Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:43

Varekaj schreef:
Ten eerste is ui inderdaad giftig, ten tweede, zelf als eens een hap van een rauwe ui genomen? Veel succes, dat vertel ik je alvast.

Hahaha, dat het giftig is had ik nog niet opgezocht. En als ie het niet lekker vind dan eet ze het toch lekker niet ? (Ik neem ook niet zo een hap omdat ik het niet lekker vind. 8)7 )

En ja ik vroeg me dit af omdat ik 2 verschillende stallen ken waar ze zo nu en dan ui voeren.

wendy1987

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:58

Eczeem staan veel tips in t eczeem topic! Heb er zelf ook 1 staan met redelijk erge eczeem maar nu best goed onder controle.. *klopt gelijk af*

Mara is knap!!

Hier vanavond bezig geweest. Volgende week onderlinge wedstrijd... Knotten is eindelijk soort van gelukt.
Maar nu weet ik niet of ik of knotten of vlechten moet doen.
Knotten kan ik dus redelijk zelf. Vlechten moet ik stalgenoot lief aankijken...

Voor nadat de vlechten eruit waren:
Afbeelding

Met knotten:

Afbeelding

Afbeelding

Of vlechten:
Afbeelding

Knorren zijn niet super gelijk maar was nu al blij dat het me eindelijk gelukt is! :')
En kan ze ook iets optrekken met pektouw zodat ze wel gelijk hangen. Van voor zie je t dan bijna weer niet.

Op Facebook is er ook 2strijd. De helft zegt knotten. Andere helft vlechten. Het is onderling maar ja. Als er foto's gemaakt worden is dat wel tof van een eerste wedstrijd...

Verder kwam er alweer veel haar vanaf! Morgen maar lekker rossen en staart weer wassen. Die is meer zwart dan wit momenteel :+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:03

Knotten! Sowieso. :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:08

Haha. Zou het dan ook een optie zijn aan 2 kanten? Of tips om ze netjes strak te krijgen allemaal? Manen zijn dik en dun op verschillende plekken....

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:10

Nee geen knotten in lange manen. Vreselijk :=
vlechten!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:12

Om even terug te komen op die poets handschoen (wollen)

Ik doe dat (heb de handschoen ook) gewoon met schapenvacht. Gekregen van een boer hier verderop, werkt super! Glimmen ze nog meer van

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:21

hielkebro schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen. Zijn er ook bokkers die de paarden zo nu en dan ui voeren? Dit moet de haargroei stimuleren ?!
Hier een merrie met eczeem en de manen zijn hier en daar afgeschuurd, ik dacht als ik ui combineer met haarserum (vd. Action) dat ze daarna weer eerder een bos manen krijgt ?

Bedoelen ze geen knoflook? doordat dat in het bloed gaat zitten, kan het vliegjes weerhouden plus het bloed word er door gezuiverd

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:23

Ik vind de dubbele hengstenvlecht wel mooi!
Die knotten zitten wel erg dicht op elkaar.

Zo'n pluk wol kan ik aankomend voorjaar wel bemachtigen.
Koop ik voor nu maar eerst zo'n handschoen.
Mijn vosje houdt zoveel stof vast.Bij mijn palomino zie je er toch niets van.
Ik scheer altijd mijn paarden in de winter maar deze zijn nog maar 3, die werken nog niet zo hard.
Denk dat ik het wel red zonder scheren maar dan moet ik wel meer borstelen.Vandaar ook de wollen handschoen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:26

Knoflook is ook giftig voor paarden. Snap ook niet dat ze dat nog verkopen ook..

Hmm.. Ik ga nog ff denken iig.. denk toch knotten.
Proberen allemaal zelfde te laten zijn. Dicht op elkaar ontkom ik denk ook niet aan gezien de dikte van haar manen op sommige punten..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:28

knoflook giftig? :oo

ik heb een bak met knoflook korrels van een paarden merk. voor een goede vacht staat er op..

zag afgelopen week een pot met anti dazen/muggen/vliegen/knutten poeder voor door het voer met grotendeels knoflook (erg dure knoflook, potje was 43 euro :o )

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:34

Ik stem ook voor knotten! Superchique. Ik zou ze alleen wel iets verder uit elkaar vlechten, dat je de boog iets langer doorpakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:48

Als je ze nog verder uit elkaar pakt wordt je knot alleen maar dikker, omdat je dan ook een nog grotere pluk manen in je handen hebt. Daarbij zitten ze nu al zo op elkaar dat je het amper nog ziet dat het knotten zijn.

Ik zou persoonlijk de dubbele vlecht doen, maar dan de uiteindes wel onder de vlecht wegwerken. Op die manier ligt de vlecht ook netjes op de manenkam, zet de hals in de kijker en het scheelt gepriegel en gepiel om die pingpongballen gelijk te krijgen.

