Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:27

Ik gebruik de schoenen regelmatig ook in de paddocks; na de smid (indien nodig) of als het ongelijk opgevroren is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:54

Voor de westernruiters hier... Mijn moeder heeft al meerdere malen gedreigd mijn paardentruien weg te gooien omdat de gaten erin vallen enzo. :')
Ik mag een paar nieuwe uitzoeken van haar voor mijn verjaardag. Waar halen jullie kleding? Gewoon alledaagse kleding, leuke vesten enzo. Ik had bij Krämer leuke dingen gezien van 't merk Stonedeek. Is dat wat?
Ook zoek ik eigenlijk nog een fijne spijkerbroek. Eentje met een hoge taille anders krijg ik last van 't muffin effect....
Afbeelding

:+

Nu rijd ik in een normale spijkerbroek maar die is daar eigenlijk te kort voor, kruipt omhoog langs m'n laarzen en dat ziet er zo stom uit. :o

Een paar pagina's terug ging het over ontsnappende pony's. Nou Modena kan er ook wat van!
Ze kreeg de afgelopen week wat minder aandacht omdat we druk bezig zijn om de omheining op de nieuwe locatie op orde te brengen. Dus besloot mevrouw om zichzelf bezig te houden. Staat ze opeens in het verkeerde weiland? Nergens een draad stuk oid, dus hoe ze het deed, we hadden geen idee.
Nou dit geintje had ze nog een paar keer uitgehaald. Overal hangen 3 draden behalve bij de ingang. Daar hangen er 2, met zo'n greep eraan. Die was helemaal uitgerekt? Dat kan, stroom staat er niet op. Teveel onkruid etc. Blijkt dus dat mevrouw tussen de onderste draad (kniehoogte) en de bovenste draad doorkruipt. :wow: Nu hebben we speciaal voor haar een 3e draad in de ingang opgehangen en is het weer opgelost.

Maar vriendlief is er wel weer een avondje zoet mee geweest, hadden we liever op de nieuwe locatie aan het werk geweest. Nouja dit soort dingen, geen stroom etc. is dus de reden dat ik zo blij ben dat ik daar weg ga. :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:00

@gypsy: ik draag altijd gewone kleding, niet specifiek voor paardrijden.
Als ik zie dat deze 3x zo duur is als normaal heb ik zo iets van 'laat maar' :)
Bijv. ik zag laatst in een blaadje van Krämer een topje staan voor 6,99 (was afgeprijst van 8,99). Die 'hempjes' haal ik bij de Zeeman voor 1,99 :D

Mijn fijnste jeans komt bij Miss Etam vandaan :D , is een iets lager taillemodel, maar ook weer geen heupmodel. Wel met veel stretch. Uitverkoopje voor 10 euro :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:13

Ik heb ook niet echt westernkleding. Behalve een wedstijd setje dan. Ik rijd eigenlijk altijd gewoon in mijn engelse rijbroeken... Ik ben echt helemaal verslaafd aan fleecevesten. Bij de anwb zijn die vaak in de aanbieding.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:13

Ik normaal ook ja, maar 't lijkt me wel leuk om eens wat moois te hebben. En aangezien ik toch niet weet wat ik anders voor m'n verjaardag moet vragen. :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:15

Ah op die fiets... Ik weet wel dat ze bij de primark echt ontzettend veel modellen spijkerbroeken hebben. Maar of daar wat voor je bij zit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:18

Fleece vind ik juist een ramp bij paarden; al dat haar wat er in blijft zitten :D
Geef mijn maar iets van softshell. Daar heb ik er 2 van, heerlijk spul :)
Overigens rij ik ook vaak in een jodhpurbroek. De pijpen blijven net iets lekkerder 'beneden' zitten :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:20

Geen idee, je hebt hier helemaal geen primark. :=

Ik weet ook niet zo goed wat wijsheid is, mijn dijen raken elkaar dus spijkerbroeken slijten, zeker de wat dunnere/goedkopere (hoewel dat niet altijd zo hoeft te zijn, soms heb je mazzel) zijn daar gewoon heel gauw kapot. Hup de gaten erin... ;( Of ik stap op, en tja modena is breed, en dan scheurt zo'n dun geworden stukje in een keer uit. :')

Oh ja zo'n johdpur heb ik geloof ik ook wel eens gehad, an sich wel fijn ja. :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:21

Ja dat is het nadeel van fleece.... Maar ja... Ik vind het zo heeerlijk zitten dat ik dat voor lief neem. Als het huis af is en we allemaal nieuwe meubels hebben dan ga ik daar misschien wel anders over denken haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:22

Een softshell jasje kan ik iig zeker aanraden :)
Jassen van 'harder' materiaal hebben de neiging om 'herrie' te maken onder het rijden en daar heb ik zo'n hekel aan :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:27

Ik heb ook softshell jasjes maar die pak ik toch minder snel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:39

Ieder zijn ding hè, dat zie je maar weer :)
Ik moet zeggen dat er in softshell (net als in fleece trouwens) erg veel kwaliteitsverschil zit.
Ik heb Regatta (zeilmerk :D ) en die gaan nu al jaren mee.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:15

Fleece vind ik zelf wel lekker om ff snel aan te trekken als vest ofzo. Softshell is welzeker als het een beetje nattig is buiten, maar de waterdichtheid stopt na een tijdje ook.

