Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:25

:') Maartje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:26

_O-

Bijna weekend jongens!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:29

Voor mij is elke dag weekend :)

Er hing hier net een hele donkere lucht, maar er vielen 3 druppels uit. Om half vijf hebben we weer een kans...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:30

Hier in eindhoven is er toch al best wat gevallen.

Iedere dag weekend klinkt heerlijk maar ik weet ook van mezelf dat ik het daar niet heel goed op zou doen uiteindelijk :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:32

Hier regent het nu, net als ik met de middelste naar zwemles moet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:35

Buiten zwemmen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:53

@Robijntjah: als je buiten woont met dieren aan huis hoef je je nooit te vervelen :)
Werken was voor mij echt een manier om brood op de plank te krijgen, een workaholic ben ik nooit geweest.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:10

Robijntjah schreef:
Buiten zwemmen :')

Zo hard ging het gelukkig niet :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:02

Hier regent het nu ook iets, maar je moet wel goed kijken.
Maar mijn klusje van vandaag is mooi op tijd af.
Vanwege bomenkap moest er een houthokuitbreiding komen. Dat is klaar, afgedekt met mooi groen schaduwdoek (niet waterdicht, maar houdt wel een hoop tegen) en hij ligt al vol ook.
Huisgenoot heeft het nodige meteen gekloofd en klaagde over een botte bijl, dus die heb ik meteen ook geslepen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:09

DubbelDun schreef:
@Robijntjah: als je buiten woont met dieren aan huis hoef je je nooit te vervelen :)
Werken was voor mij echt een manier om brood op de plank te krijgen, een workaholic ben ik nooit geweest.

Hier ben ik het helemaal mee eens :j

Waait het bij jullie ook al zo ontiegelijk hard? Ik vind dat toch altijd een beetje spannend nu ik de paarden aan huis heb (ik zit naast een bos). Net zoals onweer, vind ik nu ook een stuk spannender geworden.
Geregend heeft het hier ondertussen ook al een hoop moet ik zeggen, maar wel lekker voor de wei. Denk wel dat ik er de paarden er een paar dagen af ga houden. De grond was zo keihard dat het water er niet lekker in trekt, ze lopen de toplaag kapot en daaronder is het nog steeds hard :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:14

Echt hard waaien doet het niet, maar de regen valt nu wel mollig én de zon schijnt :D

Bomen zijn altijd onvoorspelbaar, zeker naast een bos waar er geen onderhoud aan gedaan wordt.
Bij hele harde wind/storm zou ik ze uit de buurt van de bomen houden door een extra draadje/omheining te spannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:16

Ik verveel me thuis ook nooit hoor alleen vind het toch ook wel fijn om een beetje zelfontplooiing buiten de paarden te behouden.

En letterlijk een leven hier buiten de poort.

Ooit weer minder werken is wel zeer welkom hahahha.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:09

Oehh als ik het geld niet nodig zou hebben, zou ik vandaag nog stoppen met buiten de deur werken! :P
Sterker nog, manlief wil graag een groter stuk land kopen en zelf hooi gaan maken voor verkoop, hopelijk genoeg om van te kunnen leven...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:13

Ik zou maar wat graag een uurtje of 10 thuiswerk hebben en dat zelf in te delen over de week.
Door mijn NAH is het zo moeilijk om te werken voor de baas. Maar ik ben niet elke dag slecht, zo verschillend.
Autorijden neemt wel direct veel van de belastbaarheid weg, daarom thuis zou geweldig zijn.
Maar dat is ook niet vindbaar.

Eigenlijk vond ik buiten de deur werken wel top.
Zou ik dat met een lage belastbaarheid kunnen vinden, betaald, lijkt me dat echt fijn. Mis toch wel de mensen om me heen, terwijl ik me nooit verveel.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:18

Ik wil heel graag kijken of het paardenfokken/opfokken rendabel genoeg kan maken om minder te gaan werken.

Werk op de IC en best wel zwaar werk

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:19

Ja dat kan ik me voorstellen. Wel fijn dat je dan thuis de ruimte hebt om te ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:24

Ik heb dat schakelen tussen werk en thuis echt nodig om me scherp te houden. Nu werk ik in de GGZ dus wel veel koppie werk, heerlijk om af te wisselen met thuis lekker lichamelijk bezig zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 18:33

_Penotti schreef:
Bijzonder ras :)

Hier is de merrie ook alweer vliegerig omdat het kouder is. Die reageert daar direct op.

Die van mij ook al. Ik zat er met rijden op maar zei net tegen mijn man. Het zal het weer wel zijn.
Nu lees is dat er vandaag meer zo zijn :') stelt mij gerust

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:34

Van de week heb ik alleen gereden en mijn vriend een appje gestuurd dat ik ging rijden.
Maar vandaag had ik dat lef niet. :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:01

Ik zit sinds juni thuis, in maart besloten weg te gaan bij mijn werkgever maar aan de bak komen blijkt een stuk moeilijker dan gedacht. Waar ik voor de Corona wekelijks aanbiedingen kreeg, ben ik nu al 15+ x afgewezen :Y) In de zomer was het eigenlijk wel een luxe, maar nu verveel ik me de pletter.. door de aard van mijn functie (Office manager/PA/HR) ‘hoor’ ik op kantoor en dat vind ik best fijn.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:13

Libera schreef:
Ik wil heel graag kijken of het paardenfokken/opfokken rendabel genoeg kan maken om minder te gaan werken.

Werk op de IC en best wel zwaar werk

Hier ook verpleegkundige, niet op een IC, maar wel met een zware pathologie (interne/onco) en ik zou het ook niet erg vinden om minder of zelfs niet te gaan werken. Het is echt heel zwaar en is er de afgelopen jaren/maanden echt niet leuker op geworden. De werkdruk wordt steeds hoger.
Had ik maar zoveel grond dat ik hooi kon verkopen/paarden opfokken :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:51

Nouja, daar hebben wij de grond dus ook niet voor :) Maar met een speciale overheids lening misschien wel mogelijk om dat te kopen :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:29

Ik zou accuut stoppen met werken als het financieel kon en thuis zijn voor de kinderen. En dan als zij op school zitten tijd hebben om te rommelen thuis. Maar dat zit er niet in helaas

Net tussen de buien door gelongeerd. Ik moet nog hooi in de netten doen en nu giet het. Altijd hetzelfde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:35

Hier echt weinig regen in vergelijking met Eindhoven vandaag!

Heb ook even gelongeerd. Ik vind het maar guur weer.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:43

@Libera, hoe is het bij jou op de IC op het moment? Veel druk van de covid?

@Fangio, waar werk jij?
Hier ook werkzaam op een interne oncologie afdeling als oncologie verpleegkundige. Pittig maar mooi werk!

Hier komt het echt met bakken uit de lucht. Overal plassen en zelfs rillende paarden :oo
En helaas komt nu ook naar voren dat beide merries de ruin nog wel lastig vallen en hij mag dus niet de stal in, of er wel in maar dan zetten ze hem in de hoek en dan durft hij amper adem te halen, laat staan eten.
Best een gedoe met de herfst/winter op komst.
Ik zit er toch aan te denken een extra schuilstal neer te zetten,maar die krengen kosten een vermogen :oo
Jullie tips voor een goedekope optie? Of zelf maken? 3x3 is voldoende.