OKHannes schreef:Er zullen altijd situaties zijn waar hij stress van krijgt, of je m nu naar en huis brengt waar hij naar jouw gevoel geen stress zal hebben, of niet....Weven zal niet meer weggaan, hoogstens minder maar de schade is er al.
Als hij gevoelig/op eieren loopt nadat hij zich druk heeft gemaakt, ben ik bang dat er meer in die benen aan de hand is, bv beginnende artrose.....en dan vraag ik me af of hij door en (rontgonologische keuring komt). Bij mijn paard (ook vervent wever) is nu, op 25 jarige leeftijd artrose in de knieen geconstateerd.....wee mogen in onze handne klappen dat dit nu pas eruit komt en dat hij een mooi en waardig leven heeft gehad.
Sorry dat ik het zo negatief breng maar ik denk dat er meer met dit paard aan de hand is dan alleen weven door stress....die dikke knieeen zouden mij veel zorgen baren.
Nou als de vorige eigenaar beweert dat hij het alleen daar deed met eten ,zal de schade wel meevallen...
Hij doet het bij ons ook alleen als er iets gebeurt wat stress voor hem opleverd..