Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 23:37

Paard2009 schreef:
liep hij niet goed?wat was er dan?ben je al op de site van http://www.2moons.nl gaan kijken?

nee hij liep op eieren ;( en ik denk dat het te maken heeft met dat hij zich druk gemaakt heeft in zijn stal of op het land !
En die site is heel leuk,maar ik zoek liever iemand voor hem waar hij geen stress heeft..want dat is zijn probleem...

Paard2009

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:24

Maar misschien moet je haar eens laten komen kijken en ga jij er misschien verkeerd mee om ,dan zou je m kunne houden...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 11:27

Paard2009 schreef:
Maar misschien moet je haar eens laten komen kijken en ga jij er misschien verkeerd mee om ,dan zou je m kunne houden...

nou het gaat er niet om hoe je met hem omgaat ,het is de situatie er om heen voor hem..paarden die worden weggehaald,verschillende mensen die hem binnen en buiten zetten etc..
hij moet gewoon naar 1 iemand toe..waar niet veel paarden staan en waar ze maatjes niet steeds weggehaald worden..
plus dat het voor hem goed zal zijn om regelmaat te hebben met rijden en poetsen etc...ik kan hem dat niet geven...

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:48

Er zullen altijd situaties zijn waar hij stress van krijgt, of je m nu naar en huis brengt waar hij naar jouw gevoel geen stress zal hebben, of niet....Weven zal niet meer weggaan, hoogstens minder maar de schade is er al.
Als hij gevoelig/op eieren loopt nadat hij zich druk heeft gemaakt, ben ik bang dat er meer in die benen aan de hand is, bv beginnende artrose.....en dan vraag ik me af of hij door en (rontgonologische keuring komt). Bij mijn paard (ook vervent wever) is nu, op 25 jarige leeftijd artrose in de knieen geconstateerd.....wee mogen in onze handne klappen dat dit nu pas eruit komt en dat hij een mooi en waardig leven heeft gehad.

Sorry dat ik het zo negatief breng maar ik denk dat er meer met dit paard aan de hand is dan alleen weven door stress....die dikke knieeen zouden mij veel zorgen baren.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 11:50

OKHannes schreef:
Er zullen altijd situaties zijn waar hij stress van krijgt, of je m nu naar en huis brengt waar hij naar jouw gevoel geen stress zal hebben, of niet....Weven zal niet meer weggaan, hoogstens minder maar de schade is er al.
Als hij gevoelig/op eieren loopt nadat hij zich druk heeft gemaakt, ben ik bang dat er meer in die benen aan de hand is, bv beginnende artrose.....en dan vraag ik me af of hij door en (rontgonologische keuring komt). Bij mijn paard (ook vervent wever) is nu, op 25 jarige leeftijd artrose in de knieen geconstateerd.....wee mogen in onze handne klappen dat dit nu pas eruit komt en dat hij een mooi en waardig leven heeft gehad.

Sorry dat ik het zo negatief breng maar ik denk dat er meer met dit paard aan de hand is dan alleen weven door stress....die dikke knieeen zouden mij veel zorgen baren.

Nou als de vorige eigenaar beweert dat hij het alleen daar deed met eten ,zal de schade wel meevallen...
Hij doet het bij ons ook alleen als er iets gebeurt wat stress voor hem opleverd..

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:46

Ja maar de eigenaar ervoor zegt dat ie het al zolang ze hem kent doet,en waarom ga je er nu vanuit dat ze wel eerlijk is geweest?
Geloof mij nou dat mens is blij dat ze ervan af is.
Vreselijk zulke mensen!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 22:36

Paard2009 schreef:
Ja maar de eigenaar ervoor zegt dat ie het al zolang ze hem kent doet,en waarom ga je er nu vanuit dat ze wel eerlijk is geweest?
Geloof mij nou dat mens is blij dat ze ervan af is.
Vreselijk zulke mensen!

nou ik heb zelfs een brief gekregen van mijn advocaat waar diegene waar amadeus van is geweest 10 jaar ,heeft gemailt dat Amadeus nog nooit bij haar heeft geweeft..

ik vind het wel prima allemaal...want nu moet ik maar bewijzen dat het niet zo is..ik ben der wel klaar mee eigelijk!

