Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dais_ schreef:Wat ik vooral lastig vind is het feit dat de ene flipt zonder de ander en andersom.
Vroeger pakte ik mijn paard op pension en ik kon gaan en staan waar ik wou, maar nu moet ik ook altijd nadenken over de achterblijver die dan de boel afbreekt omdat ze denken dat ze dood gaan zonder de ander. Dat vind ik lastig.
En het ontbreken van een vangnet bij ziekte is ook niet handig. Dus ziek of niet, het gaat aaaaltijd door.
Matheno schreef:Ik hang savonds gewoon een paar grote netten hooi neer waarmee ze tot makkelijk de volgende avond doen, en doe een uitmest ronde in de avond. Ik vond het op een pensionstal meer werk :Y
manzano schreef:Matheno schreef:Ik hang savonds gewoon een paar grote netten hooi neer waarmee ze tot makkelijk de volgende avond doen, en doe een uitmest ronde in de avond. Ik vond het op een pensionstal meer werk :Y
Maar wat deed je op een pensionstal meer dan?
Los van de dagelijkse zorg heb je toch ook veel extra werk van regelen van hooi, afvoer van mest, terreinonderhoud....
En op pension kon je meestal onderling wel makkelijk wat regelen als je ziek was of een dagje weg. Dat is nu toch wel lastiger.
DubbelFun schreef:@Flygill: ik zit heel hard te denken wie ik 17 jaar geleden met een Haflinger kende, maar mijn geheugen laat me (tegenwoordig steeds vaker) in de steek![]()
@horsii: dat snorretje bij Kyra![]()
Hier in de miezer/net geen regen de buitenboel gedaan, nu regent het echt.
Matheno schreef:manzano schreef:
Maar wat deed je op een pensionstal meer dan?
Los van de dagelijkse zorg heb je toch ook veel extra werk van regelen van hooi, afvoer van mest, terreinonderhoud....
En op pension kon je meestal onderling wel makkelijk wat regelen als je ziek was of een dagje weg. Dat is nu toch wel lastiger.
Pension was een kwartier rijden voor mij met de auto en we mochten niet voeren in de paddock. Sochtends vroeg werd er wel om beurten gevoerd.
Dus dat was dan sochtends voor werk heen rijden om buiten te zetten. Rond 12 heen om binnen te zetten met hooi, begin van de middag weer buiten zetten en rond 6 binnen halen, hooi voeren, stal mesten. In de avond dan rijden en brokjes en nog hooi voor de nacht en klaarzetten voor in de vroege ochtend.
Onderhoud terrein tel ik niet echt als werk. Hiervoor hadden we 1500m2 siertuin. Dat vond ik meer werk dan nu op de boerderij met vooral gras, bomen en hortensia. Ik heb een flinke voorraad hooi op de hooizolder dus elke dag gooi ik gewoon een pakje naar beneden. Mest composteer ik in grote boxen van pallets. In het voorjaar/najaar gaat dat in de borders en het op gras als bemesting en extra humus. Dus al met al... Voelt het als zeeën meer tijd :-D
Dagjes weg gaan wij eigenlijk bijna nooit, en een verjaardag is hier altijd rond Koffietijd (+- 17:00) en duurt dan een uurtje of 2.