Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:51

Pfff...gauw ff Wondergirl gelongeerd. Nu Minions uitknippen!
Lees straks wel bij. Iig mooi weer gehad tot nu toe!
Afbeelding

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:14

Misschien ook handig om je telefoon te laten opnemen als de stalbaas er aan komt....

Net een heerlijke rit gedaan. De aanrijpaden naar de hei zijn weer enigszins begaanbaar en de zon scheen ook lekker. Overigens met recht 'verleden tijd', want nu vrees ik weer het ergste als ik naar buiten kijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:18

Net de hele ochtend les gehad met 3 van mijn paarden. Mooi weer en het was weer heel tof. Ik les bij verschillende juffen en verschillende doelen. Deze is de trouble shooter. Als ik ergens vast loop, heeft zij altijd wel een (soms oncoventionele) oplossing. Met de B pony aan het lange teugelen. Huiswerk is de renvers. Daar snapt hij echt geen moer van! _O- Maar aan het einde hadden we toch iets wat er op leek.

Met Sjaak was vorige keer het huiswerk: power en galop. Die waren nu mooi, dus mijn nieuwe huiswetk is het halt houden op de cirkel in stelling en buiging (aan de longeerlijn). Weer even op hem gezeten en hij doet het zo leuk. Ben heel trots op deze man!

En dan mijn Caj natuurlijk, waar ik van de week vanaf lag. Ook met haar aan de longeerlijn op zoek naar power. Ging al iets beter, maar nog niet wat ik zocht. Legt de juf een balk neer; het leek wel een kanonskogel ineens! :roll: <<) := . Daar ging ze hoor, met die korte pootjes. Moest ik het weer eerder indammen, maar ze ging heel mooi. Mijn dag kan al niet meer stuk!

Gezellig, die kipjes!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:52

Gaaf kado Daan!

Veel succes abbey, het blijft wel gedoe met die hypotheek van je.

Leuke kip voorbij zien komen!

Ohjajoh ik reageer van het weekend op je pb. Om dat te controleren moet ik de computer aanzetten en daar ben ik door de week veeeeeel te lui voor.

En arme kliek is heeeel zielig. Hij heeft de bal van een van zijn voorvoeten kapot getrapt waarschijnlijk bij het verlaten van de schuilstal. Die ligt nl hoger dan de grond ervoor omdat hij van de gemeente perse op het woongedeelte van het terrein moest. We hebben met grote tegels een trap voor ze gemaakt maar ooit moeten ze het zand in stappen. Tot een maand geleden was dit nog weiland en de grond is bij ons vrij zacht. Inmiddels hebben we er zo'n 1,5 kuub wit zand op gestort maar met de hoeveelheid regen die tegenwoordig naar beneden komt blijft de grond daar nog wat onstabiel. En gister heeft hij dus een misstap gemaakt. Omdat ik niet goed kon zien hoe diep het was en omdat hij er wel gewoon op liep heb ik hem aan de hand meegenomen naar de vereniging. Kan de juf er mooi naar kijken en als die het niet vertrouwd zit de kliniek ernaast en die hebben op dinsdagavond spreekuur dus daar kon hij dan mooi achteraan. Volgens de juf niets aan de hand dus opgestapt en gereden. Niets aan de hand heerlijk gelesd! Kom ik thuis wil ik het schoonmaken maar ja, dan is het echt een man en had hij pijn en mocht er zeker geen water bij komen. Arm paard. Bak slobber en wat wortels gegeven, toen kon ik met zijn voet doen waar ik zin in had. Meneer had zijn prioriteiten even ergens anders liggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:21

_O- :') en ik maar denken dat ik lui was...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:40

Mooi kado daan!

Ik wou ook rijde...paard gezadeld. Helemaal klaar voor..begint het te regenen en sneeuwen en hagelen..

Dus paard maar weer afgehandeld en paarden dingen geshopt haha

Hoofdstel en bitje voor toet gekocht. Die kan dus mee naast karev. Net ff wat meer controle zo. Kijken of ik er stuur op krijg. Dan kan ik droog mennen haha.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:50

Hebben jullie nog tips om in je eentje het stuur op een mini shet te krijgen, een die het liefst in je broekzak kruipt ..

