Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:38

Hier ook een kleine shet met een GROOT ego. Ik vind ze fantastich, die pittige kleine opdondertjes.

Martje80

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:50

Mijn kleine was boos vanavond. Ff naar buiten gewiebert om stal te fatsoeneren. Toen begon het weer te regenen. Dus toen ik klaar was hup halsters om en hek open. Het was net een raket die afging. Vanuit stilstand in galop en toen was het touw op dus dribbel piaffe op de plaats. Denk laat dr los, loopt vast naar het gras. Nou echt niet, linea recta naar stal, mietje haha. Leuk die karaktertjes

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:11

wat een kleine felle shet, heel grappig bij iemand anders :D

Zit in mijn maag met Lotte, op 1.5 zakje bute loopt ze goed maar bij minder loopt ze minder en ze staat nu al vanaf woensdag op 1.5 zakje.
Ik heb het gevoel dat het zo niet beter gaat worden en we gaan donderdag op vakantie.
Durf de oppas er ook niet mee op te zadelen want die moet haar dan op 1.5 zakje bute laten staan en nog 1.5 week op zo'n hoge dosis is ook niet goed eigenlijk.
DA was toch bang dat Ze Cussing heeft omdat ze zo slecht reageert en ze zelfs nauwlijks reageert op bute.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:17

Oei Spatter, dat klinkt niet goed. Mijn ruin van 1.73 en 600 kg deed het goed op 1 zakje.....

Dilemma. Veel sterkte!

Hier intussen ruim 50 mm regen sinds zaterdag. Ben er wel blij mee, maar heb bij mijn "mannen" voor de nacht toch maar een regendek opgedaan. Kunnen wel luw staan, maar waren zo door en door nat geregend, dat het voor mij prettiger slaapt als ik weet dat ze een pyama aan hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:29

Lotte is een welsh a van 1.15 en max gewicht van 250 kg.
Ik heb zelf de neiging om haar in te laten slapen, ze heeft 24 hele mooie jaren gehad en nu heeft ze gewoon pijn (behalve met 1.5 zakje bute) en al zou ze na weken opknappen, risico is groot dat ze vanwege de cussing gevoelig blijft en dat wil ik haar niet aan doen.
Ze is altijd de baas geweest samen met Blue en ik zie nu dat ze het moeilijk heeft en ook dat mentale aspect telt voor mij mee.
Laatste in rang worden vind ik zielig, dat is ze nooit geweest.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:04

Wat jammer Spatter maar dan denk ik wel dat je tegenover haar een hele fijne keuze maakt.
Mijn ruin van 1,65m doet het nu goed op een half zakje buut per dag. Zo goed dat ik het nog wel zonder wil proberen. Hij staat nu bijna 2 weken op buut waarvan 5 dagen 1 zakje en de rest op halve zakjes.
Die liep daarnet zo onnozel te doen met een afgebroken stuk tak op de wei dat ik nu echt zoiets heb van denk ik er nu serieus over om hem in te slapen? Pff!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:23

Moeilijk hoor zulke dingen,bij iets acuut is het vaak eenvoudig maar als het sluipt...wanneer is het genoeg.
Sterkte ermee beide :(:)

Kijk net naar de zadelkamer...onderste plank op de grond :+ Maar weer met z'n 2en mes weer terug in gleuf gedrukt en schroefjes ingezet.Kan weer even tegen...

Ik heb hier Fax in blote billen :) lekker jamaa uit...het waait zo hard en voorspelling geeft niet aan dat het windstil gaat worden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:28

Gadsie spatter. Moeilijke beslissing weer. Sterkte hiermee :(:)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:09

Gatsie spatter, het zit je niet echt mee. Maar een paard zien aftakelen in rang lijkt mij ook echt heeeel moeilijk.
Sterkte

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:46

Sterkte spatter...Denk dat je je beslissing al hebt gemaakt...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 08:32

Moeilijk spatter, maar ik denk dat inslapen inderdaad wel een paardvriendelijke keuze is in dit geval.. :(

