Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:38

Wat een heerlijke zandbak!
Die ziet er uitnodigend uit *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:44

kirr gefeliciteerd dat is een lekker stuk grond ook

Kvulden auw, beterschap met je knieen

ik besloot net de radiator te spuiten ipv verven maar vergeten aan de bovenkant de muur af te dekken en nu mag ik die dus ook opnieuw doen en heel het huis stinks naar lak GRRR

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:02

Bedankt iedereen!

Klinkt niet fijn Abby, mijn pb staat ook altijd open.

Ben zo blij dat mijn paard geen last heeft van gras.
Heerlijk weinig werk.. Water nakijken, korrel geven en af en toe eens wat mest weghalen.
Genieten ipv constant sleuren met hooi en stro.
Ben blij dat het er geen 4 meer zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:07

Ik geniet juist van met hooi sleuren :Y)

Ben ook wel drastisch moeten inkrimpen vanwege mijn gezondheid, maar heb toch nog 18 beestjes rondlopen :D
Dan ontkom je niet aan bijvoeren.
Vind het wel prettig juist, dan kun je nog iets doseren en zelf in de hand houden, dat doe ik graag.
Lekker bemoeien :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:11

Even korte reactie:

Fijne vakantie voor Wendy, gefeliciteerd voor Kirr! en veel sterkte voor Abby. De anderen wens ik een vrolijke dag toe!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:14

Ach Abby! Hoe kan dat nou? Pb mag altijd, hoor!

Karev, hier staat het gras ook heuphoog en de fjord gaat er met graasmasker op. Heel bijzonder hoe snel ze daar handig genoeg in worden. En je kan altijd je shet ook een graasmasker geven. Of in ieder geval een deel van de dag.

Die 'beperkte' weidegang van jou vind ik echt heel veel. Die van mij staan dus maar ong 2 uur op het gras. Nu de 'eerste snede' van het weiland is gegraasd, gaan ze nog korter, ongeveer een uur. Want nu staat hetniet meer heuphoog en is het lekker groen. Niet goed voor mijn IR-ders. En dan mag Caj zelfs maar een half uurtje (met masker). Zo hou ik de boel binnen de perken. Anders ligt zij ook open van het eczeem en is ze zo weer moddervet. Ik heb mijn wei in 4 kleine stukjes opgedeeld en elk stuk mogen ze in 3 weken kaal eten. Dan gaan ze naar de volgende. Verder krijgen ze hooi uit netten die op de grond liggen, dus evengoed gewoon natuurlijke graashouding.

Gisteren dus op Sjaak gereden en dan heb ik geen pijn in mijn rug. Vandaag ritje op Caj gemaakt. Ik wilde een nieuwe route uitproberen. Dacht dat ie ong 6 km was, dus kwam mooi uit. Maar bleek toch 10 km en met het vele stappen vond mijn rug dat toch minder... ;( . Maar goed, het ging redelijk, dus ik ben tevreden over mijn (fjorden)neuroot.

Kirr, gefeliciteerd!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:16

Kvulden, rustig aan met die knieën. Die wil je niet stuk hebben!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:18

Mijn ponies kunnen ook baggervet worden als ik niet oplet. Bij mij lopen ze van 8 tot 18 uur op de wei. Ik heb lang gras. Na 18 uur hebben ze wat knabbelgras en voor t slapen gaan een dikke plak hooi. In combi met beweging gaat dit gelukkig goed.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:27

Welkom shirley, kom je al regelmatig tegen op bokt ;)

Ab, balen, hoop dat het ergens toch meevalt en pb's mogen uiteraard altijd gestuurd worden voor het eventueel zoeken naar een oplossing.

Kirr, ook druk bezig geweest

En nog meer gelezen maar niet onthouden.

Wij weer even terug thuis na 2 weken Nederland. Over 3 dagen weer op pad, deze keer naar Engeland.
Wat kan de boel weer veranderen na 2 weken droogte.
Al het gras is weer net zo droog als vorig jaar dus de paarden moeten goed zoeken. Het hooi raken ze echter nog niet aan dus er zal nog wel genoeg te eten zijn.

