bij! Is wel een grappig stel onze buren. Ze zijn erg van de "zweef", soms lopen er allemaal mensen met witte tulbanden en jurken aan door de tuin, lekker hummen, of afgelopen weekend iemand die af en toe met een blokfluit rondjes door haar tuin liep. Mijn zweefbuuf is personal trainer en yogajuf. Erg aardig, maar ik heb helemaal niets met dat soort dingen.

Welkom trouwens McDean (was ik net vergeten :o )

McDean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:10

Dat vraagt natuurlijk om een foto!