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:16

Nou en die andere meid zei dat ie dat altijd had gedaan???wat een leugenaars!word je toch gek van.
Niemand kan zo een beeld krijgen van het paard,mensen die echt geinteresseerd zijn moeten gewoon gaan kijken zonder oordeel.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:34

Paard2009 schreef:
Nou en die andere meid zei dat ie dat altijd had gedaan???wat een leugenaars!word je toch gek van.
Niemand kan zo een beeld krijgen van het paard,mensen die echt geinteresseerd zijn moeten gewoon gaan kijken zonder oordeel.

precies...
ik zou ook nog een verklaring van noortje krijgen hier van bokt..maar nog niet gehad:(

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:13

Wat vind ik dit vervelend voor jullie zeg, dat het zo'n langlopende kwestie is geworden. Ik kan mij voorstellen dat je nu zoiets hebt van: Laat allemaal maar, als hij maar goed terecht komt. Succes nog verder.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:17

Mag ik vragen of jouw paard yommie elke dag in handen is van jou?
Ik hoor ,dat jouw pensionhouder verteld dat jij er haast nooit bent ,en dat je paard zwaar kreupel loopt,en dat hij er superslecht uitziet?
Nogmaals dit hoor ik van mensen die er zijn geweest .
Daarom wilde ik weten of hij wel dagelijks in handen komt van jou,anders is het niet vreemd dat hij nog zo moet wennen.
Graag antwoord van ts

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:25

woow wat vindt ik dit een rare vraag yommie is elke dag op stal en het paard komt nu ook elke dag in handen.
sorry maar ik vindt dit echt een vreselijk verhaal.

ik snap ook niet dat dit rondbazuint wordt en vindt dit ook niet netjes als onze pensionhouder zoiets heeft gezecht want dat is niet waar..

bah wat kan ik hier slecht tegen ;(

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:25

.
Laatst bijgewerkt door kimmie1 op 02-09-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:33

HUH..
het paard staat gewoon bij de groep hoor :?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:36

Heb mijn bericht gewijzigd, dan heb ik blijkbaar een ander paard voor me, excuses!

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:39

Ik vind het erg vreemd dat dit soort dingen over bokt te ronden gaan maar dit komt nogmaals niet ten goede van de verkoop..
Jij gaat hier op in maar niet op mijn vraag of hij kreupel is?
Zie jou tat_jana vaak reageren maar kun je hier ook antwoord opgeven?

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:40

Het komt nu over of er een slachtpaard word verkocht,mag niet de bedoeling zijn toch?
Hebben jullie fotos van hoe hij er nu uitziet?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 13:45

Paard2009 schreef:
Het komt nu over of er een slachtpaard word verkocht,mag niet de bedoeling zijn toch?
Hebben jullie fotos van hoe hij er nu uitziet?

wie is der dan geweest,en heeft de pensionhouder gesproken dat ik nooit kom???
het klopt dat ik niks met amadeus doe,en dat is puur gevoel dat ik niet aan hem wil hechten,sorry dat ik mens ben..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:50

Paard2009 schreef:
Ik vind het erg vreemd dat dit soort dingen over bokt te ronden gaan maar dit komt nogmaals niet ten goede van de verkoop..
Jij gaat hier op in maar niet op mijn vraag of hij kreupel is?
Zie jou tat_jana vaak reageren maar kun je hier ook antwoord opgeven?

ik kan hier zeker antwoord op geven en het antwoord is dat hij inderdaad niet goed loopt.
ik kan nog niet echt zeggen of hij kreupel is.. of dat het gewoon erg gevoelig is oid..

ik ben blij dat je het iig aan ons vraagt en ga nou aub niet uit van wat wie zecht want ik heb hier al dingen voorbij zien komen die NIET WAAR zijn..!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:55

Je hebt nu verantwoordelijkheid voor dit paard en die moet je nemen. Als hij inderdaad niet goed is verdiend hij extra aandacht en controle.....! Dit paard heeft een behandeling van de DA nodig anders wordt t van kwaad tot erger. Inderdaad niet gek dat dit paard zich niet thuis voelt, hij heeft nergens steun. Dit tekent helaas in mijn ogen niet voor je.....Er is in dit verhaal maar 1 lijdende partij en dat is Amadeus. Kan helaas geen andere reactie geven....jammer
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 02-09-09 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:02

helemaal mee eens OkHannes

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:15

wat een ophef hier zeg,, dit was allemaal nergens voor nodig geweest..

