Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:26

@penotti: dat zou ik ook nooit voeren. Veel te kort en te nat, krijgen ze slokdarmverstoppingen van.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:48

Precies. Dus daar let ik wel op dat als we hier met de boter gemaaid hebben het nog wel weer een tijdje duurt voordat de paarden er op gaan.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:08

malenka, dankjewel voor de tip van heg en landschap, er is net een nieuwe bomenplant actie begonnen. Heb een aantal bomen & struiken aangevraagd, ben heel benieuwd!

utopia: wat een hoeveelheid, je kan weer lekker aan de slag :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:17

Maartje_M schreef:
Wordt mooi Utopia!

Thanks! :D

Jade schreef:
malenka, dankjewel voor de tip van heg en landschap, er is net een nieuwe bomenplant actie begonnen. Heb een aantal bomen & struiken aangevraagd, ben heel benieuwd!

utopia: wat een hoeveelheid, je kan weer lekker aan de slag :')

Oh, dan ga ik ook eens kijken! :D
Haha nou dat zeker ja :Y)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:10

Ik ben ook bij heg en landschap aan het kijken, heel interessant! Gaat wel meteen om enorme hoeveelheden haha.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:29

Wat fijn dat jullie er iets mee kunnen. Hier doen we dit al een paar jaar met de hele wijk samen. Dus dan kun je bossen onderling delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:32

Ik ga er van de week ook eens naar kijken.

We hebben regen gehad vannacht, JEEEEEEJ!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:37

Ja hier ook, 3 mm en nu schijnt de zon. Zou mijn wens uitkomen in de nacht regen en overdag zon :D <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:43

Ik hoop het echt!

Vanmiddag even mest uitrijden.

Ik heb gisteren voor het eerst in anderhalf jaar weer eens in een bak gereden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:48

Hier ook regen vannacht!

We zijn nu aan het kijken wat we nog meer op het erf willen. In de paddock kan ik makkelijk meters kwijt. Ik zit nu te kijken naar hazelaar, eenstijige meidoorn, beuk en zomerlinde om een haag te maken rondom de track. Dan wil ik roosjes uit eigen kweek daar tussendoor zetten. Iemand nog andere tips om daar tussen te gooien?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:00

Hier ook regen gehad en wat wind. Nadeel is wel dat er nu aardig wat blad van de klimop in de paddock ligt. Heb ik straks weer wat te doen ;(

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:18

Maartje_M schreef:
Ik ben ook bij heg en landschap aan het kijken, heel interessant! Gaat wel meteen om enorme hoeveelheden haha.

wij willen nog een heg aan de voorkant van het perceel, dus voor de heggen is dat niet zo'n issue, maar waar ik 25 bomen moet laten weet ik ook niet :))

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:21

Maartje_M schreef:
Hier ook regen vannacht!

We zijn nu aan het kijken wat we nog meer op het erf willen. In de paddock kan ik makkelijk meters kwijt. Ik zit nu te kijken naar hazelaar, eenstijige meidoorn, beuk en zomerlinde om een haag te maken rondom de track. Dan wil ik roosjes uit eigen kweek daar tussendoor zetten. Iemand nog andere tips om daar tussen te gooien?

kornoelje is ook niet giftig, daar heb ik ook wat van aangevraagd, die zien er swinters ook leuk uit met die felgekleurde takken. bessen mogen ze ook van snacken, die heb ik ook nog, weet niet hoe goed die het als haag doen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:02

Gewoon even ego tusendoor,
Wat heb ik toch fijne buren, helaas zijn ze ouder aan het worden, maar ik hoop zo dat ze er nog lang wonen.

Onze paarden hebben de hele zomer aan de achterkant gelopen omdat ze daar een hele koele en grote schuilstal hebben.
Nu was ik dus aan de voorkant weer draden aan het spannen als tussendraad.
Dit stukje grenst aan de tuin van de buren.
Die waren buiten en even gekletst, ondertussen lekkere peren en een pompoen gescoord :D :P
Even later ging het later over bomen, ik twijfel al een poos wat voor boom er in hun tuin staat, 10 jaar terug geplant. En vorig jaar hebben we daar ook een stuk wei niet gebruikt en dat was ze inderdaad opgevallen. Ik dacht eigenlijk dat het een Amber boom is omdat ik geen helikopters zag, maar zeker wist ik het niet.
Dus ik vroeg dat nu dus, is dat een Esdoorn of een Amber boom. Oh jee dat wisten ze niet.
Maar de buurman meteen, als hij slecht is voor de paarden zaag ik hem nu nog om! Hoe meer geweldig kun je je buren hebben. Dat is toch zo tof!

maar we zijn er uit er vallen bolletjes uit, dus de boom mag lekker blijven staan, want hij begint nu steeds mooier te worden.

Maar dan lees je elders op het forum ook weer een buurman die zeurt over een boom en krijg jezelf dit antwoord van je buren, zo top toch, zulke buren wens je toch iedereen!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:09

als er bolletjes uit valt zal het een Amber zijn denk ik? Maar wow zeker fijn, had dat topic ook gelezen en was even heel blij met alleen akkerpercelen als buren :))

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:21

Oh dat is ook een rotklus DD

Kornoelje is een goede tip! Die rode is inderdaad heel mooi om te zien. Echt fruit er neer te zetten durf ik niet zo goed aan, ben bang dat ze daar dan te veel van gaan snoepen...

