Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:56

Ik heb het topic een hele tijd gevolgd, nu dacht ik ik reageer eens :+

Er komen echt super mooie kasten voorbij en hele handige opruim tips. Mijn zadelkamer is net gebouwd, heb m geverfd en de haakjes en steunen voor het tuig zijn vandaag gekomen, dus dat wordt inruimen aankomende week :j

Wat betreft het inbreken, ik moest direct hier aan denken (mocht iemand het bij ons proberen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:35

mijn 'rommelkot'
het enige dat verandert is is eigenlijk dat er al 1 zadelsteun hangt & de schragen weg zijn (we hadden ze terug nodig)
Afbeeldingachteraan zadels & dekens, in de grote bak liggen nog veel dekjes, in de kleine bak (onder de zadels) liggen hoofdstelonderdelen
zo bewaar ik men dekjes (heel gemakkelijk als je er 1 moet vinden, gemakkelijker dan dat ze op elkaar liggen)
Afbeelding
de zadelkot links (poetsbakken, cappen, fluovestje, de bak onder de cap ligt vol met beenbescherming)
Afbeelding
en rechts (wit dekje, zadeltassen, hoofdstel rahere om te buitenrijden, kneveltrensje, touwhalster, martingaal, pessoabit, touwhalster, bitloos hoofdstel rahere, 2 halsters van rahere, longeerhoofdstel rahere, touwhalster, gewoon hoofdstel rahere, gewoon hoofdstel flint & halster van blesco
Afbeelding
de zadels met een paar dekjes (1 of 2 scapa, een eurostar, meerkleurig & de dekjes van de verzorgster) naast de 2 zadels liggen ook nog alle dekens (moet ik nog een plaats voor zoeken) dat van blesco ligt thuis
Afbeelding
linksboven hangen: mijn rijring, wat reservesingels, een natural hackamore, wat touwen, wat halsters, longes, longeersingels, bandages,... noem maar op veel rommel :P
Afbeelding
Afbeelding

en dat voor 2 paarden, want van blesco ligt er nu alleen nog een halster

ArGieVai

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 01:36

Oeh, ik zou echt niet tegen zo'n rommeltje kunnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 02:25

ik vind meestal alles terug :p meestal dan toch sporen of zweep loop ik meestal een half uur te zoeken :P

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:25

Rais schreef:
Als (stille) meelezer heb ik een vraagje. De kisten van de Ikea, met de schuine rand (zoals ook op de foto hierboven van (gossa4ever), welke zijn dit precies (maat, inhoud) en zijn deze 100% muisdicht?

Hieronder foto's van mijn zadelkast.
Het voordeel van de zadelkasten bij ons op stal is dat ze groot zijn en achter de stal van je paard zijn (iedereen heeft dus zijn eigen prive zadelkamertje) Je moet dus voorbij je paard voordat je bij de spullen komt. Een 'vreemde' komt er dus niet snel bij!
De kast die je ziet heeft iedereen sowieso. Ik heb aan de andere kant (tegen de achterkant van de kast van mijn buurstal) nog een metalen kast staan met mijn men-spullen en rommeltjes.

Foto vanuit de gang, met 'achterdeur' open:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S8K3PJ8A.jpg

Foto vanuit de stal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8T6V7GP7.jpg

Foto van de kast:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMSE6XWM.jpg

(Foto's staan bewust in link)

Dit lijkt heel erg op die stal wat ik eerder beschreef in groesbeek.

Annuh: die kast is erg mooi geworden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:13

Mijn kast is bijna klaar :D
Heb 2 van die ikea-rekken (die witte, die eerder al voorbij kwam) aan de buitenkant voor de zweetdekens of dekjes te drogen.

En ik heb deze voor de dekjes in mijn kast; (42cm)
Afbeelding

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:47

Furyke: Dankje wel, van het weekend de finishing touche.

Komen mooie en handige rekken voor dekens/ dekjes voorbij,
Misschien iets voor me kast even kijken.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 07:25

Ik heb al een boel mooie kasten gezien en ook al wat inspiratie opgedaan!!

Ik heb woensdag bij de kringloopwinkel een kast gekocht, en daar ga ik vanmiddag mee aan de slag!! Uiteraard zal ik het resultaat hier even showen :)

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:30

ik blijf even volgen!!

wat een mooie kasten komen er voor bij!
en aan gezien mijn kast nu echt overleden is en ik toe ben aan een nieuwe!
kan ik hier mooi snuffelen!
mijn kast moet Roze worden!
alleen wij hebben bepaalde metingen die je kast mag hebben van stal!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:34

Wauw das zeker een rommeltje chalinka :=
Alles is bij mij een rommel, behalve mijn kast xd

