Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:42

Hier heb ik 2,5 meter tussen de palen (oud) en 3 meter (nieuw) bij de houten omheining...

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:03

5 meter klinkt idd vrij veel, wat komt er tussen? Planken of balken? Met planken is het denk ik te groot omdat het in het midden minder kan hebben, gaat er dan een paard tegenaan staan heb je grote kans dat het snel breekt. Bij een afstand van 2,5 heb je dat veel minder snel.
Maar dan zou ik wel kijken naar de paaden hoe die daarin zijn, of je een schrikdraadje er langs trekt etc etc.

Zo heb ik ook paarden gewoon zo door de houten omheining (met schrikdraad) zien duwen om bij de buurvrouw te gaan kijken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:04

5 m klinkt wel ver voor houten palen, inderdaad.

Jongens, wat een pokkeweer. Wordt hier zo treurig van -O- . Les gaat niet door vanwege te nat. Les van vrijdag gaat niet door vanwege longontsteking van die juf.

Hier alles inder water, dus voeren op de bestrating. Maar er is echt geschovenin de rangorde en dat komt de rust in de groep niet ten goede. Met als gevolg dat mijn oudje in de stromende regen moet eten en de heks het hele achuilhok in beslag neemt met haar vriend (zie mijn profielfoto voor jut en jul). Dus Beau uit zijn hok getrokken en bij Leo en Barney gezet. Zij kunnen met zijn 3en onder het grote afdak. En Caj en Sjaak in het hok van Beau, zodat zij ook droog staan, kunnen eten en de rest met rust laten. Bij mooi weer voer ik op de track en is er ruimte genoeg. Dus dan hoeven ze niet apart.

Ik vroeg me al af wie de leiding zou pakken, want buiten (voorheen) Leo had niemand iedereen onder zich. Maar daar hebben ze een oplossing voor gevonden. Caj geeft alleen Sjaak boven zich (of mss last ze dat gebeuren, omdat het haar enige vriend is) en zij is dus zijn bodyguard geworden. En gaat Leo dus echt te lijf. Stomme heks -:(-

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:16

Hier na 2 maanden regen eindelijk een paar dagen wat beter weer, sop niet bij elke stap die ik in de wei zet *\o/* maar we hadden het water wel nodig. Het is alleen de vraag of de wei snel genoeg droogt zodat ik er eind van de winter met de trekker op kan om te maaien en slepen zodat alles weer mooi is voor het hooien (dat eigenlijk voor het mooie eind mei moet gebeuren, dan kan in juni de merrie met veulen erop).

We zullen het zien.

Ligt ook nog een wei die opnieuw gezaaid moet worden, dat kan ook niet met dit weer :+

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:43

Karin_deB schreef:
Hilary schreef:
MizzMontana, op boerenbunder.nl kun je opzoeken op welke grondsoort je zit :)


Volgens mij ben ik kippig -O-
Als ik bij mijn huis wil kijken welke grondsoort ik zit, zegt hij dat ik een abonnement moet afsluiten?

Heb ik ook. Hilary, wil je uitleggen hoe wij erachter komen op welke grond je zit? *D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:45

Er op klikken werkt hier gewoon.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:14

Mijn perceel is zand

min: 31.85, gem: 32.41, max: 33.15, verschil: 1.30 meter in hoogte
Loopt onzettend af maar dat het zoveel was??

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:25

Volgens mij ben ik kippig -O-
Als ik bij mijn huis wil kijken welke grondsoort ik zit, zegt hij dat ik een abonnement moet afsluiten?[/quote]
Heb ik ook. Hilary, wil je uitleggen hoe wij erachter komen op welke grond je zit? *D[/quote]

Volgens mij kun je alleen kiezen op agrarisch land...die van ons kan ik ook niet aanklikken. Is geen agrarisch land maar gewoon in de tuin een rijbak aangelegd en een stuk weiland erbij. Overigens zie ik aan mijn bak zelf dat we op kleigrond zitten....stukje graven dan zie ik klei....

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:39

Klopt, het moet een agrarisch perceel zijn (blauw lijntje eromheen). Perceel aanklikken en dan kun je diverse eigenschappen zien :)

Onze paddock is niet agrarisch, maar de stukken eromheen wel, dus dan kun je toch aardig zien wat voor grondsoort je hebt en hoe hoog je ongeveer zit. Op de kaart met hoogtemeters is de schaalverdeling overigens afgestemd op dat perceel, niet op de rest van Nederland. Het hoogste stuk is dus donkerrood en het laagste donkerblauw.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:43

Weet jij waarom sommige delen groen zijn gekleurd en andere beige?

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:17

Wel grappig want het achterste deel van mijn tuin is volgens planviewer agrarisch met waarden blauw/groene mantel (was vroeger een natuurvijver oid) maar volgens boerenbunder dus niet.
Maar alles agrarisch bij de buren en overburen is zandgrond dus zal bij mij ook wel zo zijn haha.

Wat is op mijn stuk groen is is in het echt een bomenrand.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:48

Oooh, morgen sneeuw, vrijdag regen en dan.... tromgeroffel.. een week droog! Overdag zon en 's nachts lichte vorst.. whoop! Hoop dat het niet te hard gaat vriezen na al dat water maar als het overdag mooi dooit dan droogt alles lekker vlot. :j * doet zonnedansje *

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:51

Ik hoop dat dat hier ook geldt. Ga zo de pomp er maar weer in gooien. Wat een ellende :(

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:53

Nou, morgen heb ik vrij dus ofwel valt hier een meter sneeuw en maak ik foto's ofwel DROOG aub! Niet van die natte sneeuw waar je niks in kunt doen. :')

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:02

kristelhans schreef:
Oooh, morgen sneeuw, vrijdag regen en dan.... tromgeroffel.. een week droog! Overdag zon en 's nachts lichte vorst.. whoop! Hoop dat het niet te hard gaat vriezen na al dat water maar als het overdag mooi dooit dan droogt alles lekker vlot. :j * doet zonnedansje *

kans op schaatsweer met -5 tot -10, dus daar zou ik niet op rekenen :)

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:02

Hihi Granoek.. ik vrees toch die laatste optie.. hoe is met je manke paard?

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:03

Schaatsen is ook leuk! Wel heul lang geleden en ik heb niet eens meer schaatsen.. :')

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:06

Hilary schreef:
Klopt, het moet een agrarisch perceel zijn (blauw lijntje eromheen). Perceel aanklikken en dan kun je diverse eigenschappen zien :)

Onze paddock is niet agrarisch, maar de stukken eromheen wel, dus dan kun je toch aardig zien wat voor grondsoort je hebt en hoe hoog je ongeveer zit. Op de kaart met hoogtemeters is de schaalverdeling overigens afgestemd op dat perceel, niet op de rest van Nederland. Het hoogste stuk is dus donkerrood en het laagste donkerblauw.

Gelukt! Teveel particulier terrein, nauwelijks zichtbaar hier. Maar door de waterwin-toestanden hier, weet ik vrij aardig hoe t zit met de grondwaterstanden.

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:07

kristelhans schreef:
Schaatsen is ook leuk! Wel heul lang geleden en ik heb niet eens meer schaatsen.. :')

Ik heb een jaar geleden nog geschaatst :D Ik schaats gewoon op kringloopschaatsen van 5 euro, van die antieke kunstschaatsen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:13

kristelhans schreef:
Hihi Granoek.. ik vrees toch die laatste optie.. hoe is met je manke paard?

Een stuk beter! Maar ga blij zijn als hij terug buiten kan, we moeten nu elke dag 10 minuten stappen en zo opbouwen en ik voel een hoop opgekropte energie die er uit moet haha.
Het begint een echte vent te worden en ik heb hem liever wat rustiger :D

Hoop dat ik morgen wat hulp kan krijgen met wandelen en dan zou ik graag de andere ook meenemen, normaal is hij dan al een stuk rustiger. :) Maarja dan zit je met die stomme sneeuw weer grrrr

Andere vraag;

Wat is een normale prijs voor 10.000m² landbouwgrond, omheind. Hoorde bij een manege maar wordt nu apart verkocht.
In een dorpje hier op de boerenbuiten in Limburg, 100x100m. In de advertentie staat dat hij in goede staat is maar ik ken de wei en ik ken de verkopers en ga van het ergste uit.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:20

Granoek schreef:
kristelhans schreef:
Hihi Granoek.. ik vrees toch die laatste optie.. hoe is met je manke paard?

Een stuk beter! Maar ga blij zijn als hij terug buiten kan, we moeten nu elke dag 10 minuten stappen en zo opbouwen en ik voel een hoop opgekropte energie die er uit moet haha.
Het begint een echte vent te worden en ik heb hem liever wat rustiger :D

Hoop dat ik morgen wat hulp kan krijgen met wandelen en dan zou ik graag de andere ook meenemen, normaal is hij dan al een stuk rustiger. :) Maarja dan zit je met die stomme sneeuw weer grrrr

Andere vraag;

Wat is een normale prijs voor 10.000m² landbouwgrond, omheind. Hoorde bij een manege maar wordt nu apart verkocht.
In een dorpje hier op de boerenbuiten in Limburg, 100x100m. In de advertentie staat dat hij in goede staat is maar ik ken de wei en ik ken de verkopers en ga van het ergste uit.


Ik weet niet waar je woont maar in Overijssel zijn de prijzen voor een hectare landbouwgrond om en nabij de 75.000 en 80.000 euro. Dit is echter ook heel erg afhankelijk van vraag en aanbod.
Ik heb het hier namelijk laatst met mn hooiboer over gehad.
Ik ben blij dat ik in Duitsland woon waar de prijs op zo'n 30.000 ligt.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:29

Ja was al bang dat 5 m. te veel zou zijn. Ga maar rekenen met dubbele aantal palen en dan 2,5 m. of 3 m. aanhouden.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:46

Hier (Zuid-Oost Friesland was dat al snel 45.000 euro of meer per ha grasland. Hangt ook af van de ligging en de grondsoort en bruikbaarheid. Bouwland is overigens duurder dan grasland.

Je kunt de gemiddelde prijzen per regio opzoeken via internet.

Hilary

Berichten: 9207
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:44

bruintje123 schreef:
Weet jij waarom sommige delen groen zijn gekleurd en andere beige?

Eh. Nee. Dacht dat het met bouwland / grasland te maken had, maar dat blijkt niet te kloppen. De achtergrondkaart is OpenStreetMaps, dus wellicht was het ooit wel grasland / bouwland?

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:56

Hier Midden limburg zou het tegen de 60.000 en 75.000 kosten zonder omheining

sneeuw, serieus, neeeeeee. Ik heb vrij en moet heel veel doen.
Mijn pak hooi zo open op de paddock gaat goed. Zit nu op de helft denk ik en word wel geknoeid maar in die dagen dat het er staat zal dat nog geen halve kruiwagen zijn. Super spul terwijl het pak ervoor echt stonk en vol schimmel zat. laat nu net voor morgen op de planningstaan om die af te voeren en dan wil ik geen sneeuw