Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:52

Dat noem ik de arabierenstand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:53

Yep, DD , heb alleen een tuiger...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:54

ohjajoh6 schreef:
Als die grote van mij briest, snuit ze gelijk haar neus, op of over mij heen... :+

Als ze snurkt (want zo noem ik dat dan maar), is dat wat DD al zei; "het kom maar op, ik lust je rauw" geluid, wat dan in het volgende dorp zowat nog te horen is, maar dan is het idd staart recht omhoog en kop derop, groeit ze voor mijn gevoel ook nog een meter, dan word ze echt immens.

hihi, ja maar dat doet ze niet als je erop zit neem ik aan? Of in ieder geval niet naar jou, als jij net even iets verkeerd handelt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:54

Die van mij briesen ook wel eens gespannen hoor, niet alleen dat blazen. Maar ze zijn ook wel erg vocaal moet ik zeggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:56

Soms wel hoor!! Ziet er fantastisch uit, maar zit voor geen meter. Echt zo leuk is dat, NOT. Maar dan is het niet naar mij gericht idd, maar naar iets of iemand in de omgeving, die van mij, ziet, voelt en hoort werkelijk waar alles.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:57

Knorren is inderdaad vaak spanning maar dat hoor ik die van ons eigenlijk zelden doen. Zelfs tijdens het rijden als de mijne iets eng vind niet. Dan heeft hij het te druk met kijken en girafje spelen....

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:57

Hahaha, kan het me helemaal voorstellen :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:59

ohjajoh6 schreef:
Soms wel hoor!! Ziet er fantastisch uit, maar zit voor geen meter. Echt zo leuk is dat, NOT. Maar dan is het niet naar mij gericht idd, maar naar iets of iemand in de omgeving, die van mij, ziet, voelt en hoort werkelijk waar alles.

Dat zie je verkeerd. Dat doet hij zodat jij je buikspieren extra kan trainen :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:00

Knorren kan mijn Belg goed. Naar alles: iets spannends aan de overkant, een spriet gras die nét te ver staat.. Maar hij kan ook tetteren als een olifant. Dant blaast hij in 1 keer stevig uit. Altijd spanning. Je haar staat meteen rechtop! <<)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:05

Ochja, dit zijn trouwens mijn paarden-aan-huis to be ;)

Afbeelding
Afbeelding
Kim en Diva. Moeder en dochter PRE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:06

Hihihi, zou zomaar kunnen Lizzy, het is tenslotte een merrie, dus wellicht denkt ze met mij mee, voor mijn lijn.

Eigenlijk omschrijf jij het beter Fabster; ze knort naar spannende dingen en ze tettert!! idd, als ze in een soort van aanvalsmode wilt gaan.

Mooie paardjes Amzay!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-16 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:07

Afbeelding
Vrouwtje mogen wij aub al hooi....
Ze bespieden mij tijdens het ramenlappen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:08

Haha Mon, je ziet ze echt denken: Hallooo..... Zie je ons echt niet?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:11

Normaal staan ze in de zandpaddock, maar nu moeten ze het van dichtbij bekijken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:16

ohjajoh6 schreef:
Yep, DD , heb alleen een tuiger...

Ik een Paint, maar die kan het ook prima nadoen :D

@mommaster: ziet er leuk uit bij jou :j

@Azmay : lekkere wolletjes :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:19

Haha Monmaster! Die van mij gaan me ook hypnotiseren vanuit de bak. Van daaruit kunnen ze in de keuken kijken. 's Morgens staan ze daar al om te controleren of het keukenlicht al aan gaat en of er beweging is. Als ik dan buiten kom, staan ze allemaal keurig op de bestrating op me te wachten <<) Ze zijn niet gek. Ze weten precies hoe alles verloopt hier in huis. :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:25