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:28

chalinka schreef:
mijn 'rommelkot'
het enige dat verandert is is eigenlijk dat er al 1 zadelsteun hangt & de schragen weg zijn (we hadden ze terug nodig)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GALRYRFN.jpg
achteraan zadels & dekens, in de grote bak liggen nog veel dekjes, in de kleine bak (onder de zadels) liggen hoofdstelonderdelen
zo bewaar ik men dekjes (heel gemakkelijk als je er 1 moet vinden, gemakkelijker dan dat ze op elkaar liggen)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGUBVFGW.jpg
de zadelkot links (poetsbakken, cappen, fluovestje, de bak onder de cap ligt vol met beenbescherming)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DSCE3IRP.jpg
en rechts (wit dekje, zadeltassen, hoofdstel rahere om te buitenrijden, kneveltrensje, touwhalster, martingaal, pessoabit, touwhalster, bitloos hoofdstel rahere, 2 halsters van rahere, longeerhoofdstel rahere, touwhalster, gewoon hoofdstel rahere, gewoon hoofdstel flint & halster van blesco

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RDRVGQY6.jpg
de zadels met een paar dekjes (1 of 2 scapa, een eurostar, meerkleurig & de dekjes van de verzorgster) naast de 2 zadels liggen ook nog alle dekens (moet ik nog een plaats voor zoeken) dat van blesco ligt thuis

http://www.mijnalbum.nl/Foto-64Q7K3JM.jpg
linksboven hangen: mijn rijring, wat reservesingels, een natural hackamore, wat touwen, wat halsters, longes, longeersingels, bandages,... noem maar op veel rommel :P

en dat voor 2 paarden, want van blesco ligt er nu alleen nog een halster

Goh... zo ziet het er bij ons nou ook uit.... Ik heb echt ruimte gebrek. Zadels liggen op elkaar, dekens hangen door elkaar,en ergens achterin heb ik dan mijn eigen kast die op slot kan, maar waar ik soms niet bij kan komen... :(

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:34

furyke schreef:
Rais schreef:
Als (stille) meelezer heb ik een vraagje. De kisten van de Ikea, met de schuine rand (zoals ook op de foto hierboven van (gossa4ever), welke zijn dit precies (maat, inhoud) en zijn deze 100% muisdicht?

Hieronder foto's van mijn zadelkast.
Het voordeel van de zadelkasten bij ons op stal is dat ze groot zijn en achter de stal van je paard zijn (iedereen heeft dus zijn eigen prive zadelkamertje) Je moet dus voorbij je paard voordat je bij de spullen komt. Een 'vreemde' komt er dus niet snel bij!
De kast die je ziet heeft iedereen sowieso. Ik heb aan de andere kant (tegen de achterkant van de kast van mijn buurstal) nog een metalen kast staan met mijn men-spullen en rommeltjes.

Foto vanuit de gang, met 'achterdeur' open:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S8K3PJ8A.jpg

Foto vanuit de stal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8T6V7GP7.jpg

Foto van de kast:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMSE6XWM.jpg

(Foto's staan bewust in link)

Dit lijkt heel erg op die stal wat ik eerder beschreef in groesbeek.

Annuh: die kast is erg mooi geworden.

Ik heb je post even terug gezocht! Is inderdaad de stalling waar ik sta met mijn paard! :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:22

Mijn nieuwe kast is ook bijna af :D

Beetje uit een vreemde hoek gefotografeerd, dus de kast lijkt hier vrij smal van binnen, maar het aantal dekjes wat er op de foto in hangt kan er nog makkelijk een keer naast.
De bovenste lade is verdeeld in vakken waar mijn bandages en onderlappen in kunnen.
De onderste 2 heb ik zweetdekens in liggen.
Aan de buitenkant 2 stangen om dekjes en dekens te drogen. Hangt nu ook nog een hangertje met een halster en touwen, maar er komen nog haken aan de buitenste schuifdeur voor al mijn halsters en touwen.

Afbeelding

Hier de zadels, de bovenste steun gaat nog wat naar beneden, zodat er nog meer ruimte overblijft aan de bovenkant om nog een extra bord te bevestigen waar ik nog wat spullen op kan zetten zoals dekens en/of plastic bakken. Helemaal bovenaan is ook nog een bord over de hele breedte van de kast, maar die zit erg hoog, dus daar wil ik spullen op doen die ik niet dagelijks nodig heb.
De haakjes op de achterwand worden ook nog verplaatst, er blijft 1 hangen (Wel lager ivm bord wat er nog boven komt) voor mijn cap en de andere moet ik nog even kijken. Ze waren voor de langere dingen zoals longeerlijn, maar met de zadels en hoofdstellen aan de zijkant wordt het wat te propperig.

