Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat heeft niks met wolven te maken.manzano schreef:Los van allerlei randvoorwaarden moet je je vooral realiseren dat het echt serieus veel werk is om buitenaf te wonen met dieren aan huis. Je bent áltijd bezig. Het is echt een lifestyle en niet slechts het verplaatsen van je paard van pension naar je huis.
paard door t draad, waterbak om, paard met een wond of weet ik wat. Het is in elk geval niet saai. En met weer en wind uitmesten, vliegen, steekbeesten. manzano schreef:Los van allerlei randvoorwaarden moet je je vooral realiseren dat het echt serieus veel werk is om buitenaf te wonen met dieren aan huis. Je bent áltijd bezig. Het is echt een lifestyle en niet slechts het verplaatsen van je paard van pension naar je huis.
En Horsii
Lynn_Nikita schreef:Eens met mijn voorgangers, paarden aan huis/ eigen beheer is een levenswijze, je offert veel op maar als dit je passie is krijg je er ook veel voor terug
Denk er alleen niet te licht over en doe het niet alleen om geld te willen besparen want dat doe je niet
Wel zie je je paarden veel meer, heb je eigen keuze over wat en hoeveel je voert en is het het totaalplaatje, niet alleen rijden ( daar kom je amper aan toen als je alles eromheen al gedaan hebt)
Toch zou ik niet anders willen en zou ik niet weten wat ik met mijn vrije tijd zou moeten doen.

! Vanochtend vroeg ik me nog hardop af waarom mijn moeder me op 8 jarige leeftijd per se naar de manege bracht voor paardrijles (tegen mijn wil he!) en waarom ze me niet gewoon naar een schaakclub heeft gebracht. Ik was nota bene bang voor paarden!

De aanhouder wint
euhhh schat je hoeft alleen in de ochtend de stallen open te maken en de zak hooi in de bak te doen. Ja oke hij loopt het grotere rondje met de honden.
Maar het is een feit...met paarden aan huis doe je meer en rij je minder

Ik moest dus op paardrijden, maar ik denk dat mijn mama juist heel goed wist wat goed voor me was
. Uiteindelijk ging de manege failliet toen ik 11 jaar was en op mijn 17de ging hij terug open en ben ik zelf weer spontaan naar de manege gefietst (zonder dwang van mijn moeder haha) en ik heb daar vervolgens zo'n leuke tijd gehad
op mijn 18de kocht ik mijn eerste eigen paard en van het 1 kwam het ander