Bij mij zouden ze heel verbaasd staan kijken als ik ramen zou lappen _O- _O-

ik zal zo meteen maar weer even in discussie met de dames... omdat ik vind dat ze bet even kunnen pootjebaden in de bak en zij het daar waarschijnlijk niet mee eens zijn }>

Knappe pony hoor AB, lekker dat ze zo braaf is!

wij hebben volgende week vakantie (nou ja, de scholen hier, in het pension dan juist niet :D).
De dierenarts komt zo voor het enten van de puppies, moest toch in de buurt zijn en dan hoeven wij niet met die monsters in de auto, dus kwam mooi uit!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:40

AbbyBlues schreef:
He Anke. Heb jij jouw onderschrift aangepast? Of valt me dat nu pas op dat je instructrice bent? :o?

Staat er nog niet zo heel lang. ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:44

Wat een leuk PRE duo!

Oh MM wat heerlijk. Hier thuis heb ik het grootste gedeelte inmiddels bestraat. En bakje met drainage. Hele vooruitgang.
Bij de paddock in de winterwei moet ik toch echt laarzen aan en nu door de blubber!

Oh wel fijn dat de dierenarts aan huis hebt om te enten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:50

Zie net dat het weerbericht is aangepast. Morgen nog wat kans op regen, maar daarna droog! *\o/* Heb er nu al zin in!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:52

Anke schreef:
AbbyBlues schreef:
He Anke. Heb jij jouw onderschrift aangepast? Of valt me dat nu pas op dat je instructrice bent? :o?

Staat er nog niet zo heel lang. ;)

Misschien dat ik dan wel een keer van jouw diensten gebruik wil gaan maken. 8-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:53

Is prima hoor. Ik ben lesgeefster in hart en nieren. (Leerkracht van beroep) en paarden mijn passie. Mooie combi dus.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:21

Hoooi!

Wat een koekeloerders, hihi, gezellig! En dapper, ramen lappen met dit weer. :') Hier gaat dat woensdag gebeuren (niet door mezelf :') )

En mooie PRE's, exacte dezelfde kleur, mooi!

@Fabster, hier ook, jeeeehj! Het is weer zo nat! Wel minimaal fructaan dus de paarden mogen hele dagen op de winterwei.. lekker vreten. Ik ben altijd te bang dat ze vet worden maar ze zien er zo goed uit momenteel... af en toe een lekker schransdagje mag dan wel (gisteren ook).

Hier een briesmerrie! Begint 's ochtends al als ik de lampen in de keuken aan doe, woest schudden met haar hoofd uit het luik want: ETEN. Als ik Beer eerst naar de wei breng en zij moet even wachten dan is het ook nijdig briesen en schudden en echt wel 20 keer... :') Met rijden is het een veel zachter briesje, ontspanning. En soms in de hooibak zo'n holle echobries. :')

Anke, welke klassen/leeftijd heb jij ook alweer? Jij was toch van de traktatie laatst?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:44

Pony zegt ze...haha

Daano je mag hem tegen verzendkosten hebben. Gebruik hem nooit en staat in de weg.

Erg jammer caily...Was zo gezellig met je. En je wijze raad! Ik gok iets met meelezel ofzo.

Verder snel gescand...pauze

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:57

Hebben jullie ook zo'n storm gehad vannacht? Ik slaap dan altijd zo slecht. Ben dan altijd bang dat er ergens een lijntje kapot gaat, maar ze stonden natuurlijk allemaal lekker rustig in de stal de laatste hooi op te eten. Oh alles is weer zo nat. Zin in voorjaar. Dan kan de drainage er in als ik geluk heb.

Ik heb drie bedrijven in Twello aan geschreven. Ze verkopen en leggen vloerbedekking. Als ze dan oude hebben of ik het mag komen halen. Allemaal positieve reacties. Als het zo door gaat dan heb ik volgend jaar niet zo'n blubberzooi en kan ik ook in de winter nog iets doen in mijn rijbak behalve zwemmen.