Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:42

laten we hopen dat dit dan alles was voor deze week, is wel genoeg zo abbyblues!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:48

abby :(:) sterkte!

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:50

Gets Abby, sterkte dan maar!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:07

@abby: klinkt als behoorlijk stresserig. Sterkte !!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:45

Abby sterkte! Idd de hoogste tijd voor een groot glas wijn en ondertussen duimen we door!

Ik duim ook voor mezelf dat het droog blijft :+ Wil graag rijden en de bak is prima maar nu zie ik op buienrardar regen aankomen precies tussen half 7 en half 9 -O-

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:23

Abby, niet leuk zo.. al die stress die je dan hebt.

Als het goed i wordt het weer langzaamaan beter, hoop het, want heb zondag een fotomeeting met paard in appelscha!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:33

Hoi allemaal,

Ik zal mijzelf ook maar eens voorstellen! Ik lees namelijk al vanaf het eerste topic mee :')
Ik zal ws niet zoveel posten, maar nu ik zag dat iemand zich netjes afmeldde, lijkt het mij wel zo fatsoenlijk om mijzelf eens aan te melden!

Sinds twee jaar hebben wij de paarden aan huis. We hebben een krappe hectare grond en daarop lopen twee Arabieren en een Welsh A pony. Het grootste deel van het jaar op de wei, maar op dit moment in de paddock met inloopstal.
In het dagelijks leven ben ik juf op de basisschool, al ben ik het komende half jaar heel luxe thuis. Tien weken geleden ben ik namelijk bevallen van een zoontje en voorlopig zorg ik voor hem. *\o/*

Hopelijk kan ik het tempo van het topic een beetje bijhouden!

Afbeelding

Afbeelding

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:45

Welkom mariettek!!

Irritant is dat altijd Abby als het dan toch altijd als het met onzekerheid gaat.

Hier ook al 4 dagen niet fit... Die hoofdpijn... Verdwijn!! Alsjeblieft....

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:48

Abby, dit is zon dag dat je denkt.... Ik ga weer naar bes, misschien dat het morgen weer anders is.Bah joh wat een stress. Alsof je dat voor je overdracht kunt gebruiken.... Nou sterkte meid!

Geen bijzonderheden hier, niet gereden.... Vrije dag.... Morgen maar weer. Ga nu maar snel nakijken, anders zit ik er straks in de vakantie mee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:48

Veel zieken op het moment. Dochter kwam gisteren met koorts thuis. Zei al dat er 11 kinderen en de leraar ziek thuis waren.

Daar ging mijn rit vandaag. Nou ja, nu is de bovenverdieping schoon. Ben ik bij haar bezig en nog nuttig ook.

Beterschap Lisa.

Welkom Mariettek. Leuk span heb je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:55

Welkom Mariettek. Mooie paardjes en wat groot!! die wei...

Ik klop het maar gelijk even af, maar ik voel mij zelfs redelijk, heb vandaag zowaar allebei de meiden gelongeerd. En weer helemaal verliefd op paasei hoor, want waar dat grote eigenlijk altijd werkontwijkend gedrag vertoont als ze de kans ziet, is kleine juist uberbraaf en werkwillig. Die kleine beheerst de longeertermen nog beter dan grote, terwijl die kleine het letterlijk heeft afgekeken, toen in het eerste jaar, ik grote regelmatig longeerde en kleine eigenlijk nog niets kon... Zo slim!! <3

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:58

Soms loopt een dag heel anders dan gepland/verwacht.
Ben 's avonds wel altijd blij als de kids in bed liggen en ik ff op de bank een momentje voor mezelf heb.
Dochter wordt donderdag 7. Vandaag een stuk of 30 bananen gehaald. Morgen er Minions van maken.

Zitten veel juffen op dit forum!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:06

Trakteren was vroegah toch wel makkelijker hoor. Zakkie chips, klaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:18

Ik stam uit de tijd dat lollies nog gewoon mochten :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:55

Ajoh.. Al dat pedagogische gezwets over een traktatie... Als het maar lekker is toch... Chips... Snoep... Ze zijn zo blij als blik....

