Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Lorette_ schreef:Gaaf, Robijn!
Wie kan mij het verschil tussen koolzaadstro en tarwestro uitleggen?
Ik ben bezig met mijn 'Help Frum Aan Zijn 10e leven'-plan. Hij is al totaal niet gezond, maar heeft de laatste tijd elk half jaar een hoefzweer, waarvan de laatste hem bijna fataal werd. Ik moet alles proberen om hoefzweren te voorkomen. Helaas kan hij vanwege zijn ataxie en zware krampbenen niet op ijzers, anders had ik dat al eeuwen geleden gedaan.
Vlas is nooit een probleem geweest. Ik heb hem desondanks vorig jaar ook al 6 maanden op strokorrels gehouden als test en juist aan het einde van die periode kreeg hij een hoefzweer. Vlas is naar alle waarschijnlijkheid niet de trigger, maar ik wil voor mezelf het idee hebben dat ik ALLES gedaan heb wat mogelijk is. Nu wil ik gehakseld stro proberen, maar ik weet niet welk soort stro...
Verder heeft hij hoefschoenen gekregen, gaat hij aan de biotine en ontsmet ik elke avond zijn zolen en vet ze in met paardenvet. Hoefsmid komt max om de 7 weken, sowieso al. Dat is dan alleen nog maar de hoefzweerkwestie. Het volledige 'Help Frum Aan Zijn 10e leven'-plan is nog aanzienlijk uitgebreider. Mijn zorgenkind.
DubbelDun schreef:grappig mij valt juist op dat ze met regen zo graag buiten staan terwijl ze op mooie dagen niet graag in de felle zon stonden. Ook niet met een windje erbij of lagere temperatuur.Hier ook veel regen, ik denk dat ze hier niet veel uit de tent zullen komen.