Knoflook is giftig en werkt bloeddrukverlagend. Wie al een lage bloeddruk heeft mag dat daarom niet te veel eten. Bij je paard is dat idem dito, dus ik zou dat risico niet nemen. Enneuh... ooit een paard op pension gezien waarvan je al 2m voor de stal omviel van de lookstank, maar beest zat nog steeds vol vliegen hoor.

Rauwe ui is heel scherp, het prikt immens op je tong. Je kan even goed een chilipeper met zaadjes zo in je mond stoppen, zelfde effect. Lijkt me niet leuk voor je paard dan.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:11

Weg werken van t uiteinde? Heb je daar voorbeeld van?

Ik twijfel gewoon zo. Wil vooral haar hals mooi laten uitkomen..

Kan ook op de manenkam vlechten natuurlijk..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:23

Aan een eerlijk antwoord heb je het meeste:

Die knotten vind ik persoonlijk geen porem :o Veel te massief en vooral storend omdat ze niet allemaal gelijk van maat zijn. Die 5e van links lijkt wel een tennisbal :P

Dus doe maar mooi een paar vlechten in, staat veel netter! :D
Edit; ik zou wel dan proberen nog strakker op de kam te vlechten zodat haar hals mooi uitkomt.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:26

wendy1987 schreef:
Weg werken van t uiteinde? Heb je daar voorbeeld van?

Ik twijfel gewoon zo. Wil vooral haar hals mooi laten uitkomen..

Kan ook op de manenkam vlechten natuurlijk..

Gewoon opknotten. Vlecht dubbelvouwen net zoals je bij een knotje zou doen (maar dan iets vaker)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 23:27

Je kan idd ook op de manenkam vlechten, dat vind ik persoonlijk echt heel mooi. Dan komt de nek prachtig uit!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:34

Haha ik vraag idd ook om de mening dus juist fijn zo'n antwoord :))

Nu zijn ze idd zeker niet gelijk. Ga vrijdag denk nog poging wagen en kijken hoe t dan wordt..
Ook ff op de manenkam. Daar hou ik ook wel van.

Hengsten vlechten vind ik wel tof maar ben ik ook afhankelijk van andere die het erin leggen voor me.

Ga gewoon nog ff verder tutten deze week.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:38

De uiteinden dubbel vouwen onder de vlecht of wegwerken in een knot ofzo. Dit gaat veel meer nadruk leggen op mooie en stabiele welving van de hals dan een hoop wiebelende bolletjes haar.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 06:33

xZiva_ schreef:
knoflook giftig? :oo

ik heb een bak met knoflook korrels van een paarden merk. voor een goede vacht staat er op..

zag afgelopen week een pot met anti dazen/muggen/vliegen/knutten poeder voor door het voer met grotendeels knoflook (erg dure knoflook, potje was 43 euro :o )

Geef voor de vacht lekker lijnzaadolie. Goed voor de vacht, mooie ristige energie krijgen ze ervan engoed voor de darmen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:55

Ik zeg vlechten in dit geval. Ik vind de knotten ook niet mooi.

Knoflook is in grote hoeveelheden giftig ja. Maar dat geld niet alleen voor paarden maar ook voor mensen.

Een paard moet echt wel heel veel knoflook eten voordat hij daar last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:23

Ik geef regelmatig een scheut maisolie door het eten. Heb er eentje die de neus op trekt als er lijnzaadolie doorheen zit.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:55

Zoooo waarom kom ik dit topic nu pas tegen? Als we het hebben over onder een steen leven. Aangezien de toiletterende bokkers hier zitten, hebben jullie vast wel wat tips om een gele staart wit te krijgen en daarna ook wit te houden O:)
Wat een knapperds komen hier voorbij zeg!
Als het nog relevant is, wendy, ik vind persoonlijk die knotten erg mooi!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:18

Wendy, ik zou zeker weten voor de vlechten gaan! Ik vind de knotten persoonlijk echt niet mooi :o

Lindamusters, paar pagina's terug ging het nog over de tea tree shampoo van Grand national!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:13

Ik vind persoonlijk knotten ook mooier. Herken het probleem wel, zo zien de dikke knotten er bij mijn pony ook uit op het eerste deel van de manen. Niet het mooiste effect, maar anders lukt echt niet.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:17

Ik voer zelf elke dag een flinke scheut zonnebloemolie bij, paard glimt zn hok uit.. als deze fles leeg is wil ik rijstolie proberen, schijnt ook heel goed te zijn voor spieropbouw.

Wbt de haflinger, ik zou denk ik ook gaan voor de vlechten :-)