Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:15

Dat van mij is ondertussen helemaal verdwenen in/onder het zand en doet dus niet veel meer.

Net maar een wandeltje met Peppy gedaan. De kleine man heeft ontdekt dat er soms eetbaar spul staat langs het fietspad en krijgt dan een beetje een waas voor zijn ogen :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:41

Ik heb er worteldoek tussen. Dus ik hoop dat het wel (grotendeels) gescheiden blijft.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:43

Hier ineens duizenden kevertjes, heb ze opgezocht en het is 1 of ander mestkevertje.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:48

Schuiltent kwam ik ook tegen, zeker betaalbaar, maar zou dat niet teveel wind vangen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:59

Die van mij staat achter de gewone stallen, dus vangt weinig/geen wind. Het scheelt ook of je er een achterkant in hebt of dat het meer een tunnel is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:30

_Penotti schreef:
Hier ineens duizenden kevertjes, heb ze opgezocht en het is 1 of ander mestkevertje.

Volgens mij hebben wij dezelfde kevertjes, ze verbouwen een gewoon hoopje mest tot een pannenkoek van 1m2. En als je je kruiwagen leegt, krioelen ze over de bodem.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:37

Oh getsie, die kevertjes zitten bij ons ook weer. Vorig jaar had ik ze ook rond deze periode. Een kruiwagen met mest even laten staan is not done. Ze vlogen met rijden zelfs in mijn haar

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:41

Haha ik vind al die kevertjes prachtig :D
Die platte pannenkoeken zijn wat meer werk om netjes weg te krijgen, maar het weegt daarintegen weer bijna niks :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:52

Als je de mest op tijd weg haalt heb je er geen/weinig last van. ik doe het nu om 7 uur en 's ochtends weer en dan zie ik soms wat gaatjes in de grond en een beetje mest wat 'los' is, maar veel is het niet.
Ik heb meer 'last' van een bepaald klein opdondertje wat door de hopen van Boon heen loopt en er overheen piest :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 18:56

MarliesR schreef:
Haha ik vind al die kevertjes prachtig :D
Die platte pannenkoeken zijn wat meer werk om netjes weg te krijgen, maar het weegt
daarintegen weer bijna niks :D

Ik vind ze zo fascinerend en dat je die hele hoop ziet bewegen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:10

Hier ook weer kevertjes :j ik ben er wel blij mee eigenlijk

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:03

ik heb opeens steeds beestjes, volgens mij diezelfde kevertjes, in mijn waterbak/speciekuip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:45

Wil iemand morgen eens een foto maken van de kevertjes? Ik wil ze ook!

Ouwe dibbes vandaag een paar oude hoefschoenen van mijn vorige paard aan zijn voeten geknutseld, dat helpt! Vannacht wordt het bij ons nog zo'n 14 graden, hij heeft het snel warm, dus ik heb hem nog even geen deken op gedaan. De regen lijkt hier mee te gaan vallen. Wel waait het alweer lekker.

Die Peppy, ha, ha, hij houdt je wel bezig zo DD.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:47

[***] schreef:
Wil iemand morgen eens een foto maken van de kevertjes? Ik wil ze ook!
.

Zijn eigenlijk net een soort van lieveheersbeestjes maar dan een beetje bruinig van kleur en net iets smaller denk ik.
Ik heb ze nu (nog) niet maar elk jaar wel, mest wordt er heel fluffy en licht als ze alles opgegeten hebben, Als ze nog bezig zijn en je draait de mest om dan zie je er 1000 in een hoop zitten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:17

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:49

Hier zitten van die dikke grote mestkevers. Die zijn zo lomp en vliegen gewoon tegen je aan. Die kleintjes zitten er ook wel wat, maar eigenlijk heb ik daar geen last van.

Op 24 uur hebben we regen voor een maand gehad geloof ik! Niet te doen. Werkzaamheden aan de bak zijn stil gelegd, was levensgevaarlijk met volle vrachten zand de dijk af rijden met glijdende rijplaten. Ook de wind was echt heel heftig. Ik waaide het erf af en kwam bijna niet meer bij de achterdeur :').

De paarden waren gelukkig heel braaf. Ondanks dat hun hele wei omgeploegd is, vol materieel staat en voorzien is van rijplaten vinden ze het wel best :D.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:02

Die kevertjes zijn superleuk, maar ik zou willen dat ze pas aan de slag gaan als de mest op de mesthoop ligt. In de paddock en wei is het heel lastig om de mest goed weg te krijgen. In de paddock schep je net zoveel zand mee, of alles valt tussen de tandjes van de mestvork door. Op de wei krijg je het bijna niet uit het gras. Misschien met een stofzuiger :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:15

Wat voor een mestvork gebruiken jullie dan?

Hier vandaag droog geweest maar nu weer regen voor een goede :+

Ben benieuwd morgen...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 00:02

Hier is het op een paar miezerbuitjes best redelijk weer geweest totdat ik ging werken. En in de directe werkomgeving in het lab zijn geen ramen dus geen idee het wanneer is gaan regenen hier. Nu regent het lekker door :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 03:01

Even een egopost. Ik ben vandaag dus bij een Paso Fino wezen kijken. Blijkt dat er niet 1, maar wel 5 staan. Ik mag ze allemaal trainen/rijden, dus dat is echt heel tof. Gewoon gratis ook nog.
Ook even een testritje gemaakt op 1 van de merries. En dat was echt zo ontzettend bijzonder.
Ik dacht altijd dat gangenpaarden naast standaard stap, draf en galop dan hun extra gangen hadden, zoals bij IJslanders. Maar de Paso Fino kan gewoon niet draven. Gewoon niet. Je hebt stap, dan een soort draf (quero) en een snelle draf (geen idee) en galop. En dan ook nog een andere gang, de fino. Echt er ging een wereld voor me open. Als ik ooit rugproblemen krijg wordt dit het ras wat ik dan ga kopen. Eerlijk waar, niet te geloven hoe lekker dat zat. En ik reed op een ongetrainde merrie die bepaald niet erg taktzuiver is. Ik zal de volgende keer als ik er ben eens foto's maken (en een filmpje als de eigenaresse me daarbij wil helpen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 07:04

Gaaf!

Hier heeft het vannacht echt bizar veel geregend maar de poel doet zijn werk :D

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 07:24

Wat gaaf Judith! Lijkt mij ook echt een heel bijzonder ras om te rijden!

Wat goed Jolijn! Hier ook veel regen gehad maar heb nog niet naar buiten gekeken :=

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 07:54

Hier ook aardig wat gevallen (gister overdag grotendeels droog, meeste valt s nachts en s avonds) en nu nog heel harde wind. Balen Dais dat werk stilgelegd moest worden.

Apart die kevers.

Je boft Judith, heel gaaf!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 07:55

Robijntjah schreef:
Wat voor een mestvork gebruiken jullie dan?

Hier vandaag droog geweest maar nu weer regen voor een goede :+

Ben benieuwd morgen...

Zo’n schep met heel veel tandjes, de onbreekbare variant, en een mestboy. Voor normale mesthopen is dat een prima combi, maar voor die pannenkoeken...

Ooh dat klinkt leuk Judith!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 08:13

Een vlasvork is dat.

Ik gebruik een mestboy, en dan harkje met de platte kant als de kevertjes bezig zijn geweest.

Klinkt fijn Judith.
Ik heb ooit es op een IJslander gereden en dat vond ik al fijn qua gangen!