Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:23

Wow, zo snel als jullie zijn???? Ik probeer het bij te houden, maar weet niet of dat allemaal lukt.
Welkom Shirley-varken :D !
Surelee fijn dat je hb-er goed gaat +:)+ . Oude paardjes heb ik (nog) geen ervaring mee. Heb een ruin van 20, maar die is tot nu altijd rijkelijk gevuld (sexy mollig) en die moet eerder wat afvallen dan aankomen. Krijgt alleen gras en ruwvoer+ soms een handje Care4life.

kvulden dat ziet er strak uit! Waar komt je drainage uit, heb je een sloot of greppel ergens?
ohjajoh, ik weet wat je voelt. Ik heb intussen een paar maanden mijn nieuwe paardje, maar ik voel me ook schuldig, slaat natuurlijk nergens op, maar toch voelt het nog niet goed naar mijn vriendin die ik eind april onverwacht in heb moeten laten slapen ;( . Het lijkt wel of ik op de één of andere manier het nieuwe paard nog niet echt in mijn hart kan sluiten terwijl het een ontzettend lief dier is...... Maar goed, ik weet dat dergelijke dingen nu eenmaal tijd nodig hebben, dus ik laat het maar gewoon gebeuren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:16

En ik voel mij soms "slecht"dat ik dat niet heb. Mijn rijpaard in December laten gaan en ben zo blij met mijn maatje die ik een maand later gekocht heb. Ze lijken ook qua omgang heel erg veel op elkaar. ik mis haar zeker maar zie het wel apart van elkaar, het is geen verraad of vervanging, maar mijn liefde bij paarden blijft en nu zij er niet is wil ik dat met een ander delen.

De kleine pony mis ik dan weer wel, vooral omdat de kinderen het er moeilijk mee hebben, staan ook op het punt om een andere te kopen, ( was al gebeurd vorige week maar de afspraak verschoven) en nu heb ik tijd om te twijfelen. Ze hebben van het weekend mijn merrie gepoetst maar na 10 minuten al geen zin meer en nu twijfel ik weer ontzettend of ik het nu alleen doe vanwege hun verdriet en of dat uberhaupt wel weggaat bij een nieuwe pony

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:28

[***] aan de kant waar de trekker rijdt zit over de hele breedte een greppel. Deze is van de waterstaat. Er staat alleen water in bij veel regen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 09:34

Mag je de pony niet op proef?

Krijg helemaal zin om hier weer mee te kletsen, maar geen internet nog, dus lastig :(

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:46

kvulden, hard gewerkt! Ziet er netjes uit.

Lynn, lastig. Ik denk dat je moet afwegen hoe hard ze gebeten zijn door het paardenvirus.. pony missen is normaal uiteraard..

Pony stond vanochtend al aan de andere kant van de draad :+ Maar ik had het wel makkelijk gemaakt want de onderste draad lag blijkbaar op de grond (vergeten van in de laatste 2 prikpaaltjes te klikken)dus hij kon er zo door wandelen. :+
Afbeelding
Pony is echt een schatje, ik snap nu toch wel waarom hier zoveel mensen zoveel aan hun Shetlander hebben.

Nieuw stuk wei zijn ze nu ook aan het hooien, daarna is het ook klaar voor de paarden.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:48

Caily schreef:
Mag je de pony niet op proef?

Krijg helemaal zin om hier weer mee te kletsen, maar geen internet nog, dus lastig :(

Weet ik eigenlijk niet, ( Goede tip eens over nadenken) weet wel dat eerst te lease stond maar dat eigenlijk ook geen ruimte meer is, ik zou dat zelf niet doen als ik paard verkocht ( maar verkoop niks alles blijft tot de dood)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:50

Kirr leuke pony! Hoegroot is jouw wei, flink stuk volgens mij

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:07

Stuk waar ze nu op staan is 0,3hec gras, rechts op foto is normaal paddock, maar die moet dus terug geploegd worden.
Stuk verder in straat is 0,8hec ongeveer.
Meer dan genoeg dus. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:30

Gefeliciteerd kirr!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:55

Er bestaat geen goed of slecht, iedereen moet er op zijn manier doorheen.
Heb al vaak gezegd dat ik ook niet zou weten wat ik zou doen als ik mijn enige of twee enige paarden zou verliezen...zou knettergek worden en er of nooit meer of gelijk weer aan beginnen.

