Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:04

janine heel veel sterkte met het verlies :(:)

kvulden mooie foto's en het gaat goed!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:08

Samen rijden etc is niet de bedoeling.
Heb rubberen matten, dus normaal geen strooisel.
Enige vergelijking dat ik hier heb is 100€ lege stal met binnenpiste of €300 volpension en dan komen ze niet/amper buiten.

Licor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:10

Ik zou ook tussen 50 en 100 gaan zitten.. je hebt er werk aan en dan betaalt ze nog mee in wat kosten qua weide en stal onderhoud

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:15

En daar was er weer een... of ik stallen verhuur. Ik verwijs ze altijd naar de buren. Dat is een pensionstal. Ja, maar die is zo duur.... Alsof t bij mij gratis zou zijn. Meisje van 13 jaar. Daar begin ik niet aan hoor, ook al had de haf leuk in de groep gepast.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:25

Ik betaalde voor volpension. Hoefde alleen te rijden. Als het kan stonden ze in de wei. Buiten bak en een kleine binnenbak. 500 gulden en later een stal waar je alles zelf moest doen. Buitenbak en kapschuur binnenbak. 350 gulden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:53

maar staan ze samen of niet en wordt t voer daarna verrekend of staat die alleen zodat je het eigen voer kan geven?
kale huur incl verzorging binnen buiten zetten etc 75/100 euro zeker
shte lijkt minder werk maar is niet zo, vaak moet je dan de draad aanpassen etc. Poepen net zo vaak. Enige is dat die wss geen gebruik van de rijbak maakt en een rijpaard wel

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:55

Ik wilde stiekum zeggen dat ik dit ben. Ik vind het zo'n mooie actie foto. Maar het is mijn bijrijder/rijmaatje op Marinka bij mij in de bak. Volgende keer foto's van mij in actie. :+ Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:48

Ik hoef nooit geen huurder meer bij mij op de erf :Y)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:40

Yontheke schreef:

Ik ook niet. Alleen maar extra werk. Die paar centen die ervan overblijven zijn het ons niet meer waard..Heb dan met name de laatste veel problemen gehad. Altijd te laat betalen en zelfs het lef om te vragen of ik haar paard opgezadeld wilde klaar zetten. Duidelijk, dat die snel weer kon vertrekken...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:15

Vraagje? Kan ik zien of Rosie mijt in de sokken heeft? Ze stampt niet, maar ik zie bij de achterbenen dat de haren wat weg zijn. Ik zie wel als ze soms ligt dat ze op haar achten voetjes knabbelt. Maar dit doet ze altijd al. Ze is dan net een hondje haha. Verder zie ik niet dat ze ergens ongemak van heeft.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:17

Ik zag het bij mijn tinker ook omdat hij liggend lag te bijten aan de achterbenen. Zaten op een bepaald moment wat kostjes en heb toen da erbij gehaald. Heb behandeld met dat spul en later nog 1 of 2 keer. Is niet weer terug gekomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:02

Zammie schreef:
Yontheke schreef:

Ik ook niet. Alleen maar extra werk. Die paar centen die ervan overblijven zijn het ons niet meer waard..Heb dan met name de laatste veel problemen gehad. Altijd te laat betalen en zelfs het lef om te vragen of ik haar paard opgezadeld wilde klaar zetten. Duidelijk, dat die snel weer kon vertrekken...

mee eens, als deze gaat komt er ook geen nieuwe meer. teveel gedoe voor wat t opleverd

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:10

Yontheke schreef:

Nooit geen.. Is tegenstrijdig met elkaar ;-) maar ik ben het roerend met je eens ..
Van huis uit een pensionstalling, mijn ouders stonden dag en nacht klaar voor iedereen maar alleen in het begin krijg je waardering..
Bergen met werk en evenzoveel wensen..
Nee hoor, de kostprijs vinden mensen al te duur..
Ik hou lekker alles voor onze eigen paarden

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:29

Als het iemand is die ook eens z'n handen uit de mouwen wil steken wat betreft de verzorging, je een maatje voor je paard zoekt en/of je er nog een leuk zakcentje aan over houdt zou ik het nog wel overwegen.. maar met uit de naad werken voor andermans paard en er niets van terug zien of aan over houden dat ga ik niet meer doen.. dat is het me niet waard

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:12

Kvulden, mijt kan je niet zien met het blote oog. Afkrabsel onder de microscoop wel.

Was ook van plan nooit meer een pensionner te nemen maar ben tot de conclusie gekomen dat twee paarden houden niet echt handig is als je er met 1 op pad wil gaan. Ik heb 3 van de 6 boxen verkocht en heb nu een grote inloopstal van 40 m2 . Een kennisje wat niet fanatiek rijdt werd wel heel enthosiast. Paarden hebben een soort mini PP . Kunnen de bak in en de paddock in, op verschillende plekken onbeperkt hooi. Haar pony heeft zo'n beetje dezelfde stokmaat als mijn quarter dus heb ik een advertentie gezet voor pensionplek voor een shetje als maatje voor die van mij. Ook gevonden . Voor de pony van 1.37 vraag ik 150 euro en voor de shet 75 euro per maand.

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:07

Hoi allemaal,

Mijn pony's krijgen hun wintervacht al weer terug, ze laten kleine haartjes los en onder aan de buik word het al een stuk dikker. Dat is wel heel vroeg of hoort dit zo? We hebben natuurlijk ook een rare zomer en de nachten zijn nu al best fris.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:08

Hier ook hoor. Alle drie zijn ze al bezig met de wintervacht.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:09

Hier ook al duidelijk verschil te zien.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:10

Mijn shetlander die ziet er uit alsof het al putje december is op de moment en mijn warmbloeden zijn gigantisch aan het ruiven maar je ziet nog geen andere vacht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:14

Plus dat het al goed merkbaar is dat de avonden korter(eerder donker) worden dus voor de paarden een teken dat de winter in aantocht is. Hier nog geen verharende paarden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:18

Hier wat erger, Blue verliest wel zijn zomervacht maar zijn wintervacht happert vanwege het weer.
Bij de laatste rit heb ik verdorrie zijn rug wat kaal geschuurt met de pad onder het zadel.

Nina is al weer bijna zwart, in de zomer is ze bruiner(seal brown) dus die is al goed bezig en bij Tika zie ik eigenlijk nog weinig gebeuren wat ook vreemd is want muildieren zitten juist rapper in hun wintervacht als paarden.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:50

hier krijgt tinker Jack al een langere 'broek' maar voor de rest nog niks te zien
Mijn grote ezel Louis is bijna zijn winterhaar kwijt, seizoenen zijn bij mijn ezels altijd heel laat, begin oktober eindelijk hun kort vachtje en in februari vacht terug op zijn langst

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:51

Ashley121093 schreef:
Hoi allemaal,

Mijn pony's krijgen hun wintervacht al weer terug, ze laten kleine haartjes los en onder aan de buik word het al een stuk dikker. Dat is wel heel vroeg of hoort dit zo? We hebben natuurlijk ook een rare zomer en de nachten zijn nu al best fris.

Hier ook hoor. De dagen worden alweer korter he :) helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:53

Mijn pony heeft er alweer een behoorlijk "wolletje" op zitten..... Had het verleden week ook pittig warm. Ruin en merrie verharen wel aardig, maar nog geen winterhaar te zien.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:17

Hier ook het meeste in de rui. Behalve de Belg. Die vindt het nog te warm, denk ik :D .