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:25

Jeetje Spatter, het zit je niet mee. Wederom een beslissing te moeten nemen die niemand graag neemt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:41

spatter schreef:
Lotte is een welsh a van 1.15 en max gewicht van 250 kg.
Ik heb zelf de neiging om haar in te laten slapen, ze heeft 24 hele mooie jaren gehad en nu heeft ze gewoon pijn (behalve met 1.5 zakje bute) en al zou ze na weken opknappen, risico is groot dat ze vanwege de cussing gevoelig blijft en dat wil ik haar niet aan doen.
Ze is altijd de baas geweest samen met Blue en ik zie nu dat ze het moeilijk heeft en ook dat mentale aspect telt voor mij mee.
Laatste in rang worden vind ik zielig, dat is ze nooit geweest.

:(:)
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, zo kort geleden al de knoop doorgehakt met je geliefde spatter, en nu word je nogmaals die richting opgeduwd. Heel veel sterkte zeg. Heeft ze medicijnen voor cushing of kan ze die nog krijgen? En ander, 24 is een mooie leeftijd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:13

Dank jullie wel!

Vandaag de knoop door gehakt.
Met de DA er over gehad dat een volle week op 1.5 zakje bute toch wel een uiterste is( de hele week er voor stond ze al op 1 zakje bute) en dus kreeg ze gisteravond geen half zakje meer(smorgens had ze een heel zakje gehad).
Vanmorgen stond ze weer beroerd, achterhand er ver onder, wiebelend op voorbenen om de boel maar te ontlasten.
Manlief er bij gehaald en ook hij kon niet anders concluderen als dat ze weer pijn had.
DA gebeld en die gaf aan dat de bute dus de ontsteking niet weg krijgt , alleen pijnstillend werkt op hoge dosis.
Dat dit een heel lang en grote kans moedeloos verhaal wordt ;(
Dus besloten dat ze morgen mag gaan, krijgt ze vandaag gewoon weer 1.5 zakje.
Eerst had mijn man nog zoiets van jij wil de extra zorg niet, maar dat is het niet, ik ken haar zo goed dat ik gewoon zag en voelde dat het niet goed ging en dat moest hij nu ook wel toegeven.

Het is zo bizar, na Rakker is hier geen paard meer vertrokken en nu moet ik kort na elkaar de 2 oudste laten gaan. |(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:16

Pfff spatter, heftig. Zeker zo dicht na elkaar. Heel veel sterkte en kracht toegewenst! Geniet van haar laatste dagje!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:23

Voor 1 paard zo'n beslissing maken is al alles behalve fijn, maar nu een 2e zo kort erna, helemaal verschrikkelijk. Maar wel de juiste beslissing als ik het zo lees. Veel sterkte!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:27

Ik heb al eventjes niet gereageerd vanwege tijdgebrek omdat we als een malle aan het klussen zijn in ons huis maar ik wil je graag heel veel sterkte wensen Spatter. Wat een drama zo kort na elkaar je dieren te verliezen. Heel erg veel sterkte!! :(:)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:33

Heel veel sterkte Spatter maar je maakt tegenover haar wel de juiste en eerlijke keuze.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:39

Sterkte morgen spatter! Ik vind het echt heel erg voor je.. :(:)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:40

Dat zijn moeilijke beslissingen spatter.. sterkte morgen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:42

@spatter: waardeloos dit soort dingen. Maar pijn is ook niet alles. En die specifieke HB-stand zegt wel genoeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:18

Vreselijk, wat een rotbeslissing om te nemen. Maar zo te lezen wel de juiste. Sterkte morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:21

Ai arme spatter. Veel sterkte....

Net als de anderen al zeggen, denk ik ook dat het de enige juiste beslissing is.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 19:38

Sterkte en moed, spatter..

ZwerteJarig
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:04

Ook ik denk dat het de juiste keus is. Maar oh wat blijft dat gruwelijk moeilijk! Mij helpt altijd de gedachte dat het mooi is dat wij ze echt uit hun lijden kunnen verlossen, we helpen ze. Het is ons eigen verdriet wat het zwaarste is! Heeeeel veel sterkte!