Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:32

Laurie schreef:
Wat een schatje kojack <3

Heel veel sterkte met al het water Lynn_Nikita, wat een ellende zo in je kelder!

Veel succes vanmiddag Chasey, hopelijk is alles goed!

Wat balen Karin :(:) Kan me voorstellen dat de lol er dan wel een beetje behoorlijk af is...

We hebben Jannie gisteravond weer opgehaald uit Utrecht, ze hebben haar bijna 24/7 geobserveerd maar ze heeft daar helemaal niks laten zien. Er is door middel van een scopie wel naar de luchtwegen gekeken, die zagen ze zelden zo mooi als bij haar. Als haar schudden seizoensgebonden blijft kan het nog wel dat een allergie de aangezichtszenuw wat gevoeliger maakt. Ze kunnen nu echter niet met zekerheid zeggen of het überhaupt een overgevoeligheid van de aangezichtszenuw is of dat ze ‘gewoon’ heel sensitief is op alles.

Die scopie is wel heel heftig geweest voor haar, ze stond er daarna nogal sneu bij. Gisteren was ze iets beter maar nog lang niet zichzelf. Was heel opgelucht toen ze na een paar uurtjes thuis weer een beetje op leek te kikkeren. Probeer steeds te doen wat het beste is voor haar maar dit was echt even schrikken :o

Wat vervelend voor haar zeg en ook dat je nog niet weet wat het dan wel is, daar hoop je toch achter te komen met dit soort rot onderzoeken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:35

Voor mijn paardje met Pollen allergie werkt klassieke homeopathie goed.
op haar ergst kon ze maar 2 uur in de wei en dan moest ze naar binnen.
Nu kan ze op ergste periode van 8 tot 16.00 buiten. Maar meestal wel tot schemer. En nu deze week merk je niets aan haar.
Rijden merk je ook nooit wat.
Misschien helpt ook voor Jannie?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:53

Oh ja, we kregen gisteren de uitslag van het bloedonderzoek van Allo. De leverwaardes waren goed.. Ik had het niet verwacht. Ik heb alles doorgestuurd naar Emmeloord en ben benieuwd naar de reactie van de dierenarts en ook wat we nu verder gaan doen.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:05

Ik dacht even mijn pomp aan te zetten... doet ie het niet. nu had ik laatst al een probleem dat e waarschijnlijk een draadje niet lekker kontakt maakt, maar nu kreeg ik hem helemaal niet meer aan de praat.

@kopjack: fijn dat de leverwaardes goed zijn.
@laurie: gelukkig knapt ze nu weer op.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:22

oooh Kojack wat een schatje <3 gefeliciteerd ik heb helemaal zitten zwijmelen bij je foto's hihi
Laurie wat vervelend dat je nog niks gevonden hebt waar je iets aan kan doen dan.. lastig hoor!
Karin wat balen die buitenrit, en snap helemaal dat de moed je dan in de schoenen zakt. Is een paar keer rond met paard aan de hand een idee? of eerst samen met een braaf paard er op uit?

ik heb niet moeten zeggen dat het wel mocht regenen :oo omg we zijn aan de beurt geweest hoor vannacht. Er was een soort schuine baan van heftige regenval en die is precies over ons heen gekomen ... het blééf maar stromen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:28

Laurie, wat lastig dat je nu eigenlijk nog niets precies weet wat het is.
Wel fijn om te weten dat ze schone longen heeft.

Hoe vaak maaien jullie het nieuw ingezaaide gras voor er paarden op kunnen?
Het begint op sommige stukken te lang te worden, dus we moeten het een keer maaien.
Voorlopig komen de paarden er nog niet op hoor. In ieder geval niet los.
(Er is ook nog geen afrastering ;) )
Maar misschien is het wel leuk om eind volgende week eens een keer met de paarden door het water te lopen als het kan.

Hier en daar zit best wel heel erg grof gras tussen het gezaaide gras. Eruit trekken of laten zitten? Vooral op een van de bulten.
De wortels zijn misschien juist goed voor die bult. Maar het ziet er zo wild uit. En misschien verstikt het ‘gewone’ gras er onder?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:28

Ach, wat sneu voor Jannie. :(:) En ook wel jammer dat ze daar niets hebben gezien tijdens de observatie. Hoe moet je hier nu mee verder?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:38

Wat vervelend Laurie

Sterkte met alle neerslag Robijntje

Chasey wij hadden overlegd over net ingezaaid stuk met de loonwerker en die zei met droog weer paar keer maaien. Krijg je sterkere grasmat van. Dus wij hebben al 3x het stuk gemaaid.

Balen van de pomp DF

Sterkte met het water Silly!

Hier is ook mega veel gevallen. Zelfs de stal is het jngelopen (wind staat net verkeerd) en de sloten lopen over. We hebben wel geluk dat wij net iets hoger liggen dan de rest van de percelen, het is nog te doen bij ons. Bij de buren staan de weides blank. Mag zo wel stoppen met regenen, al kan het dan beter hier vallen dan in Limburg. Vreselijk wat daar is gebeurd…

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:48

Wat een schatje dat pupje <3

Spannend Chasey, succes met de echo!

Balen van de buitenrit Karin, maar inderdaad misschien had je paard ook wat last van het rare weer?

@Laurie: opzich ook een beetje positief nieuws dat ze er verder dan wel goed uit zag? Hoe gaan jullie nu verder? Mijn oude paard had ook erg last van allergieën en die stond in de zomer vaak op een flinke dosis cortisonen, maar weet niet of dat in jullie geval iets zou helpen..

Pomp stuk met dit weer is pech DF!

