Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dolce_pony

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:34

@horsii,

Wat raadt je nu dan aan?

Sowieso gaat het morgen regenen. Dus word regendeken met hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:45

Ik doe altijd onder de 15 graden 100 gram, 5 graden er af is 100 gram erbij. Overdag temperatuur dan he.

Helemaal geschoren wil ik er wel met 100 meer beginnen.

Ik vond obstacle runs altijd heel tof.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:49

Ik zou er 100 gram opgooien, max 150

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:37

Ik wil ook terug kunnen hardlopen :( Ik was aan les 18 met Evy na vele weken van oefenen en nu al 5 weken niks kunnen doen vanwege die heup. Ik kan nog geen 500 meter wandelen zonder pijn.

Ik wacht nog steeds tot het vanzelf over gaat, maar vrees er steeds meer voor :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:38

Oeff .. bezoekje fysio?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:39

Ja, ik vergeet steeds te bellen tijdens mijn werk! Ik denk er altijd aan als ze niet bereikbaar is :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:45

Ik ben blij dat ik elke maand een controle afspraak heb met de fysio. Wel fijn met mijn lijf. Ze combineert meerdere technieken en is zelf ruiter. Fijn persoon.

Hardlopen doe ik niet. Is niet goed voor mijn enkels en knieën.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:16

Hilary schreef:
Klinkt wel leuk idd! Ik ben een paar weken geleden begonnen met hardlopen, opbouwschema naar 5 km. Dus wie weet volgend jaar :)

Wie weet zien we elkaar dan!
Ik ga volgend jaar ook weer meedoen, vond het wel een leuke run en niet al te ver weg voor mij.

Wel grappig al die Evy runners hier. Ik ben bij les 9!

@Robijn, Obstacle runs lijken mij wel next level :=

@Dais, dat klinkt niet best hoor! Wees voorzichtig met jezelf :(:)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:54

Echte obstakel runs nooit gedaan. Wel dog survival, erg leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:07

Rennen tussen de Cheetahs is niet goed voor het moraal; dat verlies je nl altijd :)
Obstacle runs is leuk om naar te kijken, maar ik zie het mezelf echt niet doen. Een volle kruiwagen mest door een natte paddock vind ik al genoeg 'obstacle' :D

Boon heeft vannacht heerlijk warm onder haar 200 grams op stal gestaan en vertrok in een vlotte draf richting de hooibakken. Jasmijn dacht haar nog te intimideren met een kont in haar richting en oren in de nek, maar Boon zag alleen maar eten en denderde haar gewoon aan de kant :D

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:31

Arme Jasmijn, een deukje in haar ego ;-)

Gisteren is de DA geweest om te enten. Gelijk even laten checken of de kuchjes die Bennie zo nu en dan laat horen, iets zijn om zorgen over te maken, maar uit onderzoek bleek niets verontrustends. Dus het zal een lichte stofirritatie zijn. Wel in de gaten blijven houden, maar niets ernstigs om met medicatie aan de slag te gaan..

In de ochtend Bennie nog even losgewerkt. Hij was goed stuurbaar, ondanks de hele week 'vrij' te hebben gehad. Heel blij met fijne galopjes links en rechtsom. Hij was al maanden de rechtergalop kwijt, ondanks allerlei oefeningen. De massagebehandeling van vorige week heeft dat gelukkig helemaal opgelost. Nu hopen dat het zo blijft en lekker doortrainen...

Vandaag nog een dagje droog, morgen meer regen voorspeld, dus ga snel aan de slag buiten...
Fijn weekend allemaal!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:46

Fijn weekend en veel plezier!
Hardlopen in de dierentuin lijkt me wel erg leuk! Zolang dr een hek tussen zit :')
Boon leert t mooi vanzelf zo dat ze gewoon niks van het boze aan moet trekken.

Hier vandaag klussen, beiden slecht geslapen en vriendlief reageerde net al een keer of dat ik hem van moord beschuldigde. Wordt een gezellige dag _O-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:57

Sterkte MarjanB.

Goed van Boon, die kleintjes zijn net als bij honden erg groot van ego.

Ik zat vanmorgen om 9:00 uur al op Aafje. Lekker gewerkt. Ze wordt steeds sterker dus het werk wordt makkelijker. Veel geschakeld tussen de gangen en dat afgewisseld met dressuuroefeningen. Zat echt een hele fijne goede draf tussen.
Straks visite en dan de paarden hier doen en vanavond uiteten, wildavond met hoornblazers en gluhwein. Ik hou niet van alcohol en wild maar ik ga me wel vermaken.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:00

Ohh Marjan, dat wordt een gezellige dag! Misschien scheelt een stevige bak koffie nog wat?

