Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:38

Dat is wel waar, maar als je verwacht getrakteerd te worden onplezierige taferelen óf je paard gaat er de dupe van zijn is het wel de beste weg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:39

wat een mooi kado, hij waardeert je erg!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:40

DubbelDun schreef:
@daan: dat is idd een heel mooi kado.. je hulp wordt dus duidelijk echt geappricieerd .

Vwb weggaan op stal...vooraf al je spullen al weghalen zonder dat het opvalt. Dan met de laatste spullen je paard zadelen en gaan rijden... en niet meer terugkomen :D
Wel netjes betalen tot zolang je gestaan hebt .

Maar wat als de stalhouder het paspoort nog heeft?
Ik ben nooit op die manier weg gegaan hoor maar lijkt me lastig, vooral als je normaal nooit om het paspoort vraagt en ze weten dat je weg wil.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:44

Ik vindt het sowiso bizar dat de staleigenaar het paspoort moet hebben. Als ik mijn auto in de parkeergarage zet geef ik toch ook niet mijn groene kaart af. >;)
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:49

AbbyBlues schreef:
Ik vindt het sowiso bizar dat de staleigenaar het paspoort moet hebben. Als ik mijn auto in de parkeergarage zet geef ik toch ook niet mijn groene kaart af. >;)
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Zeker waar, maar de boete is niet mis als je gepakt word heb ik vernomen. Nu heb ik toch al geen contract of wat dan ook dus is toch al vrij bijzonder geloof ik..
Lijkt me echt heerlijk om alles zelf in handen te hebben, hoop dat het ons lukt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:52

Daan_O schreef:
[***] leuk kipje! Ik ben benieuwd of mijn tante wat voor je heeft :)

Ik ben nog steeds mijn buurman aan het trombose prikken. Kom ik gisteren, zegt hij “je gaat denk boos op me worden”. Wat heeft hij gedaan, ik had al diverse keren gezegd dat ik echt niets voor het prikken hoef te hebben maar hij was het daar niet mee eens. En in mei wordt hij nog een keer geopereerd en ga ik hem weer 6 weken prikken (en naar het ziekenhuis brengen/halen), dus hij wilde er echt iets voor geven. Afgelopen weekend was ik bij divoza geweest en ik had mooie rijlaarzen gezien waarvan ik zei dat ik die wil gaan kopen met pasen als er kortingsactie is. Had een foto van die laarzen laten zien, mogen jullie raden waar hij gisteren mee aan kwam… Ik vind het nog steeds echt veel te gek, maar ben er stiekem ook wel heel blij mee :D

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* Jaaaa, tante van Daan heeft een setje van 4 krielhennetjes voor ons! Ze worden dinsdag gebracht. Zo'n zin in......

Komend weekend hok in elkaar knutselen, Hetty vangen en dan dinsdag komen haar nieuwe vriendinnen.

Wat leuk Daan dat je een paar mooie laarzen krijgt. En wat ontzettend aardig van je buurman en van jou. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:59

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:08

morgen!

kvulden wat een verhaal van jou stalhouder, getver, triest dat er nog steeds zulke mensen stalbaas zijn. :r

[***] leuk kipje en schitterend kippenhok al blijf ik het altijd wat klein vinden.
Mijn kippen lopen over het hele erf van voor tot achter.

daan wat liefff, nouja, lekker van genieten dan maar!

Hier eindelijk weer eens zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:10

spatter schreef:
morgen!

kvulden wat een verhaal van jou stalhouder, getver, triest dat er nog steeds zulke mensen stalbaas zijn. :r

[***] leuk kipje en schitterend kippenhok al blijf ik het altijd wat klein vinden.
Mijn kippen lopen over het hele erf van voor tot achter.

daan wat liefff, nouja, lekker van genieten dan maar!

Hier eindelijk weer eens zon.

O maar mijne mogen ook gewoon op het erf hoor. Heb er een ren bij genomen omdat deze overdekt is en ze dan overdag droog kunnen gaan zitten als ze dat willen. 'S avonds gaan ze in het nachthok en 's morgens zet ik het nachthok en de ren gewoon open. Dan hebben ze om het hok zo'n 2000 m2 mtr om te scharrelen.

DD ik heb daar ook gekeken, maar kon daar niet echt vinden wat ik leuk vond. Ik vond deze kleur erg mooi en aangezien ik het momenteel erg druk heb met werk *\o/* , heb ik geen zin om te schilderen...... Voor 90,= extra heb ik nu een geschilderd hok en is de ren overdekt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-16 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:11

Jaa ik vind het ook heel lief dat cadeau maar echt veel te gek. Heb nu al zin om vrijdag met mijn nieuwe laarzen te gaan rijden :P

Super leuk dat het is gelukt met de kippen, mijn tante is er ook erg blij mee!! Waar het topic wel niet goed voor is :D Jammer dat ik geen tijd heb om mee te gaan als ze ze komt brengen, was wel leuk geweest :)

Ik vind het ook altijd wat apart dat je het paspoort aan de stalhouder moet afgeven, maar ja wetgeving heeft zo bepaald....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:15

Gelukkig hoeft dat in Belgie niet, daar zit namelijk wel het eigendoms bewijs in, namelijk het stamboekpapier zit in het midden geniet.

