Hier weinig voorzorgsmaatregelen getroffen. Ze kunnen hier ook niet snel de weg op als er iets stuk gaat dus ik maak me niet zo zorgen. Hoop echt dat dit het laatste staartje is en we nu naar voorjaar gaan
Ach mijn achterbuurmeisje zei vorige week dat over twee weken als Guus komt het zomer is. Ik heb er geen moeite mee
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-22 12:41
Hier wat losse emmers binnen gehaald, kruiwagen even veilig weggelegd enz.. en dan maar hart vasthouden en afwachten waar de bomen deze keer gaan vallen
De paarden vinden er ook weinig aan, daarstraks met z'n vijven in één schuilstal gespot, past gelukkig net
ClaudiaHS
Geplaatst: 18-02-22 12:56
Ik twijfel nog of ik de paarden straks binnen haal. Stallen al wel klaar en hooinetten gevuld. Ze staan nu op de rijbak met een bak vol hooi. Langs de bak staan links 3 eiken en de wind zou van rechts moeten komen. Als ze om gaan gaan ze als het goed is de andere kant op.
Poehee, wat een paniek De afgelopen storm(en) hier ook niet zoveel van gemerkt gelukkig... hopelijk zal het vanmiddag/vanavond hetzelfde zijn... voor nu valt 't hier nog reuze mee.. heb wel m'n lege stallen klaargemaakt, dan kan ik evt. snel de oudjes voor een nachtje op stal zetten, mocht het ineens wél echt losgaan En uiteraard alle emmers, kruiwagens, zeiltjes enz. opgeruimd, maar eigenlijk was alles nog stormproof van de voorgaande stormpjes
Vorige week zaterdag was een stuk beter! Toen was ik lekker weer eens op het strand
Rond een uur of 4 zou het hier moeten gaan gebeuren. Er zijn 2 bomen langs de weg die ik niet vertrouw, maar de wind zou ze de weg over moeten blazen ipv mijn richting. Maar we gaan het zien, tegenhouden doe je ze toch niet
Hier ook nog de wind wordt deels geblokt door een schuur. Emmers en zo ga ik straks doen als ik de paarden voer. Bomen zien we wel.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 18-02-22 14:00
Hooibak Das en goede. Niet aan gedacht. Nou ja zie wel wat die doet.
Bijzonder overigens. Limburg code geel. Brabant oranje. Maar Duitsland op hoogte van Limburg code rood..
JackieT
Geplaatst: 18-02-22 14:02
Hier staan ze ook buiten op de wei, straks 2 op stal en de rest in de paddock met inloopstal. Gelukkig net 2 a 3 weken terug alle bomen gesnoeid, dus ben niet zo bang dat er iets omgaat. Waait hier wel al flink
Hier gaat het nu wel aardig hard waaien ( midden van het land) Ze staan binnen en alle losse spullen ook. Ik vind het wel spannend
DubbelFun
Geplaatst: 18-02-22 15:11
Hier nu 6 met uitschieters en regen. De ramen kraken nu al Spannend is het hier ook wel. Ik heb een hoekwoonkamer met 2 grote ramen van 4+m2 precies op de 2 windkanten (zuidwest + west).
En de takkenbos die nog versnipperd moet worden maar vastgelegd
Ik heb de mannen net binnen staan echt precies op tijd, 5 minuten later ging het plenzen en waaien. Zitten dicht bij het bos en zelf ook aardig wat bomen op het perceel en ik hoor de grote bomen aan de rand kraken.
Ik was net het laatste hooinet aan het vullen onder het zeil. Ik had gelukkig wel de honden naar binnen gedaan omdat de oude naar binnen wilde. Hooinet is gevuld en hang ik op een rustiger moment wel op, is voor de nacht.
Hier net een hele harde bui en dan nu nog een uur regen voorspelt. De wind is nu tijden deze bui ook wel flink meer geworden. Du de paarden maar binnen gehaald. Hebben toch een mooie tijd buiten kunnen staan
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 18-02-22 15:45
Ik hoop dat het allemaal meevalt voor jullie! Wij hebben prachtig weer.
Ja denk het. Hier ook, ineens bijna geen wind. Voelt raar.
DubbelFun
Geplaatst: 18-02-22 16:27
Uit een ander topic:
Citaat:
Hier (HVH ZH) Hier werd net windkracht 10 gemeten Actuele windstoten zijn 123kmh, dat is boven windkracht 12+
Maartje_M
Geplaatst: 18-02-22 16:32
Hier is het best rustig allemaal. Als over een half uur het ergste moet komen, geloof ik dat het hier wel mee valt. Ik zit nu vol in de zon in ieder geval