Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ambre schreef:Ja hoor,maar ik ga waarschijnlijk duurder uit zijn omdat ik alleen kuil wil gaan voeren.
Dat hooi wordt mij teveel vertrapt.
Of ik kijk even voor een groot pak beter hooi,de fourage handelaar die vaak op stal komt kan misschien wel 1 pak voor mij meenemen.
Flits__ schreef:Eind vorig jaar had ik uitgerekend dat ik gemiddeld €372,88 per maand kwijt was. Heb net even gekeken wat ik de afgelopen maanden kwijt was. Het valt me weer redelijk mee haha, maar de grote aankoop moet nog komen, een nieuw zadel
.
Januari
Stalgeld - € 165
Divoza - € 32,85
Hoefsmid - € 30
Totaal - € 227,85
Februari
Stalgeld - € 165
Epplejeck - € 24,45
Wormenkuur - € 20
Totaal - € 209,45
Maart
Stalgeld - € 165
Welkoop (Muesli) - € 14
De Paardendrogist (MoodyMare etc.) - € 105,45
Inenting - € 60,38
Totaal - € 344,83
April
Stalgeld - € 165
Epplejeck (singelstoten laten vervangen) - € 64
Tandarts - € 60
Zadelmaker - € 13,30
Totaal - € 302,30
Mei
Tot nu toe heb ik alleen nog maar stalgeld en muesli als kosten gehad. Maar de hoefsmid en er komt nog een zadelmaker, dus de kosten zullen deze maand wel weer een stukje hoger zijn haha.
ikke schreef:Flits__ schreef:Eind vorig jaar had ik uitgerekend dat ik gemiddeld €372,88 per maand kwijt was. Heb net even gekeken wat ik de afgelopen maanden kwijt was. Het valt me weer redelijk mee haha, maar de grote aankoop moet nog komen, een nieuw zadel
.
Januari
Stalgeld - € 165
Divoza - € 32,85
Hoefsmid - € 30
Totaal - € 227,85
Februari
Stalgeld - € 165
Epplejeck - € 24,45
Wormenkuur - € 20
Totaal - € 209,45
Maart
Stalgeld - € 165
Welkoop (Muesli) - € 14
De Paardendrogist (MoodyMare etc.) - € 105,45
Inenting - € 60,38
Totaal - € 344,83
April
Stalgeld - € 165
Epplejeck (singelstoten laten vervangen) - € 64
Tandarts - € 60
Zadelmaker - € 13,30
Totaal - € 302,30
Mei
Tot nu toe heb ik alleen nog maar stalgeld en muesli als kosten gehad. Maar de hoefsmid en er komt nog een zadelmaker, dus de kosten zullen deze maand wel weer een stukje hoger zijn haha.
Ik zou me bij die post "enting" toch eens achter het oor krabben. Voor dat geld kan ik er 4 laten enten.....
Behalve stalgeld en wat magnesium, hier alleen een mestonderzoek en wormspuit (30 euro).
De kosten zitten 'm hier vooral in de indirecte zaken zoals een trailertrekauto die de APK niet gehaald heeft en nu op een potente reparatie staat te wachten en daarmee de noodzaak om een auto (bestelbus) te huren voor een al langer gepland weekendje weg.
russel schreef:Toen ik nog op pension stond, kocht ik wat muesli extra, maar deed daar lang mee...de incidentele kosten zoals wormspuit, telde ik niet mee.
Maar wat mensen vergeten is hun benzinekosten elke dag! Dat was mijn keuze wel met zoeken. Naar een stal...dat kan reuze oplopen..
Alles bij elkaar, stalgeld en benzinekosten heb ik opgeteld bij de hogere hypotheek door paard aan huis te hebben en kom lager uit...
Maar wel heel reeel om een goed kostenplaatje te hebben, zie eens wat de jaarkosten zijndan schrik je wel van deze hobby....en dat voor een uurtje per dag.
Als ik deze paarden niet meer heb, ga ik voor verzorg/bijrijd paard, wil ik best 100 euro per maand mee betalen, dekjes kopen, desnoods eigen op maat gemaakt zadel aanschaffen....maar al die overige kosten en zorgen?nee dat niet meer. Al die slapeloze nachten als ze weeeer wat hebben en dan die onduidelijkheid WAT ze dan hebben, van hot naar her en wat dat allemaal wel niet kost....
Enten is iets wat per kliniek en DA verschilt, goed shoppen, of mee doen met de rijvereniging, soms mag je aanhaken als je het vriendelijk vraagt....
russel schreef:Ikke,,snap ik, maar ik vind het leuk om voor mijn beestjes te zorgen, de hechte band die het geeft en ik ben blij dat ik echt goed voor ze kan zijn....al is het al voor ik naar bed ga nog even de drollen er uit, baal hooi...even kijken of ze ok zijn, in de ochtend op de wei, met de hitte in de schaduw, etc...
Te vaak gehad dat paard met wond werd binnen gezet zonder wat te zeggen, heb je pech en ben je een dag niet geweest, heb je ook dat nog eens met alle ellende van dien....te veel ellende gehad....
Niet aan huis is geen paard meer voor mij, geen tussenweg meer....
vonneke schreef:vuurneon schreef:Voordroog heb ik bewust buiten liggen, mocht de fik er wel ingaan heb ik hooguit wat verschroeid land.
In de maand mei ben ik:
30 euro kwijt, hoefsmid.
Verder geen kosten.
Paard heeft de gehele maand niets gegeten?