Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:14

kvulden schreef:
Oh dat is ook een idee. Gewoon in de grond gaat niet lukken denk ik. In de wei blijven ze ook niet goed staan. In een ander toppic gaven ze ook een goede tip. Met speciale isolatoren die je met rubber om de boom kunt doen. Ik kende ze nog niet.

oh? ik heb nu heel lomp gewoon een paar schroeven in de boom gedraaid :o overigens staan er bij mij ook paaltjes tussen bomen in, het kan dus wel, maar als je pech hebt kom je idd wortels tegen en moet je het verderop nog een keer proberen.

utopia, klinkt als een mooie ervaring _O- overigens, over parachutespringen gesproken; ik heb iemand gekend die bij de derde parachutesprong had dat zijn parachute niet open ging, en zijn reserve pas bij de tweede keer aan het touwtje trekken. Is direct genezen, en nooit meer gegaan :+

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:22

Ik denk dat een boom er ook niets van zal overhouden als ie 2 a 3 gaatjes in de stam krijgt, maar je moet ze wel in de gaten houden dat de bast/stam, de isolatoren niet gaat overgroeien. En misschien wat kaarsvet rond de gaatjes.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:33

Het is voor een boom niet zo fantastisch die gaten erin. Plus dat als het ijzer er niet uitgehaald wordt en ze worden later gezaagd, dat dat een duur geintje kan worden. Snap dus wel dat er niets in de bomen mag.

Iets dat mee geeft eromheen zou mijn voorkeur hebben, als ze tenminste niet aan de bomen gaan knagen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:43

Heup en schouder zijn diagonaal met elkaar verbonden inderdaad. :j
Via je buikspieren en je rugspieren.
In die zin dat pijn in de schouder vaak vanuit de heup komt die stijf is of geblokkeerd is of andersom. :D

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:08

Niello schreef:
Hallo, we willen een afrastering plaatsen van Frans kastanjehout schapenhekwerk van 120 cm hoog. Iemand tips over de latafstand en betaalbare firma's die goede kwaliteit leveren? De paarden kunnen niet in de buurt van het hekwerk komen. Het hekwerk komt te staan op de perceelsgrens. Het gaat om een behoorlijke lengte.

Niemand tips?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:28

Niello schreef:
Niello schreef:
Hallo, we willen een afrastering plaatsen van Frans kastanjehout schapenhekwerk van 120 cm hoog. Iemand tips over de latafstand en betaalbare firma's die goede kwaliteit leveren? De paarden kunnen niet in de buurt van het hekwerk komen. Het hekwerk komt te staan op de perceelsgrens. Het gaat om een behoorlijke lengte.

Niemand tips?

Je woonplaats/regio is essentieel lijkt me. Hier zit een bedrijf in de buurt. Maar als jij in Twente woont heeft het geen nut dat te vertellen ;)

Het is hier potverdikke gewoon warm buiten.. gevalletje zonder jas naar buiten..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:05

Niello schreef:
Niello schreef:

Niemand tips?

Ik heb een poort van adequat, ws niet de goedkoopste, het ziet er wel degelijk uit, staat nu anderhalf jaar. Als ik het goed heb onthouden is een Engels schapen hek iets goedkoper omdat de lat afstand wat groter is.

Prairy, vrijwel elke boom op het perceel bij ons heeft al 1 tot 3 wegrottende vogelhuisjes erin gespijkerd van de vorige eigenaar. Aan spijkers tijdens het zagen dus geen tekort.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:10

Dan zou ik ze in ieder geval niet tot planken laten zagen, wordt dan een heel duur geintje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:22

Zo, ik heb echt belachelijk drukke dagen achter de rug dus ik hoop nu weer wat actiever mee te kunnen kletsen.

Bezig geweest met een nieuw stuk afzetten. geploeter door de regen. MEH.

Vanmiddag weer lessen, daar heb ik wel echt zin in!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:57

bleh, ook buienradar geeft voor het zuiden nu -7 aan
Nu nog lekker veel regen, kan het mooi hard opvriezen met gladde plassen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:13

Ja de voorspellingen zijn precies zoals ik het niet graag hoor... eerst veel regen en dan flinke vorst. Maar we hopen er maar het beste van.
Koud is het nu idd niet.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:22

DuoPenotti schreef:
bleh, ook buienradar geeft voor het zuiden nu -7 aan
Nu nog lekker veel regen, kan het mooi hard opvriezen met gladde plassen...

Ik heb hele stukken wei momenteel blank staan, dus die vrieskou hoeft echt niet van mij. Alhoewel ik net kijk en het zou alleen volgende week woensdag op donderdag nacht gaan vriezen en voor de rest heel veel regen...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:37

Pppfff wat een kakweer :(
We kunnen beter nijlpaarden gaan houden als het zo doorgaat.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:46

Goed plan.
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:54

MarliesR schreef:
Goed plan.
[ Afbeelding ]

-O- poetst beeldscherm af...

:+

Mijn jongens lagen vanochtend in de stal, ze vonden de paddock te nat denk ik..
Afbeelding

@robijn; les met je puppypaard weer? Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:55

Afbeelding

Ik denk dat die zich hier nu prima thuis zou voelen _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:56

haha, dat plaatje, geweldig :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:56

Akshay, precies mijn gedachte! Het was vanochtend gewoon echt warm met uitmesten. En klam, alles lag nat in de schuur. Echt ongezond weer dit.

Betadine, nijlpaarden klinkt zo onaardig haha :') :') . Ik noem mijn paarden zeepaardjes (ik zit tenslotte vlak aan de zee), maar dat klinkt ook wat liever :')

Robijntjah, bikkel om in de regen te werken buiten :j . Hopelijk is het droog tijdens je les vanmiddag!