[***] laat je ze dan wel eerst een aantal dagen in het hok zitten, anders zitten ze binnen de korste keren allemaal op jouw fiets op stok :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:18

spatter schreef:
[***] laat je ze dan wel eerst een aantal dagen in het hok zitten, anders zitten ze binnen de korste keren allemaal op jouw fiets op stok :))

:j :j :j , daarom ook een hok met ren..... Dan kunnen ze wel wat buiten scharrelen de eerste dagen. Heb ook veel advies en fijne tips van de tante van Daan gekregen.

Wat wel heel schattig is, is dat als het regent, Hetty naar de schuur sprint en lekker droog gaat zitten....

Jammer Daan, dat je niet mee kunt komen. Zou inderdaad erg leuk zijn! En ja, waar zo'n topic inderdaad al niet goed voor is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:28

spatter schreef:
Gelukkig hoeft dat in Belgie niet, daar zit namelijk wel het eigendoms bewijs in, namelijk het stamboekpapier zit in het midden geniet.

Stamboekpapier is geen eigendomsbewijs,net zo min als een paspoort.
Alleen een verkoopcontract of een verkoopbriefje is eigendomsbewijs...(of een ander papier waar de overdracht op staat.)

[***]..Wat een mooi kipje <3 ben benieuwd naar de rest...

AB...hopelijk schijnt de zon weer voor je vandaag :(:)

Daan...wat een ontzettend lief gebaar,prachtig kado.Foto als je ze aanhebt hoor (ik wil geloof ik overal foto's van zien :P )

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:30

Hmpf, Heb kippetjes in de volière gehad. Krengen heb ik drie weken lang iedere avond voor het donker in het hok gestopt en er sochtens weer uit gelaten. Meen je nou echt dat ze in het hok gingen zitten? Ze sliepen op de voerbakken van de parkieten _O-

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:32

[***] hoe laat hebben jullie afgesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:36

Daan_O schreef:
[***] hoe laat hebben jullie afgesproken?

Rond een uur of half 8/8 uur. Dinsdagavond.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:52

abby zelf terug zetten is geen oplossing, ze moeten zelf willen en dat doe je door ze op te sluiten zodat ze dat hok beschouwen als hun thuishonk.
Als jij ze ergens van stok vist en vervolgens in het hok stopt of ze daar steeds indrijft, zien ze het nooit als hun veilig heenkomen.
Het zijn kippen he, niet de slimste wezens :D

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:55

Ja ok. Ik heb niks met kippen. Ja met stokbrood en kruidenboter uit de oven. :7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:58

Ook dat soort kippen kan ik wel waarderen, maar toen we er hier nog eentje hadden was dat best een leuk dier.
Die kwam op zondag altijd om het huis heen gelopen om op de schuifpui te tikken met haar afgebrande snavel. Ze wist precies dat we dan daar nog zaten te ontbijten :D
Als we buiten in de zon zaten kwam ze op de stoelleuning zitten en ze sliep onder de voerbak bij de paarden op stal.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:03

Hihi. Ja wij zitten er ook aan te denken om weer een paar kippetjes aan te schaffen als we dadelijk op de boerderij zitten. Van die lekkere grote lompe boerderijkippen die wel tegen een stootje kunnen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:06

Ik heb er zoveel dat ze overal rondhangen.
Vond vanmorgen een haffeltje eieren in de oude stal van Lotte.

Een aantal slaapt tegenwoordig boven op de kippenren bij de kalkoenen, toch zo'n 2 m hoog minstens en dat terwijl ze gewoon droog binnen kunnen zitten.

