Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:42

Er rust echt een vloek op het bedrijf trust en mij

Ik had een tijd geleden een trust bit gekocht via bitfitter, hij liep er toch niet heel erg lekker op en ik heb het bit weggehangen. Nu kwam ik het weer tegen en heb het maar weer eens gepast en het is gewoon te smal, ik kom er met trust niet niet echt uit om alsnog te ruilen of een ander bit met korting te kopen, hun beweren dat het de perfecte maat is en ook de rubber bitringen er prima bij kunnen. Toch maar besloten om een maat groter te bestellen voor ruim €100- bij een webwinkel.
Krijg ik na 2 weken eindelijk het pakketje, is het het verkeerde bit!!
Contact opgenomen met hun, ow sorry, hier een retour etiket en over een maand krijg je het bit wat je besteld hebt -:(-
Mijn printer deed het niet dus een link naar mijn moeder verstuurd om het daar te printen.
Kom ik bij het postkantoor, accepteert die het retour etiket niet. Ik moest het maar betalen en zelf verzenden, die kosten kreeg ik terug. nou ja, ok, moet dan maar

Nu kreeg ik vandaag een pakketje van hun, yes het bit dacht ik, toch veel eerder dan verwacht!! *\o/* was het mijn oude pakketje met dat verkeerde bit! Wat blijkt, ik had blijkbaar nog een ander ( van ruim een jaar geleden) post.nl etiket opgeslagen in mijn bij downloads en niet goed opgelet naar naam en adres, die uitgeprint en naar een totaal verkeerd bedrijf geretourneerd. Hun waren wel zo lief om het weer naar mij op te sturen.
Kost het mij weer verzendkosten ( ja eigen domme fout) en nohg steeds geen bit

Ik baaaaaal nu als een stekker

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:06

Wauw dat is wel balen ja!!

@Claudia,wat een opluchting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:25

Gaat niet zo soepel dus!

Ik heb al een super mooi hoofdstel gezien :+
Waarom word je van een paard toch altijd gelijk koopziek?!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:53

Sorry, ik lees wel mee maar heb vooral weinig tijd (en geen fatsoenlijk internet thuis waardoor ik enkel met mijn telefoon of tablet kan reageren) om uitgebreid te reageren op iedereen.

Ik heb ook een voorkeur voor pony’s. Mijn pony’s zijn ongeveer 1,00 meter en 1,45 meter. Beide nooit officieel gemeten. Die van 1meter is een welsh x shet. De andere een fries x haflinger die erg breed gebouwd is. Ik zelf ben ook maar 1,63meter en weeg nog geen 50kilo dus past prima.

Over pony’s uit de weide halen, onze pony’s zijn niet anders gewend dan dat er regelmatig eentje uit gehaald word dus maken er over het algemeen geen probleem van, al ben ik benieuwd hoe het zal zijn als ze echt naar mij verhuizen.

Ik heb gisteren het huurcontract binnen gekregen van het stuk grond. Hij is wat groter uitgevallen dan van te voren gedacht :D ruim 2350 vierkante meter in plaats van 1800. Prijs veranderd niet. Ik ben dus zeer tevreden. Stuk grond moet ik zelf wel helemaal “paardenweide klaar” maken maar gelukkig een aantal handige vrienden die een eigen boerderij hebben en ook genoeg groot materiaal dus (en die graag willen helpen). Per 1 april gaat het contract in waarna we de grond gaan omgooien en gelijkmaken (zitten veel kuilen in van bomen die er stonden maar eruit gehaald zijn), nieuw gras zaaien, omheinen en een schuilmogelijkheid creëren. Nog veel werk, maar ik heb er onwijs veel zin in.
Iemand nog goede tips voor wat wel/niet te doenmet het omheinen of klaarmaken van de grond?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:56

