Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:31

Hier krijgen ze ook al weer wintervachtje. Of iets wat er op lijkt :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:32

Ik heb net nog even naar de sokken van Rosie gekeken en gevoeld. Ik mag er goed aanzitten en ik voel of zie zo niks aan korstje of iets. Iemand tips wat ik dan het beste kan doen? Zal ik bij voorbaat een pipet vlooienmiddel geven bijvoorbeeld?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:53

Zit ze veel te bijten dan kvulden?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:57

Nee ik zie het heel af en toe. Ze stampt ook niet. Ik kan haar eigenlijk de hele dag door zien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:59

Ashley121093 schreef:
Hoi allemaal,

Mijn pony's krijgen hun wintervacht al weer terug, ze laten kleine haartjes los en onder aan de buik word het al een stuk dikker. Dat is wel heel vroeg of hoort dit zo? We hebben natuurlijk ook een rare zomer en de nachten zijn nu al best fris.

Hier ook al 1 volop mee bezig, de anderen nog niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:19

Hier zijn ze er nog niet echt mee bezig. De oude merrie had laatst een paar losse haartjes, maar daar hield het wel mee op.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:12

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:06

zou de sokken van je tinkertje met jeuk 2 maal wassen met sanarcuran (of noemt anders in Nederlan?) met tussenpoze van 10 dagen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:28

kvulden schreef:
Nee ik zie het heel af en toe. Ze stampt ook niet. Ik kan haar eigenlijk de hele dag door zien.

Die van mij stampte ook niet. Ik dacht bijndie van mij destijds aan mok. Door da werd toen mijt gezegd en is verder niet onderzocht. Ik heb destijds met sebacil behandeld. Misschien even overleggen met je da?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:33

Bij ons worden de wintervachtjes ook weer gemaakt. De shet heeft al besloten dat het deze winter -20 wordt, dus dan moet je wel op tijd beginnen. Vorig jaar maakte ze ook een vacht voor -20 en zijn we in maart al begonnen met stukjes scheren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:34

Hilary schreef:
Bij ons worden de wintervachtjes ook weer gemaakt. De shet heeft al besloten dat het deze winter -20 wordt, dus dan moet je wel op tijd beginnen. Vorig jaar maakte ze ook een vacht voor -20 en zijn we in maart al begonnen met stukjes scheren.

Haha zo herkenbaar!
Vind het wel altijd mega schattig.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:40

Van de shetten moeten we het dus niet hebben qua wintervoorspellingen :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:51

Onze mini-shet heeft ook al een vachtje, wordt nog een stuk langer.

Sokken zou ik met Sebacil doen (de sanacuran die Waaslander bedoeld) of bye mite.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:59

Van onze shet moeten we het inderdaad niet hebben, die heeft het al een winter of 3 bij het verkeerde eind. De KWPN'er is ook niet betrouwbaar; in haar buikhaar konden we vorig jaar vlechtjes maken. Maar dit jaar zit ze een stuk beter in haar vel (letterlijk, de appeltjes vallen er bijna vanaf), dus wie weet is ze wat zuiniger dit jaar.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 06:37

Hier alle 3 ook druk aan het verharen, de glanzende zomervacht is inmiddels grotendeels al vervangen door matte wintervacht. Nog wel erg kort dus ze doen rustig aan...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:07

Bliksem is ook al weer een teddybeer aan het worden. Maar dat moet ook met 24/7 buiten. Nick is op dit moment wat te dik. Maar voor hem voor het eerst 24/7 buiten ipv hele dagen in een warm stalletje. Dus die vetjes zal hij vast nog wel nodig hebben om warm te blijven in de winter :) begint ook al een wintervachtje aan te maken. Ben benieuwd of hij net zo'n teddybeer als James* wordt :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:22

Ik heb gewoon zo n pijn in mijn rug, dat ik niet kan rijden -:(- Ik haat dat! Morgen kan ik bij de fysio terecht. Met veel
Pijnstillers kan ik mss morgen wel even op Sjaak. Maar 15 km op Caj sla ik maar even over...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:47

das balen fabster, hopelijk kan de fysio morgen wat voor je betekenen!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:13

kvulden: mooi sprongetje... nu jij nog een keer ;)

prijs stal: 100 euro is hier voor een lege stal alles zelf doen (regio utrecht)
geen stal en alleen weide is hier voor een shetlander 65 en paard tussen de 100-150

en ik heb goed nieuws.. had gister een afspraak met de gemeente en mag vergunningsvrij mijn stallen bouwen... zo fijn!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:30

We hebben afsproken op €80 excl hooi en dat ik alle verzorging op mij neem.
Zij zal wel eens een keertje voeren/mesten overnemen bijvoorbeeld in het weekend. Dus loopt wel los denk/hoop ik.
Bedankt voor alle tips hier!

