het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:45

Dais, Lithothamnium is een rode alg.
Ik slik het in tabletvorm vrijwel dagelijks vanwege mijn eigen maag. En Mirtje krijgt het ook in poedervorm.
Lithothamnium:
Goed voor de botten*
Ondersteunt het gebit*
Voor geestelijke energie*
Voor een goede gemoedstoestand*
Voor een heldere geest*
Goed voor de spieren*

Mooie track heb je. Ziet eruit als een fijne plek.
Dikke pees is echt balen. Goed koelen, traumeel erop en goed in de gaten houden. Sterkte

Lynn Nikita, hier regent het ook. Het water tikt helaas vertrouwd op de dakpannen. Regent het zo hard dan dat ze niet naar buiten kunnen?
Sterkte met je buitendag.

Mijn. Buurvrouw is heel jong en heel onverwachts overleden. Om 10.00 heb ik met mijn andere buurvrouw een afspraak bij de bloemist om een rouwboeket samen te laten stellen namens de buurt.
Gisteren al geworsteld op de tekst van onze kaart, maar die is gelukkig naar tevredenheid af.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:52

Ik heb net 20 minuten staan koelen in de stromende regen buiten. Ik heb geen poetsplaats met afvoer maar heb net bedacht dat die er wel gaat komen :') en traumeel heb ik nog steeds niet dus dat is wederom arnica, maar ik ga het wel bestellen.

Wel echt balen en ik vind het zielig voor haar. Ze is altijd een beetje overdreven als ze blij is en dan worden haar benen net elastieken en die vliegen overal :+

Interessant van die alg! :j

Wat erg van je buurvrouw, zo jong en onverwachts. ;(

LN, ik zag net op weeronline dat er idd een rode pluk boven jullie hangt en niet meer verdwijnt geloof ik. Sterkte daar!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 07:55

Mijn man om half 5 vanmorgen. Heb je de dekens op de poort laten hangen? Jep helaas die zijn nu nat. Geen probleem heb reserve.

Guus zat dit weekend weer met zichzelf in de knoop. Ze zag de longeersingel ( nieuwe wilde passen) kreeg een grote nee meerdere keren per dag. Op halster ook. Toch een keer te pakken gekregen en singel erop gelegd. Toen was ze beetje boos. Maar had echt zoiets sorry meid even passen en je bent klaar.

Maar had ik niks vast kwam ze wel kriebelen. Kruiwagen werd omgeduwd, werd op de voet gevolgd etc. Vanmorgen stress want eerst deken op voor de deur open gaat. Buiten was ook stom want nog donker en regen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:54

Boemel of Marjan staat er op de verpakking toevallig de echte samenstelling? Daar ben ik wel benieuwd naar.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:58

Waarom denk je dat ze je een grote “nee” geeft Joyce?

Ik merkte dat de nee van Tess pijngerelateerd was. Ze was een paard dat dolgraag aandacht wilde en ook heel graag werkte.
Aandacht wilde ze altijd wel. Maar hoe vervelender haar lijf voelde, hoe harder ze nee riep tegen alles aan hulpmiddelen.
Op het laatst was een halster echt teveel voor haar. En aaien vaak ook. Echter gewoon bij haar staan en kletsen dat vond ze heerlijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:02

manzano schreef:
Boemel of Marjan staat er op de verpakking toevallig de echte samenstelling? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Volgens mij is het spul dat Marjan voert ook gewoon pure Lithothamnium. Ik voer nu nog Lithothamnium uit Frankrijk en daar vind ik het volgende:
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:11

Ben benieuwd naar het effect van het poeder Boemel. Ziet er veel belovend uit.
Wat verdrietig van je buurvrouw. Heftig. Gecondoleerd en sterkte.

Hopelijk valt t mee Dais. Balen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 09:40

boemel schreef:
Waarom denk je dat ze je een grote “nee” geeft Joyce?