In april zorgen dat er genoeg water is zodat er ook iets uitkomt van gras als dan nog ingezaaid wordt
mag een schuilstal? Stukje betegelen is ook altijd fijn, heb je opslag nodig of is dit een wei voor "erbij"?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:16

schuilstal zal waarschijnlijk een container als opslag worden met een overkapping waar ze onder kunnen. De pony’s hebben op hun huidige plek precies hetzelfde (mag de container/overkapping meenemen). De container wil ik aan de buitenkant alleen wel met hout (naam kwijt welk hout het was..) netter maken omdat hij nu wel enigszins in zicht komt te staan. Qua betegeling zit ik inderdaad nog te zoeken wat handig is.
Dit word in principe de hoofdweide. Ik ben nog zoekende naar extra weide.
Water (en stroom) is geen probleem, wij wonen direct aan het stuk grond.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:35

Haha ik herken dat Robijn, ik baalde een beetje dat we bij Jonique zo veel spullen mee kregen :') Moet eigenlijk alleen een bitje kopen, hopelijk kan ik daar vanmiddag voor op jacht.

Wat fijn Colien, gefeliciteerd!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:01

ClaudiaHS schreef:
SP Melle weegt zo'n 650 kilo dus geen kleintje _O-
Hij was wel heel schattig toen de verdoving er eenmaal in zat

Waarom heb ik een shet in mn hoofd??

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:06

Ik ben denk ik dan hier het minst koopziek :P
Melle en Rocky hebben elke een eigen zadel, hoofdstel, halster, vliegendeken en een dekje.
Er slingeren nog wel ergens wat dekjes rond. Hooguit 2 ofzo. _O-

SP:
Afbeelding
Van links naar rechts, Rocky, melle, Puck :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:16

Ow, hahahaha Ik ben zoooo slecht met namen. Lekker stel! Dat wel :)

Ik ben niet echt koopziek. Hebben jullie ook niet met meerdere paarden dat je gewoon al veel hebt?? Ik heb natuurlijk wel veel in dezelfde maten enzo, maar als in het najaar onze merrie komt heb ik geen nieuw hoofdstel nodig bijv. Pads hebben we meer dan paarden, dus ook niet. Ga alleen achter vliegendeken aan denk ik, want ze is kleiner dan dr moeder en broer. Denk ook dat zij sowieso een kortere singel moet hebben, maar die heb ik ook allemaal los hangen.

Ow ja, heb vorig jaar voor mn merrie een roze vliegendeken besteld, maar die bevalt dus niet. En laatst eindelijk een roze halster.

Mn borstels zijn echt mega oud. Krijg daar weleens commentaar op. Heb er zat, dus zou de oude ook wel weg kunnen gooien, maar ik bewaar teveel denk ik??

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:43

Het is prachtig geworden Merexa!

Paddockroosters zou ik zorgen dat de ondergrond mooi vlak is, wat zand eventueel erop en aantrillen, dan worteldoek + roosters en daar bovenop weer laagje zand. Als het niet mooi vlak is, gaat het ongelijk liggen en bruggen (roosters gaan dan los) en dat vind ik gevaarlijk met struikelen.

Pff ellende met je bit zo Lynn.

Leuke plannen Colien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:45

Ik heb denk ik 20 dekjes en beenbescherming voor 1 paard :+

Mag er daarvan dus max 1 bijkopen van mezelf hahaha.

Heb nog veel bewaard van mijn vorige paard wat denk ik wel gaat passen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:54

Hier alles in andere maten, alleen het hoofd van Cheetah en Elevada is ongeveer vergelijkbaar. Cheetah is een kleine cob (heeft gewoon een ponyhalster hahaha) en Elevada een grote cob. Maar verder heb ik alles in meervoud inderdaad. En verder heb ik nog een en ander liggen van oude verzorgpony's

Rover worteldoek hoeft niet per sé, want in theorie staat er gras op dat stuk :') Maar goed egaliseren is wel belangrijk dus, daar heb je een goed punt! Dan moeten we echt nog even wachten tot het beter wordt...

Ik heb nu 4 dekjes, komt er nog eentje bij omdat ik per sé een gele wil en dan moet ik weer stoppen. Jonique heeft er ook 3 of 4 meegenomen maar daar mag mijn zoontje als hij straks echt fanatiek wordt nog wel een nieuwe voor uitzoeken

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:05

Mijn kleinste paard (pony...) heeft hier het grootste hoofd :+
Wil eens zien of ze ik binnenkort allemaal kan meten, maar ze zijn ongeveer 1.50, 1.60, 1.70.

