Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:40

Ohh ook zonde DubbelDun, en inderdaad.. van die stadsmensen die ineens ook 'vrij' willen wonen, maar eigenlijk niet begrijpen wat 't inhoudt... en gaan zitten klagen... _-:( Blijf lekker in je k*tstad :')

Whahaha voor de kerstboom wel _O- Jaaa, jullie kunnen wel een fantastisch grote kerstboom kwijt _/-\o_ <3

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:42

Hallo medebokkers,

Ik kom mij graag melden in dit topic :)
Ik ben Joyce en woon sinds enkele maanden bij mijn vriend op de boerderij. Mijn oudere merrie was al eerder dan ik verhuisd en sinds een klein maandje heb ik er een blonde vriend bij gekocht.
Mijn vriend is schapenfokker en heeft een paar honderd schapen rondlopen :)

De paarden staan nu nog apart omdat mijn nieuwe, blonde vriend nog gecastreerd moest worden. Over 3 weken kunnen we gaan kijken hoe het samen klikt *\o/*

Afbeelding Mijn merrie

Afbeelding mijn ruin

Ik las iets over fijne, meedenkende buren. Dat is natuurlijk wel heel fijn en helaas niet vanzelf sprekend. Wij hebben gelukkig ook geen gedoe met onze buren. Mijn schoonouders wonen aan de ene kant naast ons, en de oom en tante van mijn vriend aan de andere kant haha. Mijn ruin loopt momenteel op het stuk land wat achter het huis van de oom en tante ligt. Die vinden het wel een leuk gezicht zo, een paardje en drie alpaca's, zij en hun buren aan de andere kant waar het land ook achter loopt houden alles goed in de gaten en kroelen dan ook regelmatig met mijn paardje :j
Ook hier niks te klagen over de buren dus.

Wat een verademing trouwens om de paarden lekker aan huis te hebben zeg! Vroeger moest ik een uur heen op de fiets en nog een uur terug op de fiets, nu is dat in de zomer niet erg. Maar de herfst en winter vond ik altijd verschrikkelijk met de wind en regen!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:43

Ja daar zijn wij ook bang voor als de buren gaan verhuizen dat er van die stadsmensen die zeuren komen te wonen, dan ben je er mooi klaar mee. Als ze 1 vlieg zien meteen gaan klagen oid.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:44

Welkom Joyce
Ja lekker snel bij de paarden is echt een genot :j
En mooie blonde heb je erbij gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:45

Welkom Joyce!
En wat leuk, alpaca's (om van een afstandje naar te kijken :o )!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:46

@hoyce: welkom. Leuke foto's . Die alpaca's (zeker dat veulen) zien er wel erg knuffelig uit :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:46

Welkom Joyce, en jaaa alpaca's, te leuk!! :D :D :D Wilde ik ook :') Maar land op _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:47

Joyce, meteen een vraag hahahaha, hoe doen jullie dat met de combinatie schapen en paarden en het risico op leverbot?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:59

Wat een fijne buren hebben jullie allemaal, die moet je echt in ere houden!
Onze wei heeft geen buren (Ja akkerland haha) Aan 1 kant liggen wel van zo'n volkstuintjes en ik moet zeggen daar heb je ook geen last van, gooien gelukkig nooit iets over de draad heen en vinden het juist leuk om soms even naar de pony's te kijken, ze letten zelfs ook op dus altijd sociale controle, ook erg fijn dus :)

Welkom Joyce!
Ik ben als mijn ruin (Volgende week *\o/* ) verhuisd is ook een dik uur per dag minder tijd kwijt aan het heen en weer gereis naar mijn paard, kijk er nu al naar uit :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:22

Alpaca's <3 <3 Ik vind ze zo leuk :D :D
Wat super fijn voor je dat je de paarden nu ook aan huis hebt! Welkom hier!

Wij hebben gelukkig ook prima buren hier. En scheelt al de wereld dat er mooi ruimte overal tussen zit, dus je zit elkaar sowieso al niet op de lip. Ook meerdere paardenmensen. En nog een koeienboer (spreken en zien we nooit) en schapenboeren. Goede buren is goud waard!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:31

Robijntjah schreef:
En een paar huizen verderop zit een koeienboer met en hobby welshfokkerij waar ik via fb en app soms wat contact mee heb. Volgens mij hele leuke mensen maar we zijn hier gewoon zo druk met alles dat echt vriendencontact er niet echt in zit.