Niello, ik kan je helaas niet helpen daarmee. Ik weet niet eens wat het is :o? .

Utopia, dat klinkt wel serieus van die chiropractor :x. Hoe is het nu na een nachtje slapen?
Ik ben wel eens dubbelgevouwen door mijn fysio. Een klein vrouwtje, maar ze vouwde me dubbel, alles zei 'knak' in mijn rug en het probleem was gefixt. Magisch moment {:} . Zo stak ze ook ooit een naald in mijn been waar mijn spier enorm van verkrampt was. Ook zo'n magisch moment _O- _O- . Die spier voelde je ontspannen en het was opgelost. Godzijdank zijn er zulke mensen :j

Wat een nare verhalen van de vallen allemaal. Ik laat mijn man dit nooit lezen, die vindt het allemaal maar niks en is ook heel blij dat ik nooit ga rijden. Toch hoop ik er wel op, want anders had ik geen nieuwe bak aan laten leggen _O-

Ik moest trouwens nog wel lachen om Olaf en Olaf _O-

Ik heb trouwens een compleet natte zandpaddock van plaatzand. Zou het helpen om daar nu nog wat plaatzand op te gooien zodat het hopelijk droger wordt? Of is dat zonde van het geld? De loonwerker komt straks, anders vraag ik het hem gelijk :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:04

Dais_ schreef:
Utopia, dat klinkt wel serieus van die chiropractor :x. Hoe is het nu na een nachtje slapen?
Ik ben wel eens dubbelgevouwen door mijn fysio. Een klein vrouwtje, maar ze vouwde me dubbel, alles zei 'knak' in mijn rug en het probleem was gefixt. Magisch moment {:} . Zo stak ze ook ooit een naald in mijn been waar mijn spier enorm van verkrampt was. Ook zo'n magisch moment _O- _O- . Die spier voelde je ontspannen en het was opgelost. Godzijdank zijn er zulke mensen :j

Nou inderdaad... gelukkig zijn er zulke mensen :j Maar ik heb een nacht gehad, die ik nog nooit in m'n leven had :)ddd :') Kon eerst al niet in slaap komen, heb ik nóóit.. vervolgens heel veel wakker geworden en om kwart over 5 maar gewoon gestopt met proberen weer in slaap te komen.... tot uiteraard vlak voordat m'n wekker ging.. en nu een uur te laat begonnen met werken _O- :?

Hahahahaha Marlies _O-

Hier is 't ook weer belachelijk veel aan het regenen... En hier zondag- en maandagnacht vorst... -1... :P Maar toch :

Veel plezier vanmiddag Jolijn! :D

Ayasha schreef:
Heup en schouder zijn diagonaal met elkaar verbonden inderdaad. :j
Via je buikspieren en je rugspieren.
In die zin dat pijn in de schouder vaak vanuit de heup komt die stijf is of geblokkeerd is of andersom. :D

Bij een paard gaat 't ook altijd contralateraal, dus ergens heel logisch idd :')

Jade schreef:
utopia, klinkt als een mooie ervaring _O- overigens, over parachutespringen gesproken; ik heb iemand gekend die bij de derde parachutesprong had dat zijn parachute niet open ging, en zijn reserve pas bij de tweede keer aan het touwtje trekken. Is direct genezen, en nooit meer gegaan :+

Oh wauw.... dan ben je in een paar seconden 80 jaar ouder geworden denk ik _O- Pffff, dat is pas adrenaline! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:05

Nou, mijn les is ook weggespoeld hoor _O-
De bak gaat een groot meer zijn dus laat maar.

Ik durf niet naar een osteo of chiro mens....

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:18

Ik durf ook niet naar een osteo of chiro, maar wel naar de fysio want die werken wat 'zachter', dacht ik.. tot ze me dus dubbelvouwde. Maar dat is niet haar standaard aanpak. Ze gebruikt alleen 'grof geschut' als het echt nodig is :).

Wat jammer van je les :( Heb je geen binnenbak in de buurt waar je heen kunt?

Utopia, wat een nacht joh! Heel je lijf was zo hard aan het werk waarschijnlijk dat je niet kon slapen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:27

Nee, ben nog bezig me in te schrijven voor de vereniging maar dan nog mag je daar in de bak geen les hebben helaas.

Fysio durf ik ook niet meer na mijn blessureleed hahahaha.

Rot zeg Natasja. Ik vind je wel dapper dat je geweest bent.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:28

Slapen is natuurlijk wel prettig, maar je kunt best een nachtje zonder hoor, als je er maar in berust en gewoon rustig ligt te liggen :D Als het langer dan 3 nachten aan houdt neem ik wel een pilletje :)

Net maar meteen gaan uitmesten want er komt een schip met aardappels aan.
Dat nijlpaard is leuk, maar ik zou een koetsje met grote wielen nemen (of flinke luchtbanden). Die beesten verdwijnen nl graag onder water ;)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:28

Volgens de huidige maatregelen mag je eigenlijk op dit moment ook geen rijles in een binnenbak hebben, enkel in een buitenbak. Wordt alleen niet zo goed aan gehouden heb ik het idee..

Fysio loop ik nu bij voor mijn enkel. Die doet zij ongeveer een half uur bewegen in allerlei richtingen in de hoop dat het losser wordt... Dat werkt daar heel goed, de dag daarna staat het gewricht weer net zo stijf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:31

Dat is ook een beetje een onzinmaatregel vind ik. Een bak van 20/40 met een man of 5/6 moet toch makkelijk kunnen. Dan kun je makkelijk afstand houden.
Buiten dat ken ik aardig wat bakken die niet echt buiten, maar ook niet echt binnen zijn; wel een dak, maar de wanden zijn van gaatjespanelen of zelfs winddoek wat oprolbaar is.