Afbeelding

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:13

Robijntjah schreef:
Ik heb denk ik 20 dekjes en beenbescherming voor 1 paard :+

Mag er daarvan dus max 1 bijkopen van mezelf hahaha.

Heb nog veel bewaard van mijn vorige paard wat denk ik wel gaat passen!

Wow 1 setje per maand :+ Da's best veel!

Voor Koos hebben we een westernzadel en dat is heel makkelijk, gewoon 1 pad. Wel nog een mooi bijpassend hoofdstel zoeken, maar dat lijkt wel onmogelijk om iets bijpassend bij het zadel te vinden. En dan ook in westernstijl. En bitloos. En het allermoeilijkste? Hij heeft maat x-full :')

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:05

Ik heb een tijdje geleden een hoop aan onze buren gegeven qua spullen (ponyclub waar onze kinderen rijden) heb nog een stapel wat weg kan maar dat is voornamelijk Eskadron spul dus dat ga ik na de verhuizing verkopen.
Dan blijft er over voor 2 rijbare paarden en een oudje 3 zadels, 4 hoofdstellen iets van 8 spring dekjes, 4 dressuur dekjes 6 halsters en wat poetsspullen (waarvan alles ook echt gebruikt wordt, maar normale hoeveelheid) oh ja en dekens (uitrij, zweet, winter en vliegen) dekens gaan wel hard op het moment, Castello sloopt de dekens die Cascade op heeft.

Lynn spannend he, voor je het weet is het zover :)
Hier druk bezig op het moment, moet ook de wei nog even afzetten maar wil dat eigenlijk doen als ik in huis niets kan doen.
Misschien volgende week donderdag doen, dan is ML 's middags ook vrij kan hij mooi helpen.

Robijntje het is bijna zover ;)

Ik heb nooit western gereden, wel op een manege gestaan met een hoop western ruiters.
ML en ik keken afgelopen weekend naar de Dutch Masters dressur, mijn hemel wat een gepluk en geduw soms :oo is het zoveel veranderd de laatste jaren of zag ik het eerst gewoon niet?
Ik streef ernaar om mijn paard met zo min mogelijk druk te rijden, maar ook fijne hulpen te geven, we zagen een pqqr ruiters die dus op hoog niveau meer been (spoor) geven dan dat wij doen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:18

Ik heb veeeeeel spullen, maar koop nu bijna niks meer. Na het overlijden van mijn ene paard heb ik ook heel veel verkocht, ze hebben hier helaas niet dezelfde maten. Ik heb genoeg reserve halsters en touwen, heb 1 pad voor onder mijn westernzadel en ook maar 1 hoofdstel. Dekjes gebruik ik niet en beenbeschermers past mijn Tinker niet, dus dat scheelt al heel veel verleiding _O-

Ik had hiervoor een engels zadel, dat was toch ook wel fijn. Nu heb ik een freemax western, maar ik rijd niet echt western. We zijn nog heel erg bezig met de basis, eerst zorgen dat mijn merrie fatsoenlijk en ontspannen onder het zadel is voor we verder gaan denken. :) Verder rijd ik eigenlijk amper...

Ik heb mijn pony nu te koop staan, is toch wel lastig om het 100% juiste huisje te vinden... Ik hoop dat het lukt, hij verdient het zo. Nu contact met iemand, ben wel benieuwd of het wat wordt. Klonk allemaal niet verkeerd, maar ben toch bang om een verkeerde beslissing te maken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:24

Ik heb ook veel te veel spullen maar ben de laatste tijd flink aam het opruimen. Nu 8 dekjes te koop gezet en heb ik er nog een stuk of 8 over

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:33

Engels en western hebben idd dezelfde basis. Ik rij op mijn dressuur zadel met cowboylaarzen, hihi. En ik heb sinds een week een oud roze cap. Heel sjiek.

