Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:26

Sarcoïd foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De onderste foto's zijn van mei. De bovenste van vandaag.
Afbeelding
Afbeelding

Edit: de bovenste foto is van vandaag. De foto's met zweet plekken zijn van 2 maanden terug. De onderste van mei.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-15 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:28

Wens de eigenaresse maar heel veel sterkte van mij. Ik schrik best van die foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:31

ohjajoh6 schreef:
Wens de eigenaresse maar heel veel sterkte van mij. Ik schrik best van die foto's.

Kan ik mij voorstellen. Ik had het paard ook al een tijd niet gezien. Wat ooit begon als een kaal plekje ziet er nu zo uit. Het gaat nu ontzettend hard. Zit ook echt op een k..plek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:31

Arm dier. Ik heb geen idee of het pijn doet, maar áls er nog iets aan te doen is zal het zeker flink pijn gaan doen.
Overigens vind ik de mei-situatie al dusdanig dat ik daar niet mee gewacht zou hebben.

Hier de spijkerbroek ook verruild voor het 3-delig grijs :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:33

Andor heeft ook last van sarcoiden. Op zijn koker dan ook nog dus niet veel behandelingsmogelijkheden. Had er eentje laten wegsnijden en die is nu erg aggresief terug gekomen. Is echt een bloederige tumor maar hangt met niet veel vast. Zou het kunnen laten afbinden maar we vrezen voor wat er dan in de plek gaat komen. Het ziet er niet uit maar hij heeft er verder geen last van. Hij heeft nog 3 kleintjes die redelijk stabiel blijven.

Dit ziet er wel behoorlijk heftig uit [***]!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:35

DubbelDun schreef:
Arm dier. Ik heb geen idee of het pijn doet, maar áls er nog iets aan te doen is zal het zeker flink pijn gaan doen.
Overigens vind ik de mei-situatie al dusdanig dat ik daar niet mee gewacht zou hebben.

Hier de spijkerbroek ook verruild voor het 3-delig grijs :D

Volgens de da doet het op dit moment sowieso geen pijn. Ik heb geen idee wat de behandeling doet.

Tja, wie wat wel of niet gedaan zou hebben, maakt nu niet meer zoveel uit. Het is nu zoals het is. Da heeft toentertijd geadviseerd te wachten ivm vliegen. Dat heeft ze dus gedaan.

Ik hoop nu dat het nog redelijk op te lossen is. Volgens Utrecht en haar eigen da is het te behandelen, daar gaan we nu eerst maar vanuit.

Vriendin is nu een jonge vrouw die vroegah altijd met mij meeging op wedstrijd. Ze was 11 toen ze voor de eerste keer met mij meeging. Echt een schat van een meid. We hebben altijd nog contact, ben een soort "tweede moeder" :o zit ongeveer 20 jaar verschil tussen ons(ik 43). Maar ze is wel mijn vriendinnetje *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-15 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:37

Phoe, dat ziet er niet fijn uit :(:)
En als ik dan het zweet zie , dus hoe de riemen van het hoofdstel zitten, zit het helemaal niet lekker ;(

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:40

Oeh wat een nare plek! Wens ze sterkte.

Ik snap niks van paarden hihi. Toetje was vanmiddag al kleddernat geregend. Haal ze naar huis, waar ze in de schuil stal kan met hooi.
Madam gaat gewoon buiten staan.

Zopas weer. Brokjes op en hup weer naar buiten.
Heb haar daar maar een pluk hooi gebracht. Anders heeft karev de boel op binnen en komt spuit 11 er nog een x achteraan. ..hond in de pop

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:40

Brrr...wat een nare foto's.Wat is de plek groot... :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:41

Daar kun je idd geen hoofdstel meer bij gebruiken. Hooguit een Meroth-bitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:41

spatter schreef:
Phoe, dat ziet er niet fijn uit :(:)
En als ik dan het zweet zie , dus hoe de riemen van het hoofdstel zitten, zit het helemaal niet lekker ;(

Nee, dat vind ik ook. Heb mij ook al afgevraagd of het nog nooit kapot is gegaan door een hoofdstel of halster. Maar dat is nog nooit gebeurt. De plek is gewoon waardeloos. Als het op een iets meer "vlezige" plek zou hebben gezeten, dan zou de "liverpool" creme zeker een oplossing zijn geweest. Wegsnijden gaat ook niet. Gat wordt dan te groot.....

