Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lori schreef:In mijn ervaring hangt het een beetje van het type hooi af ook hoe vlot ze uit zo een net eten. Al hooi gehad die ze heel makkelijk door kleine mazen heen kregen maar ook al hooi dat ze het laatste er amper uitkregen.
Lenexa schreef:Lori schreef:In mijn ervaring hangt het een beetje van het type hooi af ook hoe vlot ze uit zo een net eten. Al hooi gehad die ze heel makkelijk door kleine mazen heen kregen maar ook al hooi dat ze het laatste er amper uitkregen.
Ja dat is precies het probleem, het vorige hooi viel makkelijk uit elkaar dus moest ze elke keer opnieuw opzoek naar een beginplukje. Nu is het lang en trekt ze dus met elke hap een nieuw stuk eruit, dus ze kan het zo naar binnen schuiven.
Extra netje met stro is een goede, dat kan natuurlijk wel!
Zinzi_jewel schreef:tantesam schreef:[ [url=m/kWuL5a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vindt deze eng
Ze kunnen het rek eruit krijgen zo met alle gevolgen van dien .
Wij gebruiken beton gaas, maar geen heel kleine Maas overigens.
Heb de clips van de bodem naar boven zitten .
Daihyo schreef:Ik zou voor het stro wel een iets grotere maas nemen. Ik heb voor hooi 2x2 en 3x3, maar voor stro 4x4. Momenteel voer ik tarwestro, maar gerstestro is iets zachter en smakelijker.
LienC schreef:Kan wel, maar let goed op de aansluiting. Met bv een 45 graden hoek met 2x een lijmverbinding ga je er niet komen
LienC schreef:Iemand nog ideeën wat geschikt is voor sloopkogel(s)? Hierboven foto van een slowfeeder geplaatst. Inmiddels zijn er 3 kapot.
2x met 3cm maas; ik vermoed combinatie PVC + 3cm maas = teveel paardenkracht
1x met 4cm maas; die bakken worden blijkbaar niet alleen geduwd, maar ook echt omgegooid door een paard.
In de bakken zitten een paar flinke stenen, maar dit is blijkbaar niet genoeg om te niet te kunnen schuiven/omgooien. Ook best gevaarlijk. Ik zie zeker de voordelen van de slowfeeders, ze kunnen opeens ruim 6uur eten ipv een uur of 2. Dus ik wil wel graag iets soortgelijks, maar ik weet inmiddels niet meer wat.
Concreet: hebben jullie stenen (of ander gewicht) in de bak liggen? En zou een metalen frame dan 'de oplossing' zijn? Ik twijfel er namelijk echt aan ..