Dat hier dus ook, zo druk met vanalles dat we aan sociaal doen niet toe komen :+

Welkom Joyce! Geen reistijd is inderdaad zo fijn! Kun je toch vlug ook even wat tussendoor doen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:40

Hier ook niet.
Hier staan wel 4 huizen, incl die van ons vrij dicht bij elkaar. (lees 60-100 meter :D )
En toen we hier net kwamen wonen zijn we uitgenodigd om bij elkaar op de koffie te komen met de verjaardagen, 8 mensen in totaal dus.
Afspraak , ze komen om 8 en vertrekken om 23.00 en echt daar kun je zowat de klok op gelijk zetten.
Hier hebben we dus ook meteen aan mee gedaan, om zo de mensen te leren kennen.
En is ook altijd erg gezellig.
Verder spreken we elkaar niet zo veel. Die van gisteren nog het meeste, die zitten ook het dichtste bij.
En dat is ook prima met de deur plat lopen denk ik niet dat het beter word, we zijn er voor elkaar als het moet en dat is genoeg.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:05

Bedankt allemaal!

De alpaca's zijn super leuk inderdaad! Helaas niet aaibaar haha. Van nature houden ze helemaal niet van fysiek contact. Die hebben ze dan ook niet met elkaar. En hoe jammer ik het in het begin vond, is dat beter zo. Ze worden nog wel eens gestolen, en dat gaat met tamme alpaca's een stuk makkelijker. Eentje heb ik wel al zover dat ze uit mijn hand eet, en komt ruiken. En daar laten we het maar bij :)

Ik zag een vraag over leverbot; dit wordt overgedragen door parasieten die in slakjes kunnen zitten aan de slootkant. Wanneer sloten gedregd worden kun je ze inderdaad aan kant vinden evenals wanneer het lang nat weer is, dus het seizoen wat nu komen gaat. Moeten het vanaf nu dan ook wel in de gaten gaan houden. En ik kan altijd de slootkant afzetten als dat nodig is :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:08

Ik las dat je er ook op kunt laten testen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:23

DubbelDun schreef:
Ik las dat je er ook op kunt laten testen.

Of dieren het hebben bedoel je? Dat klopt inderdaad. Dan zijn er wel al symptomen zichtbaar waardoor je ze laat testen. Het helpt ook om regelmatig mest te laten onderzoeken (en zo nodig ontwormen natuurlijk) omdat het vaak samen gaat met andere wormen, zeker bij jonge paarden. Dus goed in de gaten houden.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:28

Welkom Joyce leuke foto’s.
Fijn om goede buren te hebben, lijkt me waardeloos als het tegen zit....

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:54

Welkom Joyce.
Je haf is echt <3

Hier prima buren! Met kennismaken overal op de koffie geweest en ze zijn ook allen op kraamvisite geweest toen mn zoon geboren werd.
Verder groeten,praatje maken en spullen lenen/hulp vragen kan altijd.
Helemaal prima, wekelijkse borrels e.d. hebben we toch geen tijd voor op het moment :D

En natuurlijk mega blij met de wei die ik kan huren van mn buurman.

Brrr ik vindt het maar guur vanavond :brr:
De haren staan bij allen ook aardig rechtop.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:40

Hallo allemaal,

Ik zwaai ook even. Ik lees nog steeds mee, maar voorlopig nog geen paardjes aan huis. Ik zit nog tot minstens volgend jaar zomer in een huurhuisje.
Wel ga ik zaterdag kijken bij een Paso Fino, om eventueel bij te rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:04

Dat lijken me leuke paardjes. Heeft deze ook extra gangen ??

Het was net nog best fris. Peppy deed een mooi gestrekt drafje om zijn stukje peen te komen halen :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:44

Wat leuk Judith! Ik ben benieuwd!
Hier ook koud! Brrrr maargoed die pony's doen de kop aan de grond en klaar :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:48

Bijzonder ras :)

Hier is de merrie ook alweer vliegerig omdat het kouder is. Die reageert daar direct op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:17

Nou ik had de hoop dat die bonte ook iets vlotter zou zijn door dit weer, maar helaas. Een sullig drafje OK, maar verwacht niet iets vlotters en liefst ook na elke 100 mtr draf ook weer 100 mtr stappen.
Ik kwam dus moeier thuis dan zij was...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:32

Hier vlogen ze vanmorgen met zn 3en door de bak heen. Duidelijk fris en energiek _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:54

Ja de Paso Fino heeft ook de extra gangen. Dat vind ik nog het spannendst, haha.

Hoe koud was het daar? Ik moest afgelopen zaterdagochtend de voorruit krabben. De rest van de week niet meer hoor.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:55

Afbeelding
Hier zijn ze ook heel druk :')