Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:43

@daan: dat zijn flinke dagen en vraagt wel om foto's natuurlijk :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:50

klinkt pittig Daan
kir: flink klusweekend.

Wij zijn ook al bezig om onze lijst voor onze 3 weken vakantie op te stellen. Al hebben we standaard al een lijst met klusjes op het prikbord hangen. En die is lang......

Heb ook een stukkje schapgaas langs mijn paddock/rijbaan. Wil het er ooit wel weg hebben maar weet niet zo goed wat ik er dan wil hebben. Aan de andere kant staan de nodige planten (van de buren) waar je niet van wil dat de paarden er van eten. Zij snoeinen hooguit 1 keer per jaar dus wil niet dat de paarden daar echt aan kunnen vreten. Daar is het schapengaas dan wel weer aardig handig tegen.........
Heb nu op een halve meter er voor een schrikdraadje staan. Alleen de shetlander kan in de buurt komen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:12

Goedemorgen! Wij hebben nu ook 3 weken vakantie en ook hier gaat geklust worden :j Helaas niet wat we eigenlijk van plan waren, maar vandaag ga ik me in ieder geval vermaken met het schilderwerk aan de achtergevel. Dat is mooi beschut, dus een fijne klus bij deze temperaturen :)
Fijne dag allemaal!

@kirr: zo, druk geweest! Maar het resultaat maakt veel goed toch?
@simone: helaas kan ik je niet verder helpen, onze rijbak lag er al en we zitten hier op zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:12

Lekker klussen Daan! Al nieuws over je zand?

Bij ons blijft de klussenlijst ook nog steeds groeien.... Er worden een hoop klussen gedaan, maar dan komt er weer van alles boven water wat ook nog "even" moet. Maar goed, dat vind ik wel leuk.

Wat ik minder leuk vind is dat we sinds zaterdag een soort vliegenexplosie hebben :r . Het was aldoor goed te doen, maar afgelopen zaterdag zaten mijn paarden helemaal VOL! Uiteraard hebben ze vliegenmaskers op, maar op de maskers zaten ook wel zo'n 100 vliegen per paard.

Geen idee waar die dingen nu ineens vandaan komen. Ze zijn ook nog eens mega irritant, lijken wel een beetje agressief of zo (geen idee of een vlieg ook agressief kan zijn), maar als ik op het land loop vliegen ze ook heel irritant tegen mijn gezicht aan.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:45

Heb net site gevonden waarbij je de kadasterlijnen over de luchtfoto kan leggen. Lijkt wel dat de buren ongeveer 400m² van onze grond binnen hun omheining hebben liggen..
Stom dat we geen landmeter geëist hebben bij aankoop. Maar dat is te laat nu natuurlijk.
Ga de afbeelding meenemen naar de gemeente.
Volgens dat plan is exact de helft van het beboste stuk van ons en de andere helft hoort bij het veld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:51

@kirr: België kan natuurlijk andere regels hebben, maar in NL kun je altijd recht op je eigendom maken, mits het niet langer als 30 jaar 'anders' is.
Aan kadasterlijnen over de luchtfoto's zul je niet al te veel rechten kunnen ontlenen, maar het is wel een stok achter de deur om er in het echt eens naar te laten kijken.

Al die mensen die druk aan het klussen gaan met dit weer... petje af.
Ik heb net een heg geschoren... telt dat ook. Was nog net wel in de schaduw :D

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:01

Kirr lijkt mij ook dat je dat wel recht moet kunnen trekken, ik zou het eens navragen bij het kadaster. Is toch zonde!

Nou ik ben niet de enige klusser hier haha. Maar ik denk dat je altijd wel bezig blijft als je wat paarden (dus een wat groter stuk grond dan de gemiddelde eengezinswoning) aan huis hebt. Nu is het bij ons dan toevallig even dubbelop vanwege het nieuwe huis. Ik zal eens kijken voor wat foto's :)

Ik was overigens wel blij met het weer van de afgelopen weken (ook voor het eerst dat ik blij ben met slecht weer in mijn vakantie), met dit weer klussen zou ik niet blij van worden.

[***] nog niet echt nieuws wat betreft het zand. We hebben nog niets gehoord naar aanleiding van de monsters die ze hebben genomen. Ze zijn nu 3 weken dicht, voor die tijd nog een brief gestuurd door de advocaat dat ze binnen 7 dagen moesten laten weten hoe het er voor staat en of ze met een oplossing gaan komen omdat anders de procedure voor de rechtszaak in gang gezet zou worden. Daarop kwam de laatste dag voor hun vakantie een brief dat ze uiteraard graag een tevreden klant willen dus na de vakantie een afspraak willen inplannen voor overleg, maar geen aansprakelijkheid erkennen. Nou dat verhaaltje van een tevreden klant willen kennen we inmiddels wel. Wat mij betreft is het ook overduidelijk dat ze zelf nu ook de uitslag hebben dat het zand niet goed is, tenslotte als ze uitslag zouden hebben dat het wel aan de norm voldoet hadden ze dat uiteraard wel gemeld. Blijft een stelletje oplichters en klootzakken. Nu nog 2 weken wachten. Doen ze het volgens mij ook om; uitstel, uitstel, uitstel...

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:02

DD een heg scheren is zeker ook klussen! ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:00

Dan heb ik officieel geklust :D
Nu begint de warmte alom toe te slaan, dus ik blijf voorlopig binnen met alles dicht. Jammer dat mijn internet momenteel erg traag is anders kan ik nog een filmpje kijken.