Hebben jullie trouwens tips tegen het vast hangen in hooinetten met de voorsluiting van de deken? Indy hangt zichzelf steeds vast en staat dan heel beteuterd te kijken 'red mij'.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:35

Stevige reep ductape er over.

Boon dacht net tijdens de rit dat ze weer 5 was en dat de wind op je kop betekende dat je gek mocht doen en overal van schrikken. Ik voel nu al dat mijn rug protesteert.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:36

@Dais kan je er niet een soort hoesje over maken? Ik zou gewoon iets creatiefs doen met ducttape zodat het niet vastplakt aan de sluiting. Maar ik heb zelf andere sluitingen aan mijn deken.

@Belker klinkt goed met Aafje. Mijn IJslander moest gisteren mee naar de dressuurles bij de instructrice van mijn warmbloed omdat de grote niet zo slim was geweest en zij had hem gecomplimenteerd met ook een fijne draf.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:56

En dan gewoon over het hoofd aan en uit? Dit is echt link namelijk, steeds vast hangen in die hooinetten. Snap niet dat ze dat zelf niet bedenken bij horseware :=

Niet fijn van Boon dat ze zo schrikachtig was. Je rug lekker warm houden vandaag!

Vanochtend heb ik de zadelmaker over de vloer gehad en nu ben ik verlichting aan het fixen in de woonkamer. Misschien ga ik morgen ff rijden, maar merk dat ik met die kou totaal niet gemotiveerd ben :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:04

Ik doe altijd mijn paarden de dekens over de hoofde uit/aan. Ik vouw de deken vanaf de staart over de hals en dan nog een keer dubbel. Dat geheel til je er in 1x af en later pak je die deken precies zo gevouwen beet en doet hem weer over het hoofd aan. Ik hang ze ook zo weg of vouw ze nog een keer dubbel en berg ze op in de kast.

Boon is niet echt schrikachtig, ze liep gewoon te etteren :D
Vlak bij huis loop ik langs het tuincentrum en daar reden ze net 2 van die lege plantenrolcontainers weg op 5 mtr afstand... geen kik hè |o

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:13

@Dais, ik heb andere dekens van Horseware en die hebben een andere sluiting en dan heb je dit probleem niet.
Maar ik zou hier gewoon een hoesje om heen fabriceren zodat je de deken normaal open en dicht kan doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:15

Hier is mijn paard toch echt ooit aan het hooinet blijven hangen met een gewone sluiting.
Vraag me niet hoe hij het gedaan heeft, maar hij heeft alles los gerukt en was aan het rennen door de wei met nog een stuk.

Dekens met die sluitingen vind ik overigens om andere redenen niet fijn.
Ik vind ze "prikken" als ze naar de grond gaan.
Op en op enkele modellen na, is er niets te verstellen voor in breedte.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:19

Hier gelukkig nooit last van maar zou iets met klittenband fabriceren of een opengeknipte sok er over schuiven?

Paarden zijn vreemde wezens qua wat eng is en niet

Koffie lusten we allebei niet maar goed na wat oorlog gaat t nu goed :') ff hart gelucht en door.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:57

Ducttape idd, maar dan moet je ze wel leren om de deken over het hoofd uit te trekken. En anders iets fabrieken wat je eromheen kunt klittenbanden, maar niet gaat schuiven. Of bij een zadelmaker of goede kledingmaker een stuk klittenband eroverheen maken, zoals bijv Bucas dat heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:00

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:05

Dais_ schreef:
En dan gewoon over het hoofd aan en uit? Dit is echt link namelijk, steeds vast hangen in die hooinetten. Snap niet dat ze dat zelf niet bedenken bij horseware :=

Bucas heeft nog een extra klittenbandflapje over de sluiting, zoiets zou je ook zelf kunnen fabriceren. Ik heb als opvolg model een horseware met disc sluiting, dan kan het ook niet meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:56

Net de griep- én de pneunokokkenprik wezen halen. Ik was meteen aan de beurt en stond in 2 tellen weer buiten.
Meteen door naar een voerverkoper, waar ik nog net de 3 laatste pakken fijne houtkrul had. Die schijnen tegenwoordig allemaal geperst te worden tot kachelpellets, want dat levert meer op |o en een zakje Zero.