Fijn Jenny!!

Fabster, balen van je rugpijn. Hopelijk helpt de fysio je er snel vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:32

Stoere foto kvulden! Volgende keer zien we jou voorbij springen toch? Mijten heb ik geen ervaring mee, dus kan je geen tips of adviezen geven.
Oei, fab, dat klinkt k.. Hopelijk kan de fysio je snel helpen.

Fijn dat je kunt gaan bouwen Jenny +:)+ .

Ik moet er werkelijk niet aan denken om pensionklanten te hebben :o . Er zijn wel al heel wat mensen aan de deur geweest, maar ik wil gewoon niemand op mijn erf. Het betekent nl altijd dat er ook weleens een vader, moeder, vriendje, vriendinnetje, kinderen o.i.d. meekomen. Zit ik lekker net met een glas wijn en een boek op mijn loungebank..... En voor het geld lijkt het mij helemaal niet nodig. Ik heb geen goede rijbak, wel een binnenmanege op 300 mtr. Daarbij in de zomer 24/7 weidegang op 1.5 hectare en in de winter grote gedraineerde paddock met onbeperkt supermooi ruwvoer en 's nachts op stal met onbeperkt ruwvoer. Denk dat ik hooguit 160,- per maand zou kunnen vragen en dan al het " werk en gezeur" dat ik er van heb?! Nee, laat maar :D ....

Hoop dat het je bevalt kirrr. Uiteraard kan ik me voorstellen dat het ook wel fijn is als je echt een prettige pensiongast hebt, dat je soms ook werk uit handen kan geven, maar ik vind het toch nooit goed als een ander iets doet, dus heb ik mijzelf veroordeeld tot 365 dgn per jaar mijn eigen paarden verzorgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:36

@kirr: dat is een koopje :D
@fabster: balen van je rug! Laat die fysio maar eens goed zijn werk doen!
@[***]: ik ook niet :n ik heb wel een goede rijbak met verlichting... maar die is mooi van mij (ik leen hem hoogstens uit aan buren e.d.).
@jenny: top! Toch vergunningsvrij dus, geen gezeur alsnog!
@chasey: mijn paarden zijn ook te dik.... maar de oude heeft het idd heel hard nodig voor de winter. En Walter viel ook altijd enorm af, maar vorig jaar dus niet :') Ik ben benieuwd hoe dat met Nick gaat!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:38

Inderdaad beroerd en dan erbij opgeteld dat mijn Belg echt wel bekapt moest worden en niet wou meewerken, ben ik nu echt klaar om dat beest naar de slacht te brengen -:(- .

Maar goed, het is weer gebeurd, hij leeft nog en ik kan nog bewegen. Door die rug wel beroerd geslapen, dus ik heb een aardig kort lontje en deze week een hele volle agenda. Allemaal slechte combinaties....

Ben dus niet blij. Ik zal niet meer zeuren. Moest me even afreageren..,
Laatst bijgewerkt door Fabster op 01-09-16 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:38

Mij gaat het erover dat ik maar 1 paard meer heb en ik die niet alleen wil zetten.
Dus extra bedragje per maand is meegenomen en alle andere kosten dierenarts, hoefsmid of problemen rond het andere paard zijn niet voor mij.
Tegenover als ik een paard/pony bijkoop dan is dat wel weer voor mij en daar heb ik geen zin in.

Ik ben op zoek naar een 2e paard maar ga niet overhaast iets kopen zodat mijn merrie niet alleen staat.
Afwachten of het me bevalt.. we zullen zien. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:41

Ach, als je de juiste persoon treft kan het een heel goede oplossing zijn :j