Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

greendragon

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:59

DF: Kun je er weer tegen aan dit jaar.

Hier geen tips voor de sluiting, helaas.

Net zoiets raars meegemaakt..
Bennie mocht vanmiddag aan de bak met buurmeisje. Ze had een nieuwe BBpad dus tussen 3 en 4 heeft ze lekker met hem in de bak gestapt, beetje draf en paar rondjes galop. Niets aan de hand met Bennie, behalve wat sneller ademen na de galop, as usual. Daarna uitgestapt, gepoetst en met zijn deken terug de wei in, nog even uurtje of wat grazen.

Tegen 5/half6 pony's naar binnen geroepen voor de avondbix. In de tussentijd even de bak gesleept. Toen ik klaar was, stond Bennie als een gek te pompen in zijn stal, hele snelle ademhaling.. Hij had het warm, stond bijna te zweten onder zijn dunne regendeken. Die snel afgedaan en vervangen door een zomerdekentje. Thermo opgezocht en twee keer gemeten: een dikke 40 graden... Gek genoeg was zijn bix op en wilde hij wel gewoon hooi eten, dus even afgewacht en via de camera in de gaten gehouden.

Tegen 20 uur nog even goed gekeken en nog een keer gemeten: temp weer normaal, ademhaling normaal, en nog steeds hooi aan het eten...

Nog nooit eerder meegemaakt. Gister wel ge-ent, maar dit was wel een hele abrupte, korte en hevige koortsstuip. Hij lijkt nu weer ok..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:06

Hm raar..
Maar hier begon laatst ook alle ellende na het enten..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:10

Mijn merrie word heel ziek van het enten.
Dus nu al enkele jaren niet meer gedaan.
Maar krijg ook niemand gevonden voor titeren op tetanus...

Dus mij verbaasd zo'n reactie op enten niet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:24

Kan Den Hoek niet titeren op tetanus? Of iemand die via hun werkt of gewerkt heeft?
Volgens mij is bijv Annika (achternaam ben ik tijdelijk even vergeten) voor zichzelf begonnen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:43

Flink schrikken, greendragon. Gelukkig knapte hij snel op maar vreemd is het zeker.
Over de sluiting, kan daar niet een stukje binnenband van de fiets overheen?
Hier alleen mijn oudste merrie onder een regendeken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:51

Titeren zou toch niet zo moeilijk moeten zijn ? Desnoods sturen ze het naar een ander lab.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:59

2 Da's hier doen het niet.
Bij andere ben ik geen klant

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 23:11

Dais wat lastig met de deken! Ik zou kijken voor een hoesje om eroverheen te schuiven zodra je de deken omdoet. Mijn eczeemdekens hebben een flap met klittenband over de sluiting zodat dit niet kan gebeuren. Als je handig bent met een naaimachine is zoiets ook nog mogelijk. Lijkt me wel eng om steeds je paard zo te vinden.

Greendragon dat is schrikken! Zou idd denken reactie op het enten

Hier zijn vandaag door onze vaders en mijn broertje 9 bielzen in de grond gezet _/-\o_ de hoek- en knikpunten. Dan gaan we maandag beginnen met omheinen. Op hoop van zege dat we dan beter zijn want we zijn al sinds woensdag gevloerd door de griep %)
Wel ook steeds meer aanvragen voor kijkers, maar we krijgen straks als het nieuwe stuk erbij is al 6 nieuwe paarden erbij dus denk dat het voor december dan ook wel even goed is. Mijn eigen merrie komt over 2 weken al *\%/* Zo bizar dat dan de 3 hectare erbij is en de paarden daar al lopen. Heb er mega veel zin in maar vind t stiekem ook wel spannend.
Gras begint ook al te groeien *\o/*
Afbeelding
Leuk om ons huidige plekje eens vanuit een andere hoek te zien
Afbeelding
Hier zie je waar de track gaat lopen, helemaal door naar achter naar de bosrand. Dan circa 100 meter naar links, waar ook een grote uitloop/speeltuin komt, en dan aan de andere kant de track weer terug. Daar beginnen we nu mee, volgend jaar meer tracks tussendoor.
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:10

Wow wat een ruimte joh, heerlijk!!