Ik merkte dat de nee van Tess pijngerelateerd was. Ze was een paard dat dolgraag aandacht wilde en ook heel graag werkte.
Aandacht wilde ze altijd wel. Maar hoe vervelender haar lijf voelde, hoe harder ze nee riep tegen alles aan hulpmiddelen.
Op het laatst was een halster echt teveel voor haar. En aaien vaak ook. Echter gewoon bij haar staan en kletsen dat vond ze heerlijk.

Goed dat je het vraagt, ik probeer zo ook wel te kijken waarom het is. Dan ook in gedachten met de pssm erbij probeer ik voor mijzelf bij te houden wanneer.

De nee gaf ze in mijn ogen op de volgende manier:
Ze ziet mij aankomen met longeersingel, rent gelijk weg. Blijft ondertussen dat ik de wei in ga (singel wel in de hand) rennen, bokken, hoofd zwaaien. Op ons af en ook bij ons weg. Af en toe een rondje om mij heen. Als ik weg ga blijft ze even in haar bui hangen.

Dit herhaalt zich een paar keer, tussen de momenten zit wel ruim tijd.

De keer dat ik haar wel halster om kon doen had ze het niet verwacht. Haar "boze" reactie was onrustig staan, schrapen met voorbeen. Gewoon haar hele houding. Heb de singel dus ook alleen maar opgelegd, gekeken of full nog net kon bij haar dus ook niet vast aangesingeld. Daarna weer af gehaald, haar los gemaakt en toen ging ze dus weer rennen, bokken, headbangen.

Later heb ik wel gewoon de borstel erover kunnen halen, kunnen kriebelen etc. Ze is wat oplettender voor de omgeving, heeft wat meer spanning in haar lijf. Rug weer iets gevoelig met borstelen. Maar ondertussen kunnen de volgende dingen triggers zijn, in mijn idee in volgorde van meest reëele kans:
- omlaag gegaan in vitamine e
- suplementen 3x vergeten
- ik vermoed hengstig, meen het te ruiken vanochtend
- 1 dag weg geweest en iemand anders heeft ze binnen gezet, dus verandering in patroon.

Ze heeft trouwens ook echt wel hele goede dagen. Relax, speels, slapen etc. Als ik dit gedrag wat ze nu heeft laten zien te vaak zie dan gaat er een tijd pijnstilling in om te kijken wat het doet.

Voor de paarden aan de poeders. Top! fijn dat het helpt. Boemel ook fijn dat Mirtje weer steeds iets beter gaat. Ik heb nu ook een boek voor speurwerk met paarden. Misschien iets voor haar? Tenminste als ze graag haar neus gebruikt.

Sneu voor de jonge buurvrouw. Toch altijd pittig als het mensen zijn op jongere leeftijd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:47

Wij waren gisteren bij onze DA/chiropractor. Johnny had steeds zijn knieeen weer op slot dus die moest nagekeken worden. Fiesta had gewoon controle. Het meeste werk zat dus ook bij Johnny. Of hij kan het naast de wagen niet aan, of hij heeft vastgezeten in het draad wat stuk was op onderste draad, of hij mag niet meer met hele grote paarden spelen of zijn voeten zijn te kort waardoor hij zijn lijf verkeerd gebruikt. Hij is losgemaakt en wij gaan maar eens puzzelen. Niks laten doen wordt hij ook niet gezelliger van.
Fiesta hd 1 plek en dat past het verliezen van een hoefschoen. Ik heb het zien gebeuren.

En nu regent het weer. Paarden zijn gedaan en ik heb straks borstonderzoek. Geen idee of ik nog ga sporten.

Heftig van de buurvrouw Boemel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:50

Joyce klinkt als Hera.. die kan ook zo van slag zijn als er wat anders is. Zo frustrerend soms! Maar merk bij haar dat ze me begint te vertrouwen en het steeds beter gaat. Ze was ook enorm kopschuw, kon ook zo enorm schrikken als er iets van beweging was. Nu is dat er helemaal uit.

Hoe lang heb jij Guus al?