Hoef er niet bij stil te staan omdat het hier nooit zal gebeuren en altijd de andere weer je aandacht, zorg en liefde nodig hebben.
Maar het gemis blijft.
Alle inmiddels overleden dieren blijven in je hoofd en in je hart.
Naast degene die er nog zijn.
Gaat prima!
Hoeft niet eens een draadje tussen ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:56

En voor Kirr Afbeelding

Maak er een mooie dag van!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:09

Thanks!! <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:13

Gefeliciteerd Kirr

Mooie stukken grasland heb je daar zeg.

Ik ga de paardjes maar eens van de paddock afhalen. Kijken wat ze van de bak vinden ;-) Ze waren trouwens mooi rustig met al dat trekker geweld gisteren. Ze stonden er pal naast.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:23

Gefeliciteerd kirr!
Welkom Shirley
Ik zit zo enorm in twijfel. ..Karev is elk jaar weer dik vd wei. Ze staan er beperkt op van 7.30-15 ook nog strook begrazing.
Snacht's 1 plakje hooi en onbeperkt stro..

Dat gras zorgt er elk jaar weer voor dat ze vet wordt en geeft klachten als jeuk..ik vermoed dat Door de vele knutjes en dik zijn dat ze eczeem ontwikkeld...

Gras vind ik belangrijk om ze in de kop gezond te houden maar elk jaar brengt dat gras ook ellende mee.

Als ik geen gras heb/huur dan is hun leefruimte beperkt tot +_800 m2. .is dat dan eerlijk of moet ik minder emotioneel denken, het is beter voor haar lijfelijke gezondheid en ze kunnen 24/7 buiten..

Vreselijk lastig hoor

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:32

Ik heb zo een fjord.
Ze heeft een graasmasker en is daar dik ;) tevreden mee!

Toch lekker knabbelen en scharrelen en een heel pak minder binnen krijgen!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:39

Gras is hier heup hoog dus dat werkt niet. Dan moet mijn mini de strook alleen op eten en dient probleem 2 zich aan haha

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:43

Sorry lieverds, het leven is momenteel even Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Mijn leven staat volledig op z'n kop en ik ben bang dat ik binnen niet al te lange tijd op zoek moet naar een nieuwe baas voor de paarden. Of ik moet een goede bijrijder/verzorger vinden die ik de zorg kan toevertrouwen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:46

Als je je ei kwijt moet AB.. pbbox staat open :(:)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:47

Sterkte abby. .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:49

Oei...dat klinkt niet best!

Ook ik ben dag en nacht bereikbaar via pb, als er iets is?

Sterkte!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:24

Gefeliciteerd Kirr!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:25

Abby :(:)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:32

Van harte Kirr! *\o/*

AB ik heb je een PB gestuurd! Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:33

Jeetje Abby, hou je taai en ook hier mag je je ei kwijt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:36

Abby :(:) Pb maar als je dat wil.

Gisteren iets te lang op de knieën gezeten blijkbaar :oo Gister toen ik naar bed ging waren ze erg rood en heel heet. Niet echt pijnlijk. Voltaren gesmeerd. Vanmorgen ging het eerst wel maar nu ik even wat gedaan heb, kan ik bijna niet meer lopen. pfff wat een pijn. Toch ook maar pijnstillers. Het lijkt wel op stratenmakersknieën of hoe heet dat. Dat word deze week niet rijden.

De paardjes staan weer in de bak. Marinka en Divita gelijk rollen. Rosie was erg druk het zand bekijken. Dat wit vond ze maar raar.
Afbeelding

Karev, Voor mijn paardjes heb ik ook 800m2. Devita mag het gras van het gazon nog maaien, maar de anderen staan op steen en zand. Met continu hooi en stro. Extra genieten voor ze als we op buiten rit gaan. DAn mogen ze natuurlijk even lekker knabbelen.