Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:13

Dat koppie <3 leuk hoor dat ze zo geniet.

Hier alleen niet op de wei als ik bemest heb en het moet groeien.
Nu staat alles gewoon open met de bak erbij zodat ze lekker kunnen sjezen en voer ik hooi bij.

Ben vandaag wezen winkelen en zowaar goed geslaagd!
Lig nu wel ff in bad om mn rug te ontspannen want die vindt al dat slenteren zwaar icm hardlopen vanochtend vroeg.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:39

Vorig jaar rond deze tijd ging ik winkelen, rekte me de volgende ochtend uit in bed en ging spontaan door m’n rug. Online shoppen is veiliger :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:54

@hilary: auw, maar moest er ook wel om lachen.

Jasmijn haar stal-onderdeur was dicht gewaaid, dus ik had 2 slaapplekken in het zand :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:56

Dat slenteren is erg vermoeiend ja. Fijn goed geslaagd. Wij laatst geshopt in Maastricht erg gezellig en goed geslaagd.

Hier om 615 de deur uitgegaan voor een rondje hardlopen.
Paarden en kippen gemest.
Boodschappen zijn bezorgd.
Nu onderweg naar weer een keuken winkel.

Oeps..ja harde wind hè.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:02

horsii schreef:
Nu onderweg naar weer een keuken winkel.
Op zich leuk shoppen, maar op een bepaald moment zie je 'door de bomen het bos niet meer.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:03

Oh slenteren kan ik niet meer. Dan loop ik echt binnen een uur mank.
Wel leuk, shoppen (af en toe).

Ik ben weer even aan het werk maar neem wat uren op dus ga lekker nog even genieten van het ongeplande fijne weer!

Gisterenavond les gehad met Aurelia, ging weer lekker. Bezig geweest met in ritme achterwaarts gaan.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:06

Hier waait het ook flink.

Aan het nadenken over mijn nieuwe stallen. Wat raadden jullie aan kwa vloer? Beton? Met of zonder putje? Of toch gewoon klinkers?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:30

Als je de mogelijkheid tot een afvoerput/aansluiting op riool hebt zou ik dat zeker doen.
Beton veegt makkelijker schoon dan klinkers én mochten er ratten onder gaan graven verzakt de boel ook minder/niet. Aan de andere kant is niet-opgeruwd beton wel gladder en kun je klinkers makkelijker oppakken en opnieuw leggen mocht de boel gaan verzakken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 15:42

@Zapje: hier hebben we ook beton als ondergrond in de stal incl roostertjes en is wel handig schoonmaken. Denk dat klinkers inderdaad wat lastiger vegen.

@horsii: succes in de keukenwinkel! Leuke foto's van je dochtertje met de paarden.

@DF: ai, Jasmijn buitengesloten voor de nacht :D het waait heel fel he, hier ook.

Vroeg donker valt elk jaar weer tegen. Het gras blijft wel groeien met die warme temperaturen, da's wel een plus. Ze staan alweer terug op de wei hier na enkele weken hooi + paddock.

@greendragon: misschien kan je man ook buiten in het begin mee met de longeerlijn eraan?

@Marjan: hard gewerkt aan de schuur!

Wij hebben een leuke Halloweenrit met vriendinnen gereden, iedereen was verkleed :D we zijn wel een beetje verdwaald en uiteindelijk 30 km gereden, oeps... Ik was echt goed stijf na de rit, Guffy was gelukkig terug helemaal fris en fruitig de dag erna.

Afbeelding

en vandaag zijn ze nog eens de laag modder rond de schuilstal komen wegschrapen en terug een nieuwe lading zand gebracht, dus we kunnen er weer tegen voor de winter *\o/*

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:16

Hier wel nog steeds aan het bij lezen. Dus lees wel al jullie verhalen.
Maar hier weinig te melden, geen verbouwingen, ik rij amper, dus weinig te vertellen.

