Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:43

lizy29 schreef:
Oef nostalgie....nu klink ik oud

Ja ik wilde ook een egel met prikkers maken.
Dunya wilde toch liever de Minion bananen.
Zie me morgen al knippen en plakken. Weet ik gelijk weer waarom ik geen kleuterjuf wilde worden!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:54

Monmaster schreef:
Stalcontract, heeft ze echt getekend, is het een proffesionele stal...dragen ze belasting af over het pensiongeld? Dan wordt het wel lastig. Maar gaan kun je altijd.
In principe zijn dit soort contracten niet rechtsgeldig.

Ze heeft getekend. Wanneer is een stal professioneel? Ik zie iig geen inschrijving voor de stalling bij de KvK, maar wel voor de nevenactiviteit. De stalling was er eerder dan de nevenactiviteit, en ik gok dat de stalling meer geld binnenbrengt dan de nevenactiviteit.

Ik heb inmiddels wel een escape gevonden;
Citaat:
13. Stalhouder behoudt zich het recht voor het staltarief aan te passen. Stallingnemer zal hierover minimaal 2 maanden van te voren over worden geïnformeerd.

Je stalnemers mededelen dat voortaan (per direct) het binnen- en buitenzetten door hun gedaan moet worden en niet meer door de stalhouder (of in ieder geval in een andere frequentie) is ook een aanpassing van het staltarief. De stalling werd namelijk niet goedkoper, terwijl er door de pensionklanten wel meer werk moet worden gedaan.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:58

Ik heb op heel wat pensionstallen gestaan, maar als de situatie onhoudbaar werd voor mijn paarden, dan hield geen contract mij nog tegen hoor! En ik betaalde dan ook echt geen dag meer dan dat ik er gestaan had, ik ben gekke Henkie niet...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:06

Ik ben op die stal ook met ruzie weggegaan. Hij wilde dat ik december nog ging betalen, terwijl hij een ander paard in 'mijn' stal had gezet. Ja, m'n reet. Die stal is 7 dagen leeg geweest en 3 dagen door mij gebruikt, dus ik heb 10 dagen betaald. Achteraf had ik dat dus op grond van punt 13 helaas ook niet moeten doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:13

Pfffieuw...een goede stal is goud waard.
Heb zelf nooit ergens gestaan waar het helemaal goed ging. (Wel maar op twee plekken hoor)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:14

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:18

Anke schreef:
Heb een filmpje op youtube gezet:
https://youtu.be/ngajmqKvFYA

Helemaal trots en verwonderd dat ze Roosje kan laten halthouden, prachtig *D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:21

Haha...ja stoer he. Vind ik het leukst om anderen te laten ervaren dat je op de zit kan halthouden en dat teugels trekken niet nodig is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:22

Manier van teugelstrekken leren ze op de manege.
Jammer eigenlijk dat ze daar niet gelijk correct leren rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:29

Dat is inderdaad jammer. Waarom eigenlijk niet?

Even knijpen met die billen en hoppa! :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:35

Teugels trekken
Versus
Billen klemmen

haha

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 07:59

Hilary schreef:
Iemand hier verstand van stalcontracten? Kennis staat (nog steeds, helaas helaas) op mijn vorige-vorige pensionstal. Ze heeft stalling opgezegd maar uiteraard een maand opzegtermijn (per 1 april zou ze dan kunnen verhuizen). De nieuwe stal heeft al plek, ze wil eigenlijk niet betalen voor twee stallen (eerlijk gezegd snap ik niet waarom; welzijn is belabberd waar ze nu staat en de staleigenaar is echt **** Ik weet zeker dat hij nu hij weet dat ze weggaat haar gaat lopen treiteren).

Op welke gronden kan een stallingscontract nietig worden verklaard? Na ondertekening van het contract destijds zijn een aantal stallingsvoorwaarden gewijzigd (o.a.: pensionklanten betalen hetzelfde, maar moeten veel meer doen), en is het bedrijf een nevenactiviteit gestart waardoor gevaarlijke situaties ontstaan (kinderen op skelters tussen paarden op het erf). Ik heb echt een ontzettende hekel aan de staleigenaar en gun hem echt zijn geld niet. Iemand een idee om paard toch per 1/3 te verhuizen zonder maart te hoeven betalen?

