Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:Wie had er hier ook al weer stalmatten?
Als onze loge blijft staan en Andor zo goed blijft dat hij eventueel ook nog even blijft dan wil ik wel naar andere opties gaan kijken dan allspan in de stallen voor de winterperiode. Nu deed ik dat in 1 stal en deed die soms zelfs overdag dicht zodat ze enkel onder het afdak konden en in de ander stal hooi eten. Als ik dat niet doe, plassen ze alles onder. Nu zou ik dus wel de 2 stallen moeten opstrooien zodat ze allemaal rustig kunnen liggen maar ik ben bang dat ik nu dus meer strooi om als wc te gebruiken dan om daadwerkelijk te gaan liggen en daar heb ik weinig zin in want allspan is duur en dat volume kan mijn mesthoop niet aan.
Taar_tje schreef:Yontheke schreef:Wie had er hier ook al weer stalmatten?
Als onze loge blijft staan en Andor zo goed blijft dat hij eventueel ook nog even blijft dan wil ik wel naar andere opties gaan kijken dan allspan in de stallen voor de winterperiode. Nu deed ik dat in 1 stal en deed die soms zelfs overdag dicht zodat ze enkel onder het afdak konden en in de ander stal hooi eten. Als ik dat niet doe, plassen ze alles onder. Nu zou ik dus wel de 2 stallen moeten opstrooien zodat ze allemaal rustig kunnen liggen maar ik ben bang dat ik nu dus meer strooi om als wc te gebruiken dan om daadwerkelijk te gaan liggen en daar heb ik weinig zin in want allspan is duur en dat volume kan mijn mesthoop niet aan.
Ik heb stalmatten in mijn inloopstal. Ze plassen bijna altijd buiten in het zand, en mesten zowel binnen als buiten. In de ochtend haal ik de mest uit de stal en de paddock, en voordat ik ze uit het landje binnen haal veeg ik de stal nog goed aan. Bij de laatste ronde haal ik ook mest weg. Al met al veel minder werk dan een box mesten en ik heb alleen mest en wat veegafval.
De minipony gaat wel binnen liggen, Taar ligt alleen in de paddock (en die is altijd droog). Ik heb puzzelmatten van Bos Rubber. Ze laten geen vocht door.