Wel afgelopen week op de diertjes van de buren gelet die op vakantie waren.
Wel leuk dat de hertjes mij op het laats niet meer zo eng vonden :)

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 16:27

Leuke herten!
Mooie pruik op de foto en 30km is idd een eindje
Horsii nog goede inspiratie opgedaan?
Wij hebben beton maar dat is oud en gammel :+ denk dat als ik het opnieuw zou laten doen wellicht voor klinkers zou gaan. Heb het idee dat dat toch minder lijdt dan beton

Verder de hele dag op kantoor in Apeldoorn dus geen idee hoe het thuis is _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:11

Ik zou voor beton gaan , makelijker schoon te houden denk ik

Net mijn bladblazer op accu getest ( ondanks de wind) Nu ga ik niet meer elke dag vegen maar ben ik sneller klaar. Die op benzine is te waar voor het stukje bestrating en teveel werk om elke keer te pakken maar dit werkt prima

Flinke lading zand! ziet er netjes uit

Leuke hertjes

Jasmijn buitengesloten vannacht, gelukkig was het niet heel koud of nat

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:31

Ik heb net het gras gemaaid en het is 1 november !! Ik heb nog nooit in mijn leven na oktober nog gras hoeven maaien.
En nog een reparatie aan de sluiting van de slowfeeder (elastiek vervangen).

Zo te zien zijn de hertjes een grage afnemer van eikeltjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:39

Hier hadden we een zieke hond dus 2 x een tripje dierenarts. Verder mijn bijrijdster voor het eerst op morita gehad en zij heeft met Aurelia nog een ritje gemaakt en ik mo gelongeerd en morita van te voren even gereden.

En net heerlijk gesleept :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:54

Wat had de hond?

I heb nu sinds gisteren pas het idee dat het herfst is, zaterdag nog tot 2200 in mijn nachtjapon ( spokentocht) met korte mouwen gelopen, zo lekker was het

Net na 3 jaar heb ik net verlichting en een stroompunt in de stal van de oude merrie gemaakt, zo fijn om nu ook daar gewoon licht te hebben Zodra de extra camera geleverd is kan ik haar ook bekijken.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:19

Ah die hertjes! Lijken mij leuke/mooie dieren.

Mijn paarden zijn echt te dik geworden door al dat groeiende gras.

Dank voor de tips. Denk dat het dan toch beton wordt. Of er een putje in kan moet ik mij nog in verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:28

Blaasontsteking. Arm ding.
Nu 10 dagen ab en dan hopen dat ze opknapt.

Net nog een fijne les staan geven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:38

Daar kunnen ze goed ziek van zijn én eenmaal gehad blijven ze er vaak ook vatbaarder voor. Veenbessen helpen goed om de urine goed zuur te houden, maar geen idee of honden dat lusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:49

Ja nou ziek zijn valt wel mee, plast alleen veel en bloed.

Ze is sowieso leishmania positief dus het is altijd een beetje uitvogelen of het daar van is of juist van de medicatie en wat we er dus precies mee moeten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:17

Balen Robijntjuh, fijn dat dit duidelijk is. Is het een spaans zwervertje?
Goed bezig geweest met alle paarden.

Horsii, wat schattig, je kleine meid bij je op het paard. Echt zoet.

LN, fijn he een bladblazer op accu. Hebben we hier ook.

DF, nog gras maaien, het is echt raar weer.

Ik was vandaag oppas terwijl Noortje les had met Aafje. Fiesta heeft wat aan de longe gelopen. Daar heb ik morgen weer les mee.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:39

Ik heb alleen maar binnen gezeten vandaag en gisteren. De tijd van in het donker naar en van het werk is aangebroken. Ik vind het maar niks. En dan die wind erbij, bah.

Morgen is het eigenlijk mijn vrije dag, maar ik moet toch gaan werken. Kunnen regelen dat ik smiddags mag beginnen en savonds doorwerk. Kan ik tenminste sochtends met daglicht nog iets met mijn paard doen. Prioriteiten stellen he! :') Gelukkig heb ik een hele fijne baas die dat ook prima vindt _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:46

Ik mag morgen ook weer de hele dag werken. Vind het zo vroeg donker ook stom.

