Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:21

@art, Voor 1500 kun je misschien een leuke draver oid vinden maar een echt leerpaard niet. Nu heb je al 2 goedkopere groene pony`s waar je met beide de nodige problemen hebt. Dan zou ik extra opletten dat je niet impulsief een 3e aanschaft. Ook kosten 3 paarden een hoop tijd.

Warm water lijkt mij erg luxe maar ga ik niet aanleggen, teveel werk met aanleggen ten opzichte van de keren dat ik het nodig ga hebben
Mocht het een keer echt nodig zijn dan leg ik wel een tuinslang vanuit huis

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:23

Lynn_Nikita schreef:
@art, Voor 1500 kun je misschien een leuke draver oid vinden maar een echt leerpaard niet. Nu heb je al 2 goedkopere groene pony`s waar je met beide de nodige problemen hebt. Dan zou ik extra opletten dat je niet impulsief een 3e aanschaft. Ook kosten 3 paarden een hoop tijd.

Warm water lijkt mij erg luxe maar ga ik niet aanleggen, teveel werk met aanleggen ten opzichte van de keren dat ik het nodig ga hebben
Mocht het een keer echt nodig zijn dan leg ik wel een tuinslang vanuit huis

daarom dat ik er ook geen koop voor die prijs. ;)
Als er een 3e komt is het alleen ene die echt bomproof is nergens van opkijkt en ook als leidpaard kan dienen. Prijsklasse dus rond 3.000-5.000 euro zie ik toch vaak. Maar voorlopig heb ik ook andere prioriteiten :j.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:28

Wij hebben idd ook een grote boiler. Hoeveel liter weet ik niet uit mijn hoofd en ben op het werk dus kan het ook niet nakijken. Ik kan in elk geval op mijn gemak staarten wassen of de hele paarden mocht ik dat willen zonder dat het warme water op is. Vind dat de zwarte staarten na een tijdje toch grijs van de modder worden. Dus eens in de zoveel tijd was ik ze gewoon. Start ook niet echt wedstrijd zelf.

Vind het ideaal, ook als de paarden wondjes hebben die ik even een keer schoon wil maken. Doe er niet veel aan behalve een keer schoonmaken maar dan is het toch fijn lauwwarm water te hebben.

Las iets over het verwarmen van de boiler. Wij hebben 30+ zonnepanelen op het dak liggen, dus de boiler wordt daarmee verwarmd. Boiler dient ook voor de andere bijgebouwen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 20:30

Antheman, de boilers van nu zijn erg energiezuinig. Wij hadden toen tijdelijk alles op 1 groep dus ook de stroomklok, koelkast, verlichting, tv etc. Geen probleem.

Wij hebben inderdaad ook zonnepanelen. Wat dat betreft zouden wij beter de elektrische boiler kunnen gebruiken dat onze CV ketel die nu voor warm water zorgt. Wij verbruiken heel veel gas helaas.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:46

Ik heb een haflinger en hoewel die momenteel ook gewoon modderzwart rondloopt vind ik het wel leuk als hij er in de zomer toch een beetje als een haflinger uitziet. Plus als gezelschap een panterbonte, dus wel redelijk wat wit, al moet ik zeggen dat die zich wel redelijk schoon houd.
@ Art-ficiuos, ik heb ze aan huis, dus ga geen waterkokers of gasbranders in stal zetten, dan haal ik binnen wel een emmertje warm water.
@ Maartje, wat een superschattig kopje zit daarop <3 Je kindje is er ook al gek op zo te zien?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:51

Leuk welshje! Gefeliciteerd.