NEE het paar loopt NIET goed.
Tat_jana heeft er afgelopen week nog opgereden en toen liep hij gewoon lekker onder haar weg.. daarna is hij een beetje gaan straessen en de volgende dag liep hij kreupel.

reus HEEFT een probleem,, met zich zelf, hij weeft in stress situaties, hij kan maar moeilijk zn aandacht bij je houden, hij is bang om alleen gelaten te worden en hij heeft graag overal controle over die hij NIET aankan.
vandaar een kleine groep zou beter voor hem zijn.

Reus heeft LICHT vocht in zijn knieen wegens stalbonken bij de vorige eigenaren. ik heb hem dit nog nooit zien of horen doen.

hij is wat nukkig met eten, maar als hij klaar is heeft hij weer tijd voor jou.

wij hebben een meid van 12 op stal, die kan hem rustig uit de paddock halen en er weer in zetten.. WAAROM? zou je denken.
zei heeft de rust in zich zelf.. ze weet het paard gewoon op zn plek te zetten. en hij waardeerd dit ook.

zolang je alles met rust en 100 x keer herhalen voor hem wilt doen krijgt hij vertrouwen in jou..

het kreupel lopen staat hier even los van en ik weet ook niet of het komt omdat hij altijd op ijzers heeft gestaan en nu niet meer MAAR dit kan zo zijn natuurlijk.

verder heeft hij vooraan zn kogel inderdaad plekjes,, dit is verder niets, het ziet er alleen vreemd uit. ook dit kwam door het bonken tegen de deur.

hij verdient een baasje die hem gewoon helemaal wil oplappen, bij ons is hij mager geworden door alle stress die hij met zich mee voert.

ik zie reus dan ook liever op een pension staan of bij iemand thuis waar ze weinig buiten komen, want buiten zijn is hij NIET gewend.
zolang hij op stal blijft is hij rustig en heeft hij controlle over zichzelf..

dan nog Ik KOM ELKE DAG naar stal.. en geeft reus zijn portie extra voer. omdat hij gewoon wat extra's nodig heeft.

EN dat er nu mensen zijn die opeens negatief over hem zijn ,alleen omdat ik hem niet voor 500 euro wil verkopen ,vind ik een beetje zwak..

Maarja als je mensen leert kennen,leer je van dieren houden !

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:18

OKHannes schreef:
Je hebt nu verantwoordelijkheid voor dit paard en die moet je nemen. Als hij inderdaad niet goed is verdiend hij extra aandacht en controle.....! Dit paard heeft een behandeling van de DA nodig anders wordt t van kwaad tot erger. Inderdaad niet gek dat dit paard zich niet thuis voelt, hij heeft nergens steun. Dit tekent helaas in mijn ogen niet voor je.....Er is in dit verhaal maar 1 lijdende partij en dat is Amadeus. Kan helaas geen andere reactie geven....jammer

hij heeft helemaal geen aandacht nodig van een dierenarts...hij heeft gewoon een plek nodig waar die lekker tot rust weer kan komen...

en paard2009 jij weet ook niet waar je het over heb,je vriendin heeft mij gebeld?? terwijl er niemand heeft gebeld...en zo vertel je wel meer leugens hier...
maar dat geef niet ,de waarheid achterhaald het wel als iemand zelf naar amadeus komt kijken:D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:22

Er komen gedurende het verhaal steeds mer vraagtekens bij mij op. Ik ben kritisch niet over Amadeus (hij is het enige slachtoffer in mijn ogen) maar richting jou. En er is geen ophef, je wordt op je verantwoordelijkheden aangesproken. Dit paard krijngt onvoldoende aaandacht en is daar ongelukkig onder.
Mij bekruipt het gevoel dat dit paard reeds artrose in de knieen heeft door het vele weven. Kreupel wevend paard = geen goed teken = dierenarts! Spreek uit ervaring met 25 1/2 jaar oud ...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:23

okhannes hij was niet kreupel hoor.. waarschijnlijk is er iets gebeurd waardoor dit nu wel zo is..
en er wordt wel degelijk wat met het paard gedaan ondertussen :)
en hij wordt met alle liefde en respect behandeld :j
alleen wordt gewoon gestrest van de grote groep helaas,, hij kent dit niet en gaat stressen dat hij uit in weven en in onze ogen stout doen,, maar hij is gewoon helemaal van het rechte pad af en daar moet hij met rust weer terug opgezet worden bij iemand die hm er aan laat wennen dat buiten zijn helemaal niet eng is :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 02-09-09 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt