Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) , maar wel bij anderen meegemaakt en ook voorstander van sp. Is veilig omdat het laag in zetmeel en suikers zit, vind para Pietje met altijd angst voor hb wel zo prettig...

. Was er ook een brandje in een bos(je). Volgensmij ook iemands tuin. Maar goed. Ze zijn het gaan blussen, volgens mij. Op de terugwerk was er niks meer te zien of te ruiken in ieder geval.
Voordeel is ook, pony moet heel erg gek doen wil ik er af vallen want het zit echt stevig
, maar gewoon nergens van onder de indruk zijn: niet van mijn stem en ik kan toch brullen! Niet van herhaling, niet van weg jagen, echt helemaal niks gewoon...
) mijn leadrope. Als ik dan zelf naar haar toe ga en ze blijft steeds die pas dichterbij doen, zet ik haar twee passen terug en ga dan weer op mijn plek staan. Dan kan ze kiezen: of ze blijft daar staan en ik kom haar belonen, of ze komt naar mij toe en komt m'n leadrope weer tegen. Na de eerste keer bedacht ze zich heel snel.
ben af en toe arroganter dan ik dacht geloof ik...

Ik kan je emotie trouwens goed begrijpen
De buuv die op zondag met me mee rijdt, rijdt ook een fries. Die heeft dus totaal niet van dat soort fratsen
Is een geweldig lief dier, enige is dat als het haar niet zint, ze keihard achteruit slaat
Maar verder het braafste paard ooit om te rijden. Als jouw logé daar iets van mee heeft, dan ga je daar veel plezier aan beleven 
. Veel mooier worden de complimenten niet. 2 jaar geleden dacht ik nog dat ik daar echt nooit op zou gaan zitten. Levensgevaarlijk. 2 maanden geleden dacht ik echt niet aan galop. Levensgevaarlijk. Niet dat de galop al is gelukt, maar ik durfde het wel al te proberen. Wie weet waar we nog komen. Veel emotie is bij hem wel een teken om te ontploffen. Streng, maar rustig helpt bij hem.
En kans dat bij de shet de helft gewoon in haar bakje blijft zitten en ze maar een beetje voor spek en bonen door dat bakje staat te roeren "ik doe net of ik eet, echt, ik eet, zie je toch". Shirley schreef:Denk dat de smiecht probeert misbruik te maken van jouw emoties
Als je straks wat sterker in je schoenen staat, zal het tij wel keren

het zijn iig beide echte schatten waar totaal geen kwaad in zit