SafeHaven schreef:Bedankt voor de reacties! Heel wisselend dus, misschien voor de zekerheid maar een speelse merrie zoeken dan

opzich is het super leuk natuurlijk dat hij speels is, en dat hij sloopt vind ik ook niet zo heel erg (word je zelf errug creatief van), maar ik vind t zo sneu dat die ouwe wijven niet met 'm willen spelen
Maargoed ik heb een soort opvang dus ik kan helaas niet zomaar een paard erbij kopen, dus we zien wel wat er op ons pad komt. Alleen de ruinen misschien toch maar voorbij laten gaan

Ik zou eerder open staan voor een ruin dan. De kans dat een merrie leuk speelt of dat ze op dezelfde manier willen spelen is veel kleiner.
Maar mijn oudere ruin speelde ook veel minder dan vroeger. De ruin van nu 24 wordt echt uitgedaagd omdat er 2 hengstveulens lopen en veel willen spelen en gek doen. Anders zou hij saai bij zijn zus staan en af en toe eens kroelen als haar kop goed staat.
Ja, hij had dan wel een paar keer pw zijn gekte 10 minuten. Maar zoals nu is het echt ontzettend leuk en de hengstveulens hebben ook echt veel aan hem.
Ir111 schreef:Dank voor de bemoedigende woorden! De nacht is goed gegaan en vandaag op de track ging ook goed. Gelukkig vanaf morgen beter weer.
Ze zijn begonnen met slopen van de vloer om de nieuwe draagconstructie daarin te kunnen verankeren. Er liggen 2 gierkelders parallel aan elkaar. Een was al opgevuld was ons gezegd en de ander hebben wij 3 jaar terug laten vullen met puin en zand. Wat blijkt? Gierkelder 1 is nooit opgevuld, als ze daar door de vloer waren gegaan dan waren ze 2 meter naar beneden gedonderd. De gierkelder die wij lieten vullen is niet goed afgewerkt. Ze hebben de gaten onderin opgelaten. Daardoor is het zand uit de gierkelder gelopen waardoor de betonvloer (zonder wapening erin!) een halve meter boven het afgevulde zweefde. Daar had dus zomaar een paard door kunnen gaan.
Het was qua ruimte en gemak wel een 5 sterren plek maar we wisten dat het niet zo degelijk meer was. Daarom ook de verbouwing. Maar nu blijkt het dus eigenlijk gewoon gevaarlijk te zijn geweest. Gelukkig niks gebeurd maar wel schrikken!
Ow, best eng. Wij hebben ook ruimte onder onze vloer in de stal. Ligt wel een hele dikke betonplaat op, maar het moet er eigenlijk ook een keer uit. Maar eerst de nieuwbouw en dan de oude schuur opknappen.
Helaas weet niemand echt alles van ons huis en de schuur. Buren weten wel iets van de afgelopen 50jr, maar er ligt ook diep in de grond een gevel en niemand weet waarvan.