Wat een fijne buren penotti!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:33

Zulke buren is idd heel prettig.

Net een uur bezig geweest om het klimopblad uit de paddock te halen. Ik twijfel ... óf ze eten het niet óf ze hebben er van gegeten en vinden het niet lekker.
Maar hoe dan ook, ik wil het er niet in hebben.
De bladzuiger had ik helaas niet veel aan, bukken en oprapen ging een stuk sneller. Alleen mijn rug vind het minder leuk :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:51

Wat een topburen Penotti! +:)+
Toen wij aan onze schuilstal gingen beginnen heb ik de buren uitgenodigd waar dat stukje grond van ons aan grenst. Tis dan wel bos, maar wel hun land :P Dus even besproken waar de erfgrens eigenlijk zit :') En of zij mee wilden denken met hoe/waar we het beste konden gaan bouwen. Toen begon hij ook zelf over een boom, die er niet meer zo heel denderend uitziet... en die met een pak sneeuw op z'n top het misschien nog wel 's zou kunnen begeven, óp het stalletje of omheining... of paard :oo Dus, 2 dagen later stond buurman daar, met een andere buurman, en hebben ze de boom vakkundig omgehaald :D In een kwartier tijd was er geen teken meer van dat er ooit een boom heeft gestaan :') +:)+ Meedenken :D

Hier ook regen gehad! :D 8mm gevallen gisteren! :oo _/-\o_

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:53

Ook al zo'n topburen utopia :j Jammer dat die verhalen minder gedeeld worden dan de gevalletjes "frank Visser' buren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:14

Ja, maar dat zijn veel interessantere verhalen :')
We hebben alleen maar topburen om ons heen, dat zijn onze achterburen (met dus een stuk bos ertussen wat van hen is). Voor hebben we een oud boertje, wiens hooi we mochten overnemen toen we hier net kwamen wonen, en wiens mestplaat we mogen gebruiken _/-\o_ Hij had koeien, maar nu niet meer. En de andere overburen hebben een enorm bedrijf, boomkwekerij, en daar mogen we altijd trekkers, shovels, whatever van lenen om ons leven makkelijker te maken :D Echt fantastisch _/-\o_ En soort van naast ons zit een jong gezin met 2 jonge kinderen, die heel graag bij de paarden komen kijken :D Die zitten een beetje in hetzelfde 'traject' als wij, alleen heeft hij zelf schaapjes :D Maar die zijn ook aan het verbouwen en z'n weide mooi aan het maken met boompjes/heggetjes enzo, dus wij halen veel inspiratie bij elkaar vandaan +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:20

Hier begint het juist steeds meer te 'verstedelijken' nu de boeren hun stallen/gebouwen mogen omruilen voor woningen. Dat trekt veelal het slag mensen wat gaat zeuren over hanen, grote bomen en nieuwbouw schuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:28

Dat is wel echt veel waard.

Recht naast ons zit een stel (rond de 70) wat ons traject is voorgegaan maar dan alleen met het huis, dus echt geheel gerenoveerd. Die zitten denk ik op 50 m afstand.

Dan zit op minimaal een halve km de andere kant op een koeienboer, niet echt contact mee op wat groeten na.

Tegenover ons zit sinds kort ook een jong stel wat in de sportpaarden zit, af en toe een appje voor regeldingen zoals laatst de bruiloft maar dat is het.

En een paar huizen verderop zit een koeienboer met en hobby welshfokkerij waar ik via fb en app soms wat contact mee heb. Volgens mij hele leuke mensen maar we zijn hier gewoon zo druk met alles dat echt vriendencontact er niet echt in zit.

En dan nog de friezen mensen, die hebben wat friezen lopen waarmee ze regelmatig aangespannen rijden, oa met een trouwkoets en tram.
Ik heb de indruk dat 1 van de paarden een hengst is en er loopt nu ook een jong dier bij van ongeveer een jaar dus wie weet doen zij nog wat in fokkerij of handel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:33

Friezenmensen 8-) _/-\o_ <<) :')
Ja.. dat te druk voor vriendencontact hebben wij ook.... hebben 1x een biermiddag bij de overburen met boomkwekerij gedaan, maar meer is er gewoon nog niet van gekomen... zonde eigenlijk, want de buren willen echt graag, zijn overal al meer dan eens uitgenodigd.... :7 misschien maar 's gewoon tijd voor máken, want deze buren zijn inderdaad echt goud waard..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:36

Wij hebben jaren met de buren 'van de witte huizen' een jaarlijks etentje georganiseerd; ieder jaar iemand anders. Maar met de corona en verhuizingen is dat ook verwaterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:38

Ik was vroeger ook een friezenmensch :+
Ja dan zou ik dat zeker doen. Ik heb niet echt de indruk dat andere mensen hier heel close zijn ofzo, wel heel vriendelijk. Andere buren gaan we wel spreken rond kerst want we willen daar de aller grootste kerstboom van die ze hebben staan _O-