En veel mensen met wateroverlast.. hier ook echt veel regen. De gemeente heeft een container met zandzakjes klaargezet. Wij hebben ze gelukkig niet nodig, liggen iets hoger dan de omliggende percelen, dus al het water gaat naar daar.. In Wallonië is het echt drama, alle rivieren treden buiten hun oevers en steden als Luik enz zijn compleet overstroomd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:50

Lijkt me lastig Laurie, als je niet weet wat het is.

Pomp stuk is niet fijn!

Hier had ik het erger ingeschat dan het is. Ze kunnen droog eten, ze kunnen droog liggen en tussendoor ligt er modder _O- De hele paddock is prima, ligt een cm of 2 water op maar dus op de hoeven na helemaal droog. Onze extra stroken zijn ook nog droog! Fantastisch!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:53

Hier kunnen ze ook wel droog staan (in de tent en in Jasmijn haar stal) en in de paddock zijn oko een paar droge plekken, maar verder zijn het mega plassen. Ook de mestput durfde ik niet meer in met mijn halfhoge laarsjes, dus ik het het van boven maar 'om de hoek' gekiept :)
Nieuwe pomp is besteld en zou vanavond al bezorgd kunnen worden.

Oude pomp ligt deels uit elkaar, maar je komt niet bij het elektrische gedeelte (geen idee hoe ik het binnenwerk er uit moet krijgen).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:43

@Silly, aan de hand is hij ook te sterk. Buitenzetten doe ik ook met hengstenketting, al gaat dat steeds braver.
Ik was gisteren met met mn buurman en zijn paard. Die van hem is heel braaf!

Hij was vanmorgen met de les zo braaf en liep heerlijk. Echt genoten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:02

Hij had alle overtollige energie een dag eerder er al uitgegooid :D
Maar een braaf paard geeft wel weer vertrouwen :)

Volgens BR regent het hier nu, maar ik zie nergens druppels...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:18

brr bizar Karin maar fijn iig dat zo'n positieve ervaring vlot volgt op gisteren. Tja qua buitenrit heb je dan idd je beste beentje voor gezet zou je denken....

De mijne heb ik jarenlang niet mee buitengereden. Voor mezelf ook besloten dat het geen buitenrijpaard was :)) en me maar op andere dingen geconcentreerd. Nu hij thuis staat heel veel tijd in gestopt en kunnen we eindelijk een buitenritje maken. Maar in t begin wel dus erlangs, daarna met een maatje, en vervolgens de discussie aangegaan incl slofteugel (mag ik dat zeggen op bokt). En hij is inmiddels 20, je zou denken dat die ongein een keer klaar is :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:23

20 is nog niet oud hoor... die van mij ie 24 en kan soms nog raar uit de hoek komen. Het is maar net hoe ze in hun vel zitten, hoelang ze 'stil gestaan' hebben, hoe fris het is etc...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:51

Van mij mag je gerust de slof noemen. De merrie werd hier met thiedemann gereden.

Jannie, wat balen dat er niks bruikbaars is uitgekomen in Utrecht. Zouden ze de zenuw niet gaan onderzoeken?

DF. BAlen van je pomp. Hopelijk is de nieuwe op tijd binnen.

Karin, balen van je buitenrit.

Sterkte voor alle mensen die zo een last hebben van het water. Hier worden de uiterwaarden leeggehaald ivm het wassende water.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:52

DF, ik wou je onze pomp aanbieden, maar ik heb ‘m al zo lang niet gebruikt dat ik niet weet of ie het überhaupt nog doet en ook geen benul waar ie ligt. En ik ben er ook niet, dus dat werd lastig. Maar ik lees dat je al bijna een nieuwe hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:58

@hilaty: bedankt voor het aanbod :) , maar de nieuwe is idd onderweg én de oude doet het ook weer. Nadat we hem eindelijk uit elkaar hadden en opnieuw elektrisch verbonden, bleek het probleem nog niet opgelost en bleek bij de stekker te zitten |o
Dus hij had helemaal niet uit elkaar gehoeven :o
Straks eerst maar eens voorzichtig in een emmer water proberen of niet ineens heel Gelderland zonder stroom zit (c.q. ik in een plas sta en geëlektrokuteerd wordt) :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:03

Pomp in het water zetten, zelf op het droge gaan staan op een plasticje en dan de stekker in het stopcontact steken :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:08

Zoiets was wel de bedoeling :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:12

Kojack sterkte met de zoektocht naar de oorzaak

Chasey spannend, de 20 weken echo

DF, leuk je gekend te hebben mocht het misgaan.... geintje :D succes met je pomp

Ik kom er net achter dat het water dus ook opbolt achter de waterwerende "stuc"laag en dat die op een paar plaatsen al gebarsten is en daardoor dus ook water naar binnen stroomt, wordt steeds meer. De kelder zou waterdicht gemaakt zijn, specifiek om gevraagd bij de koop. Het papierwerk erbij gepakt, 5 jaar garantie op die werkzaamheden. is nu 5 jaar en 4 mnd later......
Van de domme gehouden en toch het bedrijf gebeld, nope, 5 jaar of korter afhankelijk van de nattigheid en dan moet alles opnieuw gestuct worden
-O- -O- -O- -O- oude huizen,,,,,, zo fijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:13

De eerste plas was háást leeg... en ging zich toen weer vullen :D

@lynn: wat een ellende ;(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:27

Jeetje wat balen LN. Sterkte met alles.

DF…… weer regen of loopt het over?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:28

Ooh wat erg Lynn |(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:01

@belker: regen.... maar de rest trekt de grond wel; in. De 2e plas is nu ook zo goed als leeg. Dus het kan nu verder opdrogen en dan hebben ze weer de hele paddock om te lopen.