Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:29

sakvis schreef:
Afab, kon je de keileem niet doorboren/keren? Ik ken een stal in Drenthe waar ze dat gedaan hebben. Onder de keileemlaag was een mooie laag zand.
Waarom ik het vraag? Omdat wij waarschijnlijk naar huizen gaan kijken in gebieden met keileem als deklaag (Drenthe).

Volgens de loonwerker ging dat niet. Wij zitten op een voormalig eiland(Wieringen). En dat betekent als ik het goed heb begrepen dat er onder het keileem, gewoon keileem zit....

Drenthe is natuurlijk een heel ander verhaal. Kan ik niets zinnigs over zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:33

En dan ook nog even een paar foto's van hoe het er vandaag uitziet. Hebben de nieuwe omheining af en hij is voorzien van schrikdraad en hekken. De eerste foto is uit dezelfde hoek genomen als de "zuringfoto".
Ben best trots op het resultaat :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:20

wauw ziet er goed uit

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:21

Ziet er mooi uit hoor [***]!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:41

Supernetjes :D

Hoop dat ik hier over een jaar ook zo'n foto's kan laten zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:11

De paddock is in ieder geval "winterproof".
Bedankt voor de complimenten :o .

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:32

Ziet er goed uit [***]!

Drainage ligt nu om de 5 meter ofzo maar dat wordt in de nieuwe bak om de 2 meter.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:12

Dat ziet er goed uit [***]. Hoop dat mijn resultaat ook zo word. Ik wilde het eerst even aan kijken voor ik een extra vracht zand laat komen. Ben er nog niet uit. Wat we nu moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:55

Ik heb weer eens het oorspronkelijke blondje uitgehangen hoor:

Ik heb sinds het inslapen nog altijd last van een vlooienplaag in huisje, omdat ik dus de eerste nachten de boerderijhond bij mij had laten slapen als gezelschap.

Nu dus wel 10 bussen omgevingsspray en 2 mnd verder, sprongen ze weer op mij en geen spuitbus meer in huis:

Dacht ik dus helder te zijn en heb laatste beetje butox verdund gesprayd over stoelen en wat van stof is...
Was al geen strak plan wat alles sloeg wit uit, maar een last van mijn huid van gezicht dat ik nu toch heb joh!! Ik moest gelijk aan mijn arme Mien denken, voel nu precies wat zij heeft gevoeld...
Iets van Karma is a Bitch of zo? :7

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:34

Wow [***], daar heb je hard voor gewerkt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:36

Licht viel niet meer lekker, daarom maar een zwartwit foto ervan gemaakt. Ik heb lekker gekeet met de mannetjes vanavond. Lekker raggen, met de bal, over hindernissen raggen, dikke pret.

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:44

Antheman. Lekker als je je samen even lekker kunt uitleven. Mooie foto.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:50

:= Ojajoh! Moest stiekem wel lachen. Wat een ellende.

Mooi geworden [***]!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 06:07

Ik heb openlijk geglimlacht fabster: net of die kleine mij nog even liet weten: dat je het effe weet vrouw hoe dat het voelde! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:16

Gave foto antheman!

Ohjajoh, en nu? Vlooien weg? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:24

Voor even weer wel ja! Maar even afwachten voor hoe lang het nu gaat duren, maar heb het restje nog maar niet weggegooid, als ze nu langer dan een week wegblijven (redde het met de spuitbussen geen week namelijk) dan weet ik wat ik in het vervolg ga gebruiken...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:10

Misschien kun je zelf een vlooienbandje om doen _O-
Laatst bijgewerkt door Licor op 02-09-16 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:14

Dat raadde ik mijn zus ook al aan toen ze weer een teek had na het hardlopen... gewoon even zo'n speciale vlooienband omdoen die ook werkt tegen teken :')

@ohjajoh: wraak :D
@antheman: leuke foto! Heerlijk soms he, lekker spelen :j
@[***]: super resultaat zeg... terecht trots!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:35

[***] heel netjes geworden!

leuke foto!

