Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@Caily: ik heb alleen een klein sleepje waar ik de paddock mee gelijk maak, die trek ik zelf
@tinky: helaas stamt het ontwerp uit de tijd dat we nog geen benul hadden van wat er allemaal met 'paarden bij huis' kwam kijken
En om dingen nu nog te gaan aanpassen gaat handen met geld kosten.
Caily schreef:Dd, heb je een foto van dat seepje? Wie weet is het nog inspiratie voor hier....
Mest op maisland, dat heb ik eerder gehoord, en nu pas gaat t belletje dat de akker aan de andere kant van het fietspad hier langs de wei met mais staat dit jaar. Ik ga maar eens achterhalen van wie dat land is!
Caily schreef:We zitten hier op klei, erg nat in de winter en dus geen mogelijkheden om te keren. Mijn enige eisen zijn dat het droog is in de winter en uiteraard niet te zwaar in de zomer. De bak moet ongeveer 20 x 30 m worden en de paddock is meer een soort track idee van de schuilstal naar de bak. 's Winters wil ik dat ze daar gewoon ook vrij in kunnen lopen.Welkom Simone! Wat voor grond zit je? En wat voor eisen stel je aan een rijbak en paddock? Budget? Afhankelijk daarvan kan je kijken wat voor jou de beste optie is. Hier zitten we op mooie zandgrond die niet diep zit (heel veel geluk, paar km verderop zit je op de klei). Hier is de beste optie de grond laten keren, onze rijbak is enkel gekeerd, werd behoorlijk overbelast door 9 paarden die erin stonden van de winter en alsnog wat hij beter dan menig gedraineerde bak. De buren hebben een paar weken geleden de bak laten keren en ook die is erg mooi geworden, net als de paddock van de buren. Maar wil je echt altijd kunnen rijden is keren natuurlijk niet genoeg. Wij hadden hem vorige week los gemaakt en nu na zoveel regen is hij echt te zwaar om in te rijden, hij moet weer even een beetje zakken. En met vriesweer begin je natuurlijk ook weinig, tenzij hij mooi droog ligt en je hem de avond tevoren glad kan trekken.