Ik zag deze voorbijkomen kon t niet laten;

Afbeelding

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:03

Ja Pepijn was meteen helemaal weg van haar, en hij heeft het ook al de hele dag over haar. Net toen hij naar bed ging zei hij: "Mama, ik ben zo blij! Morgen wil ik op haar rijden, en haar knuffelen" <3

Dat plaatje, zo voelt het wel ja :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:04

Leuke pony Maartje <3 vertel ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:17

Een 4 jarige welsh merrie, Jonique heet ze maar daar bestaat nog enige discussie over (ze had daar een andere roepnaam)
Beleerd voor de wagen en zadelmak, dus de jongens kunnen er lekker op rondhobbelen. Pepijn heeft haar al getest, en zelfs onze jongste heeft erop gezeten. De middelste heeft altijd wat schrik dus die durfde niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:06

Roepnaam Sjonnie *\o/* haha.
Goed braaf voor een 4 jarige dus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 01:08

Wat leuk Maartje en het is zo leuk om het met de kinderen te delen.

Wij hebben alleen grondwater en dat is in de winter echt ijskoud. Ik was de paarden ook niet, maar zou er wel voor kiezen als het mogelijk is. Een grote boiler staat inderdaad dan de hele dag aan voor die ene keer, dus dan OF een kleinere boiler of een andere oplossing.

Ik ging even op de fiets naar het werk van zoonlief en heen waaide ik bijna om en terug deden mn oren gewoon pijn.
Maar einde van de dag nog met de honden gelopen en was het echt heel mooi. Heerlijk ook dat het steeds langer licht is....Alleen niet zo voor ons ritme, want ik moet dan weer even wennen met wanneer ik ga koken, hahaha.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:19

Hihi Sjonnie :') hier in Brabant hebben ze het grapje: het staat in de wei en heeft een ketting om. Een shetland Sjonnie :')
Het zal wel Joni of Niek worden gok ik

Wind viel hier wel mee gister. Wel koud...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 07:44

Maartje_M schreef:
Hihi Sjonnie :') hier in Brabant hebben ze het grapje: het staat in de wei en heeft een ketting om. Een shetland Sjonnie :')
Het zal wel Joni of Niek worden gok ik

Wind viel hier wel mee gister. Wel koud...

Dat is echt heerlijk fout :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:39

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Maartje!

Wij hebben een huiskat (tot voor kort 2 maar eentje is er onder mijn eigen auto gekomen -O- ) en een uil, dus op zich weinig last van muizen al zie ik er soms in de wei nog wel eens eentje rondrennen...

Goed om wat meer over boilers te lezen. Wij willen ook een boiler hebben voor een klein overdekt wasplaatsje, we hebben verder alles "buiten" maar het is wel heel fijn om af en toe vieze sokken en staarten te kunnen wassen... Mijn bijrijder wil zondag op wedstrijd, hoop dat het deze week al een beetje fatsoenlijk weer wordt zodat die zwarte sokken weer even wit gewassen kunnen worden...

Nou was gister mijn paardendagje wel weer... We zouden naar een clinic gaan hier in de buurt, ik samen met mijn bijrijder. Zij met mijn merrie en ik met mijn ruin. Vorige week kwamen we er al achter dat de ruin (hebben we nog niet zo lang) behoorlijk moeilijk laadt. Voor de zekerheid toch de clinic met hem maar afgezegd, ga niet om half 8 's ochtends moeite doen om dat paard uberhaupt op de trailer te krijgen. Mijn merrie liep gister zo op de trailer en we hadden een super leuke clinic. Gaan we weer terug naar huis, wil ze dus met geen mogelijkheid op de trailer... Nou ja, ze stond er een aantal keer bijna op maar bedacht zich steeds. Uiteindelijk meer dan 1.5 uur bezig geweest om haar weer weg te krijgen daar. Ben er zo chagrijnig van... Ze heeft nóóit moeilijk gedaan, tot iemand haar wat te lomp op de trailer vervoerd heeft. En nu is het altijd maar weer afwachten hoe het gaat. Baal er echt van. Gelukkig eind van de middag nog een heerlijk buitenritje gemaakt met mijn ruin. Twee maandjes geleden er voor het eerst opgezeten (jaja gewoon meteen het bos in :+ Hij is zo'n goedzak) en gister ons eerste buitenritje samen. De eerste keer in de bak rijden moet nog komen :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:54