Ben ook blij dat ik de drinkbak al neer had gezet want de drinkvijver onderin de wei staat inmiddels droog en die bovenin de wei is meer een kikkerpoeltje geworden. Ondanks dat is er maar 200 liter uit de vaten dus daar is niet veel gedronken.

Hoorde net ook nog dat iemand nog wat voorstellen heeft over wat wei dat hij heeft. Heb het er al een keer snel over gehad met hem of we wat kunnen huren maar nu schijnt hij het eventueel ook te willen verkopen als de huidige huurder eraf is (die pacht tot 2020)
Vanavond waarschijnlijk weer even om de tafel met hem dus ben benieuwd wat hintje vertellen heeft.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:32

18 Shirley!? Jeetje, wat loopt er dan allemaal in en om je huis?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:22

Haha namiro, dat vroeg ik me ook al af!

Kirr, gefeliciteerd!

Abbey, sterkte. Pb mag altijd. :(:)

Ohjajoh, irritant dat een nieuw paard niet gewoon hetzelfde reageerd! Heb ik met twix ook. En dan kijkt zij me aan alsof ik gek ben 8-)

Kvulden, ziet er goed uit! Wel oppassen met je knieën die zijn best belangrijk . Ik zit ook op archeologische reliëf waarde grond ofzo en dat betekend idd dat je niks mag tot het de gemeente goed uit komt. De aanvraag voor de nieuwe bak is de deur nog niet uit maar we hebben de garantie al gehad dat het goedgekeurd gaat worden.

Jeuk heeft twix ook last van dus als iemand de gouden tip heeft?? Ze gaan nu aan het eind van de middag/ begin van de avond 2 tot 3 uur de wei op onderbroken door even werken. Twix wordt dan ook met anti jeuk spul behandeld en ze krijgt een eczeemdeken op die er pas s ochtends na de schemer weer af gaat. Maar gister lag ze in een kwartier tijd 3x te rollen en dat vind ik toch wel sneu. Vanavond mag ze naar de les, heeft ze geen tijd om gras te eten :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:11

Dank jullie wel. Helaas is de pijn in de knieen best serieus. Pfff ik heb een hoge pijn grens, maar zit af en toe met tranen in de ogen. Kan de tijd niet uit zitten met de paracetamol. In de tussentijd veel smeren met voltaren dat geeft ook wat rust gelukkig. Hopen dat het morgen wat beter gaat. Wel lastig ik had nog veel werk op het lijstje staan. Maar dat lukt echt niet. Was blij dat de beestjes eten hadden.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:20

Even snel:

Sterkte voor Abby en Kvulden. :(:)

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:25

Kirr: gefeliciteerd *\o/*
Abby: sterkte met wat het ook is. Hoop dat het snel allemaal beter gaat.
Kvulden: Beterschap.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:00

Mijn wei is te groot voor deze 2. Als ik ze er 2 uurtjes doe komt het nooit op haha. Dat is mijn punt, dan kan ik het net zo goed af staan

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:36

kirr
Afbeelding

abby heel veel sterkte, als ik ergens mee kan helpen, roep maar :(:)

kvulden sterkte met je knieen , warm bad geen idee?

palousa veel plezier in Engeland!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:30

Wat frustrerend lynn-nikita.. Ben je juist goed bezig bezorg je jezelf juist extra werk..

Sterkte abby en kvulden!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:13

Kvulden: 2 patacetamol en 1 ibuprofen in 1 x naar binnen slaan. Dat mag 3 x per dag. Werkt echt heel goed. Was toen een tip van de arts toen ik een longontsteking had. Heb t ook gebruikt voor mijn rug en toen ik een lel van mijn Belg had gekregen. Moet je niet 3 weken slikken, maar red je het een paar dagen mee. Als het dan niet minder wordt, wordt het wel tijd om eens iemand naar die knie te laten kijken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:51