Verder verbouw ik alles. Vroeger maakte ik ook voor anderen van biothane hoofdstellen. Nu alleen voor mezelf. Maar ik maak ook dekjes kleiner. Zo gingen de Anky dekjes eraan, want Charly heeft maar plek voor 17 inch. En dan zijn de dekjes te lang. Idem voor de shetjes. Maar die hebben momenteel geen ruitertje.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:45

Ik heb ook teveel spullen, huidige haflinger heeft teveel pokon gehad en heeft alles full nodig, waar mn vorige haflinger braaf in cob paste :')

Hier de halve provincie doorgereden voor schapengaas, de achterkant van mijn perceel loopt een wandelpad langs waar veel mensen met honden langskomen dus daar wil ik ook nog een stukje schapengaas langs de onderkant dat er geen honden in mn wei kunnen komen. Wat een bevalling was dat. Uiteindelijk 50 km verderop een winkel gevonden die dat op voorraad had zodat we het direct mee konden nemen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:37

Mijn man en ik zijn het ( alweer) niet met elkaar eens :o , dit keer betreffende de indeling van het nieuwe huis. Hij zei net, gooi het eens op bokt :Y)

Dit is de huidige indeling
Afbeelding

Wij gaan een aantal dingen zeker aanpassen, er komt in die gekke hoek een aanbouw, enkele deuren van het "kantoor" gaan dicht zodat het een badkamer wordt ( nu is de douche in bijkeuken zo groot als een toilet) e is het het kantoor eigenlijk een verlengde van de gang met die 3 deuren.

De tuin ligt achter het huis, nu zou je dus uitzicht op de wei hebben vanuit de bijkeuken. Mijn idee is om daar de keuken te plaatsen. In onze huidige woning ligt de keuken ook achterin en is dit ook echt een leefruimte, de woonkamer is voor de honden :o

Mijn man wil de keuken uitbreiden dmv de aanbouw, en dan de bijkeuken zo laten, dan is daar een 2e toilet en douche die blijft en wordt dat ook deels de speelkamer voor de kinderen en verwacht hij dat wij ook meer daar gaan zitten
Formaat keuken blijft gelijk, zowel als die in het midden of achterin ligt. In mijn situatie is alleen de woonkamer groter en vervalt de 2e douche en wc beneden.

optie 1
Afbeelding

optie 2
Afbeelding

Waar gaan jullie voor? Of is er nog iets waar uik helemaal niet aan gedacht heb
badkamer moet beneden, past boven helaas niet
speelkamer is ook belangrijk, is vooral voor een tv met bankstel voor mijn zoon zodat ik zijn playstation spel in de gaten kan houden, rest van speelgoed kan ook op hun kamer, als hun ouder zijn wordt het speelkamer idee overbodig en kan het als woonruimte gebruikt worden

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:10

In optie 2 zie ik geen wc beneden.
Als de mogelijkheid er is zou ik er sws 1 in de gang maken en dus voor optie 2 gaan.
Veel grotere ruimtes.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:21

die komt in de badkamer dan
in de gang gaat het niet die is te smal en daar is ook de trao naar boven en de deur naar woonkamer en kelder. maar als je vanaf de gang de badkamer opkomt komt daar een wc, doouche en wasmeubel. Er is dan alleen geen apart toilet
enige wat wel nog kan, maar dat lijkt mij erg onhandig os om in de bijkeuken nog een apart 2e toilet te maken

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:28

Maar dan heb je dus wel dat al je gasten in de badkamer naar de wc gaan.
Dat doen ze hier ook :') terwijl er een aparte wc naast de voordeur zit. _O-

Edit: kom je binnen via de voordeur of achterdeur?
Als de meesten via de achterdeur komen zou ik in de bijkeuken nog een apart hokje voor een wc maken.
Dan ga ik uit van optie 2 dus

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:47

Absoluut optie 2 voor mij.
Een afgesloten aparte bijkeuken vind ik handiger, en zeker als jullie meer in de keuken leven is het uitzicht erg fijn.

Die aparte douche en wc in optie een vind ik ook vreemd ogen.

En een wc onder de trap nog een optie?