Zal vandaag ff een foto van het etiket maken :D

Boemel, gecondoleerd

Belker, knie is vaak dat ze niet goed af kunnen wikkelen. Beetje binnendoor zetten en teen kort houden. Wel ingewikkelde puzzel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:05

Wat vervelend Joyce dat ze bij tijden zo overduidelijk niet lekker in haar vel zit.
Als je pijnstillers zou doen, dan zou ik vragen naar iets voor zenuwpijn. Zenuwpijn kan dat gestresste gedrag veroorzaken.

Geen idee eigenlijk of Mirtje speuren leuk vindt.
Ik ga het ook maar even niet proberen.
Heb echt zo’n waanzinnig hoge extra kosten gehad voor de paarden het afgelopen jaar, dat ik besloten heb eerst mijn spaarrekening naar een heel gezond niveau te gaan brengen. En daarom schrap ik voorlopig alle niet echt nodige uitgaven. Dus ook een boek :o
Ik denk dat me dat uiteindelijk veel rust gaat brengen als mijn spaardoel gehaald is.
Wel jammer, want ik had net een waanzinnig mooi hoofdstel gezien :=

Vervelend van Johny zeg Belker. Ik neem aan dat het binnendoor bekappen al wel geprobeerd is. Hopelijk knapt hij snel op.

Wat voor onze kat met knieproblemen ontzettend goed gewerkt heeft is voeren van groene lipslijmmossel.
Op de beurs heb ik gezien dat ze dit ook als paardensupplement hebben. Wellicht het proberen waard.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 10:08

Marjan ze staat nu 2 jaar bij ons. Maar vanaf haar 3e of 4e jaar was ze van mijn schoonzus. Dus we weten aan de ene kant best wel veel historie maar ondertussen weinig.. Laat ik het zo zeggen, niet alles werd gezien. Maar meer manege stijl zeg maar. Ahh stijf rij maar gewoon door wordt ze losser van. Naar binnen wilde ze daar wel altijd. tja als je de hele dag geen eten hebt gehad en er is eten op stal dan vind ik het logisch.. Vrijdag hoorde ik ook ineens ja toen die en die haar een tijdje reed en veel deed ging het ook minder. Wilde er op dat moment even niet op doorvragen maar dat ga ik dus wel nog doen, wat ging minder? Lijfelijk of stijf of kreupel?

Als ik met haar in lessen daar mee reed had ik het braafste paard, ze schrok nergens van. Alleen in de hal of dingen stonden op een andere plek dan was het even eng. Maar ondertussen staat ze bij ons wel met de neus erop als ik de slijpschijf vast heb, kan ik gewoon een zeil over haar heen leggen en loopt ze erover. Ze is nooit geschoren maar mag wel met scheerapparaat over haar heen, niet dat het nodig is met haar kort velletje.

Maar meer idd het van slag zijn. Maar ook soms er wat lang in blijven hangen vind ik apart bij haar. Qua vertrouwen denk ik wel dat ze dat wel in mij heeft. Als er wat is met oudje dan gaat ze ook achter mij staan zo van help jij hebt meer te zeggen over hem. Mag ook overal aan. Laatst had ze steentje onder de hoef, nou krijg gelijk het hele been in handen gedrukt van hier au help. Maar alleen als ze dus even van de leg raakt kan ik haar niet bereiken en daar wil ik wel aan gaan werken dat ik de kleine signalen eerder ga zien en dat voor kan zijn of weet hoe ik haar eruit krijg. Maar met grondwerk valt ze bij mij dus in slaap en is ze helemaal zen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:09

@boemel: schrikken van de buurvrouw, gecondoleerd!
@belker: wat Marjan zegt... de smid de hoef wat binnendoor laten zetten geeft vaak al verbetering.

Volgens KNMI gaat het vandaag niet meer droog worden dus Jasmijn de haldeken op gedaan en een klein beetje hooi buiten, maar het meeste in de tent gevoerd. Paarden de stal uitgelaten en Boon liep als eerste naar de bak buiten, nam 3 happen en liep de tent in :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:25

Df hier ook alleen maar regen.. bleh..