Afbeelding

Hier zijn we nog druk bezig. Deze kasten hebben alleen borden van binnen. Moet allemaal nog afgewerkt worden.
De 'balken' in het midden zijn voor dekens.
Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:27

Ziet er praktisch uit Faline. :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:22

Mooi Faline!
En lekker veel ruimte Chalinka, dat blauwzwarte bitloze hoofdstel heb ik ook.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:28

Wat een leuk topic!!! :D Ik krijg hier echt leuke ideeen van!! En wat hebben de meesten van jullie het netjes opgeruimd! Dat had ik in het begin ook, alleen nu lig het meeste door elkaar.. Tijd om er wat aan te doen! Haha!!
Leuk, ik blijf dit ff volgen :D

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:34

Staan heel mooie bij, al denk ik dat ik aan sommigen veel te weinig ruimte zou hebben :o
Hier had ik de mijne net opgeruimd
http://i1327.photobucket.com/albums/u67 ... 012741.jpg
En dan hangen mijn zadels en meeste zadeldekjes er nog niet eens in. Die hanger veilig(er) bij mijn ouders in de schuur.
Is 'vroeger' al eens ingebroken, toen vonden ze het zadel wat ik destijds gebruikte niet goed genoeg om te stelen :')

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:43

Wat een super topic!
Ik ga morgen alles eens kijken en lezen en zal van mijn kast ook eens een foto maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:06

het word tijd dat we er deze week werk van maken om onze spullen van het oude kot (2 op 3 of zo) naar rahere zijn oude stal (3.5 x 4.5) gaan verhuizen, er ligt terug een 4de zadel bij & heb echt veel te veel om in dat klein kotje te blijven proppen :P

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:39

heey iedereen,
ik ben een stille meelezer in dit topic. Leuke kasten die hier zijn gepasseerd!
Nu zit ik met een probleem.
Ik moet zelf een kast maken aangezien ikzelf zo'n zadelkast te duur vind (ik pas niet met al mijn gerief in zo'n standaardgrootte, dus moet groter gaan, en dan is het al snel €500,- en meer ..
Enkel weet ik niks van die afmetingen.
Had al gehoord dat de minimummaat 60diep en 60breed is, had graag ook onderaan een vak voor zweetdeken, uitrijdeken enzo te leggen, links mijn zadelsteun met zadel, houten plank tussen, rechts een soort van 'bar' waar ik mijn dekjes aan kan hangen met kapstokken en daarboven 2 vakken voor losse spullen.
Iemand een idee hoe groot mijn kast in de breedte min moet zijn? Eventueel afmetingen van eigen kast?
heb nog tot tenlaatste 1 december. Dan ga ik naar een nieuwe stalling, en heb ik dus mijn zadelkast nodig..

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:01

Ik heb zelf een dubbel deurs kast, ik weet niet of je daar plek voor hebt ?
Maar daar kon ik echt alles in kwijt wat ik nodig had. :j De afmetingen weet ik zo snel even niet, volgens mij iets van 1.10 breed en 90 diep..... Hij is alleen nu te klein geworden omdat m'n jonge paardje is ingereden ;)
Wat ik ook een tijdje gebruikt heb is een oude kledingkast (enkele deur) kon ook het nodige wel in ;)

Hier is vandaag het vloertje in m'n zadelkamer gestoort *\o/* Met een beetje geluk kan ik zaterdag beginnen met inruimen :D Zal eens kijken of ik morgen een paar foto's kan plaatsen :D

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:03

Donderdag wordt er begonnen met het bouwen van onze nieuwe zadelkast...zit alleen echt nog te dubben qua inrichting en maten e.d... Help!! Wordt morgen nog maar even goed inspiratie opdoen in het topic!
Iemand misschien nog handig tips?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:21

Ik zou gaan bedenken wat je er allemaal in wilt hebben, dan ben je al een stap verder...
Wil je alleen het hoog nodige erin (zadel, hoofdstel, zweetdeken, borstels ed) of wil je alles er in ? ( evt. Winterdekens, al je dekjes, reserve onderdelen noem maar op)

En maak op papier een paar opzetjes, heeft mij ook heel veel geholpen ;)
Dan zie je zo of iets wat je in je hoofd hebt wel of niet werkt.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:23

hmm ik moet er 2 zadels, 3 hoofdstellen, beschermers, alle dekjes en borstels/zadelvet dat soort dingen in kwijt kunnen...dekens blijven mooi hierbinnen liggen.
heb gelukkig wel de ruimte! bedoeling is dat hij zo'n 1.60m breed wordt.
Maar hoe precies in te delen...vind het maar lastig!!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:46

Probeer altijd met veel leggers te werken. Denk wel even over de maten van spullen dat er in moeten. Maar als je veel leggers hebt is de kans kleiner dat het een rommelhoopje wordt waar je achteraf niets in kan vinden.

Persoonlijk heb ik het zadel graag in een apart vakje samen met laarzen oid. Hoofdstellen zijn het makkelijkst aan de deur maar let er dan wel op dat je je leggers een 10 a 20 cm moet laten inspringen. Voor dekjes heb ik het liefst een legger apart zodat daar enkel dekjes liggen, anders worden ze snel vies. Kijk ook even of je plek hebt om een dekje buiten de kast te laten drogen, anders een extra buis langs je zadel voor een dekje. Denk dan wel aan ventilatie.

Edit: enkele typfouten