Sjonnie :D
SS Design wat erg van je kat,

hebben jullie wel eens dat jullie paard zichzelf raakt op de bal van de hoef? Laatst bloede hij hier al en vroeg ik mij al af wat die gedaan had maar na het longeren gisteren ( wel peesbeschermers om altijd) had hij op beide voorbenen weer op de bal een wond. Moet ik dan nu ook al springschoenen omdoen? Ik wil geen wondjes maar ook niet overkomen als een overbezorgde die haar hele paard volhangt met dingen. Nu is het wel zo dat hij met longeren vaak even gekke sprongen maakt wat hij onder het rijden gelukkig niet doet

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:23

Oh oliebol SSDesign, dat is ook altijd mijn angst met onze kat. Die rent altijd als een idioot over de oprijlaan...
En balen van je merrie ook, zo oliebol als ze niet willen laden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:44

Wij wonen aan een rustige weg maar waar ze wel heel hard rijden.
Het is een klinkerweg.
Er zijn hier nu 2 katten van mij dood gereden.
1 door een onbekende en 1 door de postbode hier precies voor de deur _-:(
Dit jaar gaat de klinkerweg er uit en komt er asfalt...dus gaan ze waarschijnlijk nog harder rijden.
Hou m'n hart vast wbt de katten.

Puck heet op z'n paspoort Bugs Bunny. >;)
Vreselijk en omdat ik daar weinig mee kon is het Puck geworden maar meestal is het ukkepuk en vooral Pukkel als ik hem roep. :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:48

Nikita heet eigenlijk Hanneke op papier, toen ik haar kocht noemden ze haar Coby en ik heb dat alweer naar Nikita veranderd, roepnaam hier is pitbull, Kietje, of zoals mijn dochter haar noemt, Makita omdat ze niet snapt dat de andere met MA beginnen maar deze met NI
De Zweedse shet heet op papier Maxxon en noemen wij ook zo, of Max
De ruin heet Gladiator van Hove maar noem ik Marron, Maxxon kwam erna maar qua naam matcht dat leuk

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:00

De paarden heten hier verder allemaal zoals op papier, dus tja, dan deze ook maar :+ Cheetah is mijn crimineel, op papier Cheetah G. :') En Elevada el Bayo blijft ook gewoon Elevada. Dus Heikant's Jonique moet dan maar Jonique worden. Ze hebben toch allemaal hun bijnamen (Ietje/Sukkel en Vaad/Lellebel :') )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:10

Melle en Rocky heten ook op paspoorten zo.
Zo worden ze dan meestal wel genoemd.
Bijnamen Melle zijn Pellie, kneus en mietje.
Rocky is Bockie of slome
Puck is Ukkel, ukkie of pukkel

De paarden hebben hun schuilplaats weer verlaten.
Ze hebben zowat 2 weken in de schuilstal doorgebracht maag nu staan ze weer lekker in het zonnetje <3

Trouwens, ik zit dus bijna elke dag wel even op MP te kijken.
Voornamelijk haflingers, maar zijn die nou zo gigantisch is prijs gestegen of ligt dat aan mij?
Ik heb Amel zomer 2016 gekocht van een (bekende) fokker hier uit de buurt voor 1600 euro (geen papier, ouders wel bekend)
Ik zie op MP prijzen van 3500 of meer :wow:
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 18-03-19 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:12

Zon?? waar? Hier is het nog steeds grijs en regent het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:14

Modesta heet op papier Monique _O-

Zag al leuke foto´s van gisteren voorbij komen Susan!

Poezen en auto´s, wij zijn nog in dubio of we ze straks in een grote ren gaan laten of gewoon los....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:19

Is er veel verkeer rondom jullie woning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:20

Mwah, wonen straks op een kruising waar volgens mij weinig gebeurd maar wel echt recht aan de kruising :+

Denk dat we het maar eventjes aankijken. Achter is een drukkere weg, alleen dat is een halve kilometer verder _O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:41

Lynn_Nikita schreef:
Zon?? waar? Hier is het nog steeds grijs en regent het

Hier is de zon :D
Geen strak blauwe lucht en wel koud hoor.

Afbeelding