'even een beetje luchtig'
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tops_M schreef:Je kan niet zeggen een wei is goed/slecht een stal is goed/slecht.... het is iets paardsafhankelijks... elk^paard heeft andere behoeftes en wensen... daar moet je naar kiujken en niet naar hij/zij heeft geen weidegang dus is slecht en Pietje heeft wel een wei dus die is goed... Paardenhouden is zoveel meer dan een wei... kom op... niet zo kort door de bocht.
runningkawa schreef:bier kan ook...is hij misschien rustiger in de wei
Tops_M schreef:dan denk ik nu terug aan mijn eigen paardje wat ik heb moeten verkopen wegens een ongeluk... Stond bij mij op stal... dagelijks s óchtens een half uurtje molen, ´s middags uurtje los in de paddock met z´n 3-en en tegen 5 en een uurtje rijden... dat was een standaard dag... een dag die jij waarschijnlijk zal bestempeken als slecht (en met jou vele andere bokkers).
Maar goed... nu even kijken naar het plaatje.. Hij kreeg liefde, had sociale contacten (trailie-tussenschot), kreeg goed voer en zorg die hij nodig had.
Paardje was altijd vrolijk en heeft nooit ergens last van gehad.
Verkocht, kwam op een wei met 3 andere, schuilstalletje... zoals sommige zullen zeggen ideaal... Tja... toen ik hem weer op kon gaan zoeken herkende ik hem niet meer terug... Nog nooit had ik zo´n ongelukkig paard gezien...
Ze hebben hem toen weer doorverkocht 3 maanden geleden... Hij staat weer in en stalletje en is weer de oude... gelukkig, blij en vrolijk...
Weidegang klinkt in ons ideale plaatje zo mooi en tuurlijk een paard in de wei ziet er natuurlijker uit dan een paard in een stal maar afstemming op je paard is toch echt het belangrijkste...
detour schreef:Goedemorgen!
Als je het dus damenvat komt het er op neer dat:
- Elk paard anders is en je per individu moet kijken naar waar het goed op reageert?
-Verder is volgens de meesten hier denk ik sociaal contact, beweging en frisse lucht belangrijker dan gras mits ze maar ruwvoer krijgen.
Klopt dat?
Want dan zijn een hoop het toch met elkaar eens, he? Alleen men zegt het met andere woorden..
en gelukkig zijn de meesten het hier over eens.
Maar de paarden hebben gewoon de vrijheid om wat heen en weer te lopen, hebben erg ruim uitzicht van 360* om zich heen, frisse lucht, zon, regen, wind... Het is heerlijk om buiten te zijn!Ninx schreef:Water? Moet je een paard water geven???![]()
'even een beetje luchtig'
maar het viel me gewoon op...
Anya schreef:eh bedoel je mij?
ik ken je niet, jij kent mij niet, voor zover ik weet val ik je niet aan.
Zou je derhalve zo vriendelijk willen zijn het een beetje beleefd te houden. En al helemaal niet over te gaan tot vormen van persoonlijke aanval?
sherif schreef:ik ken mijn eigen hengst goed genoeg om te weten,dat als hij in jou`n eigendom geweest zou zijn, hem een kort leven voorbehouden is!! Je wil in mijn ogen maar AL TE GRAAG de wijsheid in pacht hebben meid!
Citaat:Verkocht, kwam op een wei met 3 andere, schuilstalletje... zoals sommige zullen zeggen ideaal... Tja... toen ik hem weer op kon gaan zoeken herkende ik hem niet meer terug... Nog nooit had ik zo´n ongelukkig paard gezien...
Ze hebben hem toen weer doorverkocht 3 maanden geleden... Hij staat weer in en stalletje en is weer de oude... gelukkig, blij en vrolijk...
Citaat:3 dagen observeren als hij er al 3 JAAR staat... z´n 3 maanden heeft hij dus er allang opzitten...
Diaan74 schreef:runningkawa schreef:bier kan ook...is hij misschien rustiger in de wei
heey goed idee! gaat het straks meteen proberen !

)