De duiven hebben net op tijd hun kind groot gekregen.
De kraaien zijn er weer en dat zijn rovers, eieren en jonge duifjes jatten ze gewoon uit de til.
Maar het witte kind vliegt al rond gelukkig. *\o/*

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:09

Hier ook ellende bij weggaan op de pensionstal.. en ik had me nog wel aan de belachelijke regels gehouden..
Wij hadden 2 maanden opzeg termijn (wat geloof ik al niet mag).. ik heb 3 maanden van te voren opgezegd voor 2 vd 3 paarden.. De 3e zou blijven ivm de afstand van de bijrijder.. later bleek dat blijven voor de 3e toch niet handig dus stal ook opgezegd maar volgens de 2 maanden regel zou zij pas n maand na de andere 2 verhuist mogen worden..
Nou toen de verhuizing aanbrak heb ik gewoon alle 3 de paarden in een keer verhuist ivm de nieuwe kudde en wennen enz.. stalbazin helemaal over de zeik.. maar ik had die extra maand voor dat ene paard gewoon betaald.. toen moest ik mijn sleutels inleveren.. ik zei dat ik dat niet ging doen omdat ik later die middag mijn spullen nog moest ophalen (paarden eerst ivm Hulp van n vriendin).. bovendien had ik voor 1 paard nog een maand betaald dus in principe zou ik dat ene paard na 2 weken thuis gewoon nog terug mogen brengen naar pensionstal voor de rest van die maand en sleutel zou ik ook dan pas hoeven inleveren vind ik.. nou vind stalbazin ook van niet eens weg was altijd weg.. nou uiteindelijk zijn wij gewoon met sleutel en paarden vertrokken.. en zijn we smiddags terug geweest voor mn spullen en heb ik toen netjes de sleutel afgegeven aan de stalbaas die gewoon prima voor rede vatbaar was.. achteraf denk ik wel eens ik had die maand stalgeld achter de hand moeten houden.. maar aan de andere kant heb ik netjes betaald enz dus kunnen ze daar ook niets van zeggen.. heb er altijd fijn gestaan met mn paard.. niet al te duur.. fijne accommodatie en er werd goed voor mn paard gestuurd.. maar zelf had je geregeld wat te stellen met de bazin dus ben blij dat ik daar vanaf ben xD

Ik Zou gewoon gaan met je paard.. en ik weet niet of ik heel lastig zou zijn met het stalgeld..

Kipjes vind ik ook heel leuk.. als hier straks wat meer verbouwd is wil ik er ook een stel :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:20

Waar dit topic al niet goed voor is, wat leuk [***]!

Abby, sterkte met de hypotheek enzo! Wat een stress moet dat zijn! In elk geval ook vanuit hier een knuffel! :(:)

Wij zijn ook wel eens niet zo fijn ergens weg gegaan, maar dat was particulier. Wij zijn toen wel nog het gesprek aangegaan en hebben uiteindelijk niks hoeven te betalen voor 'opzegging'. Maar ja, dat was dus particulier.

Wat een ontzettend lief cadeau Daan! :D

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:12

Zooo...best kadootje Daan. Voor die man ook fijn dat hij jou wat kan geven wat je echt mooi vindt. Maakt hulp aanvaarden prettiger.

Abby s6 met de hypotheek. Ken het. We zijn bezig met de koop van het huis van mijn moeder, wil mijn broer 2 x een taxatie laten uitvoeren terwijl wij al een hypotheek aanbieding liggen die nu weer verlopen is. Volgende week komt de tweede taxateur. Hoop dat we dan de boel snel op de rit gaan krijgen.

Nog drie nachtjes slapen en mijn pension pony's gaan verhuizen. Wat een opluchting zeg. Het zijn terroristen. Vreten mijn hek op, graven kuilen, steken overal een been doorheen, walsen over je heen. Begin er echt niet meer aan. Ik heb altijd pensionners gehad ,ook voor het gemak dat je weg kunt en elkaars paarden kunt doen. Maar er is altijd wat gesloopt en makkelijk met de spullen omgegaan. Ben er voorlopig klaar mee.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:22

Wat ontzettend lief dat je die laarzen kreeg van de buurman, Daan!

Leuk [***], kipjes :) Later als ik groot ben wil ik ook wel wat kipjes :j

DD, spullen ongezien verhuizen en met het paard gaan 'rijden' zou ik ook doen (bovendien zit de nieuwe stal op zich op loopafstand). Geen idee of die stalbaas het paspoort van het paard heeft; in mijn tijd daar hoefde dat nog niet. Maar het beest moet (door de slechte stalling) nog wel eens naar de kliniek omdat hij koliek heeft of weer eens speciaal beslag moet of door een ander paard in elkaar is getimmerd. Dan heb je ook je paspoort nodig, dus dat zou een goed excuus zijn.

Ach, we (ik en mijn huidige stalgenootjes (hebben daar ook gestaan met soortgelijk resultaat als bij mij)) hebben onze kennis gewaarschuwd voor de stalbaas en verteld wat er bij ons is voorgevallen (dreigen, uitschelden, achtervolgen over het erf, stalken, paard niet voeren). Ze zou het goed in de gaten houden en haar dochter en de bijrijdster hebben de opdracht gekregen om alles wat voorvalt direct door te spelen. We zijn benieuwd of ze het tot eind maart gaan uithouden.