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:06

Een paar foto's van het reslutaat van mijn klusvakantie :)

We hebben op de benedenverdieping sierlijsten geplaatst en plafond/muren gesaust (muren moeten nog een keer waarvan 2 een kleurtje krijgen)
Afbeelding

De tegelvloer heeft mijn vriend met hulp van een goede vriend gelegd (ligt inmiddels op de hele beneden verdieping)
Afbeelding

In de badkamer zijn alle leidingen geplaatst, is de cementvloer gestort en zijn alvast de inbouwkranen voor de waskommen geplaatst (waar ik verliefd op ben :P)
Afbeelding

Het toilet beneden schiet al aardig op
Afbeelding

De zolder is af!
Afbeelding

De voorkant van het huis, alleen zie ik nu dat het hier nog in de grondverf staat. Inmiddels is het geschilderd door de schilder in een gebroken wit.
Afbeelding

Doordat we vrijwel alles zelf doen kost het veel tijd (en scheelt het veel geld ;) ) maar het is ook wel heel leuk om zo veel zelf te doen, zeker als het straks af is. Gelukkig hebben we wel heel goede hulp van een vriend die in de bouw zit en zijn eigen huis ongeveer helemaal zelf heeft gebouwd en dus veel ervaring heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:07

Dat is wel een flinke klus. Die kraan zou ik ook wel verliefd op kunnen worden :D

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:09

Ja zeker een flinke klus! Ik ben ook benieuwd wanneer het af is, maar komt wel goed :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:11

Je hebt iig eer van je werk :)

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:12

Ja dat is wel heel leuk, dat als het straks af is we het wel grotendeels zelf hebben gedaan (op de bouw van het huis na uiteraard).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:14

En een nieuw huis lijkt me ook iets prettiger werken als iets wat oud is en je van alles tegen komt waar je niet op zit te wachten :)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:15

Pfoe, warm vandaag -O-
Mijn vriend ging de grond waar onze gazon komt, frezen vandaag. Heb er medelijden mee... Ben blij dat ik op het werk zit, lekker binnen met airco :P

Daan_O niet opgeven ivm het zand, dat is maar net waar zulke firma's op hopen! En knap werk geleverd de voorbij weken, sjiek! Die tegels in het toilet en de kraan zijn echt wel mooi!

Wij ook redelijk wat geklust voorbije weekend, al had het dan meer met het huis te maken dan met de paarden. Barak in tuin afgewerkt (voorlopig ding tot bijgebouw af is), wc-meubeltje en spiegel gehangen, ritje containerpark gedaan, 1000 coloradokevers van de aardappelplanten geplukt.....
Zit ook met vreselijk veel kattestaart aan één kant van de piste, dat is echt hard beginnen woekeren dit jaar. Moet echt dringend eens gaan spuiten alhoewel ik dat niet graag doe... Maar heb een tijdje terug het proberen met de hand uit te trekken maar voor één stengel die je uittrekt komen er precies 5 nieuwe terug -O-

Kirrr mooi werk geleverd al! Die vreselijke schapengaas zorg je maar dat je daar zo snel mogelijk vanaf bent. Ook ooit eens een paard gehad wat daar achter is blijven hangen met zijn ijzer. Ook gelukkig een braaf dier, dat bleef wachten tot ie uit zijn benarde toestand 'weggeknipt' werd.

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:33

Het is inderdaad heerlijk om een nieuw huis te hebben wat klussen betreft :j

Miezelke dank je! Opgeven gaat zeker niet gebeuren wat betreft het zand!
Lastig met het onkruid in je pieste, wellicht kun je het dmv spuiten weg krijgen en daarna handmatig onder controle houden?

Goh wat zijn we een klussers allemaal :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:37

daan: nog een langere adem nodig voor je bak dus. Balen.
maar je hebt wel een mooi huis. Die kranen zijn heel gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:44

Wow ziet er mooi uit Daan!! Hou vol met je zandleverancier

Ach ik lees het al, iedereen heeft zo zijn klussen.

Zit vandaag ook lekker op kantoor, maar ik schiet geen ene moer op. Kan geen zin krijgen in al het werk dat is blijven liggen tijdens mijn vakantie.....

Maar goed, nog 4 uurtjes en ik mag weer naar huis!!!!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:46

Daan, wat een mooi huis zeg!

Iedereen hier aan het klussen met het warme weer..
Ik zit net zoals [***] voor de eerste dag na de vakantie weer achter mijn bureau en heb er absoluut geen zin in...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:46

Die kraan is heel erg mooi!! <3

Ik zit ook lekker fris op kantoor. Heb thuis alles goed afgesloten; hoop dat het boven wat te doen is om te slapen vanavond..
Ben volop lijstjes aan het maken en verhuurcentrums aan het vergelijken.

en aan het aftellen tot mijn verlof volgende week *\o/*

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:49

Hihi ik ben dus niet de enige die de kranen zo gaaf vind :D

Hier ook eerste werkdag na vakantie en nog even op zoek naar motivatie ;)

Kirr dat is een goed vooruitzicht!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:23

Wat landsgrenzen betreft, hier staan op elke kavelgrens grote eiken, of de resten daarvan dus dat is wel duidelijk in principe.
Maar er is nog weleens een boer die over de grens gaat als de boel jaren leeg staat.

Ravelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:29

Prachtig huis Daan, ik ben heul benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:53

@daan: bijzondere kranen :j

Ik was even vergeten dat verf duur is... even 300 euro uitgegegeven aan verf... maar we hebben ook geleerd dat bij verf goedkoop uiteindelijk duurder is. Dadelijk het eerste kozijn in de grondverf zetten :)