Belker: nee een Griekse schone. Uit een shelter daar.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:34

Die hertjes <3

Hier vandaag de beesten ook niet in daglicht gezien.
07.00 weg en 19.00 thuis

Ik loop ook achter met de wei mesten. Dat wordt van het weekend aardig wat kruiwagens :=

@Robijn, beterschap voor de hond!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 07:17

Zapje schreef:
Hier waait het ook flink.

Aan het nadenken over mijn nieuwe stallen. Wat raadden jullie aan kwa vloer? Beton? Met of zonder putje? Of toch gewoon klinkers?

Volgens mij moet je bodem vloeistof dicht zijn, dus dan valt klinkers al af. En als je voor beton gaat zou ik voor geborsteld beton gaan. Dit zorgt voor een ruwere ondergrond dat veel gebruikt wordt in paardenstallen voor meer grip

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:47

Nou het zijn de dagen wel....

Maandag telefonisch overleg met dierenarts. Mag met Guus aan de hand gaan stappen. Leuk met een kijkerige merrie op winderige dagen. Gisteren dus de eerste keer gedaan. Het viel op zich wel mee, maar moet wel echt streng zijn en hopen dat ze zich gedraagt. Ze is namelijk niet zo voorzichtig met zichzelf maar kan ook wel erg dicht op iemand lopen..
Dierenarts was ook duidelijk waarom ze een echo niet noodzakelijk vond. Is wel een dierenarts wat mee denkt over wat heeft het voor meerwaarde. In ons geval niks. Ze heeft op basis van klinisch beeld een bandje waar iets mee is. Eindconclusie is als klinisch beeld niet goed is dan rust. Een echo geeft op dit moment volgens haar geen meerwaarde. Optie was naar kliniek om te kijken of ze goed loopt of eerst eens proberen met stappen, kijken wat ze zo laat zien en dan eventueel over een maand terug om weer naar te laten kijken.

Gisteren was ik Monty kwijt... Eerst in de ochtend toen ik buiten kwam stond het voerhok open. Ik dacht gelijk ships iemand in de wei geweest om te kijken of ze iets kunnen mee nemen. Dus wel aan de straatkant naar draad gekeken en poort maar was dicht. Waarschijnlijk zelf niet goed dicht gedaan. Half uurtje later Guus in paniek aan het hinniken. Kom buiten Monty weg. Gewoon weg. Met open deur in mijn hoofd dacht ik ohh nee toch ergens draad stuk. Dus vervolg ik en Guus in paniek dat die ouwe weg was. Maar hij was dus onder de draad door gegaan en stond achter het hok (hooihok/voerhok) gras te eten. Maar ja die beesten reageren niet zoals een hond op kom hier of op hun naam.

Daarna samen met Lynn_Nikita de dakgoten aan de stal gemaakt. Welke nog schrok omdat Guus schrok van een vogeltje en ik met de rug naar Guus stond en ze in een flits dacht dat Guus over mij heen zou gaan :o ik snap de reactie helemaal :D.

Vandaag op het werk rare melding op werktelefoon. Moest puk invoeren, collega ook. Daar nog een heel gedoe mee gehad, blijken wij de telefoons omgewisseld te hebben :+ Maar ja we hebben extra werk erbij gekregen ivm vertrek collega en we snappen er allemaal te weinig van om het zo even snel snel tussendoor te doen. Dus lekker druk.

Hier de paarden op stoeptegels, dan kan de urine ook wat weg. Eerder op beton gehad maar dan zou ik zelf rubber matten denk ik erop doen (heb ik trouwens nu ook).

Bladblazer op accu is fijn. Man had laatst uitgemest en ik vond de plaats zo mooi schoon. Nou dat was met de bladblazer gedaan.

Fijn dat bazen mee denken en je werktijden kan aanpassen.

Robijntje een zieke hond, hopelijk snel weer stabiel.

Gras maaien is hier eigenlijk ook nodig...