Ze kunnen beter thuis op voeding letten... Ontbijt en zo, zie bij mij smorgens leerlingen met een zak gevulde koeken als ontbijt, dat vind ik pas ernstig, lekker blikje energie erbij... Hoppa!

Marietek, mooie shoot van jouw paardjes, welkom!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:00

Monmaster schreef:
Ze kunnen beter thuis op voeding letten... Ontbijt en zo, zie bij mij smorgens leerlingen met een zak gevulde koeken als ontbijt, dat vind ik pas ernstig, lekker blikje energie erbij... Hoppa!

En dan eerst een vette sugar-rush krijgen ( *\%/* ) en daarna :Z

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:09

Alles mag nu ook met trakteren, maar je moet wel crea zijn. Anders is het niet goed voor de status :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:13

Aha. Vandaar alle slakken, paddestoelen, vlinders en weet ik wat ik allemaal tegenkom op Feestboek :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:17

Hahah...ja was tijd al veel werk en vaak zowat echte kadootjes uitdelen.

Deze school heeft een verbod op ongezond.
Dus vandaar de keuze voor bananen!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:19

Hoi Mariettek!

Mooie paardjes heb je. :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:22

Mijn moeder maakte altijd een egel van een stokjes met o.a. een blokje kaas, knakworstje, druif etc..

AB lekker vroeg naar bed en morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:26

Iemand hier verstand van stalcontracten? Kennis staat (nog steeds, helaas helaas) op mijn vorige-vorige pensionstal. Ze heeft stalling opgezegd maar uiteraard een maand opzegtermijn (per 1 april zou ze dan kunnen verhuizen). De nieuwe stal heeft al plek, ze wil eigenlijk niet betalen voor twee stallen (eerlijk gezegd snap ik niet waarom; welzijn is belabberd waar ze nu staat en de staleigenaar is echt **** Ik weet zeker dat hij nu hij weet dat ze weggaat haar gaat lopen treiteren).

Op welke gronden kan een stallingscontract nietig worden verklaard? Na ondertekening van het contract destijds zijn een aantal stallingsvoorwaarden gewijzigd (o.a.: pensionklanten betalen hetzelfde, maar moeten veel meer doen), en is het bedrijf een nevenactiviteit gestart waardoor gevaarlijke situaties ontstaan (kinderen op skelters tussen paarden op het erf). Ik heb echt een ontzettende hekel aan de staleigenaar en gun hem echt zijn geld niet. Iemand een idee om paard toch per 1/3 te verhuizen zonder maart te hoeven betalen?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:28

Oja, die satéprikkers met kaas, worst of fruit... Die ken ik ook nog.( nostalgie)
Tis ook beter, gezonde snacks....
Onze school presenteert zich ook als gezonde school, maar er staat nog steeds een snoepautomaat

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:30

Oef nostalgie....nu klink ik oud

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:40

Stalcontract, heeft ze echt getekend, is het een proffesionele stal...dragen ze belasting af over het pensiongeld? Dan wordt het wel lastig. Maar gaan kun je altijd.
In principe zijn dit soort contracten niet rechtsgeldig.

Ik heb dat in een ver verleden ook eens meegemaakt... Vonden dat ik ook nog een maand moest blijven.... Ben gewoon opgestapt, en niet meer betaald.
Toen ze praatjes kreeg heb ik eens gevraagd of de belastingdienst ook wisten van hun extra inkomen... Niks meer van gehoord.
Eerst paspoort terugvragen, dan gewoon opstappen. Die pensionbaas wilde in eerste instantie ook mijn boekje niet geven, heb ik gedreigd met politie...

Ze kunnen je niet beletten om te gaan, en anders is het misschien slim om dan BV in het weekend te gaan.. Alsof je op wedstrijd gaat of voor een rit ergens rijden...