Toen ik nog hele dagen in de regen werkte had ik gewoon 4 of 5 jassen per dag om te wisselen :D
Uiteraard ook gewoon een goed regenpak maar die had ik niet altijd mee.

Op het paard maakt regen met eigenlijk niet zo veel meer uit als ik eenmaal aan het rijden ben.

Zonder regen rijd ik het liefst zonder jas, maar dan heb ik geen plek voor telefoon enzo dus dan gaat er vaak een bodywarmer aan in de zomer, of in de winter maar gewoon wel een jas.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:33

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:00

De 'jeans' bij een jodhpurbroek is meestal niet van de stof zoals we die bij jeans kennen.
Zeker bij warm weer heb ik liever een echte spijkerbroek als een jodhpurbroek. Dat 'kleeft' net wat minder :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:16

DubbelDun schreef:
De 'jeans' bij een jodhpurbroek is meestal niet van de stof zoals we die bij jeans kennen.
Zeker bij warm weer heb ik liever een echte spijkerbroek als een jodhpurbroek. Dat 'kleeft' net wat minder :D

DD...en jij hebt maar een broek?? O:) :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:56

Haha, nee, ik heb 2 jodhpurbroeken en 2 spijkerbroeken, dus daar kom ik het jaar rond wel mee door :D
Maar de jodhpurs hou ik wel echt voor de dagen onder de 20 graden :D

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:06

Rijd je je benen niet kapot op de binnennaad van een gewone jeans?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:19

Je moet zorgen dat je platte naden hebt en je kunt ook de naden iets naar boven trekken (de pijp iets draaien). Dat scheelt ook.
Ik rij me er iig niet op kapot, terwijl ik dat vroeger met gewone rijbroeken wel had (raar maar waar :D ).

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:31

In mijn westernzadel nog nooit problemen met gewone spijkerbroeken gehad eigenlijk. Thx voor die link, die broek ga ik eens even opzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:22

Hier een echt dressuurprikker, dus geen ervaring met "western"rijbroeken.

Verder echt mega dikke storm op het moment, een hele dikke tak afgebroken, lijkt wel een kleine boom..... Ging net langs de stallen. Pffff blij dat mijn paardjes gewoon nog buiten staan.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:44

Hier waaien we ook aardig weg. Paarden hebben van 7-11 uur nog op het landje gestaan, daarna in paddock/schuilstal, lekker binnen met hooi. Flink wat takken in de wei. Nu wordt het wat lichter en de wind neemt ook af. Kan ik straks nog even wat doen :)
Handig, zo'n dagje. Beetje rustig aan gedaan, wat opruimen binnen, strijken, schuur opgeruimd en geveegd, en beetje bijkomen. Ik ben de stal aan het beitsen, enorme klus, maar het knapt zo op. Woensdag en donderdag heel wat uren gemaakt, maar het spul moet 24 uur drogen, dus nu even pauze. De muren aan de onderkant gaan we met stuc dicht smeren, en eind augustus komt er een nieuw dak op. Dan kunnen we er weer heel lang tegen.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:45

Afbeelding

Wat kan je hier gelukkig van worden........

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:59

Cruel girl <3
Al mijn broeken en hemdjes zijn daarvan.
Koop deze altijd in country store, zonhoven. Heb een hele kast vol. :o

Vesten heb ik sommige van oswa of ranchwear. Maar meestal gewone goedkope dingen, net zoals topjes en tshirts. In tessenderlo, zwarte markt heb je super veel van die vestjes die net hetzelfde lijken, enkel andere tekst/merk.

We hebben het hele wei/stal idee weer opgegooid.
Nu is het eindelijk droog dus gaan we wat dingen uitzetten.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:40

Taartje leuke foto!

Hier de hele dag al regen en wind .

Moest vanmorgen de bonnenverkoop doen bij het concours van de rijvereniging en de tent had moeite om te blijven staan :\

Broeken koop ik bij de C&A , zitten fijn, koop het langste model en dat gaat goed.

Gisteren controle van mijn pootje, gips eraf en foto's.
Zo heerlijk dat ik weer mijn been kon zien en voelen, kom ook overal op drukken, niks deed pijn, maar helaas gaven de foto's aan dat het nog niet voldoende genezen was, 5 weken is daar echt te kort voor dus nu zit ik voor nog eens 2.5 week in het gips ;(
Heb nu wel een kous onder het gips wat tegen water kan dus ik mag nu met gips douchen en zelfs zwemmen *\o/*
Volgende week gaan we een weekje weg en dan kan ik tenminste mee naar het strand, komt er zand tussen kan ik dat er gewoon uitspoelen .