Nou ja, we zullen het zien volgende week.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:48

Afbeelding

Krijg ik net van de vriend in sms... :x HELP :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:57

Nare plek. Zie weleens topics over behandelingen, maar lees veel dat de paarden veel pijn door de behandelingen hebben en dat het vaak ook niet volledig weggaat. Gelukkig geen ervaring mee, maar vraag me wel af wat er gebeurt als je het niet behandeld.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:59

Wat is dat kirr? Scheerbeurt gone bad?
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 24-11-15 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:05

Wat een rare plek, lijkt wel of er een fles bleekwater overheen gegaan is...

@zammie: zoek eens op sarcoid paard via google (niet als je een zwakke maag hebt 8-) )

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:32

Kirr standje te kort???? Wat ging er mis.

Mijn dames staan nu al dagen bijna de hele dag op stal. Ik zie ze bijna niet buiten. De stal staat open. Soms staan ze net buiten voor de opening daar staan ze het meest uit de wind. Van de week was er een dag een beetje zon en toen gingen wel in het zonnetje staan. Ze vonden toen zelfs dat het eten wel even kon wachten.

Oh ik ga ook even kijken bij de lidle naar zo'n weegapparaat. Ik heb vandaag een het net opgetild. Ik denk dat ik wel veel voer. Maar misschien is het ook wel nodig omdat ze ouder zijn.

Mooie foto's allemaal.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:37

Even de achterstand inhalen... Samenvattend is het volgens mij in het hele land nat :+ Wij zijn net ook flink natgeregend; echt tot op m'n onderbroek (bleek toen ik mijn spijkerbroek van m'n benen had gepeld) -O-
In IJsland schijnen ze dan iets te zeggen in de trant van "er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding"; tja, had ik m'n regenbroek maar aan moeten trekken.
De paarden leek het niet heel erg te boeien, dat vind ik dan wel weer leuk.

[***] schreef:
Effe een vraag; wat doen jullie met hooi dat nat is geworden van de regen? Geven jullie dat de volgende dag weer of gooien jullie het weg?

Het zit bij ons in netten en het is redelijk nat, maar er zit ook nog wel wat in. Vind weggooien zonde.....

Twee opties bij ons:
1. Het hooinet is bijna leeg. Hooinet leegschudden in de palletbox en de paarden lekker laten dweilen.
2. Er zit nog vrij veel hooi in het hooinet. Wij voeren in dubbele hooinetten, dus dan doen we nieuw hooi in het binnenste hooinet en het 'oude' / natte hooi in het buitenste hooinet.

Edit: kvulden, bij de Action hebben ze een kofferweegschaal, daar kun je ook hooinetten aanhangen. Wij gebruiken 'm al een jaar, werkt nog steeds op dezelfde batterij.

Edit2: dat taalbloopers-topic; echt huilen van het lachen _O-
Laatst bijgewerkt door Hilary op 24-11-15 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:42

Ik voer ze het natte hooi ook gewoon.. eigenlijk moeten ze hier gewoon eten wat de pot schaft :+
Alleen als ze t erg vertrapt hebben en het tussen t zand ligt gooi k t weg.. maar verder schoon hooi stop ik terug in het net.. en ik vul het net weer aan als t leeg of bijna leeg is..

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:53

zo eindelijk bijgelezen!
Dat ziet er heftig uit van die sarcoide :oo Elsa had er ook een op een rotplek, onder haar kaak zeg maar precies waar het ringetje wat aan je halster zit om het halstertouw vast te maken zit. Afbeelding
die zag er zo uit en een paar weken later nog wat groter - helaas heb ik daarvan geen foto gemaakt. Toen is het weggesneden door de dierenarts, een flink gat :\ Afbeelding heeft even geduurd voor het goed genezen was maar nu zie je er niets meer van. Al vrees ik wel voor dat het terugkomt en zeker nu met die dikke wintervacht is het toch lastiger zoiets goed in de gaten te houden of te ontdekken....