Is er iets in het contract waar niet aan wordt voldaan?En wijzging die te laat is doorgegeven (lees:per direct)
Als de boel niet officiëel is kan ze gewoon vertrekken,anders gewoon betalen voor een lege stal en lekker weggaan.

Anke...foto van je bananen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:10

Abby de week is op de helft! Snel door naar het weekend en deze week vergeten.....

Hilary ik heb geen verstand van stalcontracten, maar ik zou net als Tinky zegt betalen en gewoon gaan!!
Of brutaal zijn en vertrekken zonder te betalen, afwachten of de staleigenaar actie onderneemt...... Of kom ik nu heel crimineel over?

Vandaag wordt mijn kippenhok gebracht! Een heuse villa voor mijn aanloopkip en ik hoop er nog 2 kippen bij te kunnen doen zodat het een gezellige boel wordt op het erf :j

http://www.grootplezier.nl/kippenhokken ... dekte-ren#

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:27

Als het echt zo verschrikkelijk is, zou ik ook vertrekken.

Foto zal ik maken als ik ze af heb...Kids nu in bad. De oudste dadelijk naar school. Dan langs de winterwei en daarna thuis de paardjes. Dan uitgeblust beginnen aan de bananen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:27

Neem je kipjes van "red een legkip"erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:32

Tinky12 schreef:
Neem je kipjes van "red een legkip"erbij?

Ik heb van Daan het nr van haar tante gekregen die kipjes opvangt. Ik ga haar straks even bellen kijken of zij iets voor ons heeft.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:33

Spannend!! :) Foto's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:42

Foto's van de bananen of van de kippen?

De aanloopkip woont 's nachts nog steeds in de schuur op mijn fiets <3

Edit: ze is wakker en scharrelt in de tuin.
Afbeelding

En intussen is ze omgedoopt tot "Hetty".
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-02-16 09:20, in het totaal 2 keer bewerkt

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:00

Ik ben ook een keer per direct bij een stal weg gegaan. We hadden geen contract. Hun waren van mening dat we een opzegtermijn hadden. De stal eigenaar was bij mij vol op mijn bek gegaan. En ik ben de volgende dag direct weg gegaan. Zonder extra maand te betalen. Ik heb het geweten. Ik was toen zwanger van mijn eerste en werd bedreigd, dat ze met een pistool langs zouden komen als ik de laatst 500 euro niet zou betalen. Ik had geloof ik nog voor twee weken betaald. Want ik was halverwege de maand weggegaan.

De paardjes staan in het uiterste hoekje te wachten tot de zon hun ook bereikt.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:54

Thx mensen. Jullie zijn echt keilief. :*

Billen knijpen in plaats van teugels trekken. Is dat iets wat paarden automatisch doen of moet je ze dat echt aanleren?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:11

AB sterkte met alles, het komt wel in een keer allemaal tegelijk. Wat een gedoe ook met je hypotheek zeg, hopelijk is het snel geregeld!

Mariettek welkom! Leuk stel paarden heb je :)

Ik heb (gelukkig) geen ervaring met stalcontracten…

[***] leuk kipje! Ik ben benieuwd of mijn tante wat voor je heeft :)

Ik ben nog steeds mijn buurman aan het trombose prikken. Kom ik gisteren, zegt hij “je gaat denk boos op me worden”. Wat heeft hij gedaan, ik had al diverse keren gezegd dat ik echt niets voor het prikken hoef te hebben maar hij was het daar niet mee eens. En in mei wordt hij nog een keer geopereerd en ga ik hem weer 6 weken prikken (en naar het ziekenhuis brengen/halen), dus hij wilde er echt iets voor geven. Afgelopen weekend was ik bij divoza geweest en ik had mooie rijlaarzen gezien waarvan ik zei dat ik die wil gaan kopen met pasen als er kortingsactie is. Had een foto van die laarzen laten zien, mogen jullie raden waar hij gisteren mee aan kwam… Ik vind het nog steeds echt veel te gek, maar ben er stiekem ook wel heel blij mee :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:14

Dat is wel heel aardig, Daan!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:21

Och wat lief Daan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:33

@daan: dat is idd een heel mooi kado.. je hulp wordt dus duidelijk echt geappricieerd .

Vwb weggaan op stal...vooraf al je spullen al weghalen zonder dat het opvalt. Dan met de laatste spullen je paard zadelen en gaan rijden... en niet meer terugkomen :D
Wel netjes betalen tot zolang je gestaan hebt .

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:35

Hihi, DD. Sneaky.