Ik heb rond 20:30 uur ibuprofen genomen. Pfoe dat lucht even op. En even flink mijn boven benen gemasseerd. Daar zit nu best wat spierpijn in. Mijn knieën kan ik niet echt buigen dus strekken van mijn spieren lukt niet. Ik altijd al gevoelige knieën. Ik ben hypermobiel. En kan bv ook niet gewoon fietsen. Doe dit met een elektrische fiets. Anders kan ik bv ook niet traplopen. En nu wel. Of nou ja nu even niet. Ik heb dit jaren geleden ook een keer gehad op de wintersport. Wat er dan precies fout gaat weet ik niet. Behalve dat de belasting te hoog is geweest. Ik had het gisteren niet echt in de gaten. We moesten door werken om dat we een machine gehuurd hadden. Ik ga er dus voor nu vanuit dat het met een paar dagen een stuk beter gaat. Ik heb geen dingen gedaan geloof ik dat er echt schade is. En lijkt me ook vreemd ineens aan 2 tegelijk. Maar goed het is weer een alarmbel dat ondanks dat ik hard moet trainen voor een gezondlichaam, ik sommige dingen maar beter niet kan doen. Lastig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:05

Voor spierpijntjes door 'rare' dingen (zoals een keer per jaar veel hooi laden), gebruik ik omnigel van Phytonics. Eerst m'n paard smeren, daarna mezelf :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 22:47

Ze hebben tegenwoordig Hyaloco. Ik deed ook eerst de knie van Beau en daarna mijn rug :D .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 06:13

Kirr... nog gefeliciteerd!! *\o/* :)F :9k Y)(^)

Kirsten... bah wat naar... pijn is niet fijn en moet snel ophoepelen :(:)

Abby... getver meis, sterkte... mijn pb mag je ook altijd volstorten hoor, misschien kunnen we met z'n alles wel tot een oplossing komen :(:)

Shirley :wave: gezellig dat je er ook bij bent...

Ik las iets over paarden "beperkt op het gras... vind dat niet zo beperkt hoor, waarom beperk je dat niet nog wat meer. 's morgens een uurtje en 's middags nog een uurtje of 2/3, tussendoor en 's nachts voldoende stro en evt wat hooi.
Doe ik ook... 's morgens rommel ik de boel op en zijn knippen ondertussen grasjes, als ik klaar ben is er ontbijt en vers net stro en evt gras/hooinet.
's middag mik ik ze nog een paar uurtjes op het gras en zorg voor voldoende stro om te knabbelen tussendoor. 's avonds krijgen ze nog een net hooi/gras en zoeken ze het uit. Als ze trek hebben nemen ze maar een hap stro :o

Even tijdje stil geweest even mindere periode gehad... hopelijk nu weer wat opkrabbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 06:48

-Namiro- schreef:
18 Shirley!? Jeetje, wat loopt er dan allemaal in en om je huis?

Ben ik ook benieuwd naar!

Kirr nog gefeliciteerd! kvulden wat vervelend van je knietjes :(:) , hoop dat het met een paar dagen een beetje bijtrekt.

Abby! Meid wat is er gebeurt? Ik lees heel veel verdriet en misère uit je bericht. Ook van mij uit geld dat je natuurlijk mag pb-en. Mogelijk zijn er hier mensen met tips/ervaringen die je een stukje op weg kunnen helpen?

En palousa? Constructief gesprek gehad?
Tinky is er ook weer *\o/* *\o/* . Gezellig :j

Tja beperkt op het gras..... Het zou voor mijn jochies beter zijn (ivm hun gewicht), maar ik vind het zoooooo heerlijk dat ze lekker de ruimte hebben. Behalve het te dik zijn hebben ze verder geen problemen (ja, ik weet dat die wel kunnen ontstaan door overgewicht, maar dat is een risico dat ik neem), ook is het erg makkelijk. Ik wil ze ook niet apart zetten van mijn jonkie. En die heeft het gras hard nodig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:07

Fabster schreef:
Ze hebben tegenwoordig Hyaloco. Ik deed ook eerst de knie van Beau en daarna mijn rug :D .

Hyaloco ook goede ervaringen mee. Ik ken een van de 'testpaarden'; had een chronische peesblessure, nu niet meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:17

Hyaloco? Klinkt goed. Zou het iets voor mijn schouder zijn? Heb ook een chronische peesblessure en al jaren op zoek naar dé oplossing.... Al zo'n 10 cortico injecties, een operatie en 2x mijn schouder laten doorbewegen onder narcose heb ik er nog steeds last van :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-16 07:34, in het totaal 2 keer bewerkt