En aangezien ik totaal niet handig ben met naaimachine heb ik een sok aan stukken geknipt en er rond gedraaid. Daar overheen ducttape geplakt. En nu hopen dat ze niet vast komt te zitten. Ik denk dat ze het al vaak heeft gehad want ze lijkt het zo normaal te vinden en blijft zo rustig. Zet haar vast aan haar halster met een touw dan raakt ze in paniek en trekt ze alles kapot, maar met de deken staat ze braaf te wachten tot ik haar kom redden. Muts :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:14

Vanaf volgend zomer volgend jaar mag ik officieel hier ook weer meepraten :D

Op dit moment staan mijn paarden nog in pension, maar dan komen ze aan huis te staan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:18

Greendragon, ik vermoed een reactie op het enten, mij is altijd geleerd niet teveel doen de dag na het enten, alleen een rustig stapritje.

Lekker dat je met de extra grond aan de slag kan

Charaz, wat fijn!

Nu reageerde ik laatst op iemand`s zijn prieeltje in de tuin van het nieuwe huis, nu heb ik er zelf ook 1 gekocht.
Kwam toevallig tegen toen ik iets online plaatste en ik wilde mijn kleine weilandje ook wijzigen in pp. Er groeit veel onkruid en precies daar staan veel eiken en ben ik constant eikels aan het wegblazen. Er mogen maar 2 van de 3 op gras en ik wilde een rotonde met boom in het midden, 2 of 4 paden naar buitenste paden en daartussenin fruitstriken, klimplanten op rekken en hagen.
Nu ipv rotonde met boom een prieeltje en 4 paden en de klimplanten komen ds over het prieeltje te groeien.
Nu nog ophalen ( is 3 x 3 dus helaas nog wat werk aan om het hier te krijgen) en paaltjes bijhalen voor de paden.
Is maar een stukje van 20 x 50 gras wat nu gewijzigd wordt maar ik ben benieuwd hoe het uit komt te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:35

Klinkt heel leuk ln. Ben benieuwd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:23

Wat een geweldig stuk Jinte!

Leuke plannen Lynn

welcome back Charaz
Wat voor droomplekje heb je gekocht

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:55

Afbeelding

Na 10 min onder de warme water

Het koude weer is weer begonnen, wite paarse vingers van de Raynaud na een buitenritje

Afbeelding

Er was een mountainbike tocht in "ons" bos dus met veel moeite geprobeerd de paden te rijden waar hun niet kwamen.
Ze zijn wel een stuk vriendelijker dan wielrenners, 99% zei netjes goedemorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:05

Het is ook gewoon guur buiten.

Altijd leuk die wedstrijden, gisteren was er hier zo'n kanicross in het bos. Witte lintjes op de grond in het bos, die waren al eng.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:20

@lyn: en vaak pijnlijk als ze weer op temperatuur komen ;(
Heb je al eens verwarmde handschoenen geprobeerd ??

Net een klein stukje met Jasmijn gewandeld op het zandpad achter. Ze werd steeds vlotter (net als Boon gisteren) en ik heb zelfs een extra knoop in het halstertouw gemaakt dichter bij het halster.
Toen ze bij de weg moest wachten om te kunnen oversteken kwamen er zelfs 2 bokjes uit. De ruinen in de wei achter vond ze wel héél interessant. Ze vonden haar ook heel interessant en kwamen in galop naar het hek toe. Dat deed er qua rust ook niet veel goed aan :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:22

Dat ziet er heftig uit Lynn
Doet dan ook pijn of niet?