Geen Hulp enz kan er niet op stappen haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:52

karev schreef:
Hebben jullie nog tips om in je eentje het stuur op een mini shet te krijgen, een die het liefst in je broekzak kruipt ..

Geen Hulp enz kan er niet op stappen haha

Mijn grote ben ik naast gaan staan, teugel trekken -> hoofd beweegt en meteen klikken en beloning erin. Daarna langere teugels en lopend hetzelfde verhaaltje, vertaalde ze heel simpel toen ik eenmaal erop zat.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:56

Ik kan dr longeren. Zonder hoofdstel geleerd. Nu met hoofdstel en bitje er in. Wennen aan longeren met bitje. Dan denk ik dat ik maar gewoon dubbele lijnen ga gebruiken en kijken hoe dat uit pakt. Lastig alleen haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:05

Heb ik ook gedaan. Gewoon teugels aan het hoofdstel, er naast gaan staan en net doen of je er op zit. Zweepje/stokje erbij als begrenser. Want je kan je benen niet aan beide kanten gebruiken. Dus je stokje is het been aan de kant waar je niet staat.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:11

Ik leer ze altijd eerst om stelling en halsbuiging aan te nemen als ik ernaast sta. Ik ga naast de pony staan, naast de singelplek, met mijn neus in dezelfde richting als de pony. Vervolgens zet je druk op de teugel (ik beweeg mijn hand dan naar m'n buik, maar bij zo'n ukkie eerder naar je knie :') of op je hurken gaan zitten) en wacht je op het juiste antwoord (neus naar jouw hand). Als dit goed gaat ga ik pas aan de lange lijnen beginnen.

Ik werk met lange lijnen (6,5 meter) (van Emiel Voest) via een longeersingel en in een afgezet vierkant (voor een mini zou ik 10 x 10 of 12 x 12 doen). Pony moet wel al gewend zijn aan een lijn achter de billen langs, want ik heb mijn buitenlijn achterlangs (niet over de rug).

Met druk op de buitenlijn stuur je 'm over de hoefslag. Vlak voor de hoek geef je ruimte op je buitenlijn, zodat pony de bocht kan maken. Op 75% van de hoek neem je je buitenlijn weer aan om recht te stellen de hoefslag op. Dit oefen je een paar rondjes / hoeken. De volgende stap is om de buitenlijn na de hoek niet aan te nemen, maar ruimte te blijven geven, zodat pony een rondje om je heen stapt. Daarna weer na de hoek de hoefslag op. Zo kun je in elke hoek een volte maken.
De volgende stap is door de hoek, van de hoefslag af, recht oversteken en daar de hoefslag weer op (halve volte, rechte lijn, halve volte, rechte lijn over de hoefslag). Dit oefen je op beide handen. Daarna kun je het van de hoefslag afkomen ook op andere plekken gaan oefenen dan na de hoek.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:16

Echt. ik zie het niet meer zitten. Vandaag ook alweer de hele dag heen en weer gemaild met de hypotheker. Maandag was eigenlijk de fatale datum, die is verstreken. Uitstel gekregen tot vandaag, en die is nu ook verstreken. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in mijn tussenpersoon. Hang nu al een half uur aan de lijn met het hoofdkantoor van de hypotheekverstrekker zelf, wordt van afdeling naar afdeling gestuurd en iedere keer weer: "er is nog een wachtende voor u". Ik wordt hier echt helemaal geschift van. |o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:21

Gadver Abbyblues, ik word er bina bang van.
Wij hebben volgende week donderdag ons eerste gesprek. Doordat mijn vriend studieschuld heeft hangt het er maar om of we de hypotheek kunnen krijgen maar ik blijf duimen :o

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:24

Jippie eindelijk iemand aan de lijn: "Ik ga even kijken wat er allemaal gebeurt is in dit dossier, heeft u een moment?" Ja hoor, hang toch al 30 minuten, dat moment kan er ook nog wel bij...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:27

Azmay, studieschuld telt toch niet mee? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Edit: even gegoogeld, het telt wel mee, maar volgens mij overal weer anders.