Vandaag was m'n eerste dag als postbezorger op de scooter :brr: :brr: heb al gedoucht maar heb het nog koud... Moet nog gaan uitmesten maar zie er zo tegenop weer die kou in te gaan :brr: nog maar even een kopje thee en dan maar gewoon gaan haha

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:00

vivat Oh jeetje, wat een dag om te beginnen :(:)

Ik heb vandaag een bestelling gedaan en het grote pakket kon niet naar de postbus dus zou naar mijn huis gestuurd worden, geef ik de verkeerde postcode door 8)7
Anders was het vandaag al meegegaan en morgen bezorgd, nu zit er weer een dag tussen waarschijnlijk .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:11

@Vivat: hier hebben ze ook hun autootjes in moeten leveren tegen een scooter. In de zomer leuk, maar nu lijkt een auto me toch echt prettiger.
Kun je die plek niet scheren als je het plekje niet vertrouwd ?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:26

Ow ik heb als vakantiewerk ooit post bezorgd.. dacht in de zomer dat is fijn.. lekker in t zonnetje fietsen en bezorgen.. had toen de eerste week echt alleen maar regen :+

Ik moet zo ook nog naar buiten om te voeren.. brr nu al geen zin in.. heb t ook koud en t regent nog steeds ^)
al heb k eigenlijk niets te klagen aangezien mn bijrijder vandaag is geweest (op de fiets) en al de mest al opgeruimd heeft in de regen.. ze heeft niet meer gereden door t weer en ze had t koud.. nou is dat geen probleem want met dit weer zou k zelf ook niet gaan rijden :+
Ben wel heel blij met haar!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:36

Dat is ook wel weer zo Spatter, met iets beter weer zal het ook wel beter te doen zijn denk ik.
Oeps foutje! Hopelijk heb je je pakket dan overmorgen ;)
Klopt Dubbeldun, bezuinigingen he ;)
Hahaha Horsies wat een pech! maar met 30 graden zo'n route fietsen is ook pittig volgens mij! ga ik vast nog meemaken komende zomer als ik tegen die tijd nog niet ben doodgevroren :P

Maar ja eigenlijk moet ik niet klagen, ben al dolgelukkig weer werk te hebben gevonden, dat valt hier in de buurt nog niet helemaal mee :D

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:55

kristelhans schreef:
Wij hebben een Oostenrijkse tegelkachel. Absurd lelijk ding maar ben 'm intussen toch mooi van lelijkheid gaan vinden en met 5 blokjes hout is ie 24 uur warm! Verwarmt de elementen in je kamer ook en geen droge lucht, zo fijn! <3 Duurt een uur of 2 voor ie goed warm is (nu dus) en dan heb je de hele avond en morgenochtend/deel van de middag nog een warme kamer. Oh ja, hij is groen. :')

Oo dat klinkt goed!! Ik heb al een kuub hout weg gestookt denk ik.. Is nu 20 graden in de woonkamer en warmer wordt het niet nu de wind pal op het huis staat, kan alleen niet de rest verwarmen want daar is de kachel niet sterk genoeg voor. Even bikkelen deze winter hopelijk volgende jaar een pelletkachel ( flink door sparen)

Ik heb 2 jack russels en de oudste gaat echt niet naar buiten met dit weer!! Ik moet hem echt naar buiten douwen en zeggen dat hij wat moet doen.. Dan perst hij een plas en poep eruit en rent gelijk naar binnen. De pup vind het wel spannend buiten blaadjes die rondvliegen takjes her en der die moet ik naar binnen roepen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:16

We hebben ook een kachel met wat speksteen. Die word goed warm. Alle deuren binnen open en het hele huis is warm. In de kamer nog een haard om gezellig bij te zitten. Die brand een stuk meer hout.

Mijn paarden zijn niet gek van nat hooi. Ze moeten wel bijna uitgehongerd zijn voor dat ze daar aan beginnen. Ik heb het net nu maar binnen hangen.