Hier weer een keer een ritje buiten gemaakt met mijn ruintje.
Was weer best lang geleden en dat was ook te merken.
Hij vond veel spannend.
Zo was er in een wei aan de rand van de weg een mestbult gemaakt met hekken er omheen.
Ondanks dat hij daar niet vlak langs af hoefde, tenminste zit sloot en berm tussen, toch mega eng.
Zelfs dat mijn vriend met de honden voorop liep was niet voldoende, anders altijd wel.
Ik ben afgestapt en toen liep hij wel braaf mee.

Mijn merrie had ik gefilmd in de stal en op wat hinniken en rondjes draaien na wel rustig, ook wat hooi gegeten, terwijl ze dan een rondje maakte, dus ook wel weer oke na zo'n lange tijd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:20

DuoPenotti schreef:
Dat ziet er heftig uit Lynn
Doet dan ook pijn of niet?

echt pijn niet maar het is een doof gevoel, stijf en tintelt , lastig met dingen vastpakken. Ik heb het ook aan mijn tenen en de zool va mijn voet. Beetje slapende voet idee. Met opwarmen hoor ik vaker dat dat pijnlijk is, ik vind het vervelend maar ook niet pijnlijk. Is niet zoals met bevroren vingers na een sneeuwballengevecht die warm worden zeg maar.

Ik heb op de motor verwarmde handschoenen gehad en dat werkte wel maar moesten op de accu aangesloten worden, die op batterijen die ik had zijn niet in de vingers verwarmd en helpen bij mij dus niet .

Fijn dat je merrie rustig bleef . Camera`s zijn zo fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:59

Het was ook echt waterkoud vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

:D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:06

Dais_ schreef:
Wow wat een ruimte joh, heerlijk!!

En aangezien ik totaal niet handig ben met naaimachine heb ik een sok aan stukken geknipt en er rond gedraaid. Daar overheen ducttape geplakt. En nu hopen dat ze niet vast komt te zitten. Ik denk dat ze het al vaak heeft gehad want ze lijkt het zo normaal te vinden en blijft zo rustig. Zet haar vast aan haar halster met een touw dan raakt ze in paniek en trekt ze alles kapot, maar met de deken staat ze braaf te wachten tot ik haar kom redden. Muts :')

Lijkt me ook een prima oplossing :j gaat vooral om de sluiting met het haakje denk ik. En misschien moet je haar voortaan aan d'r deken vastzetten dan :')

Charaz leuk! Welkom alvast

LN ziet er pijnlijk uit je handen :brr:

Morgen gaan we los met palen zetten. Hopelijk vlot het een beetje, liggen 320 palen te wachten :=
Laatst bijgewerkt door Jinte op 06-11-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:06

Gefeliciteerd Robijntjuh, knap gereden.

Kou vond ik meevallen. Ik heb vandaag beide dames gereden maar was niet tevreden met mezelf. Aafje was moe na gisteren en ik was rommelig en zonder plan. Fiesta was fris en ging wel lekker. De rit had voor haar wat langer gemogen. Een uur later ging het regenen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:11

LN balen van je handen en je voeten. Op verkleuren na zijn je klachten wel herkenbaar, met name die van je voeten.

DP weer gereden, fijn.

DF, jasmijn krijgt praatjes. Het is maar goed dat ze klein zijn.
Johnny hier is ook zo een met praatjes, ondanks het werk wat hij doet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:35

DuoPenotti schreef:
welcome back Charaz
Wat voor droomplekje heb je gekocht

We gaan naar Etten-Leur, ongeveer 5000m2 grond, staan nu nog geen paarden dus we moeten alles nog afrasteren en stallen plaatsen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:36

Jeetje LN dat ziet er vervelend uit je handen, brrr

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:11

Ln, brrr je handen.
Is ook wel echt guur vandaag.

Leuk charaz.

Gefeliciteerd robijntjah. Knap paard ook.

Hier gewerkt de hele dag en begin gemaakt met slopen.