Als je echt niet van de vlooien afkomt heb je daar ook een spuitbus voor.
Alles dicht doen in het gebouw, spuitbus aanzetten en rap vertrekken en er 48 uur niet meer binnen.
Dan is al het ongedierte dood.
Wij hebben dat 1 x moeten doen toen we terug kwamen van vakantie en het in de schuur zwart zag van de vlooien, vreemde katten op bezoek gehad en de opppas had het zo gelaten.

Ik moet zeggen dat ik voor het eerst advantage voor katten gebruikt hebt en dit super werkt voor de vlooien.
Gebruikte ik al voor de honden maar kende het niet voor de katten.
Vlooien vielen er bijna terplekke al af, altijd leuk zo'n aanloopkat van ergens uit de buurt :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:48

Thanks spatter.

Wat is een barbados?

Ik gebruik bij de katten sinds 1,5 jr een Seresto band alhoewel ik een enorme hekel heb aan bandjes bij een kat.
Het werkt Super! Mijn ene kat kwam soms binnen met wel 15 teken op zijn lijf en koppie. Nu helemaal niks meer of ze zijn op sterven na dood.

Vanmorgen alle paardjes een badje Imaverol gegeven. Jonkie heeft wat verdachte plekjes op haar hoofd. Heb da gebeld en die wist te vertellen dat het op het moment veel voorkomt. Dus voor de zekerheid maar even behandeld.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:08

Mijn merrie heeft ook vreemde plekjes, dus ik ben ook al met imaverol aan de slag geweest.
Doe jij 1 behandeling, dan 3 dagen wachten en dan opnieuw of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:06

Kirrr schreef:
Mijn merrie heeft ook vreemde plekjes, dus ik ben ook al met imaverol aan de slag geweest.
Doe jij 1 behandeling, dan 3 dagen wachten en dan opnieuw of?

Ja ik twijfel heel erg of het echt wel schimmel is, maar op advies van de dierenarts toch maar even gewassen. Ik doe de eerste keer het paard helemaal (met spons en imaverol oplossing afnemen) en de plekjes wat grondiger en dan na 4 dagen alleen de plekjes, daarna nog 2x alleen de plekjes steeds met 4 dagen ertussen.

Ik heb de andere 2 nu ook helemaal afgesponst en die doe ik hierna niet meer. Hebben ook helemaal geen plekjes.

@spatter, ik vraag in een vorig bericht wat een Barbados is, maar ik heb jouw post met de foto van het haarschaap (Barbados) niet goed gelezen. :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:43

[***] geeft niks, is ook een apart dier
Het is de voorloper van het schaap en de geit.
Wij hebben de onderwol van dat dier zo ver doorgefokt dat er nu bovenop wol zit.
De Barbados is een samensmelting van de Kameroen( africaans haarschaap) en ons Nederlandse schaap, beide gedumpt op het eiland Barbados tijdens de slaverij transporten.
Het schaap is een halve eeuw geleden opnieuw naar Nederland gehaald voor de fok van een beter Nederlands schaap.
Ze zijn namelijk ontzettend vruchtbaar en kunnen het hele jaar door gedekt worden, 3 x lammeren in 2 jaar is redelijk normaal en dan ook nog meerlingen.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:06

@ [***]: woe wat is dat mooi geworden.
@ Spatter: leuk beestje. Ik zou zo graag ook een geitje ofzo willen maar dat zien ze hier niet echt zitten. :)

Mijn merrie is met die warme dagen serieus verbrand geweest. Zowel neus,ogen en kootholtes. En dat terwijl ik 4x per dag zonnecreme factor 50 smeerde en ze in de schaduw zette. Ben nu nog steeds after sun aan het smeren en overdag zonnecreme

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:05

sterkte met de verbrande neus enz, had je haar geschoren voor de show of met olie behandeld?

Ik zit al de hele middag te wachten op iemand die 2 kittens zou komen halen.
Had ze gisteren al in een grote bench gestopt , vanmorgen nog even gewassen en nu zit ik de middag te verprutsen :r
Had ik ook kunnen rijden!