Joyce, klinkt idd als Hera, kan heel veel dingen met dr maar als er error is dan weet ze niet hoe ze het moet verwerken en raakt ze overstuur. Gisteren, heerlijk gereden en was aan het uitstappen op de track. Super relaxed. Denk zet dr even naast de paal, haal het hooinet er af en neem die mee. Nou echt helemaal in de war en wilde niet naast de paal staan. Willen vluchten en omhoog komen. Uiteindelijk elk stapje in de goede richting beloont en naast de paal afgestapt en aan de hand er nog even naast geparkeerd. Hooinet voor het zadel gegooid en naar stal gelopen waarbij ze weer relaxed was. Het is gewoon soms dat ze het niet snapt, paniek krijgt en dan ook echt niet meer open staat voor rustig worden.

Kan er ook zo geen pijn aan koppelen denk eerder dat ze een stukje mist hoe om te gaan met stress. Wilde daarom ook met trt beginnen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:48

Gecondoleerd Boemel!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:55

Gecondoleerd boemel!

@Belker, succes met je borstonderzoek!
Hopelijk valt het mee met Johnny en is het "alleen" maar teveel gespeeld.

Hier ook regen, regen, regen.
Hooi hangt in/bij de stal maar ze kiezen ervoor om niet te eten en in de regen te gaan staan :')

Zo maar eens een slag slaan in mn huishouden, die loopt iets achter :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:14

Teen kort en binnendoor is normaal hier. Hij had heel lang geen last en opeens weer wel. Was verklaarbaar vanuit zijn vaste rug. Hij zette zijn voeten extreem onder zijn lijf waardoor er meer spanning op de spier vanuit de rug naar de knie kwam. Dus die stond continu op spanning en trok aan de knie.
De verwachting is dat het probleem weer opgelost is.

Joyce, lastig met Guus. Hopelijk kom je door dat stukje heen.

Marjan, je bent goed bezig met Hera. Wat een stappen heb je gemaakt met haar.

Regen….. DF, groot gelijk dat ze in de tent staan. Hier staan ze gewoon in de regen…..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:50

Lynn succes vandaag met buitenwerken...wat een *pieeep* weer zeg.

Boemel, wat schrikken van je buurvrouw, gecondoleerd.
En zo knap hoe jij met Mirtje op weg bent.

Dais, beterschap met je paard.
Leuk als ze zo blij doen, maar net als ze zich stuk maken ;(

joyce
vervelend dat wispelturige karakter van Guus.

Belker succes met het borstonderzoek

Marjan ook fijn op weg zeg.
Hera heeft bij jou ook echt wel het juiste plekje gevonden

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:15

Succes Belker!!

Hier miezer, vooral heel grijs en troosteloos.

Ik heb afgelopen dagen mn project pony ook weer opgepakt. Ging niet verkeerd, heb hem kunnen longeren bij de ponyclub naast ons huis. De stapjes zijn mini, maar zo lang ze nog vooruit gaan is het goed. Heb hem inmiddels al ruim 2 jaar, dus het is er een van de lange adem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:41

Hier ondertussen echt wel een vieze zeikregen, paarden dus maar weer in de tent gevoerd.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:33

Ik sluit weer aan.
Hoop ellende op dieren gebied, verbouwing en afstuderen werd een beetje veel.
2 honden in een week moeten laten inslapen.
Onze eigen hond en de hond van mijn zus welke wij bij mijn ouders al hadden.

Het topic blijven volgen was dus een beetje veel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:14

Sterkte Horsii :knuffel:

Dais, niet grappig zulke elastieken pootjes..
Manzano, fijn dat je kon longeren daar. Klinkt wel als groot project.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:29

Sterkte Horsii.
Zo omderzoek weer overleeft.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:08

Belker schreef:
Sterkte Horsii.
Zo omderzoek weer overleeft.

Lijkt me niks Belker, ik ben nog ff vrij van die controle gelukkig. In mijn familie komt het borstkanker gen voor. Ben laatst getest en ben de eerste die het niet heeft. Dus viel een last van m’n schouders. (Al is er nog kans van 14% maar dat is altijd beter dan 45%)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:54

Sterkte Horsi.

Fijn Belker.
Dat is mooi nieuws Marjan. Hele opluchting.