Oh Abby wat moet dat frustrerend zijn! Je zou toch met je meubilair gaan gooien inmiddels...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:29

Wat een gedoe joh abby. .ik snap dat je het ff niet ziet zitten.

Bedankt voor de tips jongens! Ga vanavond ff proberen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:31

AB...ik duim voor je :(:) +:)+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:32

Volgens mij mag studieschuld niet meegenomen worden bij hypotheekverstrekking. Was laatst iets op de radio daar over. Dat wil men wel bij de hypotheek, maar vond de overheid geen goed idee. Want dan komen starters nooit meer hun huurwoning uit en daar loopt de boel juist vast.

Abby, hou moed! Jouw tussenpersoon heeft toch het voorlopig koopcontract akkoord gegeven? Dat kan meestal (alleen) afketsen als de financiering niet rond te krijgen is. Zij hebben dus gezegd dat de financiering wel rond is. Zij gaan dus ook die overdracht regelen. Anders kost het ze veel geld. Je moet nl een deel van de koopsom betalen als er toch wordt afgezien van de koop. En dat bedrag is natuurlijk niet voor jullie, als zij fouten hebben gemaakt. Dus ik denk dat er op het laatste nippertje een oplossing komt.

Maar beroerd is dit natuurlijk wel. Dit os niet goed voor de bloeddruk. Ik duim voor je.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:32

Hilary schreef:
Azmay, studieschuld telt toch niet mee? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Edit: even gegoogeld, het telt wel mee, maar volgens mij overal weer anders.

Oh Abby wat moet dat frustrerend zijn! Je zou toch met je meubilair gaan gooien inmiddels...

Scheelt 2x de studieschuld wat we kunnen lenen. Als het niet mee telt kunnen we het koopbedrag zeker lenen maar zo wel dan word het creatief denken. Scheelt gelukkig niet veel maar toch.

Ben benieuwd wat de Hypotheker voor ons kan betekenen..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:38

Hypotheker kwam niet positief uit de bus bij een programma laatst op de tv.

abby sterkte en doordrammen dat ze het vandaag in orde maken, grrrrrr

net de stallen en onder het afdak schoon gemaakt
paardjes hadden lol op de boswei, bokken, rollen en grasjes eten in het zonnetje

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:41

Voor ons is dit echt helemaal nieuw dus we hebben maar een afspraak gemaakt bij het eerste wat in ons op kwam :') Mijn ouders waren wel erg tevreden met hun overigens.
Misschien even rondkijken wat nog meer kan dan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:43

Wij zijn toen de tijd voor een particuliere adviseur gegaan,erg tevreden over.Heeft voor ons een hypotheekverstrekker gevonden die onze hypotheekvorm accepteerde en ook goed met de klanten omgaat.

NBG-Finance http://www.nbg.nl/

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:46

Hehe, even bijkomen van de hagelbuien onderweg.... Besloot ik ook nog ( toen scheen het zonnetje nog) de grote ronde te doen.....
Ik had heel wat te lezen.
Leuke foto's
Daan, waar woont die buurman?.... Nee hoor, je hebt het verdiend... Gewoon van genieten in het openbaar....
Abby, heb je nog nagels...wat een stress meid, ik heb met je te doen.

Eet smakelijk voor straks....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:03

Tinky12 schreef:
Wij zijn toen de tijd voor een particuliere adviseur gegaan,erg tevreden over.Heeft voor ons een hypotheekverstrekker gevonden die onze hypotheekvorm accepteerde en ook goed met de klanten omgaat.

NBG-Finance http://www.nbg.nl/

Dankje voor de tip, we gaan denk ik zeker kijken of we een afspraak kunnen maken :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:30

Wij zijn ook bij de hypotheker. NOOIT DOEN!!!!!

En nu ga ik ff laptop pakken om mijn epistel te schrijven Want jullie gaan van je stoel vallen.